Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto. Onko se "maailman loppu"?

Vierailija
09.01.2025 |

Näin siinä nyt käy sitten. 

Miten varautua, miten te pärjäätte kun ulosotto on päällä? Paljon teille jää? 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ulosottoviranomaiset on todella kieroja valehtelijoita että kyllä se sitä käytännössä tarkoittaa. Omalle kohdalle ulosotto viranomainen  on vuoden aikana keksinyt noin 10 000€ perusteettomia ja aiheettomia maksuja ja nämä perusteltiin niin että sinä olet vain arvoton raha asiat sotkenut mies jota pitää rangaista mahdollisimman paljon ja tämä  jälkeen hän sanoi että tulee varmistamaan että joudun lopun elämänin elämään korkeintaan ulosoton suojaosuudella mutta tässäkin se valehtelee eikä suostu jättämään edes sitä suojaosuutta. Ja kun yritin kysyä minne voin tehdä valituksen niin hän sanoi että jos en hyväksy kohtaloani niin hän keksii perättömiä syytteitä että saa tuhottua minun työurani kun työskentelen ilmailualalla eikä minulla saa olla rikosrekisterissä edes ylinopeussakkoja. Rehellistä ja lakia noudattavaa ulosottoviranomaista ei ole

Vierailija
22/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itsehän te olette velkanne tehneet. Itse ne kuuluu sitten myös maksaa, ei yhteiskunnan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö siinä ole joku suojaosa, että paljonko pitää jäädä elämiseen, kaikkea ei viedä tililtä

Periaatteessa joo mutta se on ihan ulosottoviranomaisen hallinnassa jätetäänkö sitä vain ei. Jokainen ulosottoviranomainen pystyy jälkikäteen luomaan todisteet että on toiminut lain edellyttämällä tavalla vaikka todellisuudessa ei ole toiminut lain edellyttämällä tavalla

Vierailija
24/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tonnin velat meni aikanaan ulosottoon, jotka olen onneksi saanut maksettua jo vuosia sitten, ja nyt on jo rahaa jopa säästössä. Olihan se tiukkaa, mutta kyllä asian kanssa oppii elämään. Leipäjonossa piipahtaminen kerran viikossa auttoi paljon, niin ei sentään nälkää tarvinnut nähdä.

Ulosoton kanssa kannattaa olla yhteistyökykyinen, riitelemällä ei asiat ainakaan etene. Virkailijoissa on eroja, ensimmäinen Keski-Suomessa sikainnut virkailija oli tyly mulkero joka piti minua aivan pohjasakkana, ei vastannut edes tervehdykseen. Espooseen muutettuani sain todella mukavan virkailijan, joka toimi lähes terapeuttina samalla kun pohdimme miten velat saataisiin hoidettua. Kiitoksia hänelle, ystävällinen hymy tekee ihmeitä sellaisessa elämäntilanteessa.

Tsemppiä sulle velkojen hoitoon, kyllä niistä selviää.

Vierailija
25/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan ulosottoviranomaiset on todella kieroja valehtelijoita että kyllä se sitä käytännössä tarkoittaa. Omalle kohdalle ulosotto viranomainen  on vuoden aikana keksinyt noin 10 000€ perusteettomia ja aiheettomia maksuja ja nämä perusteltiin niin että sinä olet vain arvoton raha asiat sotkenut mies jota pitää rangaista mahdollisimman paljon ja tämä  jälkeen hän sanoi että tulee varmistamaan että joudun lopun elämänin elämään korkeintaan ulosoton suojaosuudella mutta tässäkin se valehtelee eikä suostu jättämään edes sitä suojaosuutta. Ja kun yritin kysyä minne voin tehdä valituksen niin hän sanoi että jos en hyväksy kohtaloani niin hän keksii perättömiä syytteitä että saa tuhottua minun työurani kun työskentelen ilmailualalla eikä minulla saa olla rikosrekisterissä edes ylinopeussakkoja. Rehellistä ja lakia noudattavaa ulosottoviranomaista ei ole

Tälläisiäkin voi olla. Olin aviossa ulosottomiehen kanssa, ja kierompaa ja paskempaa ihmistä kuin hän, ei ole.  Aivan paskaläjä, surkea läskikasa.

