Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ne hoitajantyöt on niin raskaita ja epämukavia niin miksi naiset ei kouluttaudu rakennusalalle?

Vierailija
11.01.2025 |

Tai putkiasentajiksi, sähköasentajiksi, autokorjaajiksi, hitsaajiksi? Johtuuko se sittenkin siitä että nämä mainitut alat ovat niin vaativia ja raskaita ettei onnistu?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rakennusala on yksi pahimmista työttömyysaloista. Sensijaan ihmettelen, miksei raksalta työttömäksi jääneet äijät viitsi kouluttautua lähihoitajaksi? Töitä olisi takuulla ja vieläpä lämpimissä sisätiloissa. Huom, hyvät yö- ja viikonloppulisät.

Kausihommaa. Kaikkeen tottuu. En halua olla mikään hoitaja. Haluan olla ulkotöissä tai välillä myös sisätöissä enkä halua siistejä keveitä töitä tehdä. Liksa on sen verran hyvä, etten tarvitse lisiäsi. Terv raksamuija 

Vierailija
82/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajat tietoisesti hakeutuvat matalapalkka-alalle ja narisevat sitten palkan pienuutta?

Ovatko he typeriä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Miksei voisi kehittää paremmaksi työtä, jota haluaa tehdä mutta jossa työolot ovat huonot?

Miksei riitä, että niitä työoloja kehitetään? Lisää henkilökuntaa jakamaan työtaakkaa, rokotuspakko pois jne.

Palkka kyllä on ihan riittävä hoitoalalla.

Vierailija
84/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajat tietoisesti hakeutuvat matalapalkka-alalle ja narisevat sitten palkan pienuutta?

Ovatko he typeriä?

Eihän se hoitoala edes ole matalapalkka-ala.

Siivous-, turvallisuusala (vartijat) jne. Ne on matalapalkka-aloja.

Vierailija
85/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin kiinnostavaa hommaa että haluaisin tehdä sitä elääkseni.

Vierailija
86/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai miksei raksaäijät kouluttaudu hoitajiksi jos ne hoitajantyöt on niin helppoja?

Kyllähän miehiä näkee terveydenhoitoalalla mutta naisia ei näe noilla aloilla joita luettelin.

Kaverini on sähkäri ja tuskin Suomen ainoa nainen alallaan. Miesten kanssa on vaan inhottava tehdä töitä. 

Lapseni on sähkäri ja tykkää työstään. Omasta asenteesta riippuu, millaista työ on. Reissuhommissa on kyllä vaatinut aina oman huoneen ja vessan.

Toinen lapseni kouluttautui rakentajaksi. Kaksi vuotta jaksoi odottaa, että ura urkenisi. Sitten vaihtoi alaa, ei kuitenkaan hoitoalalle vaan teollisuuteen. Tyttöjä molemmat.

Vierailija
87/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miksei raksaäijät kouluttaudu hoitajiksi jos ne hoitajantyöt on niin helppoja?

4 kertaa hain lähihoitajakoulutukseen, en päässyt koskaan edes haastatteluun. Nyt makoillut verovaroin kotona kohta 4 vuotta ja jatkan makoilua jatkossakin.

M54

Vierailija
88/89 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolensa. Siksi kai puhutaan työnteosta. 

Vierailija
89/89 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kyllä vuosiin nähnyt missään pihassa ketään korjaamassa autoa. Eikä meidän miesvaltaisessa suvussa kukaan korjaa itse. Tankata ja tuulilaskunpesunestettä osaa kaikki lisätä. Minä osasin myös nuorena tyttönä vaihtaa tuulettimen hihnan vanhaan fiatiin, isä opetti. Mun veljet ei osaa yhtään mitään teknistä, ovat käyneet kaupallisen alan kouluja, eli meillä on vähän päinvastoin kuin yleensä. Eivätkä ymmärrä jos niille koettaa edes selittää jotain. 

Itse olen miesvaltaisella alalla ollut koko ikäni ja paria lestaopea lukuunottamatta en ole kokenut mitään vähättelyä koskaan. Olen myös ollut ammatissani naisvaltaisessa paikassa ja toisessa kokemus oli vähän ikävä, koska siellä tehtiin selväsi "me olisi haluttu kyllä tänne joku mies niinkuin aina on ennenkin ollut". Toisessa taas vastaanotto samassa hommassa oli päinvastainen, kiva saatiin tänne tänne naispuolin

Yhä useammin pihalla näkee naisen korjaamassa autoa. Meilläkin, kun miespuolisella asentajalla alkaa olla jo ikää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi