Miksi Helsinki ei ole enää houkutteva kaupunkina.
Mitkä on asiat jotka ovat tehneet Helsingistä vähemmän houkuttelevan kaupungin. Aiemmin oli "ruuhkaa" nyt asunnot tyhjillään, väki vähenee. Opiskelijat ovat oman aikansa ja valmistuttuaan poistuvat, kiitos näkemiin.
Kommentit (428)
1900-luvulla kävin keskustassa monta kertaa viikossa. Siellä oli elämää. Ruuatkin haettiin sieltä omalla autolla.
Nyt käyn kerran vuodessa keskustassa. Ja harkitsen poismuuttoa.
Stadilainen
Helsingissä on parasta lentokenttä. Siksi asun vielä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatte näitä väki vähenee-tilastoja kun ihan todistetusti väestönkasvu on ollut koronavuosien jälkeen ennätyksellistä Helsingissä. Ihan googlaamalla löytyy tilastot. Ja eihän sinne tarvitse muuttaa jos ei halua, halukkaita on kyllä muita.
Älä nyt tule faktoilla sotkemaan tätä.
Harva väittää että Helsingin kaupungin väkiluku vähenisi. Ainoastaan pigmentiltään vaalempien osuus vähenee, kuten myös veromaksajien.
Hyvin harvoin aikuinen ihminen ei jotakin veroja maksa eli ole veronmaksaja. Jotkut vähän vähemmän jotkut vähän enemmän.
Korjaan. Nettomaksajat häviävät Helsingistä. Ymmärrätkö nyt asian?
Niin no nettomaksajiakin on monenlaisia. Esimerkiksi ansiotulot 0€ joltain vuodelta, mutta pääomatulot paremmat kuin monen nettomaksajan ansiotulot. Tarkoitatko tällaista vai ansiotulojen perusteella nettomaksaja?
Helsingin liikenne on sumputettu tarkoituksellisesti. Matka-ajat on jäätäviä. Keskustan liikenteen hitaus lähenee Istanbulia.
Vierailija kirjoitti:
Sielläkään ei taida enää lentotoimintaa (juurikaan) olla?
Jotain hyvääkin on tapahtunut.
Ennen kivijalkaliikkeeseen piti lähteä lähiöstä keskustaan.
Nyt ne samat kivijalkaliikkeet muuttavat keskustasta tänne viereen lähiöiden teollisuusalueille.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin liikenne on sumputettu tarkoituksellisesti. Matka-ajat on jäätäviä. Keskustan liikenteen hitaus lähenee Istanbulia.
Miksi liikkua keskustassa omalla autolla, jos ei jotain painavaa tavaraa ole kyydissä? Kävellen olisit jo perillä...
Vierailija kirjoitti:
Liian autovihamielinen kaupunki.
Allekirjoitan tuon 100% ja lisään, että kieli- ja kulttuurirakenne alkaa olemaan niin vieras, että itsekin harkitsen poismuuttoa heti kun eläkeikä muutaman vuoden päästä on saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta ja hämmästy Helsingin lentokenttä lähtevät lennot
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne samat kivijalkaliikkeet muuttavat keskustasta tänne viereen lähiöiden teollisuusalueille.
Itse en ole yhdessäkään kivijalkaliikkeessä käynyt sinä aikana, kun olen Helsingissä asunut. Joidenkin nettikaupasta olen kyllä tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole enää ihmisiä , tai asukkaita varten. Tämä on paikka, johon pykälään taloa joka kohtaan, että saadaan mahdollisimman paljon asuntoja huomioimatta asumisviihtyvyyttä. Unohdettu viheralueet (vain pienin paikoin huomioitu), liikaa nistejä, jotka tuodaan "normaali kansan" asuinalueelle.
Keskustassa, eikä juuri muuallakaan, ole mitään mielenkiintoista, kuka jaksa vuosi toiseen käydä stockalla tai vero modassa , fazerin ylikalöiisa ketjukahviloissa huonolla kahvilla. Kivoja be on muutama, mutta aivan liian kalliita.
Keskluokka ei voi edes siirtyä halvempaa, kun se on täynnä ammattilaisia aamusta iltaan.
