Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka heikkoon fyysiseen kuntoon vaihdevuodet voivat romahduttaa? Niin heikoksi ettei jaksa kävellä kuin pari sataa metriä?

Vierailija
10.01.2025 |

Moni sanoo ettei "jaksanut vaihdevuosissa mitään" mutta mitä se tarkoittaa ihan konkreettisesti? Miten heikoksi vaihdevuodet voivat tehdä ihmisen? Niin heikoksiko ettei ihminen jaksa kävellä kuin pari sataa metriä ja päivät kuluvat suurimmaksi osaksi leväten ja normaalit arkirutiinit kuten ruoanlaitto ja suihkussa käynti vaativat ponnistelua? Liittyykö vaihdevuosiin tyypillisesti lihasten hapotus vähäisestäkin fyysisestä rasituksesta? Entä kuuluuko vaihdevuosiin monta kuukautta jatkuvat flunssaoireet (nuha, yskä, päänsärky, kurkkukipu, kolotukset)?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet eivät vaikuta ihmisen fyysiseen kuntoon millään tasolla. Fyysinen kunto pysyy hyvänä, kun liikkuu säännöllisesti ja riitävällä tehokkuudella. Vaihdevuodet on monille vain tekosyy jäädä makaamaan kotiin ja voivottelemaan. Sillä tavalla se kunto romahtaa, ei vaihdevuosien takia. 

Vierailija
82/84 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä äkillisen väsymyksen päiviä, kun koko keho on täysin voimaton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet kuulostavat pikemminkin raudanpuutteelta. Eikä ihmekään. Vaihdevuosiin mennessä nainen on vuotanut elämästään jo ihan pirusti joka kuukausi verta.

Vierailija
84/84 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt nyt vaihtareissa liikkua joka päivä 8000-10000 askelta. Näin minä pysyn kunnossa. Olen löytänyt elämääni balanssin liikunnan avulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme