Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto. Onko se "maailman loppu"?

Vierailija
09.01.2025 |

Näin siinä nyt käy sitten. 

Miten varautua, miten te pärjäätte kun ulosotto on päällä? Paljon teille jää? 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto ja luottotietojen menetys oli ainakin itselleni pelastus, enää en voinut ottaa velkaa velan päälle, eikä siksi tilanne päässyt enää pahenemaan. Hitaasti mutta varmasti pääsin lopulta veloistani eroon. Opettavainen hässäkkä, sen kokemuksen jälkeen olen hoitanut raha-asiani paljon järkevämmin.

Jos joutuu uo-asiakkaaksi, pääsee sosiaaliturvan piiriin ellei aikaisemmin ollut. Kyllä asunnot ja kaikki järjestyy, vaikka itse pitää kyetä hoitamaan asioita byrokratiaviidakossa. Tärkeintä on, ettei käytä päihteitä. Kyllä käyttöön jää niin vähän rahaa, että jos haluaa pärjätä, ei voi missään kapassa istua ja ei voi olla krapulassa, jotta saa aina kaikki asiat hoidettua ja pysyy ihmisten kirjoissa. Jos ei juo tai narkkaa, pärjää, kun huolehtii omasta terveydestään. Kyllä silloin asiat järjestyy, ei joudu kadulle, töitä löytyy jne, mutta rahaa ei ole paljoa ikinä. 

Vierailija
42/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis olla kaikilla jotka velkaansa maksaa mahdollisuus päästä veloista eroon maksamalla . Vaikka olis kuin mahdollista nämä velka järjestelyt niin silti niissäkin on ehtonsa. Kyse ei nyt ole siitä että pitäis vastuusta päästä luistamaan vaan ihan siitä että ihmiset jaksaisivat elämässään eteenpäin jos olis oikea mahdollisuus.. paljon on ihmisiä matalapalkka alalla joiden velka maksamallakaan ei lyhene. Onko sekään sitten oikein  tai kohtuullista. Onko todellisuudessa ihmisillä halusta ja tahdosta huolimatta aina sitä toista mahdollisuutta tai ees mahdollisuutta parantaa sitä omaa taloudellista tilannettaan🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto ja luottotietojen menetys oli ainakin itselleni pelastus, enää en voinut ottaa velkaa velan päälle, eikä siksi tilanne päässyt enää pahenemaan. Hitaasti mutta varmasti pääsin lopulta veloistani eroon. Opettavainen hässäkkä, sen kokemuksen jälkeen olen hoitanut raha-asiani paljon järkevämmin.

Jos joutuu uo-asiakkaaksi, pääsee sosiaaliturvan piiriin ellei aikaisemmin ollut. Kyllä asunnot ja kaikki järjestyy, vaikka itse pitää kyetä hoitamaan asioita byrokratiaviidakossa. Tärkeintä on, ettei käytä päihteitä. Kyllä käyttöön jää niin vähän rahaa, että jos haluaa pärjätä, ei voi missään kapassa istua ja ei voi olla krapulassa, jotta saa aina kaikki asiat hoidettua ja pysyy ihmisten kirjoissa. Jos ei juo tai narkkaa, pärjää, kun huolehtii omasta terveydestään. Kyllä silloin asiat järjestyy, ei joudu kadulle, töitä löytyy jne, mutta rahaa ei ole paljoa

Mikä ihmeen oletus tuo on, että jos on ulosotossa niin pääsee sosiaaliturvan piiriin? En mä ainakaan ole päässyt koska mä olen ihan vakituisessa kokopäiväisessä työssä ja palkasta ulosmitataan. Tiukkaa tekee ja siksi olenkin hakenut osa-aikaista etätyötä rinnalle ja toivon mukaan saan sen työn. Asun omakotitalossa vuokralla joten ei mulle mitään asunto tarvitse hankkia. En istu baarissa enkä ole krapulassa. Ihmeellisiä oletuksia tuokin. Moni on ihan töissä käyvä perheellinen ihminen. 

Vierailija
44/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olisin työelämässä mun pitäis maksaa kaikki sillä vajaalla tonnilla joka on suojaosuus🤔 ei edes asumistukea?

Vierailija
45/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö siinä ole joku suojaosa, että paljonko pitää jäädä elämiseen, kaikkea ei viedä tililtä

Täsmällinen tieto löytyy täältä: https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto/#/maksukieltolaskuri

Vierailija
46/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisin työelämässä mun pitäis maksaa kaikki sillä vajaalla tonnilla joka on suojaosuus🤔 ei edes asumistukea?