Vierailija
26/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa vaihdettua puhelinliittymää kun luottotiedot on mennyt. Kannattaa vaihtaa nyt jos on tarvetta tai hankkia prepaid.

Elisalta saa ihan perus liittymän luottotiedottomanakin . Se tais tulla joskus 4 vuotta sitten mahdolliseksi .. 

Vierailija
27/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itsehän te olette velkanne tehneet. Itse ne kuuluu sitten myös maksaa, ei yhteiskunnan !

Niin kuin omalle kohdalle. Työtapaturma puutteellisten työvälineiden takia-> laiton irtisanominen -> ja sen jälkeen tuli korona niin osuuspankki ilmoitti että pitäisi tehdä uusi lainasopimus ilman korkokattoa kun korot olivat nousseet todella korkealle, tähän en suostunut -> pankki irtisanoi lainasopimuksen kun en siihen korkojen nousuun suostunut ja tämän jälkeen kotini ulosmitattiin ja jouduin ulosoton asiakkaaksi. 

Niin kerro toki miten on ihan omaa vikaa?

Vierailija
28/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se olis omaakin vikaa mutta kyllä siitä pitää olla realistinen mahdollisuus päästä pois maksamalla.  Jos jollakin on matalapalkkaduuni niin eipä joku 20 000 e ylöspäin oleva velka lyhene käytännössä oikein  ollenkaan kun sinne menis kkdessa muutama satanen..

Vierailija
29/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kolmekymppinen ja varmaan ellei jokin ihme käy niin olen reilu nelikymppisenä vasta velaton. 

-ap

Loppujen lopuksi se on halpaa lainaa. Harva täällä on velaton. 

Vierailija
30/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ulosottoviranomainen joka kanssa minä joudun toimimaan on avoimesti miehiä vihaava nainen  ja se on tehnyt kaikkensa että en saa edes vaihdettua sitä

Vierailija
31/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ja luottotietojen menetys oli ainakin itselleni pelastus, enää en voinut ottaa velkaa velan päälle, eikä siksi tilanne päässyt enää pahenemaan. Hitaasti mutta varmasti pääsin lopulta veloistani eroon. Opettavainen hässäkkä, sen kokemuksen jälkeen olen hoitanut raha-asiani paljon järkevämmin.

Vierailija
32/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa vaihdettua puhelinliittymää kun luottotiedot on mennyt. Kannattaa vaihtaa nyt jos on tarvetta tai hankkia prepaid.

Elisalta saa ihan perus liittymän luottotiedottomanakin . Se tais tulla joskus 4 vuotta sitten mahdolliseksi .. 

Jaa minulle elisa sanoi viimevuoden lokakuussa että en saa liittymää.

Tai joo saisin mutta minun pitäisi maksaa 500€ pantti joka SAATAN saada joskus takaisin mutta se ei ole varmaa saako sitä ja se liittymä minkä olisin tuolla pantilla saanut olisi ollut noin 5 kertaa kalliimpi kuin yksikään muu markkinoilla oleva liittymä

Vierailija
33/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 tonnin velat meni aikanaan ulosottoon, jotka olen onneksi saanut maksettua jo vuosia sitten, ja nyt on jo rahaa jopa säästössä. Olihan se tiukkaa, mutta kyllä asian kanssa oppii elämään. Leipäjonossa piipahtaminen kerran viikossa auttoi paljon, niin ei sentään nälkää tarvinnut nähdä.

Ulosoton kanssa kannattaa olla yhteistyökykyinen, riitelemällä ei asiat ainakaan etene. Virkailijoissa on eroja, ensimmäinen Keski-Suomessa sikainnut virkailija oli tyly mulkero joka piti minua aivan pohjasakkana, ei vastannut edes tervehdykseen. Espooseen muutettuani sain todella mukavan virkailijan, joka toimi lähes terapeuttina samalla kun pohdimme miten velat saataisiin hoidettua. Kiitoksia hänelle, ystävällinen hymy tekee ihmeitä sellaisessa elämäntilanteessa.

Tsemppiä sulle velkojen hoitoon, kyllä niistä selviää.

