Miksi et käy kauppakeskus Redissä? Mitä vikaa siinä on? Kallis?
On ollut tappiollinen ja konkurssin partaalla valmistumisestaan lähtien.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä olen käynyt Euroopan vanhoissa kauppahalleissa (satoja vuosia), kaikki ovat selkeää yhtä putkea. Itis on on onnistunut. Tai Stockman tai Kampin keskus. Keskellä korkea tila ja reunoilla kerroksia.
Olet käynyt Euroopan kauppahalleissa satoja vuosia? Voitko hieman täsmentää?
Rakastan Hakaniemen ja Kauppatorin kauppahalleja. Kävelet yhdeltä puolelta sisään, kojut ja liikkeet on siinä käytävällä vieri vierellä. Teet ostokset ja putken toisesta päästä ulos. Tadaa! Aika menee tuotteiden esillepanoa ihastellessa.
En käy kauppakeskuksissa.
Redin kautta olen joutunut kulkemaan muutaman kerran kun olen tullut metrolla Kalasataman hammashoitolaan.
Se on liian sekava ja vaikeakulkuinen niinkuin Triplakin.
320 km on matkaa. Prisma on lähempänä, jonne on 1,5km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä olen käynyt Euroopan vanhoissa kauppahalleissa (satoja vuosia), kaikki ovat selkeää yhtä putkea. Itis on on onnistunut. Tai Stockman tai Kampin keskus. Keskellä korkea tila ja reunoilla kerroksia.
Käynyt turustimatkoilla. Satoja ellei tuhansia vuosia vanha tapa, jolla markkinapaikka rakentuu. Keskellä on iso korkea fasadi, bulevardi. Tästä haarautuu sivukujia. Italian vanhat kauppahallit ovat tälläisiä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta redi ole sekava. Ei siellä eksy sen enempää kuin jossain sellossakaaan mutta mitään uutta ostettavaa siellä ei ole. Ne samat ketjuliikkeet kuin muuallakin.
Joten miksi kävisin siellä kun se ei ole mun reittieni varrella ollenkaan?
En minäkään ymmärrä miten Redi muka on niin sekava. Pitäähän siellä nyt osata kahdeksikko tehdä mutta siinä se. Tripla on mielestäni hankalampi, kun osa hisseistä ei mene kaikkiin kerroksiin ja koko ajan saa vaihtaa hissejä. Toki nekin varmasti oppisi, jos kävisi useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynyt turustimatkoilla. Satoja ellei tuhansia vuosia vanha tapa, jolla markkinapaikka rakentuu. Keskellä on iso korkea fasadi, bulevardi. Tästä haarautuu sivukujia. Italian vanhat kauppahallit ovat tälläisiä esimerkiksi.
Italiassa on käyty kauppaa onnistuneesti 2000 vuotta. Taas piti kämmiä tuokin Redi. Olisivat vain kopioineet jonkun Italialaisen vanhan kauppakeskusmallin.
Jumituin sinne kerran sulkemisaikaan enkä löytänyt ulos metrolaiturille.
Onneksi siellä oli pari kivaa nuorta, jotka lupasivat opastaa. Sanoivat tuntevansa paikan, koska ovat siellä joka päivä. Puolen tunnin kiertelyn jälkeen hekin sanoivat, etteivät tiedä, kuinka sinne laiturille pääsee. Oli pakko mennä ovesta ulos pakkaseen ja etsiä lähin bussipysäkki keskustaan.
Olen sittemmin onnistunut pääsemään sinne metrolaiturille, mutta jälkikäteen pohtinut, mitä siellä oikein tapahtui, kun ulospääsyä ei löytynyt.
Itselle kauppakeskuksessa tärkeää selkeys. Esim. Itis on rakenteeltaan ideaalinen, kun 1 katu ja näkee kaikki liikkeet.
Taas jonkun arkkitehtitiimin märkä uni tehdä jotain uutta. Minä haluan uudistaa! Minä haluan jäädä historiankirjoihin!
Mutta mutta. Ihmisellä on vielä luolaihmisen aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta redi ole sekava. Ei siellä eksy sen enempää kuin jossain sellossakaaan mutta mitään uutta ostettavaa siellä ei ole. Ne samat ketjuliikkeet kuin muuallakin.
