Miksi Helsinki ei ole enää houkutteva kaupunkina.
Mitkä on asiat jotka ovat tehneet Helsingistä vähemmän houkuttelevan kaupungin. Aiemmin oli "ruuhkaa" nyt asunnot tyhjillään, väki vähenee. Opiskelijat ovat oman aikansa ja valmistuttuaan poistuvat, kiitos näkemiin.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin asun mielelläni täällä Helsingissä. Ei mitään ongelmia. Palvelut ja luonto lähellä. En kaipaa muualle. En asu keskustassa, vaan rauhallisella omakotivaltaisella alueella.
Asumisviihtyvyys riippuu hyvin paljon siitä millä alueella asuu. Tietyt alueet ovat täysin sietämättömiä asuaja oleskellakin. Osa taasen mitä rauhallisimpia ja miellyttävimpiä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei nakkeja Helsinkiin, ei järkeä mihinkään!". Vihervasemmistolainen wokehörhö-ideologia ja väkivaltaiset maah anmuuttajat pakottavat normaalit kantasuomalaiset muuttamaan pois Stadista. Helsinki on epädemokraattista aivopesu-vyöhykettä, jossa kantaväestöä kohdellaan b-luokan kansalaisina.
T: stadilainen
Ei mua ainakaan ole kukaan (vielä) yrittänyt väkisin mihinkään pois viedä.
T:junantuoma helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Kuten hyvin varmaan tiedät, niin Helsingin kokoomuslaiset ja demarit ovat vuosikausia tehneet yhteistyötä. Toiselle tärkeimpiä asioita on toinen myös edistänyt, kun toinen on jossain muussa asiassa tullut vastaan. Vihreät ovat se uusin tulokas tuossa kärkikahinoissa, jatkossa saattaa olla sellainen Kokovihreäallianssi, jossa vain pilven loppuminen on rajana mielikuvitukselle päätöksissä.
Itse aion tällä kertaa repäistä ja äänestää jotain näistä pienistä kaupunkiprotestiliikkeistä. Ottaa niin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Katuväkivalta, autottomat tiet, katoavat kaupat, vuokrakasarmit - syitä riittää.
Tämä kuulostaa paljon enemmän Lahdelta kuin Helsingiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katuväkivalta, autottomat tiet, katoavat kaupat, vuokrakasarmit - syitä riittää.
Mä olen nyt kohta 12 vuotta asunut Helsingissä ja vieläkään en tiedä, missä nämä mystiset vuokrakasarmit sijaitsevat. Ehkä se jossain vaiheessa vielä selviää, jos va nostaa tarpeeksi vuokraa, että pitää sinne vuokrakasarmiin muuttaa edullisesti asumaan.
Yleissivistyksen puute ei ole Helsingin ongelma, vaan sinun henkilökohtainen haaste.
Sinähän sitten voit varmaan sivistää minua ja muita tietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa paljon enemmän Lahdelta kuin Helsingiltä.
Lahti on muun Suomen Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt kohta 12 vuotta asunut Helsingissä ja vieläkään en tiedä, missä nämä mystiset vuokrakasarmit sijaitsevat. Ehkä se jossain vaiheessa vielä selviää, jos va nostaa tarpeeksi vuokraa, että pitää sinne vuokrakasarmiin muuttaa edullisesti asumaan.
Yleissivistyksen puute ei ole Helsingin ongelma, vaan sinun henkilökohtainen haaste.
Esimerkiksi Kontula
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin asun mielelläni täällä Helsingissä. Ei mitään ongelmia. Palvelut ja luonto lähellä. En kaipaa muualle. En asu keskustassa, vaan rauhallisella omakotivaltaisella alueella.
Asun keskustassa ja kaupunki-ihmisenä nautin, kun kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. MUTTA, en laittaisi pahakseni, jos päästäisiin punavihreästä agendasta eroon ja palattaisiin takaisiin normaaliin arkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin toimiva kyllä, (paitsi poikittaisliikenne toivottoman hidasta), mutta ei ole edullista. Kertalipun yli kolmen euron hinta menee lyhyillä matkoilla paljon yli kipurajan."
Missä suomalaisessa kaupungissa on parempi poikittaisliikenne? Metro toimii luotettavasti ja raidejokerikin nyt, kun autoilijat ovat oppineet. Kuukausilippu vuositilauksella on vain 60 euroa kuussa eli todella halpa.
Poikittaisliikenteellä tarkoitan sitä, kun mun mun esimerkiksi taannoin piti matkustaa Pohjois-Hkistä Espooseen.
Reittioppaan mukaan matkaan olisi mennyt 1, 5 tuntia, koska kaikki tiet vie keskustan läpi. Lainasin sitten sukulaisen autoa ja ajoin sinne 20 minuutissa.
Kaikilla ei ole varaa eikä tarvetta kuukausilippuihin. Olisi tärkeää, että myös kertalipun hinta olisi järkevällä tasolla niin kuin ne menneisyydessä olikin.
