Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (5148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun näistä kengänjäljistä puhutaan, niin muistaako kukaan, tuliko koskaan selvyyttä sille terassilta löytyneelle kengänjäljelle, jonka päällä oli lasinsiruja, että miten se on mahdollista? Tuohan tarkoittaisi, että ikkunaa on rikottu vielä huppumiehen poistumisen jälkeen. Vai oliko jälki löydetty vasta sen jälkeen, kun poliisit rikkoivat ikkunaa lisää?
Idiootti. Jos rikot ikkunaa, seisot ensin kohdassa a, siirrät jalkaasi sen jälkeen kohtaan b, niin kohtaan a on mahdollista lentää siruja päälle.
Eli tekijän kengänpohjassa oli Jukan verta jo siinä vaiheessa, kun hän rikkoi ikkunaa? Siinä tapauksessa myönnän olevani idiootti, kun en ymmärrä, miten se voisi olla edes mahdollista.
Ja oudosti jälki on po
Ehkäpä niitä lasinsiruja on varissut tekijän vaatteista tai kulkeutunut hänen kengissään hänen poistuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Ei ole tyttö pitelemässä luuria sillä hetkellä.
Kuka puhelimessa sitten on? Auerin piti mennä käymään jossain, missä tyttö on?No Anneli tietenkin. Kuolettavat iskuthan oli kuultavissa juuri silloin kun Anneli oli itse puhelimessa. Kyllä se on aika tarkkaan tutkittu tuo asia, ei kannata vääntää ja vääristellä.
Oletko lainkaan perillä häkepuhelusta? Auer pyytää tyttöä puhelimeen, kun hänen pitää mennä tonne...
Paremmin kuin sinä. Auer oli vain hetken poissa. Halusi käydä miestään katsomassa ja auttamassa, vaikka häkevirkailija vaati pysymään linjalla. Onko teistä muista yhtään outoa se, kun häkestä tuota vaadittiin?
Uhri huusi Annua apuun, onk
Tämä nyt on Häken yleinen ohje pysyä linjalla. Ei Häke voi usuttaa menemään keskelle tappelua, siinä voi itsekin menettää henkensä. Ja keneltä muulta tuskissaan oleva henkilö voi anoa apua, kun ei siinä ketään muitakaan ole, joka voisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Anneli teki kun poliisi soitti ja tytär vastasi puhelimeen? Ei ainakaan antanut Jukalle ensiapua.
Tietäisitkö itse mitä tehdä ts. millaista ensiapua antaa tuossa tilanteessa? Ja jos naamakin on tohjona, niin luultavasti tajuaa jo, ettei mitään ole tehtävissä.
Vaikka olen itse yleensä kriisitilanteissa melko kylmähermoinen ja toimin rationaalisesti ja olen käynyt ensiapukurssinkin, niin en kyllä tietäisi mitä tehdä. Pelkäisin vain pahentavani tilannetta, jos tekisin jotain.
Varmaan hoitoalan ihmisillä olisi jokin käsitys, mutta Annelikaan ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Sivutolkulla samaa jankkausta.
- Anneli se oli
- Ei ollut
- Olipas
- Eipäs ollut
- Juupas
- Eipäs
Olisiko mitenkään mahdollista vaikka unohtaa hetkeksi koko Anneli ja miettiä muita mahdollisia vaihtoehtoja?
Itse olen tällä hetkellä sillä kannalla, että takana on jotain ihan muuta ja se liittyy niihin Porvoon puheluihin ja Puputtiin jotenkin, mutta heitän tähän nyt silti tämmöisen vielä vähemmän pohditun vaihtoehdon:
Mitä jos tekijä olikin vain murtovaras, joka ei osannut arvata, että takkahuone toimi myös makuuhuoneena? Fileerausveitsi voisi ehkä olla alunperin jonkinlainen mukana kulkeva murtautumisväline (ohut ja taipuisa terä olisi ehkä mahdollista saada oven väliin ja lukon kieleke sillä auki). Varas tuli yllätetyksi ja panikoi, ehkä Jukka jopa yritti ottaa hänet kiinni eikä hän päässyt pakenemaan, tai iski jokin huumepsykoosi päälle, j
Tekijä hyökkäsi välittömästi ikkunasta päästyään Jukan kimppuun. Tekotavasta voi päätellä, että hän vihasi Jukkaa.
Häke ei varmaan saa ohjeistaa menemään väliin. Itselleni sen puhelun kuunteleminen on tuskallista, koska se odottelu tuntuu täysin turhalta. Murhaajaa olisi voinut hidastaa hakkaamalla sitä jollain kättä pidemmällä.
