Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?

Vierailija
11.01.2025 |

Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan. 

Kommentit (1672)

Vierailija
1581/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Psykopaatti voisi onnistua tuossa. Mut käytännössä kun sä kamppailet uhrin kanssa niin eiköhän se vähän väkisin mene siihen että yrität saada vastarinnan loppumaan. Sillon sä käytät sitä voimaa paljon ja silloin se veitsi uppoaa syvälle, ei 1-2cm syvyyteen."

Voisiko 1-2-senttisten pistohaavojen syntymekanismi selittyä sillä, että Jukka on taistellut vastaan pitämällä yhdellä tai kahdella pitkäteräisellä veitsellä varustautunutta hyökkääjää ranteista kiinni, häntä poispäin työntäen? Hyökkääjä on kuitenkin vahvempana saanut monia matalampia ja joitakin syvempiä pistoja perille. Löytyikö Jukan kämmenistä tai sormista mitään todistusmateriaalia?

Vierailija
1582/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yhdessä jutun kuvassa muuten näkyy tää terassinovi ja entistä enemmän ihmetyttää miksi joku sisälläolija päättäisi kömpiä tuosta pienestä ja kohtalaisen korkealla olevasta ikkunasta ulos, sen sijaan että joko avaisi oven tai kulkisi jostain muusta ovesta ulos. Tai vaikka isommasta ikkunasta. Siitä nyt puhumattakaan että tuo kaikki onnistui jättämättä mitään varmoja merkkejä siitä että talossa olisi ollut joku ulkopuolinen.

Sotkuinen ja roskia täynnä oleva talo ei tosiaan vaikuta siltä että siellä olisi ollut kaikki hyvin vanhemmilla. Tai sitä kautta lapsillakaan. "

Mustapukuinen, kommandopipoon ja verisiin hanskoihin sonnustautunut henkilö poistumassa etuovesta klo 3 yöllä olisi näkynyt hyvin kadulta ja varmaan kiinnittänyt huomiota, jos joku satunnainen kulkija siellä olisi ollut. Eli takaovesta poistuminen on ymmärrettävää. Se, kuinka vaikeaa ikkunasta kiipeäminen on, on hyvin yksilöllistä. Koko touhuun ei varmasti edes ryhdy mikään köntys. Eli kannattanee etsiä siihen aikaan nuorehkoa, melko pitkäkoipista, jotakin monipuolista fyysistä aktiviteettia harjoittavaa tyyppiä. Mainittu roteva vaikutelma voi hyvin johtua vaatteista. Ison ikkunan rikkomalla syntyy enemmän meteliä ja suuria, viiltäviä lasin kappaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murha on siis käytännössä jo selvinnyt, se on tuo paikallinen kuumakalle. Surmaa seuraavana kesänä paikallinen pubinpitäjä soitti poliisille vinkin että mies oli rei'ttänyt kynällä Lahden kasvoja lehtijutussa. Nyt vaan odotellaan että Porin poliisi kehtaa myöntää mitä tuli tehtyä. Ja kiinnostava nähdä mitä KRP tekee. KRP:n ongelma tässä on KRP:n "ammattitaitoinen" äänitutkija, joka tässä jutussa aina kuuli tai oli kuulematta mitä poliisi halusi. Ollaanko henkilö valmiita heittämään bussin alle vai ei? Ehkä 20 vuoden kuluttua.

Oikein woodoomies, ellei peräti Boogieman, kävikö vielä ne Auerin lapsetkin ahdistelemassa muovikikkelit otsassa, tutkinta käyntiin!

Vierailija
1584/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa noita poliisin tekemiä rekonstruktiovideoita oletetun surmaaja sisääntulemisesta ja poistumisesta. Sisääntulemisen ymmärrän hyvin, mikäli tunkeutuu ulkokautta parvekeovesta sisälle. Miksi kuitenkin välttämättä haluaa könytä ulos arkun avustuksella aukosta eikä yksinkertaisemmin avaa parvekkeen ovea sisältäpäin, siinähän oli kaiketi kahva silloin. Oven avaamisella olisi päässyt huomattavasti helpommin nopeammin ja turvallisemmin ulos. 

Vierailija
1585/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että koti pitää olla aina siisti vaikka kaappitilaa ei olisi. Koskaan ei saa kuivata pyykkejä olohuoneessa koska asunnon kuvasi voivat päätyä lehteen. Ai niin jos asunto ei ole siisti niin parisuhteesi voi huonosi ja olet huono äiti.

