Miksi Helsinki ei ole enää houkutteva kaupunkina.
Mitkä on asiat jotka ovat tehneet Helsingistä vähemmän houkuttelevan kaupungin. Aiemmin oli "ruuhkaa" nyt asunnot tyhjillään, väki vähenee. Opiskelijat ovat oman aikansa ja valmistuttuaan poistuvat, kiitos näkemiin.
Kommentit (428)
Opiskelijalla, ei perheet hesaan haluu.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalla, ei perheet hesaan haluu.
Oman alakoululaisen koulussa on oppilasmäärä kasvanut yli kahdellasadalla kahdessa vuodessa. Kyllä on perheitä muuttanut.
Tukien leikkaus, vaatimukset etsiä halvempaa asuntoa, työpaikat ovat 0-tuntisopparilla olevia pätkätöitä. Näillä seteilläkö pitäisi pystyä asumaan Helsingissä?
Itse ihastelen Helsinkiä on sellanen metropoli ja isonmaailman meininkiä. Aina innoissaan kun matkustan Helsinkiin
Minua ärsyttää mm julkisen liikenteen lippujen hintojen älytön nousu ja asukasparkin kalleus. Myös liian tiheä rakentaminen ärsyttää, koko ajan vanhaa puustoa ja luontoalueita pienennetään. Myös niitä suojeltuja. Helsingin kaupunki on jättänyt vuosikausiksi omistamansa vanhat kauniit rakennuksen rapistumaan purkukuntoon.
No. Asumaanko? Ei kiitos, kalliita ja pieniä asuntoja, pysäköintipaikkoja itselle tai kyläilijöille on hankala löytää tai ovat kalliita. Mikä olisi siis lisäarvo jos asuisin Helsingissä?
Käymään? Harvoin käyn, ei syytä käydä, palvelut löytyvät lähempääkin. Ja taas, pysäköinti kallista ja haasteellista (elokuvat, ravintolat, ostoksilla käynti).
Lisäksi en tunne oloani enää turvalliseksi stadissa liikkuessani. Ei, ei Helsinki tarjoa mulle mitään sellaista nykyään mitä kaipaisin. Ikävöin vanhaa stadia ja sen fiilistä.
Hintataso ja sitä asuttavat ihmiset lienee ne suurimmat syyt.
Joo, suomenkieliset ei niinkään ole lisääntyneet kouluissa, no, lähikunnissa kyllä.
Asukasluku on kasvanut liikaa. Alkaa tulla lieveilmiöitä. Kaikki paikat rakennetaan umpeen.
Etätyö ja etäopiskelu mahdollistavat sen, ettei Helsinkiin enää tarvitse muuttaa työn perässä samoissa määrin kuin ennen. Helsinki on hinta-laatu-suhteeltaan heikko. Lisäksi suomalaiset vaurastuivat 1900-luvun jälkipuoliskolla siinä määrin, että monella on peritty asunto, jossa voi asua ja toteuttaa ensimmäisen virkkeeni mukaista elämää.
Siellä olisin nykyään kuin vieraalla maalla. 2018 pakkasin muuttokuorman enkä ole takaisin kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihastelen Helsinkiä on sellanen metropoli ja isonmaailman meininkiä. Aina innoissaan kun matkustan Helsinkiin
Et ole isossa maailmassa käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin väkiluku kasvaa vuosittain n. 8000:lla ihmisellä. En minä nyt sanoisi ettei ole houkutteleva kaupunki.
Keillä se lisääntyy tuota vauhtia? Niinpä, suomalaisia se ei enää kiinnosta.
Iniseville "autolla olohuoneeseen" -tyypeille ei ole tarvetta Helsingissä. Kun nuo poistuvat, jää enemmän yhteistä meille älykkäille ja sivistyneille ihmisille.
Kiitos kun kävit, suurkiitos kun lähdit.
HELLsinki täynnä roskaa, rottia, torakaoita ja nistejä, ei kiitos.
Helsinki on maailman vastenmielisin kaupunki. Brysseli saattaa ankeudessaan olla lähellä, mutta Helsinki on hyvää vauhtia menossa ohi.
Ensinnäkin, Helsinki on todella kallis. Ainoastaan varakkaiden oululaisten lapsilla on varaa asua siellä. Ne oululaiset ovat myös tehneet Helsingistä pahemman tekotaiteellisella hevonpaskallaan.
Helsingissä on mahdoton liikkua minnekään. Jokainen katu on revitty auki, nistit päivystävät väylillä ja tulijat möykkää ja ryöstää. Autolla ei voi kulkea, ja julkiset on täynnä, ja joka kadulla on kiertotie työmaan ympäriltä.
Kalliosta on tullut totaalinen helvetinkolo. Aikoinaan siellä oli varaa asua, baareja riitti ja spuget oli mukavia ja tuttavallisia. Nyt siellä ei asu kuin iskän rahoilla, ja tehdään katutaidetta silloin kun viitsii.
Keskusta on likainen ja yhtä työmaata.
Parasta Helsingissä on ulosmenoväylät. Sinänsä onkin koomista että vihervasemmisto haluaa tukkia nekin. Eivät he halua autotonta keskustaa, he haluavat vain estää ihmisiä poistumasta.
Vierailija kirjoitti:
Iniseville "autolla olohuoneeseen" -tyypeille ei ole tarvetta Helsingissä. Kun nuo poistuvat, jää enemmän yhteistä meille älykkäille ja sivistyneille ihmisille.
Kiitos kun kävit, suurkiitos kun lähdit.
Tämä on todella huvittavaa. Espoolaiset halutaan Helsingistä ulos, mutta heidän pitäisi kuitenkin tulla sinne syömään lounasravintoloissa.
Helsingin väkiluku kasvaa vuosittain n. 8000:lla ihmisellä. En minä nyt sanoisi ettei ole houkutteleva kaupunki.