Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (466)
Se voisi olla joku mies. Onko palkattu siihen tekoon vai itse tullut kostoretkelle (mistä?), on toinen kysymys. Tavismurtautuja harvemmin menee suoraan jonkun päälle, ellei ole päihdetyypit vai tyyppi. Yhdet jalanjäljet? Saatiinko mitään dna:ta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin outoa on kuitenkin ruuminavauslausunnon kohta, jossa todetaan, että Jukan vammat eivät ole voineet syntyä minuuteissa, vaan ne ovat syntyneet kymmenien minuuttien tai tunnin kuluessa. Ulkopuolinen ei kyllä pysty kymmeniä minuutteja tai jopa tuntia käyttämään aikaa jonkun surmaamiseen talossa, jossa on monia muitakin paikalla kuuntelemassa.
Suomessa ei paljon tapahdu sellaisia, että olisi juurikaan kokemusta tällaisten vammojen tulkinnasta. On siis huomioitava sekin, että lekuri on erehtynyt vammojen syntyajassa. Koska jos Jukkaa on tapettu peräti tunnin ajan ja häkepuhelu kesti vain vajaa 5 minuuttia, jonka aikana teko oli edelleen käynnissä, niin mitähän tämän lääkärin mukaan sitten tapahtui sen edeltävän 55 minuutin aikana?
Minusta on ihan päivänselvää, että Ulvilan tekijän henkilöllisyys ei koskaan selviä. Itse en odota uudelta tukimukselta mitään uutta. Tapauksessa on ihan liikaa osaamattomuutta ym., mikä tekee mahdottomaksi tekijän selvittämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Mikä siinä dildosarvet päässä juoksentelussa nyt niin epäuskottavaa on? Sekö, ettei mielestäsi korkeastikoulutettu nainen tekisi niin? Auer tapaili Kukkaa niin, että lapset olivat kotona hänen käynneillään. Tuskin he pelkästään makuuhuoneeseen lukkojen taakse vetäytyneet juomaan ja naimaan? Minusta on ihan mahdollista, että he kännäilivät lasten nähden asunnolla ja kesällä viettivät aikaa päätyhuoneiston pihalla, joka rajoittui metsään. Anneli oli leikkisä ja mustaa huumoria viljelevä.
Mitä taas tulee siihen, että lapset ovat peruneet seri-kertomuksensa, on otettava huomioon myös se, että perumisen taustalla voi olla myös pelkkää kaipuuta sisarusten joukkoon.
Mä vähän pelkään, että jos sä itse näe mitään epäuskottavaa dildot päässä alasti pihassa juoksentelussa, niin sitä voi olla vaike
Kirjoituksessasi heijastuu hyvin se, mikä vika on siinä, että lasten kertomuksia punnitaan vertaamalla niitä "meidän aikuisten" käsityksiin siitä, miten todellisessa maailmassa eletään. Etkö ole koskaan kuullut, että ihmiset Suomessa saattaisivat elää toisin kuin sinä itse? Mihin me täällä esimerkiksi lastensuojeluviranomaisia tarvitaan? Oletko koskaan nähnyt ketään humalassa?
Aikuistuneiden lasten kertomuksia ei myöskään pidä sinisilmäisesti ottaa annettuina. Niittenkin uskottavuutta on arvioitava.
Sinulla ei ole mitään tietoa siitä, mitä minä pidän uskottavana tai epäuskottavana, joten tuo siihen liittynyt pätkäsi oli pelkkää oman pääsi kuvitelmaa ja väärintulkintaa.
Sinä ihan itse sanoit, ettet pidä tuota dildot päässä alasti pihalla juoksentelua epäuskottavana, ja sen sijaan suhtaudut epäuskoisesti siihen, että aikuiset olisivat vetäytyneet makuuhuoneeseen harrastamaan seksiä. Siksi on aika kummallista taholtasi väittää, että minulla ei ole mitään tietoa siitä, mitä pidät epäuskottavana ja mitä et - juurihan itse ilmaisit, mitä pidät ja et pidä epäuskottavana.
Ei ole mitään syytä uskoa, että Auer olisi harrastanut seksiä lasten nähden, juoksennellut pihalla dildot päässä jne. Tällainen olisi äärimmäisen poikkeavaa toimintaa, eikä mikään viittaa hänen kohdallaan moiseen - esim. peitepoliisi ei havainnut pienintäkään tällaiseen viittaavaa.