Vierailija kirjoitti:
- Anneli se oli
- Ei ollut
- Olipas
- Eipäs ollut
- Juupas
- Eipäs
Olisiko mitenkään mahdollista vaikka unohtaa hetkeksi koko Anneli ja miettiä muita mahdollisia vaihtoehtoja?
Itse olen tällä hetkellä sillä kannalla, että takana on jotain ihan muuta ja se liittyy niihin Porvoon puheluihin ja Puputtiin jotenkin, mutta heitän tähän nyt silti tämmöisen vielä vähemmän pohditun vaihtoehdon:
Mitä jos tekijä olikin vain murtovaras, joka ei osannut arvata, että takkahuone toimi myös makuuhuoneena? Fileerausveitsi voisi ehkä olla alunperin jonkinlainen mukana kulkeva murtautumisväline (ohut ja taipuisa terä olisi ehkä mahdollista saada oven väliin ja lukon kieleke sillä auki). Varas tuli yllätetyksi ja panikoi, ehkä Jukka jopa yritti ottaa hänet kiinni eikä hän päässyt pakenemaan, tai iski jokin huumepsykoosi päälle, j
"Mitä jos tekijä olikin vain murtovaras, joka ei osannut arvata, että takkahuone toimi myös makuuhuoneena? Fileerausveitsi voisi ehkä olla alunperin jonkinlainen mukana kulkeva murtautumisväline (ohut ja taipuisa terä olisi ehkä mahdollista saada oven väliin ja lukon kieleke sillä auki)."
Miksi ihmeessä sitten hakkasi ikkunan mäsäksi, jos veitsi oli tarkoitettu sisään murtautumiseen? Ja todistettavasti tekijällä on ollut mukanaan sorkkarauta yms. millä hakkasi sen ikkunankin rikki. Kai nyt sitä olisi ennemmin käyttänyt murtautumiseen, kun äänekkääseen ryskeeseen ikkunaa hajottaessaan, jolloin riskinä on ollut talon väen tai naapureiden heräävän ja tekijän jäävän kiinni verekseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mitä se Anneli teki kun poliisi soitti ja tytär vastasi puhelimeen? Ei ainakaan antanut Jukalle ensiapua.
Tietäisitkö itse mitä tehdä ts. millaista ensiapua antaa tuossa tilanteessa? Ja jos naamakin on tohjona, niin luultavasti tajuaa jo, ettei mitään ole tehtävissä.
Vaikka olen itse yleensä kriisitilanteissa melko kylmähermoinen ja toimin rationaalisesti ja olen käynyt ensiapukurssinkin, niin en kyllä tietäisi mitä tehdä. Pelkäisin vain pahentavani tilannetta, jos tekisin jotain.
Varmaan hoitoalan ihmisillä olisi jokin käsitys, mutta Annelikaan ei sellainen ole.
Mitä voidaan tehdä, ensiksi verenvuodon pysäyttäminen. Paina voimakkaasti vertavuotavaa haavaa puhtaalla pyyhkeellä tai vaatteella. Painamista pitäisi jatkaa kunnes apua on saapunut paikalle.
Puukotetussa ihmisessä voi olla useita vertavuotavia haavoja. Jos haavoja on monta, voi yrittää sitoa ja kiristää sideharsolla tai vastaavalla niitä.
"Ehkäpä niitä lasinsiruja on varissut tekijän vaatteista tai kulkeutunut hänen kengissään hänen poistuessaan."
Katso niitä kuvia, valtava määrä lasia jäljen päällä.
Ne 70 iskua Jukassa. Suurin osa niistä oli kuulemma hentoisia iskuja ja vain muutama syvempi haava.
>>teinhä mäki, niil saksil<<
Jos olet ainoa todistetusti murhapaikalla ollut ihminen, jos tunnustat murhanneesi uhrin, joka oli puolisosi, ja kaikki olemassa olevat todisteet viittaavat sinun syyllisyyteesi, kuinka todennäköisesti sinut voidaan tuomita murhasta?
Juuri tuon tutkinnanjohtajan vuoksi murha jäikin selvittämättä. Viimeiseksi häntä kannattaa siteerata, ammuttiin alas koko himmeli hovioikeudessa. Jos tekee työnsä hutkien ja syyttää omasta kyvyttömyydestä muista, on turha selitellä mustaa valkoiseksi.
Poliisi Sepon tekemisiä ei ole tutkittu, Sopii hyvin murhamieheksi ja kiinni ei jää kun KRP suojelee. Jukka S. Lahden tapaus ei selviä koskaan.
Onkohan itsemurhan mahdollisuutta vieläkään suljettu pois??
