Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto. Onko se "maailman loppu"?

Vierailija
09.01.2025 |

Näin siinä nyt käy sitten. 

Miten varautua, miten te pärjäätte kun ulosotto on päällä? Paljon teille jää? 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisin työelämässä mun pitäis maksaa kaikki sillä vajaalla tonnilla joka on suojaosuus🤔 ei edes asumistukea?

Se käteen jäävä osuus voi olla isompi kuin suojaosuus. Riippuu ihan sun palkasta. Mä saan esim. nettona palkkaa n.2100 josta menee ulosottoon n.700€. Ei se niin mene, että kaikki suojaosuuden ylittävä menee ulosottoon. 

Mut oonko oikeassa siinä ettei muutaman satasen lyhennys lyhennä päävelkaa käytännössä yhtään? 

Pääsääntöisesti et ole oikeassa, mutta tämä riippuu siitä, kuinka iso velka on eli paljonko ulosottomiehen ottamasta summasta menee korkoihin. Jos velkaa on kymppitonni, niin siitä menee ulosoton korkoihin noin 87 euroa kuukaudessa. Lisäksi taulukkomaksuihin menee muutama kymppi. Loppuosa kuukauden aikana ulosottoon maksetusta summasta lyhentää itse velkaa.

Mutta jos velkaa onkin sata tonnia, niin pelkkiin korkoihin menee jo 870 euroa kuukaudessa. Jos ulosottoon maksettava summa on tätä pienempi, velka vain kasvaa.

Ihan ulosoton alussa korkoihin voi mennä enemmänkin, koska ekat kuukaudet käytetään vielä velan alkuperäistä korkoa eikä ulosoton viivästyskorkoa.

Vierailija
62/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisin työelämässä mun pitäis maksaa kaikki sillä vajaalla tonnilla joka on suojaosuus🤔 ei edes asumistukea?

Se käteen jäävä osuus voi olla isompi kuin suojaosuus. Riippuu ihan sun palkasta. Mä saan esim. nettona palkkaa n.2100 josta menee ulosottoon n.700€. Ei se niin mene, että kaikki suojaosuuden ylittävä menee ulosottoon. 

Mut oonko oikeassa siinä ettei muutaman satasen lyhennys lyhennä päävelkaa käytännössä yhtään? 

Pääsääntöisesti et ole oikeassa, mutta tämä riippuu siitä, kuinka iso velka on eli paljonko ulosottomiehen ottamasta summasta menee korkoihin. Jos velkaa on kymppitonni, niin siitä menee ulosoton korkoihin noin 87 euroa kuukaudessa. Lisäksi taulukkomaksuihin menee muutama kymppi. Lop

En tietenkään koska tässä on joku naamaraja varmaan tässäkin... Heitin tuonne kuvitteellisen tilanteen 35 000 e velka .. palkka olis 1200 e .. laskimen mukaan menis 142 e.. niin eipä se tuollaisella hikisellä summalla lyhenis!!!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se velka sieltä lyhenee. Kokemusta on. 

Kuvitellaanpa tilanne 35 000 e ja palkka 1200 € ..uolaskimen mukaan menis 142 e sinne ulosottoon.. lyheneekö oikeasti?

En osaa tuosta sanoa koska ei mulla ole noin pientä palkkaa ollut. Nytkin menee ulosottoon n.700€/kk.

Vierailija
64/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se velka sieltä lyhenee. Kokemusta on. 

Kuvitellaanpa tilanne 35 000 e ja palkka 1200 € ..uolaskimen mukaan menis 142 e sinne ulosottoon.. lyheneekö

Niin .. että on varmasti tilanteita joissa velka ei oikeesti lyhene.

Vierailija
65/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää te rangaistuksen kannattajat tänne keskenään ?!!

Vierailija
66/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, jos ei siitä opi mitään.

Vierailija
67/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se, jos ei siitä opi mitään.

Miten voi oppia jos ei se velka ole koskaan välttämättä edes maksettu kokonaan🤔 ei hän joillakin edes ole välttämättä toista mahdollisuutta. 

Vierailija
68/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin suorittaa ulosottovelan vankilassa sais ilmasen ruuan ja terveydenhuollon. Miksi ei enää ole velkvankeutta?

Vierailija
69/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto on usein hyvä asia verrattuna siihen että velkoja on älytön määrä perinnässä. Ulosototossa sentään korot on rajattu jotenkin järkevälle tasolle ja ulosottoa hoitaa viranomaiset virkavastuulla eikä mitkään perintäfirmat.

Pienet velkasummat kannattaa yrittää maksaa pois ennen niiden päätymistä ulostottoon, ettei mene turhaan niitä velkakohtaisia kiinteitä kuluja.

Ulosotosta on mahdollisuus päästä pois ajan kanssa.

Aina se ei vaadi välttämättä edes kaikkien velkojen takaisinmaksua. 

Riippuu tilanteesta.