Juuri arvioin aikuisten lasten kertomusten uskottavuutta, niin kuin on tehnyt myös Julia Korkman, joka on näiden asioiden johtava asiantuntija Suomessa. Arvio päätyy siihen, minkä jo sanoin: Olisi äärimmäisen epätodennäköistä, että lapsena kidutettu ja r aiskatut haluaisivat aikuisina puhdistaa pahantekijänsä maineen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oliko tässä epäily, että häkepuhelu oli lavastettu? Jossain oli myös, että Anneli olisi ehtinyt käydä suihkussa. Täytyisi kaivella nyt se kirja missä se suihkussakäynti oli mainittu.
Jos mistään teknisestä näytöstä ei tarvitse välittää yhtään, niin kaikki voi olla lavastettua ja Anneli ehtinyt leipoa joulutorttujakin ennen kuin soitti hätäpuhelun.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan rikos selvinnyt, jos tutkinnassa ei olisi tyritty alussa? Käsittääkseni poliisi on myös tämän tyrimisen myöntänyt?
Poliisi sössi tutkinnan Bodomin murhista "Nissen" osalta ja myöskin Viking Sallyn kuonavasara murhat, kun kuulusteltiin todennäköistä tekijää ilman tulkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananen seri-jutustakin. KOn purkupäätös ja sen perustelut olivat iso yllätys itselleni. En nyt referoi, käykää lukemassa. Mutta: tämäkin käsitellään ehkä vielä kerran oikeudessa, mahdollisesti jopa molemmissa asteissa. Syyttäjä on luvannut päätöksen vielä tässä kuussa.
Uskon siis Auerin surmanneen miehensä, mutta seri-jutun syytteet vaikuttavat olevan silkkaa roskaa. Pelissä on paljon, ei vähiten oikeuden uskottavuus. KO kun piti seri-tuomiota laadukkaana ja todisteita uskottavina.
Sen verran mitä julkisuuteen on paljastettu lasten 2011 kertomuksista, niistä saa kuitenkin kerronnaltaan varsin luotettavan kuvan. Se minkä vuoksi niitä ei pidetä uskottavina, saattaa liittyä pikemmin "meidän aikuisten" epäusk
"Toki nyttemmin on varmistunut, että kyseessä olikin keksityt jutut."
Ei tämäkään oletettavasti tähän jää, vaan asia palautuu takaisin oikeuden käsiteltäväksi.
-Korkein oikeus purki Anneli Auerin tuomion seksuaali- ja väkivaltarikokset uudestaan käräjille- YLE 5.12. 2024
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Mikä siinä dildosarvet päässä juoksentelussa nyt niin epäuskottavaa on? Sekö, ettei mielestäsi korkeastikoulutettu nainen tekisi niin? Auer tapaili Kukkaa niin, että lapset olivat kotona hänen käynneillään. Tuskin he pelkästään makuuhuoneeseen lukkojen taakse vetäytyneet juomaan ja naimaan? Minusta on ihan mahdollista, että he kännäilivät lasten nähden asunnolla ja kesällä viettivät aikaa päätyhuoneiston pihalla, joka rajoittui metsään. Anneli oli leikkisä ja mustaa huumoria viljelevä.
Mitä taas tulee siihen, että lapset ovat peruneet seri-kertomuksensa, on otettava huomioon myös se, että perumisen taustalla voi olla myös pelkkää kaipuuta sisarusten joukkoon.
Mä vähän pelkään, että jos sä itse näe mitään epäuskottavaa dildot päässä alas
Maksaako nämä aikuiset lapset sitten nämä saamansa korvaukset takaisin Valtionkonttorille? Tuskin Auer ja Kukka niitä on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananen seri-jutustakin. KOn purkupäätös ja sen perustelut olivat iso yllätys itselleni. En nyt referoi, käykää lukemassa. Mutta: tämäkin käsitellään ehkä vielä kerran oikeudessa, mahdollisesti jopa molemmissa asteissa. Syyttäjä on luvannut päätöksen vielä tässä kuussa.
Uskon siis Auerin surmanneen miehensä, mutta seri-jutun syytteet vaikuttavat olevan silkkaa roskaa. Pelissä on paljon, ei vähiten oikeuden uskottavuus. KO kun piti seri-tuomiota laadukkaana ja todisteita uskottavina.
Sen verran mitä julkisuuteen on paljastettu lasten 2011 kertomuksista, niistä saa kuitenkin kerronnaltaan varsin luotettavan kuvan. Se minkä vuoksi niitä ei pidetä uskottavina, s
"Toki nyttemmin on varmistunut, että kyseessä olikin keksityt jutut."
Ei tämäkään oletettavasti tähän jää, vaan asia palautuu takaisin oikeuden käsiteltäväksi.
