Miksi en vaan laihdu?
Mikä on, etten laihdu?
Olen 50 v., töissä aika ajoin normaalia stressiä, mutta ei ylikuormitusta. Nukun hyvät yöunet, töiden takia saatan herätä aamuyöllä pohtimaan asioita noin kerran kahdessa viikossa.
Pituutta on 167 cm, painoa 72 kg. Viisi kiloa haluaisin pois, vähintään.
Liikun paljon: pyöräilykaudella pyöräilen matkat kauppaan, metrolle, harrastuksiin jne. Nyt talvella kävelen. Harrastan vaihtelevasti jumppaa, joogaa, kehonhuoltoa jne. keskimäärin 4-5 h viikossa. Ajattelen, että kaikki liikunta on kotiin päin. Painoja pitäisi nostaa enemmän, tätä aion lisätä.
Esimerkkipäivä on tällainen:
Aamu: luonnonjugurttia, mustikoita, omena, kahvi kauramaidolla.
Mandariini
Lounas: iso salaatti/ wokkivihannekset, nytkin kokoinen määrä kanaa, kalaa, tai vähemmän fetaa mozzarellaa tms. proteiinia
Välipala: viili ja puolukoita/ banaani
Päivällinen: Samantyyppinen ruoka kuin lounaalla, kiireessä valmissalaatti
Iltapala: iso, maustettu kaurajugurtti, mahd. hedelmä jos olen nälkäinen
Juon paljon vettä ja kupin teetä tämän lisäksi.
Alkoholia kului ennen joulua reippaammin eri juhlissa, nyt olen jättänyt sen kokonaan pois.
Miten tätä kokonaisuutta kannattaisi säätää? Hiilareita en pysty syömään paljon.
Kommentit (143)
Hoi, kaksi! Voikahvilla hoikaksi?
Dave maistoi Tiibetissä jakinvoiteetä. Siitä alkoi hänen hoikistumisensa!
- yksi näkkäri + 1,5 tl margariinia, kuppi kahvia kauramaidolla
- 1 kanafileepihvi + vähän haudutettua punasipulia ja tomaattia, 2 dl mummonmuusia
- lautasellinen kaurapuuroa, 2 tl maapähkinävoita, 1,5 dl mustikoita
- Kismet
- 1 täysjyväsämpylä + 3 tl margariinia + 1 siivu kevytjuustoa
Omasta mielestä tuossa on tosi vähän syötävää. Vielä pitäis vähentää? Jättäiskö tuon näkkärin pois ja jois aamulla vaan kahveen? Makeasta herkusta en luovu, Kismet jää.
Säästöliekki ei synny parissa viikossa eikä muutamassa kuukaudessakaan vaan se vaatii pidemmän ajanjakson, jonka aikana on syöty kulutukseen nähden selkeästi liian vähän. Aloitaja tuskin jaksaa tuota edes sitä muutamaa kuukautta.