Kyse oli varmaan kostosta pieleen menneiden huumekauppojen takia. Ulvila on tunnetusti Suomen huumekaupan keskus ja Jukka S. Lahti yksi suurimmista pelaajista alalla.
Vierailija kirjoitti:
Ne 70 iskua Jukassa. Suurin osa niistä oli kuulemma hentoisia iskuja ja vain muutama syvempi haava.
>>teinhä mäki, niil saksil<<
Suuri osa pistohaavoista oli torjuntavammoja käsissä ja ylävartalolla. Ja tuo lainaamasi repliikki on erään minfolaisen keksimä.
Tässä jotain mitä siitä hovioikeuden tuomiosta ilmenee:
Jukka oli tapellut tuona yönä, Anneli ei.
Anneli oli eri huoneessa kuin Jukka silloin, kun Jukkaa hakattiin.
Jukka murhattiin puhelun aikana ja poliisi oli hyvin pian puhelun jälkeen talolla, joten aikaa lavastamiseen ei ollut.
Lavastusjäljet puuttuivat takkahuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä jotenkin ymmärtää, että karvasta ei DNA irtoa, mutta verestä?!?!
Tahrat olleet varmaan kaloista tms.
Niin tai sitten Jukasta.
No tämä epäilemäsi tekijä on kuitenkin suljettu pois vaihtoehdoista, koska hänen kengänkokonsa oli monta numeroa suurempi kuin talosta löytyneet veriset jäljet. Olisihan se muutenkin aika harvinaista, että 180 senttisellä miehellä olisi jalka kokoa 41-42.
Siitä puolestaan on ihan kengän valmistajan todistus, että minkä kokoinen on ollut kenkä, josta ne veriset jäljet olivat jääneet.
Kengän merkki sekä valmistaja jäivät tuntemattomiksi. Kokonaisen kengänpohjan jälki lattialla mitattiin 30-senttiseksi, mikä vastaa suurempaa kokoa kuin 40-42. Pohjakuvioinnin perusteella se oli maiharityyppinen kenkä. Lahden talvikengät, mitkä talosta löydettiin (!) olivat ns pappamallia eli vetoketjulliset. Kuuleman mukaan Jukka pukeutui "hyvin" eli suoriin housuihin ja pikkutakkeihin. Mitäpä hän olisi maihareilla tehnyt, jalkavamma luultavasti rajoitti reippaampaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi Sepon tekemisiä ei ole tutkittu, Sopii hyvin murhamieheksi ja kiinni ei jää kun KRP suojelee. Jukka S. Lahden tapaus ei selviä koskaan.
Ja mikä motiivi Sepolla olisi ollut surmata Lahti? Poliisi, jolla on työnsä puolesta ase, lähtisi tylsän veitsen ja sorkkaraudan kanssa lahtaamaan jotakuta? :D
Jukka tuli illanvietosta. Olisiko tässä nimenomaisessa illanvietossa voinut tapahtua jotain, joka olisi saanut tekijän provosoitumaan tappamaan Jukka? Eli ketä oli illanvietossa mukana? Ihme älypäitä ollut pollareina tuolloin.
- Anneli se oli
- Ei ollut
- Olipas
- Eipäs ollut
- Juupas
- Eipäs
Mitä jos tekijä olikin vain murtovaras, joka ei osannut arvata, että takkahuone toimi myös makuuhuoneena? Fileerausveitsi voisi ehkä olla alunperin jonkinlainen mukana kulkeva murtautumisväline (ohut ja taipuisa terä olisi ehkä mahdollista saada oven väliin ja lukon kieleke sillä auki). Varas tuli yllätetyksi ja panikoi, ehkä Jukka jopa yritti ottaa hänet kiinni eikä hän päässyt pakenemaan, tai iski jokin huumepsykoosi päälle, ja paniikissa suoritti tekonsa. Mielestäni paniikki voi selittää vastaavan yhtä hyvin kuin silmitön raivo.
Onko mitään mikä sulkee tämän vaihtoehdon pois? Yleensähän ammattirikolliset valikoivat mieluiten tyhjillään olevia kohteita, mutta narkit ja muut nilkit murtautuvat toisinaan, vaikka talonväki on kotonakin. Mahdollista olisi kai sekin, että varas luuli talon olevan tyhjillään. Se myös voisi selittää yllättymisen kautta panikointia.
Ainoa mikä itselläni tässä tökkii on poliisin tyriminen. Tuollainen nilkki amatööri olisi pitänyt saada heti kiinni, ellei sitten ollut joku ulkomaalainen ammattivaras, joka katosi äkkiä maisemista. Sellaistahan ei voi enää jälkikäteen yhdistää uhriin. Kuuliko kukaan hänen puhuvan mitään?