-Korkein oikeus purki Anneli Auerin tuomion seksuaali- ja väkivaltarikokset uudestaan käräjille- YLE 5.12. 2024
En usko, että tästä tulee uutta oikeudenkäyntiä. Se nolaisi liikaa syytttäjää ja oikeuslaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän pelkään, että jos sä its
Maksaako nämä aikuiset lapset sitten nämä saamansa korvaukset takaisin Valtionkonttorille? Tuskin Auer ja Kukka niitä on maksanut.
No sitä en tiedä. Ne korvaukset lienee aikanaan menneet sijaisvanhemmille 🤔.
Uskon asiako se on? Ralph Fiennes ehkäpä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan päivänselvää, että Ulvilan tekijän henkilöllisyys ei koskaan selviä. Itse en odota uudelta tukimukselta mitään uutta. Tapauksessa on ihan liikaa osaamattomuutta ym., mikä tekee mahdottomaksi tekijän selvittämisen.
Turhaa rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tekijä tuollaisesta ehjällä päällä selviä. Kun hän on tajunnut, että meni viha Jukkaa kohtaan aika lailla överiksi, on päättänyt omatkin päivänsä sen jälkeen.
Juu, vankilassa istuu näitä omien päiviensä päättäneitä pilvin pimein.
Luulisi ainakin oleva aina korkea kynnys, jos lähdetään vielä jossain vaiheessa jotakuta syytämään.
Jos sitten ei kuintenkaan menis läpi oikeudessa, niin naurunalaisesksi vetäisi viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ainakin oleva aina korkea kynnys, jos lähdetään vielä jossain vaiheessa jotakuta syytämään.
Jos sitten ei kuintenkaan menis läpi oikeudessa, niin naurunalaisesksi vetäisi viimeistään.
Oishan se aika farssi, kun kaikki oletettujen rikosten uhrit kertois, että mitään rikoksia ei oo tapahtunut, ja syyttäjä yrittäis vängätä, että kyllä on 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän pelkään, että jos sä itse näe mitään epäuskottavaa dildot päässä alas
Turha sinun on väittää minun suuhuni mitään sellaista, mitä en kirjoittanut. Kirjoitin ihan selvästi, että "tuskin he pelkästään" vetäytyivät makuuhuoneeseen lukkojen taakse. Sinun kannattaisi kiinnittää huomiota kielellisiin pikku vivahteisiin.
Ei Anneli peitepoliisin kanssa seksiä harrastanut, ja Sitäpaitsi hän tytön mukaan alkoi jossain vaiheessa epäilemään, että Seppo on poliisi. Yhden lapsista Auer kyllä otti aikuisten sänkyyn.
Minusta vaikuttaa siltä, että olet laittanut myös Korkmanin suuhun sellaista, mitä hän ei tarkalleen ottaen lausunnossaan sanonut. Tai sitten olet väärinymmärtänyt häntä. Puhut myös "kidutuksesta", mikä on oma tulkintasi tilanteesta. Korkman kirjoitti lausunnossaan vaan yleisellä tasolla, todennäköisyyksiä esitellen. Hän ei ollut analysoinut Auerin jälkeläisten uusia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oliko tässä epäily, että häkepuhelu oli lavastettu? Jossain oli myös, että Anneli olisi ehtinyt käydä suihkussa. Täytyisi kaivella nyt se kirja missä se suihkussakäynti oli mainittu.
Järjentöntä kyllä, että taloa ei tutkittu läpikotaisin heti tapahtuneen jälkeen.
Silloin ainakin olisi tämä järjetön puolesta/vastaan - mellakointi ollut vähemmällä : Jos tylppä esine, ruskeita kuituja sisältänyt kangas ym.olis löydetty olisi syyllinen ollut selvä. Ja jos ei olisi, niin silloin AA olisi mitä selvimmin syytön. Nyt kun hommia ei hoidettu niin jäi tämä iänaikuinen jänkkäys. Mitä vaatii että murhasta tulee mielipidekysymys, oppitunnit siitä.
"En usko, että tästä tulee uutta oikeudenkäyntiä. Se nolaisi liikaa syytttäjää ja oikeuslaitosta."
-Asia palaa KKO:n mukaan Varsinais-Suomen käräjäoikeuteen uuteen oikeudenkäyntiin. KKO:n mukaan tuomio voidaan purkaa ja palauttaa uudelleen tutkittavaksi erittäin painavista syistä.
Korkein oikeus katsoi, ettei aiemman tuomion muuttuminen olisi todennäköistä Auerin lasten uusien kertomusten perusteella. KKO:n mukaan asiassa oli silti erittäin painavia syitä ottaa uudelleen tutkittavaksi tuomittujen syyllisyys rikoksiin.- YLE
Aikoinaan on jopa kuollut raahattu oikeuden eteen.
Tai siis korjataan sen verran että jos joku mies tuli niin Annelin päästämänä.