En minäkään ymmärrä miten Redi muka on niin sekava. Pitäähän siellä nyt osata kahdeksikko tehdä mutta siinä se. Tripla on mielestäni hankalampi, kun osa hisseistä ei mene kaikkiin kerroksiin ja koko ajan saa vaihtaa hissejä. Toki nekin varmasti oppisi, jos kävisi useammin.
Oppisi? Mennäänkö kauppaan oppimaan arkkitehtuuria? Minä haluan nähdä tuotteita ja kokea oloni turvalliseksi. Luolaihmisen pitää nähdä valoa tunnelin päässä. Muuten alkaa ahdistaa. Näin se menee.
Normal ja Ikea on hyvä esimerkki putkimaisesta kaupasta. Tätä ihmiset haluavat.
Ikea on nyt hyvä esimerkki konseptista, joka on onnistunut. Lähes kaikki liikkeet on samanlaisia.
Käytän CitizenM ketjun hotelleja. Kaikki hotellit ympäri maailmaa ovat toistensa kopiota. Hotellihuoneet ovat tismalleen samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinne mennään tekemään ostoksia. Ei hieromaan aivonystyröitä ja tutkimaan arkkitehtuuria. Siinä samalla on mielessä mitähän ruokaa laittaisi, lapsien harrastukset, aikataulut, vähän työasiat, vaateasiat.Yksikin ylimääräinen asia kuten harhaan kulkeminen sotkee ajatuskuvion ja stressaa. En halua yhtään ylimääräistä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei pääse ajamalla. Joka kerta yritän valita oikean tien ja päädyn ohi menevälle tielle. Liikennejärjestelyt alueella ovat sekavat. Kauppakeskuskin on sekava.
Sitten on kyllä ajotaidoissasi vikaa. Sinne on kuitenkin helppo ajaa autolla ja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinne mennään tekemään ostoksia. Ei hieromaan aivonystyröitä ja tutkimaan arkkitehtuuria. Siinä samalla on mielessä mitähän ruokaa laittaisi, lapsien harrastukset, aikataulut, vähän työasiat, vaateasiat.Yksikin ylimääräinen asia kuten harhaan ku
Ikea on ymmärtänyt tämän. Mitä helpompaa, sen enemmän ihmiset ostavat. Kaikki aina samalla tavalla. Ei yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on liian sekava ja vaikeakulkuinen niinkuin Triplakin.
Tripla on kyllä kammottava ja opasteet huonot. Saa aina valita reilusti aikaa, kun siellä yrittää päästä oikeaan kierrokseen vaunujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin keskustassa ja kauppakeskuksista käyn Kampissa ja Forumissa. Redin ohi menen matkalla Itäkeskukseen (jossa käyn ainoastaan katsomassa Imax-elokuvia). Olen joskus miettinyt että pitäisikö jäädä metrosta ja käydä tutustumassa Rediin, mutta en ole koskaan nähnyt sitä tarpeelliseksi. No menomatkallahan se ei edes onnistuisi, koska nimenomaan olen matkalla elokuviin, ja paluumatkalla on taas jo kiva mennä kotiin.
Redi on siis minun kannaltani paikassa, johon minulla ei ole mitään asiaa. Sen voisi kai pelastaa vain jos ympärille tulee riittävästi asutusta.
Siellä on ympärillä korkeita tornitaloja joten asutusta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nimi Red?
Se on REDI.
Vierailija kirjoitti:
Ikea on nyt hyvä esimerkki konseptista, joka on onnistunut. Lähes kaikki liikkeet on samanlaisia.
Käytän CitizenM ketjun hotelleja. Kaikki hotellit ympäri maailmaa ovat toistensa kopiota. Hotellihuoneet ovat tismalleen samanlaisia.
On rentouttavaa mennä matkalle, kun hotelli on sama joka maassa. Voin käyttää energian itse asiaan, eli nähtävyyksien ihasteluun. En hotellin tutkimiseen.
Sijainti. Jos meen metrolla niin miksi pysähtyisin redissä kun Tripla on kuitenkin matkan varralle ja pakollinen pysähdys kun vaihtaa liikennevälinettä