Ei mitään mielenkiintoista? Useita museoita, Finlandia-talo, Musiikkitalo, Kansallisteatteri, Ooppera ja kymmenittäin käymisen arvoisia ravintoloita.
Mutta noissa pääsee käymään aina halutessaan, kun matkustaa Helsinkiin vaikka viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi liikkua keskustassa omalla autolla, jos ei jotain painavaa tavaraa ole kyydissä? Kävellen olisit jo perillä...
Miksi kävelisin persaukisten tavoin kun auto on keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta ja hämmästy Helsingin lentokenttä lähtevät lennot
Helsingin lentokentä ei ole Helsingissä, Helsinki International Airport virallisesti englanniksi, mutta sijaitsee Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Iniseville "autolla olohuoneeseen" -tyypeille ei ole tarvetta Helsingissä. Kun nuo poistuvat, jää enemmän yhteistä meille älykkäille ja sivistyneille ihmisille.
Kiitos kun kävit, suurkiitos kun lähdit.
Sarjassamme typeriä kommentteja typeriltä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole yhdessäkään kivijalkaliikkeessä käynyt sinä aikana, kun olen Helsingissä asunut. Joidenkin nettikaupasta olen kyllä tilannut.
Itse olen asioinut Helsingin kivijalkaliikkeissä yli 50 vuotta. Hienoa että ne muuttavat pois keskustasta.
Entinen lempikaupunkini, haaveideni tulevaisuuden kotikaupunki ei voisi nykyään vähempää kiinnostaa. Perustelut:
Liikaa maahan muuttajia, katujengejä, rikollisuutta, surkeita taksikuskeja, elokapinaa ja vihervasemmistolaista fanaattista porukkaa.
Onneksi Tampereellakin oli yliopisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole enää ihmisiä , tai asukkaita varten. Tämä on paikka, johon pykälään taloa joka kohtaan, että saadaan mahdollisimman paljon asuntoja huomioimatta asumisviihtyvyyttä. Unohdettu viheralueet (vain pienin paikoin huomioitu), liikaa nistejä, jotka tuodaan "normaali kansan" asuinalueelle.
Keskustassa, eikä juuri muuallakaan, ole mitään mielenkiintoista, kuka jaksa vuosi toiseen käydä stockalla tai vero modassa , fazerin ylikalöiisa ketjukahviloissa huonolla kahvilla. Kivoja be on muutama, mutta aivan liian kalliita.
Keskluokka ei voi edes siirtyä halvempaa, kun se on täynnä ammattilaisia aamusta iltaan.
Ei mitään mielenkiintoista? Useita museoita, Finlandia-talo, Musiikkitalo, Kansallisteatteri, Ooppera ja kymmenittäin käymisen arvoisia ravintoloita.
Mutta noissa pääs
Niin jos siitä tekee oman projektinsa. Itse kävin eilen Ateneumissa töiden jälkeen hetken mielijohteesta. Sen jälkeen kävin yhdessä itselleni uudessa ravintolassa. En varmasti olisi jaksanut lähteä jostain Kirkkonummelta tai Nurmijärveltä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin väkiluku kasvaa vuosittain n. 8000:lla ihmisellä. En minä nyt sanoisi ettei ole houkutteleva kaupunki.
Ei tänne muuteta halusta muuta kuin rajojen ulkopuolelta tulevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävelisin persaukisten tavoin kun auto on keksitty?
Aa sä olet näitä, joiden rikkaus näkyy autosta. Itse liikun milloin mitenkin, eikä mikään liilkumismuoto kerro mun varallisuudesta mitään eli en aja omalla autolla.
No lähes 5 vuotta liikuin ympäri pks mihin aikaan vuorokaudesta sattuu työn puolesta, joten kyllä pks on nähty ihan laidasta laitaan niin aamulla, päivällä, illalla kuin yöllä. Itse oon idässä asunut koko sen ajan kun oon Helsingissä asunut ja viihtynyt ok. En mä nyt tietenkään mihinkään riitaa mene haastamaan, mutta en paljon mieti sitäkään, etten johonkin uskaltaisi mennä. Toki tällainen 5kymppinen lihava äijä saa olla helposti rauhassa, vaikkei haluaisikaan olla.