Jos ne hoitajantyöt on niin raskaita ja epämukavia niin miksi naiset ei kouluttaudu rakennusalalle?
Tai putkiasentajiksi, sähköasentajiksi, autokorjaajiksi, hitsaajiksi? Johtuuko se sittenkin siitä että nämä mainitut alat ovat niin vaativia ja raskaita ettei onnistu?
Kommentit (89)
Onneksi on muitakin mahdollisuuksia kuin hoitotyö tai rakennusala. Kumpikaan ei kiinnostaisi tippaakaan.
Olen rakennusmestari ja eipä ole sukupuoleni ollut koskaan ongelma, ei opiskeluaikana eikä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on ollut potilaana sairaalassa ja näkee millaisia äärimmäisen kauheita potilaita hoitajien pitää palvella niin mikään raha ei riittäisi palkaksi tuosta työstä...
Anteeksi että nipotan, mutta hoitajat eivät palvele vaan hoitavat. Hoitotyö ei ole asiakaspalvelua.
Mutta olet aivan oikeassa siinä että potilaiksi tulee ihan kamalia ihmisiä. Ne eivät edes ole mikään harvinainen poikkeus, vaan niitä tukee vastaan jatkuvasti. Kiukutellaan, ollaan väkivaltaisia, uhkaillaan, häiritään toisten hoitamista, tehdään perättömiä valituksia yms.
Ja usein nämä ovat aiheuttaneet sairautensa ihan itse omilla valinnoillaan, mutta kehtaavat silti purkaa pahaa oloaan hoitajiin. Ja mitään eivät tietenkään ole valmiita tekemään terveytensä eteen, esim. pudottamaan painoa.
Asiakastyötä se terveydenhuollossa on. Hoitajat aina pätevät tällä potilasajattelullaan, vaikka olisi parempiakin tapoja hoitaa asiakkaita kuin vittuilu. Ihan on tutkimuksia tehty siitä. Kannattaa katsoa peiliin hoitajankin jos saa vittuilua osakseen
Mä kyllä kouluttauduin jo nuorena yhdelle noista mainituista aloista. Nuo työt kyllä oppii kuka tahansa normaaliälyinen ja kädentaitoinen. Töissä ylivoimaisesti raskainta on henkinen puoli, huonoa johtamista, ilmapiiriongelmia, kiusaamistapauksia, sisäpiirejä, tiedon pimittämistä, jne.
Väitän silti että hoitoaloilla on vielä raskaampaa.
Itselläni ainakin syynä voisi olla se, että miesten kanssa on yhä edelleen vähän hasardia tehdä hommia. En itse ole kovin herkkä seksuaaliselle ahdistelulle ja olen vaikeasti pers.häröinen ja empatiakyvytön mutta ymmärrän miksei normonainen pärjäile tai halua pärjäillä jossain 200 miestä, kaksi naista (joista toinen itseään tyrkyttävä viiskybänen kahvinkeittäjätär pick me joka saa jotain irti siitä ahdistelusta) asetelmassa.. 😐
Ja suurin osa miehistähän on työmaalla töissä eikä heitä voisi vähempää kiinnostaa mitä työkaverilla housuissa, mutta jumalauta kun niitä ahdistelijatorakoita ja lääh puuh-ukkoja ei tarvita montaa että tunnelma on pilalla. Siis osa hyvistä tyypeistä jopa puuttuu kanssaäijiensä sikailuihin mutta voin kertoa että jos joutuu opiskeluaikoina tai jossain ekoilla työmailla johonkin viiden äijän porukkaan joista kaikki vetää jotain rehräh-settiä ja osa käy käsiksi niin helvetin rasittavaa siinä on töitään tehdä. Kun niitä ei saa esimerkiksi työntää alas telineiltä, samat oikeudet kuin ihmisillä ikävä kyllä.
Tuossahan ei muuten ole koskaan kyse siitä että ne pojat tai miehet olisivat seksuaalisesti kiinnostuneita. Joskus ja jouluna kun joku työkaveri on ollut kiinnostunut, on hän sen osannut kertoa. Miehet eivät seksuaalisesti ahdistele sosiaalista kömpelyyttään vaan ilkeyttään. Flirtti erikseen mutta ahdistelu on aina vallankäyttöyritys ja kiusaamista.
Itsellä ainakin ruumiinrakenne sopimaton rakennusalalle. Olen 159 cm ja isorintainen ja kaikki on mitoitettu eri kokoislle kuin minä. Esim.isokokoisten tavaroiden kantaminen on helvettiä tällä rakenteella. Ei kädet ylety tavaroiden ympäri. Vittumainen täti olen ulkonäöltäni ja olisi ihanaa olla 180 cm mies ei tarvitsisi apua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miksei raksaäijät kouluttaudu hoitajiksi jos ne hoitajantyöt on niin helppoja?