Jos ulosotto toteaa henkilön esim. varattomaksi, niin kaikki velat  poistetaan aktiivisesta ulosotosta yleensä (ns. varattomuusolettama) ja velkojat voivat kerran palauttaa ne palauttaa ne kyllä ulosottoon, mutta silloin ne siirtyvät ulosoton passiivilistalle ja ulosottovrianomaiset eivät enää silloin tee aktiiviisia toimenpiteitä ulosoton suhteen. Jos velka tai velat ovat 2 vuott

"Ne on ihan normaaleja ihmisiä siellä Ulosotossa."

Eivät ole. Noihin hommiin hakeutuvat vain vallanhimoiset sadistit, joiden mielestä hätääkärsivien nöyryyttäminen on ihanaa. Erityisesti vaikeuksiin joutuneet pienyrittäjät ovat mieluisia riepoteltavia.

Vierailija
70/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venttailen tässä opintolainaa 26000 + vuokrarästejä ed asunnosta ulosottoon. Olen odottanut 10 kk. Mitään en ole rästeistä pystynyt maksamaan. Perustyöttömyysraha 595e ja toimeentulotuki ja asumistuki muodostavat tienestini. Asun vuokralla. 

Ihmettelen vaan, miten siitä ulosotosta ei vielä ole kuulunut mitään...

Vierailija
71/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venttailen tässä opintolainaa 26000 + vuokrarästejä ed asunnosta ulosottoon. Olen odottanut 10 kk. Mitään en ole rästeistä pystynyt maksamaan. Perustyöttömyysraha 595e ja toimeentulotuki ja asumistuki muodostavat tienestini. Asun vuokralla. 

Ihmettelen vaan, miten siitä ulosotosta ei vielä ole kuulunut mitään...

Noista tuloista ei lähde ulosottoon mitään, mutta joku ilmoitus pitäisi kyllä tulla.

Vierailija
72/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Olenkin miettinyt, että miten käy. Kiitos vastauksesta. En ole uskaltanut tarkistaa summaa, joka mahdollisesti ulosmitattaisi, koska on pelottanut tämä oma toimeentulo. Vastauksesi toi rohkeutta ja tsekkasin ulosottoviranomaisten sivuilta - ja oikeassa olet! Kivi vierähti sydämeltä, kiitos.  

En kertakaikkiaan uskaltanut tsekata asiaa näiden kuukausien aikana, koska pelkäsin, että joudun asunnosta ulos ja tavarat myydään. 

Vierailija
73/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikaluottoa aikamoinen läjä. Työt loppu, enkä pysty niitä maksamaan kyllä. Saako pikavipeistä ulosottossa jotain erillistä rangaistusta tai jotain? Kun niistä aina vaahdotaan tuolla teeveessäkin? 

Vierailija
74/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite.

https://yle.fi/a/74-20043998

Vierailija
75/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite.

https://yle.fi/a/74-20043998

Ymmärrän, että pakko tehdä tollanen työvelvoite, koska osa pariskunnista asuu erikseen ja nostaa yh-tuet.

Vierailija
76/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitejä on ollut työmarkkinatuella työkokeilussa ja lapset päiväkodissa hoidossa.

Työkokeilu ei enää kelpaa sakkomaksuihin. Mutta toimeentulotukeen tulee toi työvelvoite eli lapset päiväkotiin hoitoon ja äiti toimeentulotukitöihin.

Vierailija
77/82 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maailmanloppu. Juttele voudin kanssa, ne on yleensä täysin erilaisia kuin mitä yleisesti luullaan. Humaaneja ihmisiä, jotka ymmärtää, että paska juttuhan se on. 

Niin ajattelin, soittaa ja kysellä miten edetä mitä mielessä nyt onkin. -ap

Yksi hyvä neuvo: älä kerro kysymättä mitään harrastuksistasi, omistuksestasi tai mistään muusta sellaisesta, joka voisi paljastaa ulosmittauskelpoista arvokasta omaisuutta. Keskustele pelkästä palkasta ja siitä miten aiot maksaa velkoja tuloistasi.

Vierailija
78/82 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

robinhood.finance@proton.me 

Laita viestiä niin katsotaan voinko auttaa. Täysin luottamuksellista.

Vierailija
79/82 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta jos joku vielä vastaisi. Oma tilanne meni nyt siihen että ulosotto kutsuu. Nyt pitäisi tehdä ulosottoselvitys. Tehdäänkö se automaattisesti kaikille vai onko tässä nyt pelkona että ulosmitataan muös omaisuutta?

Vierailija
80/82 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maailmanloppu. Juttele voudin kanssa, ne on yleensä täysin erilaisia kuin mitä yleisesti luullaan. Humaaneja ihmisiä, jotka ymmärtää, että paska juttuhan se on. 

Joo, minua mukava virkailija neuvoi laittamaan elarit ulosottoon ni jäi sekin raha omaan käyttöön ja muille velkojille ei mitään. Joku velkoja luopuikin saatavistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän