Mikä tekee kalastuksesta turn-offin Tinderissä?
Itse käyn kaudella tyhjentämässä katiskat ja nostamassa verkot kaksi-kolme kertaa viikossa. Se on kustannustehokkain tapa saada proteiinia pöytään ja tietää varmuudella mistä kala on tullut.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan kalastus tarkoittaa sitä että äijäporukalla kaikki lomat jossan Lapin joilla kalastelemasaa
Tuo nyt ei ole kalastamista missään muodossa, ei ollenkaan. Tuo on jokin homoretki
Vierailija kirjoitti:
Catch and release on turn off minulle, se kala pitää myös käyttää ruuaksi sen jälkeen kun se on kalastettu sen sijaan että päästetään vapauteen takaisin koska se stressaa sitä kalaa eikä touhussa ole mitään järkeä.
55cm kuha oli tänään verkossa, löin suoraan papilla päähän ja leikkasin saksilla kurkun auki, nyt se on kalakeittoa.
Sekä metsästys että kalastus. Kielii empatian puuteesta miehessä. Samoin teurastaja tai vaikka turkistarhaaja työnä. Kaikki eläinten rääkkäys ja lah taa minen.
Lisäksi näillä on tapana olla epäterveen obsessoituneita harrastuksestaan. Haluan puhua muustakin kuin miehen harrastuksesta/työstä.
Vierailija kirjoitti:
Sekä metsästys että kalastus. Kielii empatian puuteesta miehessä. Samoin teurastaja tai vaikka turkistarhaaja työnä. Kaikki eläinten rääkkäys ja lah taa minen.
Lisäksi näillä on tapana olla epäterveen obsessoituneita harrastuksestaan. Haluan puhua muustakin kuin miehen harrastuksesta/työstä.
No miten sitten pitäisi saada lihaa pöytään ellei eläimiä tappamalla?
Vierailija kirjoitti:
Kalastusretkillä pannaan, siksi sinne mennään niin innolla
Paneeko ne kalamiehet toisiaan perseeseen siellä koskenniskalla? Vai kalojako ne panee. Kuka mitä häh.
Itse käyn kaudella tyhjentämässä katiskat ja nostamassa verkot kaksi-kolme kertaa viikossa.
Ehkä se kuule on just tuo, jos se sun kala kituu kolme päivää kiinni verkossa tai että tuot 2,5 päivää sitten kuollutta kalaa pöytään. Nuo on ihan meille kalaa syövillekin naisille turn off.
t: kalastajan vaimo. Meillä ei verkoilla kalasteta, ja perhotetut kalat kuolee saman tien nostosta ja on pannulla tai umpioituna pakastimessa kolmessa tunnissa. Miehellä on venepaikka ja kalastusoikeus lohijokeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn kaudella tyhjentämässä katiskat ja nostamassa verkot kaksi-kolme kertaa viikossa.
Ehkä se kuule on just tuo, jos se sun kala kituu kolme päivää kiinni verkossa tai että tuot 2,5 päivää sitten kuollutta kalaa pöytään. Nuo on ihan meille kalaa syövillekin naisille turn off.
t: kalastajan vaimo. Meillä ei verkoilla kalasteta, ja perhotetut kalat kuolee saman tien nostosta ja on pannulla tai umpioituna pakastimessa kolmessa tunnissa. Miehellä on venepaikka ja kalastusoikeus lohijokeen.
Eka kappale oli apn lainaus, ei tullu heittomerkit.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi miehet vihaavat naisten matkailu- ja viiniharrastusta?
Parempi laittaa ne esille, myös se kalastus ja metsästys, niin ihmiset osaa väistää, jos ei natsaa.
Tässäkin ketjussa moni tulee selittämään, miten kalastus on dokaamista ja siksi sitä vastustetaan. . Sitten kirkkain silmin tullaan selittämään, että oma harrastus on alkoholi.
Mikähän siinä olisi turn-off Tinderissä tai missään muuallakaan?
Vierailija kirjoitti:
Kalastusharrastuksesta tulee tällainen mielikuva:
- Mies on aina poissa
- Miehelle kaverit ovat tärkeämpiä kuin parisuhde ja perhe
- Mies haluaa äijäillä mieluummin kuin panostaa perhe-elämään
Joten onhan nuo kaikki turn offeja jos nainen etsii puolisoa, jonka kanssa voisi perustaa perheen.
Veikkaan, että moni mies lähtee karkuun tuollaisen listauksen nähdessään. Kuulostaa siltä, että sinä etsit miestä, jolta on oma elämä kielletty, ei saa olla kavereita, ei harrastuksia, ei siis mitään, mikä saattaisi viedä aikaa sinulta ja tulevalta perheeltä.