Helsinki saa monessa suhteessa myös paljon kiitosta verrattuna muihin samankokoisiin kaupunkeihin. Joukkkoliikenne toimii lähes erinomaisesti, ympäristö koetaan myös viihtyisäksi siellä, missä on viheralueita. Pyöräilijät on huomioitu monilla omilla väylillään. Mutta ison kaupungin ongelmiakin on. Yksityisautoilusta on tehty kirous. Huumeita liikkuu tietyissä piireissä ja niistä hörhöistä ei koskaan tiedä mitä aikovat. Jotkut betonikaupunginosat saattavat olla kolkkoja. Kaikenlaisia palveluita ja harrastusmahdollisuuksia on mielin määrin. Arvelen pääkaupunkiseudun vetonaulaksi kuitenkin yksinkertaisesti työpaikkoja. Työn perässä muutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin asun, mutta nyt kaupunki on kaavoittanut alueelle kerrostaloja. Saas nähdä. Ainakin liikennettä ja ruuhkia tuo lisää, eikä tätä aluetta ole kaavoitettu tuollaiselle liikenteelle.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki saa monessa suhteessa myös paljon kiitosta verrattuna muihin samankokoisiin kaupunkeihin. Joukkkoliikenne toimii lähes erinomaisesti, ympäristö koetaan myös viihtyisäksi siellä, missä on viheralueita. Pyöräilijät on huomioitu monilla omilla väylillään. Mutta ison kaupungin ongelmiakin on. Yksityisautoilusta on tehty kirous. Huumeita liikkuu tietyissä piireissä ja niistä hörhöistä ei koskaan tiedä mitä aikovat. Jotkut betonikaupunginosat saattavat olla kolkkoja. Kaikenlaisia palveluita ja harrastusmahdollisuuksia on mielin määrin. Arvelen pääkaupunkiseudun vetonaulaksi kuitenkin yksinkertaisesti työpaikkoja. Työn perässä muutetaan.
Tuo työpaikkajuttu piti varsinkin ennen paikkansa. Useita ystäviäni on muuttanut vasten tahtoaan pääkaupunkseudulle töiden perässä. Nyt etätyöt tasoittavat tilannetta.
"Tämä ei koske etätyöläisiä, eläkeläisiä eikä työttömiä. Eli toisin sanoen kertalipun käyttäjiä. Kohtuullinen hinta kertalipulle yhden vyöhykkeen sisällä olisi korkeintaan 2 euroa."
No ei tuota ostaakseen tarvitse töissä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: vihreä ideologia lisää kaupunkia kaupunkiin; ratikkalähiöt, joissa toistetaan 70-lukujen lähiöiden ongelmat ja samalla tuhotaan lähiluonto; ideologinen yksityisautoilun vastustus
Oma perhekin miettimässä muuttoa, kriteetinä on tällä hetkellä ettei uuteen paikkaan pääse kuin autolla. Moni ongelma ratkeaa tällä kriteerillä
Samaa mieltä muusta paitsi tuosta yksityisautoilusta. Viihtyisyyttä kaupunkiin tuo nimenomaan se, ettei autot pääse posottamaan joka paikkaan. Eli osa keskustasta kävelykeskusta ja muualla tarpeeksi kävelyteitä, jotka ei ole vilkasliikenteisen tien varrella. Sillä perusteella valitsen asuinpaikkani.
Muutin Tren keskustasta aikoinaan pois ihan sen takia, kun vatutti kävellä autojen seassa ja haistella pakokaasuja.
Miksi muuttaisin kaupunkiin joka virallisesti ei arvosta minun kaltaisia ihmisiä?
t. hyvin toimeentuleva, talousoikeistolainen, empaattinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
"Tämä ei koske etätyöläisiä, eläkeläisiä eikä työttömiä. Eli toisin sanoen kertalipun käyttäjiä. Kohtuullinen hinta kertalipulle yhden vyöhykkeen sisällä olisi korkeintaan 2 euroa."
No ei tuota ostaakseen tarvitse töissä olla.
Voin toki ostaa kuudenkympin bussilipun. Ruokabudjettiini se vaan tekisi ikävän loven. Syön mielummin, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Kontula
Okei. Mun käsittääkseni Kontulassa on paljon myös omistusasuntoja ja omakotitaloja, mutta ilmeisesti tuo vuokrakasarmi on joku haukkumanimi alueelle, josta sinä et pidä kuin varsinainen kasarmi, josta saa vuokrata asuntoja ja mihin se sanana suoralla merkityksellä viittaa. Eli kun tietää alueen muuten niin ymmärtää, että sivistyspuute taitaakin olla jossain muualla.
"Okei. Mun käsittääkseni Kontulassa on paljon myös omistusasuntoja ja omakotitaloja, mutta ilmeisesti tuo vuokrakasarmi on joku haukkumanimi alueelle, josta sinä et pidä kuin varsinainen kasarmi, josta saa vuokrata asuntoja ja mihin se sanana suoralla merkityksellä viittaa. Eli kun tietää alueen muuten niin ymmärtää, että sivistyspuute taitaakin olla jossain muualla."
Vietähän ostarilla tai metroalueella viikonloppuilta ja tule jeesustelemaan sen jälkeen.
Järkyttävä slummi. Näyttää hyvältä, paljon luontoa jne. mutta ihmiset ja ns. "kulttuuri" on todella järkyttävää.
Tämä ei koske etätyöläisiä, eläkeläisiä eikä työttömiä. Eli toisin sanoen kertalipun käyttäjiä. Kohtuullinen hinta kertalipulle yhden vyöhykkeen sisällä olisi korkeintaan 2 euroa.