Kyllähän miehiä näkee terveydenhoitoalalla mutta naisia ei näe noilla aloilla joita luettelin.
Yksi hoitajakollega lähti 3 vuotta sitten opiskelemaan kirvesmieheksi, eli kyllä sitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin ruumiinrakenne sopimaton rakennusalalle. Olen 159 cm ja isorintainen ja kaikki on mitoitettu eri kokoislle kuin minä. Esim.isokokoisten tavaroiden kantaminen on helvettiä tällä rakenteella. Ei kädet ylety tavaroiden ympäri. Vittumainen täti olen ulkonäöltäni ja olisi ihanaa olla 180 cm mies ei tarvitsisi apua mihinkään.
Välineillä siellä nostetaan ja kannetaan tai sit yhdessä. Myös ne miehet.
Mä oon myös 160 cm. Kaiken tarvittavan kyllä kantelen ja nostelen, mut myönnetäköön, et vessanpöntön nostelu ja asettelu edes takas on vähän haastavaa ulottuvuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miksei raksaäijät kouluttaudu hoitajiksi jos ne hoitajantyöt on niin helppoja?
Ainakin yhden raksaäijän kyllä tunnen, joka on nykyään hoitaja.
Myös minä tunnen. Tampereelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välineillä siellä nostetaan ja kannetaan tai sit yhdessä. Myös ne miehet.
Mä oon myös 160 cm. Kaiken tarvittavan kyllä kantelen ja nostelen, mut myönnetäköön, et vessanpöntön nostelu ja asettelu edes takas on vähän haastavaa ulottuvuuden vuoksi.
Olen nainen ja olin nuorena 5 kesänä rakennuksilla kesätöissä.
Tiedättekö, että muurarin apurit oli ennen naisia. En voi käsittää. Mielestäni se on rakennusten raskain työ.
Miksi pitäisi kouluttautua työttömiä vilisevälle riistoalalle? Puolalaiset tekee halvemmalla teidän raksaduunit, juopot suomalaisäijät.
Olen pätevä ja rakentanut monta taloa.
N
Olisiko ihan kammottava ajatus, että ihmiset saavat tehdä työkseen ihan mitä haluavat ja mihin kyvyt riittävät? Hyväksyttävä on kuitenkin se että joissain ammateissa on vaatimuksia, joita kaikki eivät täytä.
Koska rakennusala on yksi pahimmista työttömyysaloista. Sensijaan ihmettelen, miksei raksalta työttömäksi jääneet äijät viitsi kouluttautua lähihoitajaksi? Töitä olisi takuulla ja vieläpä lämpimissä sisätiloissa. Huom, hyvät yö- ja viikonloppulisät.
Vierailija kirjoitti:
Koska rakennusala on yksi pahimmista työttömyysaloista. Sensijaan ihmettelen, miksei raksalta työttömäksi jääneet äijät viitsi kouluttautua lähihoitajaksi? Töitä olisi takuulla ja vieläpä lämpimissä sisätiloissa. Huom, hyvät yö- ja viikonloppulisät.
Suhdanteet vaihtuu ja sit ku on pari vuotta opiskellu lähihoitajaksi ja valmistunut, niin alkaakin taas rakennuksille tarvita väkeä. Eli ajan ja rahan hukkaa opiskella varsinkaan jos ei vähääkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa autot ja putket. En todellakaan halua miettiä niitä 8 tuntia joka hemmetin arkipäivä.
Ei se ole siitä kiinni vaan siitä ettet sinä osaa korjata autoja, siinä pitää osata käyttää työkoneita, työkaluja ja olla ongelmanratkaisukykyä.
Lähes jokaisessa ammatissa tarvitaan ongelmanratkaisukykyä, puhumattakaan esim. lasten kasvattamisesta. Sanoisin, että nainen tarvitsee sitä hyvin paljon joka päivä.
Maailma muuttuu mutta ei ihan yhdessä päivässä mutta se muutos on jo näkyvissä jos osaa pitää silmänsä auki.
Hyi raksahommat. Fyysisesti raskaita. ja kaikki ulkohommat peukku alas.
Eikö mitään muita aloja ole enää olemassa
Insinööreiksi kouluttautuu yhä useampi alanvaihtaja nainen.
Se että sinä et ole jotain nähnyt ei tarkoita etteikö sitä olisi olemassa, vaikka hyvin paljonkin.
Oma mieheni osaa korjata mitä vain. Ihailen hänen tahtotilaansa ratkaista tekniset ongelmat ja korjata vaikka sen auton pihalla. Monesti on korjannutkin.