Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Naisten meikkaus tai meikkaamattomuus on jokaisen oma asia. Jos ei kelpaa niin etsiköön uuden naisen. En menisi toisille treffeille.
Oletko koskaan miettinyt, että minkä takia miehet eivät meikkaa itseään?
Kuulostaa kontrollihaluiselta tyypiltä. Mikä olisi seuraava vaatimus? Joo ei jatkoon.
Ap, onko sulla kuitenkin ripsienpidennykset, ehkä laminoidut kulmat, huulirajaus tatuoitu jne. Näitähän nämä "no makeup" kuvat ovat useimmiten.
Miksi asia on sulle arka, kuten mieskin epäili?
Miksi meikkauksesta ja sen tarpeesta voi puhua?
Kuulostat epävarmalta, kun 70% ajasta et käytä meikkiä, mutta silti haluat pitentiaalisen kjmppanjn tavata meikattuna. Minustakin tässä on ristiriita.
Terv. Nainen joka ei meikkaa eikä feikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sulla kuitenkin ripsienpidennykset, ehkä laminoidut kulmat, huulirajaus tatuoitu jne. Näitähän nämä "no makeup" kuvat ovat useimmiten.
Miksi asia on sulle arka, kuten mieskin epäili?
Miksi meikkauksesta ja sen tarpeesta voi puhua?
Kuulostat epävarmalta, kun 70% ajasta et käytä meikkiä, mutta silti haluat pitentiaalisen kjmppanjn tavata meikattuna. Minustakin tässä on ristiriita.
Terv. Nainen joka ei meikkaa eikä feikkaa.
Ei oo mitään noista. Ihan ihonhoitorutiinilla huolehdin itsestäni, ja tietty terveellisillä elämäntavoilla. Ihan normaalia naisena tottua siihen että joskus laittautuu, ja se joskus osuu usein tilanteisiin kuten treffit. Ja normaalia myös ottaa kuvia silloin kun itse kokee olevansa parhaimmillaan, mikä osuu siihen kun näkee vaivaa sen eteen.
Mikä sun motiivi on provosoida palstalla tuntemattomia ihmisiä? Kaipaat huomiota vastauksilla? No, tästä sait. At your cervix ma'am.
-ap
Eli siis mies joko leikkii tyhmää tai on sellainen. Mun mielestä tosi merkillistä. Ei jatkoon.
Ei tuollaista saa esittää käytännössä vieraalle ihmiselle.
Olisihan tuon voinut selville saada joskus saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mies vastasi. Sanoi viestissä että häntä hämää se kun kehui meikitöntä kuvaani ja sanoin kulkevani valtaosan ajasta ilman meikkiä, että miksi meikkaan ekoilla treffeillä ja kuvissa aina meikkiä. Hänen mielestä ristiriitaista.
Ah, vanha kunnon kaasuvalotus.
Jos näitte sotamaalauksessa, pyytäisin itsekin hieman luonnollisempaa lookia seuraavalla kerralla.
Meikkaaminen on mennyt nykyään aivan överiksi tietyissä piireissä.
Tämä satu on ollut täällä ennenkin, mutta sanonpahan vain, että jostain syystä minulle ei ole ikinä sanottu noin. Johtuu siitä, että olen viehkeä neitokainen ja meikkaan niin kevyesti, että idioottikin sen huomaa (että meikkiä on kevyesti.) Minulle on myös sanottu, etten tarvitsisi mitään meikkiä ja ihmetelty että miksi edes vaivaudun. Tähän väliin sanottakoon, että meikkini on oikein siisti, ja lähes huomaamaton. En minä kuitenkaan kenenkään eteen mene esittelemään itseäni meikittömänä kuin olisin esine. Kyllä miekkonen näkee minut sitten täysin ilman mitään, kun on yötä kanssani.
Eihän miehet edes huomaa mitään ripsivärejä ja jos kulmia on vähän värjätty.
Jos mies kiinnittää meikkiin huomiota niin sitä on jo "pikkuisen" enemmän lätkityy naamaan.
Kannattaa kuunnella intuitiotaan. Jos tuollaisesta pyynnöstä tulee epämukava olo, ei siihen tietenkään pidä suostua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä satu on ollut täällä ennenkin, mutta sanonpahan vain, että jostain syystä minulle ei ole ikinä sanottu noin. Johtuu siitä, että olen viehkeä neitokainen ja meikkaan niin kevyesti, että idioottikin sen huomaa (että meikkiä on kevyesti.) Minulle on myös sanottu, etten tarvitsisi mitään meikkiä ja ihmetelty että miksi edes vaivaudun. Tähän väliin sanottakoon, että meikkini on oikein siisti, ja lähes huomaamaton. En minä kuitenkaan kenenkään eteen mene esittelemään itseäni meikittömänä kuin olisin esine. Kyllä miekkonen näkee minut sitten täysin ilman mitään, kun on yötä kanssani.
Anteeks mutta nauran täällä sulle ääneen. Oot varmaan raskas ihminen läheisillesi RIP.
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet edes huomaa mitään ripsivärejä ja jos kulmia on vähän värjätty.
Jos mies kiinnittää meikkiin huomiota niin sitä on jo "pikkuisen" enemmän lätkityy naamaan.
Klisee. Monikin mies osaa sanoa onko naisella meikkiä, vaikka toiset ei tajuakaan.
Aika noloa mieheltä, ei jatkoon.
Hyvähän se on jos tuollaiset erot ilmenevät jo tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyään ollaan noin jumalattoman herkkähipiäisiä ja itseensä kaikesta ottavia. Se oli kysymys, ei vaatimista eikä kontrollointia.
Se juurikin oli kontrollointia ja tahditonta käyttäytymistä.
Voisitko sinä
hyvä Treffimies ensi kerralla laittaa tiukan teepaidan ja mielellään myös tiukat farkut päällesi. Kiitos.
Sanoisin että kiitos treffeistä, toivottavasti loydät etsimäsi.
Mies näkee mut Ilman meikkiä sit kun tilanne sitä vaatii tai itse niin haluan. Mulla on oma tyyli ja siihen kuuluu naisellinen pukeutuminen ja meikki. En mä jonkun random jampan takia ala sitä muuttaa.