Ei koti jossa on raportin mukaan joka puolella tyhjiä ruoka-pakkauksia, likaisia vaatteita isot kasat ja jotain hiirenpapanoita niiden alla, joka paikka täynnä lehtiä ja muuta ylimääräistä roinaa ja jutun perusteella siivottu ehkä puoli vuotta aiemmin ole millään mittarilla siisti. Plus tietty se, että kulkuväylät oli tällaisia kapeita väyliä kaiken sen roinan välissä, kuten näissä romulla täyttyvissä ongelmataloissa tv:ssä. 

Noissa kuvissahan lattiat oli ihan avoimina, ei mitään roinaa. Pöydillä oli isot pinot tavaraa joo. 

Mutta usko p

Hyi helvetti, missä läävissä ihmiset asuukaan, jos tuon kodin sotkuisuudesta ja likaisuudesta vielä pahemmaksi pistää. 

Vierailija
1586/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa noita poliisin tekemiä rekonstruktiovideoita oletetun surmaaja sisääntulemisesta ja poistumisesta. Sisääntulemisen ymmärrän hyvin, mikäli tunkeutuu ulkokautta parvekeovesta sisälle. Miksi kuitenkin välttämättä haluaa könytä ulos arkun avustuksella aukosta eikä yksinkertaisemmin avaa parvekkeen ovea sisältäpäin, siinähän oli kaiketi kahva silloin. Oven avaamisella olisi päässyt huomattavasti helpommin nopeammin ja turvallisemmin ulos. 

Tämä on yksi niistä monista syistä, miksi en usko ulkopuoliseen tekijään. 

Vierailija
1587/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko arkku oven edessä?

Vierailija
1588/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu ja hyvin, hyvin outo on tämä A.A : kin.

Vierailija
1589/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko arkku oven edessä?

Sivussa. 

Vierailija
1590/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ikkunasta könyömiseen. Hovin papereista löytyy oven lasin leveyden olevan 58cm .

Mä olen 175/90kg urheilullinen mies mun hartia leveys 60cm. Rinnan paksuus on 42cm.  

Ovi oli siis 58cm leveä. Ovessa on hajonneita ikkunan sirpaleita jotka kaventavat ikkuna aukkoa 10-20cm.  Siltikään minua isompi tukeva murha ukko ei telonut itseään pimeässä ollenkaan noihin laseihin.

Vierailija
1591/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ikkunasta könyömiseen. Hovin papereista löytyy oven lasin leveyden olevan 58cm .

Mä olen 175/90kg urheilullinen mies mun hartia leveys 60cm. Rinnan paksuus on 42cm.  

Ovi oli siis 58cm leveä. Ovessa on hajonneita ikkunan sirpaleita jotka kaventavat ikkuna aukkoa 10-20cm.  Siltikään minua isompi tukeva murha ukko ei telonut itseään pimeässä ollenkaan noihin laseihin.

Teloi.

Vierailija
1592/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan mitä arkusta on puhuttu minfossa, mutta jotain liittyen siihen, että sen paikka on vaihtunut jossain vaiheessa. Kolme rekoista tehtiin väärin. Oletko varma, että katsomasi reko ei ole mikään noista?

Vierailija
1593/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teloi.

Mistä tälläinen tietä. Vieraan ihmisen DNA/ verta ei löytynyt.

Vierailija
1594/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teloi.

Se tyyppi, jota Auer epäilee oli telonut itsensä. DNA-näytteitä myös epäonnistui.

Vierailija
1595/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nää yh-mammat täällä jotka tietää kaiken miten rikokset selvitetään.

Miksi ette ole töissä poliisissa tai kerro heille ratkaisunne?

Vierailija
1596/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkamurhaaja Ilpo Larha teki sen. Kumma juttu että poliisi ei tällaista saa selville vuosienkaan jälkeen.

Vierailija
1597/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyyppi, jota Auer epäilee oli telonut itsensä. DNA-näytteitä myös epäonnistui.

Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tyyppiä. Kalevi Puonti eräässä podcastissa vihjaisi niin vaikkakaan ei suoraan.

Vierailija
1598/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkopuolisia tekijöitä. Pakko olla siis itsemurha jota Jukka S. Lahti yritti lavastaa murhaksi. Case closed.

Vierailija
1599/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tyyppiä. Kalevi Puonti eräässä podcastissa vihjaisi niin vaikkakaan ei suoraan.

Sekin että syyttäjät jahtaa niin pitkään Aueria viittaa siihen että pitävät häntä syyllisenä. Kun ei saada tuomiolle niin rangaistaan loppumattomalla tutkinnalla.

Vierailija
1600/1672 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeasti muuta vaihtoehtoa kuin Ansku.