Minusta (olen nainen myös), kalastus on ihan tervehenkinen harrastus, ulkona luonnossa liikkumista. Palstailijoista tuntuu suurin osa olevan kasvissyöjiä, minä tykkään kalasta ja minulle kelpaisi kyllä mies, joka toisi tuoretta kalaa kotiin. Sehän on ihan älyttömän kallista nykyään, jos kaupasta ostaa.
Ei se kalastus itsessään, vaan enemmän se tilannetajun puute. Jos tekee deittiprofiilin, niin kalastus nyt ei ole niin seksikästä, että siitä kuvaa pitäisi laittaa. Mutta saahan sitä siis mies kalastaa. Vähän sama jos harrastaa vaikka larppausta, niin sittehän harrastaa. Mutta edelleen se tilannetaju. Ei kannata deittiprofiiliin ehkä nyt laittaa, jos ei varta vasten hae samaa harrastavaa kumppania. Pelkästään se että olet täällä hämmästelemässä, että miksei kalastuskuvat sovi deittiprofiiliin, kertoo samasta asiasta, siitä tilannetajun puutteesta. Se tilannetaju taas on tosi olennainen ainakin itselle kumppanissa. Jos se uupuu, niin eiköhän se tule esille aika monessa muussakin arjen asiassa sitten.
Kalastettu kala on elänyt vapaana luonnollisen, lajityypillisen elämän. Kasvatetut kalat ovat eläneet kylki kyljessä verkkoaltaassa. Molemmissa tapauksissa kala tapetaan ennen kuin se syödään - onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sen takia, koska ei voi tietää, että kalastaako mies huvin vuoksi, eli hupitappamista, vaiko ihan vaan ruoan takia. Tiedän ihmisiä jotka kalastavat, ottavat kuvan ja punnitsevat kalan ja sitten päästävät takaisin veteen. Samaan aikaan sanovat, että tekevät sen kalojen takia. Joo ihan kuin se kalastaminen ei ole sille kalalle kiduttamista. Inhoan myös pröystäilyä kalastamisella.
Hupitappamisen ja kotitarvekalastamisen erottaa helposti siitä, että poseeraako mies näiden saaliidensa kanssa kuvissa. Kotitarvekalastajalla kun ei ole mitään mielenkiintoa tullaiseen, ellei sitten saaliiksi ole päätynyt jotain niin poikkeuksellista että täytyy ikuistaa. Kotitarvekalatajat myös yleensä ymmärtävät suurten emokalojen tärkeyden kalakannoille ja sen takia saaliiksi päätyy keskimittaista kalaa sen sijaa, että jossain lohijoella revittäisiin väkisin jättivonkale heikosti voivasta kalakannasta rantakiville kuvattavaksi.
Eli jos Tinder ei ole täynnä noita trofee-henkisiä kuvia, on suuri mahdollisuus sille että mies kalataaa kalaa ruoaksi. Kotitarvekalastajien kohdalla eettiset ongelmat syntyvät lähinnä siitä, että käytetään liian pienisilmäisiä verkkoja ja näin ollen saalistetaan alamittaista kalaa tai sitten käy hyvän paikan/syönnin aikana se, että ahneus iskee ja kalaa riivitään tarpeisiin nähden aivan liikaa.
T. Kotitaverkalastaja
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaan kiinnitin huomion. Pyydykset tarkistetaan kerran päivässä, kesäaikaan jos on verkot, niin aamuin ja illoin.
Jos mä tinderissä olisin niin kuva kalastamisesta olis varmaan kauniina päivänä mökkilaiturin päästä otettu onkimiskuva. Kalaa siitä ei kyllä tule.
Kalastus ja varsinkin kalaruokien kokkaus on minusta hyvä piirre.
N50
Siis kalan takaisin järveen päästäminen on pahempaa kuin sen tappaminen? Ei kala järkyty siitä että se päästettiin järveen. Sama kala voi ottaa uudestaan kiinni syöttiin. Jos olisivat järkyttyneitä eivät söisi. Ei ne ajattele kuten ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä mieheni lähtee ennen kuutta jo verkkoja nostamaan. Sitten jos ahveniakin tulee 10 kg niin siinä menee 3 tuntia kun niistä saa ruodot pois ja filettä. Keittiö on siis varattu sen aikaa.
Ja sä et voi olla sitä aikaa vaikka poissa keittiöstä?
Lukea kirjaa, käydä ulkona, katsoa leffaa?
Ehei. Pakko olla keittiössä just silloin.
No meillä mies metsästää ja minä harrastan kalastusta lasten kanssa. Yhdessä jauhetaan jauhelihat, pakataan lihat ja perataan kalat.
Jos se on jollekin ehdoton ei, niin ei kai sellaisen kamssa kannata suhteeseen ryhtyä.
Kuten hyvin sanoit, se on mielikuva. Oletko itse naisena valmis jättämään menot kaverien kanssa heti kun alat parisuhteeseen.