Se käteen jäävä osuus voi olla isompi kuin suojaosuus. Riippuu ihan sun palkasta. Mä saan esim. nettona palkkaa n.2100 josta menee ulosottoon n.700€. Ei se niin mene, että kaikki suojaosuuden ylittävä menee ulosottoon. 

Vierailija
47/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ulosotossa n.10 000€. Laskin, että mun palkalla sen maksamiseen menee n. puolitoista vuotta. Jos saan osa-aikaisen etätyön, niin sitten saan nopeammin maksettua. 

Vierailija
48/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö siinä ole joku suojaosa, että paljonko pitää jäädä elämiseen, kaikkea ei viedä tililtä

Periaatteessa joo mutta se on ihan ulosottoviranomaisen hallinnassa jätetäänkö sitä vain ei. Jokainen ulosottoviranomainen pystyy jälkikäteen luomaan todisteet että on toiminut lain edellyttämällä tavalla vaikka todellisuudessa ei ole toiminut lain edellyttämällä tavalla

Ei todellakaan ole. Laki on laki ja ulosottopäätöksistä voi tehdä valituksia. Hankalimmassa asemassa ovat yrittäjät, joilla osa tuloista on jotain työvälinekorvausta, jota pitää erikseen selittää ulosottoon.

Vierailija
49/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan uusi alku, ei hätää.

Vierailija
50/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut huomannut että omaveroon oli tullut kiinteistöveron lasku ja ulosottoonhan se sitten meni. Ottivat sen tililtä, jäi sinne vielä 10 000 euroa mutta olenko nyt toisen luokan kansalainen ?

Vierailija
51/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ulosotossa n.10 000€. Laskin, että mun palkalla sen maksamiseen menee n. puolitoista vuotta. Jos saan osa-aikaisen etätyön, niin sitten saan nopeammin maksettua. 

Sulla täytyy olla monen tonnin palkka jos noin nopeasti pystyt maksamaan . Eihän joku muutaman satasen lyhennys lyhennä sitä velkaa käytännössä ollenkaan

Vierailija
52/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se käteen jäävä osuus voi olla isompi kuin suojaosuus. Riippuu ihan sun palkasta. Mä saan esim. nettona palkkaa n.2100 josta menee ulosottoon n.700€. Ei se niin mene, että kaikki suojaosuuden ylittävä menee ulosottoon. 

Mut oonko oikeassa siinä ettei muutaman satasen lyhennys lyhennä päävelkaa käytännössä yhtään? 

Vierailija
53/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä olevan. Herlevikin suunnittelee jo uutta yritystä entisestä "viisastuneena"!

Vierailija
54/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä olevan. Herlevikin suunnittelee jo uutta yritystä entisestä "viisastuneena"!

Hänellä saattaa ollakin pikkasen eri määrä rahaa käytössä kuin peruspulliaisella

Vierailija
55/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla täytyy olla monen tonnin palkka jos noin nopeasti pystyt maksamaan . Eihän joku muutaman satasen lyhennys lyhennä sitä velkaa käytännössä ollenkaan

No ei ole monen tonnin palkka. Kyllä se velka sieltä lyhenee. Tiedän kyllä kokemuksesta.

Vierailija
56/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut oonko oikeassa siinä ettei muutaman satasen lyhennys lyhennä päävelkaa käytännössä yhtään? 

Kyllä se velka sieltä lyhenee. Kokemusta on. 

Vierailija
57/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän puuttuu kokonaan se nöyryytys tästä ulosotosta, mikä vie pohjan pois koko rangaistukselta. Olisi tehokkaampaa jos köyhät marssitettaisiin alastomina kahleissa torilla ja siellä heitä sitten ruoskittaisiin julkisesti. Olisi hanurimusiikkia ja makkaranmyyntiä niille joilla on rahaa, ei tietenkään ruoskittaville. Mukava kansantapahtuma tästä saataisiin.

Vierailija
58/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään tukia maksella. Töihin sieltä.

Vierailija
59/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se velka sieltä lyhenee. Kokemusta on. 

Kuvitellaanpa tilanne 35 000 e ja palkka 1200 € ..uolaskimen mukaan menis 142 e sinne ulosottoon.. lyheneekö oikeasti?

Vierailija
60/82 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään tukia maksella. Töihin sieltä.

Minnen töihin????? Lopeta toi jankutus jo.. ei ole ainoatakaan paikkaa missä saisin oikeesti palkkaa , ja minne saisin kävellä vaan sisään.  Palkkaisitko itse ilman työkokemusta olevan ja sellasen jolla ei käytännössä ole koulutusta oikein mihinkään. ? Et palkkais