Se yhteistyö tarkoittaa sitä että kun se viranomainen käskee hypätä niin ainoa mitä saat sanoa on että kuinka korkealla ja kuinka kauan hypin muuten ei ole yhteistyökykyinen ulosoton mielestä

Vierailija
34/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ijältäni -1,5 vuotta 6-kymppiseen.

Lapsuudestani muista kuinka isäni, vuokranantaja varmasti, mutta hiljaa sanoi meille lapsille,

että tuolla se pihalla näkyy tulos, kun vuokralainen jätti vuokrat maksamatta, olisiko

ohimennen ilman minilexia todettava, että auton saa ulosmitata, siis tuotteet, joilla

myyntiarvoa.

Tältä vuokransa maksamatta jääneeltä asukkaalta kannettiin koko irtaimisto taivasalle eli

asunnon irtaimisto on ainakin perukirjassa 0 euroa ellei perukirjan tekotilaisuudessa arvioida

irtaimistolle joku euroarvo, kun kysytään jäikö vainajalta jotain arvokasta, joka ylittää tietyn

lakitekstissä määrätyn arvon.

Elämä jatkuu, asiat vain tulevat esiin ihan käsinkosketeltaviin, kun lain koura kauhaisee.

Pienin askelin uutta kevättä kohti ja kysy apuja kavereiltasi.

Vierailija
35/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai joo saisin mutta minun pitäisi maksaa 500€ pantti joka SAATAN saada joskus takaisin mutta se ei ole varmaa saako sitä ja se liittymä minkä olisin tuolla pantilla saanut olisi ollut noin 5 kertaa kalliimpi kuin yksikään muu markkinoilla oleva liittymä

Okei, mä saan vaihtaa Elisan sisällä mihinkä tahansa liittymään ihan normaali hintaiseen ainoa ero että en pysty soittaa palvelunumeroihin tietty yleisiin esim kela poliisi yms.. ehkä sulla on siellä maksamattomia laskuja? 

Vierailija
36/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli kyllä mulkuista mulkuin ulosottomies kuin olla ja voi. Huusi puhelimessa korvaan, valehteli, huijasi, petti lupaukset ja kiero kuin korkkiruuvi. Ties vaikka stalkkasi minua enemmänkin.

Vierailija
37/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kannattanut miettiä sitä ennen kun osti pikavipeillä siideriä ja tatuointeja

Vierailija
38/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä saan vaihtaa Elisan sisällä mihinkä tahansa liittymään ihan normaali hintaiseen ainoa ero että en pysty soittaa palvelunumeroihin tietty yleisi

Ei ole maksamattomia laskuja kun en ole aikaisemmin ollut Elisan asiakas. Elisalta sanottiin minulle suoraan että tämä johtuu vain ja ainoastaan luottotiedottomuudesta

Vierailija
39/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä saan vaihtaa Elisan sisällä mihinkä tahansa liittymään ihan normaali hintaiseen ainoa ero et

Tää oli erikoista. Pitääpä huvikseen kysyä sieltä että onko siihen sittenkin jotain muitakin ehtoja .. 

Vierailija
40/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kolmekymppinen ja varmaan ellei jokin ihme käy niin olen reilu nelikymppisenä vasta velaton. 

-ap

Jos luulet, että voit hoitaa velkasi ulosoton kautta, tulet pettymään. 

Totuus: Kun maksat velkaa ulosoton kautta, velan määrä kasvaa. Saatat lyhentää velkaa satasen, mutta silti ulosoton käsittelymaksut ja korot nostaa velanmäärää muutamalla satasella. Hyvin pian huomaat, ettei sulla saa olla tietynsuuruisia tuloja tai velanlyhennyksiä, ettet ihan itse kasvata velkojen määrää lyhentämällä velkoja. Toi ei ole mikään normaalivelkasuhde enää, kun joudut uo:n asiakkaaksi. Toisaalta kun uo perii myös velkojilta maksuja ja tosiaan velkojat ei sieltä saa helposti mitään, myös velkojat välttää sitä ulosottovirastoa ja ottaa mieluummin kaikenlaiset maksut sopimalla velallisen kanssa velanhoidosta.