Mikä tekee kalastuksesta turn-offin Tinderissä?
Itse käyn kaudella tyhjentämässä katiskat ja nostamassa verkot kaksi-kolme kertaa viikossa. Se on kustannustehokkain tapa saada proteiinia pöytään ja tietää varmuudella mistä kala on tullut.
Kommentit (128)
Ihan normaali harrastus, kuten metsästyskin. Lähtisin itse kaveriksi
Vierailija kirjoitti:
Catch and release on turn off minulle, se kala pitää myös käyttää ruuaksi sen jälkeen kun se on kalastettu sen sijaan että päästetään vapauteen takaisin koska se stressaa sitä kalaa eikä touhussa ole mitään järkeä.
Kyllä, ja kyvyttömyys empatisoida kalaa, asettaen oman kiihkonsa ja kiihotuksensa etusijalle on myös aika paska perimä lapselle. Onko miehellä tapana toimia oman kiihkonsa perusteella myös suhteissa tai muilla elämän osa-alueilla?
Vierailija kirjoitti:
No kun se kuitenkin on tappamista. Minusta sitä on mautonta esitellä ikään kuin iloisena asiana. Jos on välttämätöntä saada proteiinia noin, niin ok, mutta sen pitäisi olla ikävä välttämättömyys että joutuu toisen hengen viemään syödäkseen itse, ei jotain mitä esitellään deittiapin kuvissa.
Ravitsemussuosituksessa suositellaan 10-20E% proteiinia. Jos on täysin vegaani niin joutuu hommaamaan B12-vitamiininsa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen kuvanhan siitä saa että tyyppi on fanaattinen kalastaja, joka toinen viikko kalassa. En muutenkaan tykkää jos siellä esitellään ruokakuvia.
Joka toinen viikko kalassa? Onko samalla tavalla turn off jos mies harrastaa jotain muuta joka toinen viikko? Käy vaikka pelaamassa tennistä tai lukupiirissä?
Jos ei priorisoi perhettä ja parisuhdetta niin se ei ole kyllä turn off vaan deal breaker. Jos haluaa jonkun satunnaisen panokaverin joka pyöräyttää jossain kohtaa muksut itselle niin sen muskupalvelun voi ostaa vaikka ukrainalaiselta naiselta kymmenillä, sadoilla tuhansilla euroilla. Ei naista ja perhettä voi kohdella niin, että pitää sitä hyllyllä ja ottaa käyttöön vain siitostarpeisiinsa. Jos haluatte elää poikamieselämää niin eläkää rauhassa, ja pysykää erossa naisista
Samahan se on naisesta salilla tai ne lonkero kuvat. Eivät nekään kiinnosta kyllä.
Mikä tahansa harrastus, joka vie enemmän kuin 5h viikossa, tai enemmän kuin pari lomapäivää vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Minulla sen takia, koska ei voi tietää, että kalastaako mies huvin vuoksi, eli hupitappamista, vaiko ihan vaan ruoan takia. Tiedän ihmisiä jotka kalastavat, ottavat kuvan ja punnitsevat kalan ja sitten päästävät takaisin veteen. Samaan aikaan sanovat, että tekevät sen kalojen takia. Joo ihan kuin se kalastaminen ei ole sille kalalle kiduttamista. Inhoan myös pröystäilyä kalastamisella.
Minusta asia ei ole niin mustavalkoinen. Osa kalastuksen harrastajista on myös kiinnostunut kalakantojen ja vesistöjen kunnosta. Maksavat kiltisti kalastusmaksunsa, koska niitä rahoja käytetään kalakantojen ja vesistöjen hoitoon ja elvyttämiseen. Sitten on näitä ryöstökalastajia, jotka toki kalastavat monet ruoaksi tai myytäväksi, mutta eivät maksa kalastuslupiaan ja kalastaisivat koko järven sukupuuton partaalle. Ottavat kiellettyjä yksilöitä ja uhanalaisia lajeja ylös.
Minun mies kalastelee myös toisinaan. Ottaa vain sallitut kalat ylös ja sellaiset, joista varmasti myös tehdään ruokaa. Jotta kalaa ei tapeta huvikseen. On kiinnostunut kalakantojen elinvoimaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sen takia, koska ei voi tietää, että kalastaako mies huvin vuoksi, eli hupitappamista, vaiko ihan vaan ruoan takia. Tiedän ihmisiä jotka kalastavat, ottavat kuvan ja punnitsevat kalan ja sitten päästävät takaisin veteen. Samaan aikaan sanovat, että tekevät sen kalojen takia. Joo ihan kuin se kalastaminen ei ole sille kalalle kiduttamista. Inhoan myös pröystäilyä kalastamisella.
No mitä luulet että siitä kalasta saadaan filee muuten kun tappamalla? Miten itse kalastettu on huonompi kun kasvatettu?
Metsästäminen, jahtaaminen ja tappaminen sekä näiden suunnittelu ja valmistelu ovat hyvin erilaisia toimintoja, kuin esimerkkinä vaikkapa tuo kalan kasvatus. Puhumattakaan siitä, että sen kalan hakee city marketin tuoretiskiltä. Lisäksi tuohon metsästämis-tappamis-harrastamiseen menee paljon aikaa
Mä olen itse kasvissyöjä, enkä siis syö kalaa, mutta olen sitä mieltä, että kalan kasvatus sisältää paljon enemmän julmuutta kuin kalastus.
Kalastettu kala on sentään saanut elää elämänsä vapaana, ja ihmisen aiheuttama kärsimys osuu vain sen elämän lyhyehköön loppuun. Kalankasvattamoissa kalat on hyvin luonnottomissa oloissa, stressaantuneita, niitä täytyy koko ajan lääkitä ettei taudit leviä, ne eivät voi toteuttaa luonnonmukaisia käytöksiään. Toinen iso ongelma on tehokalastetut kalat ja merenelävät. Se miten ne jotkut seitipalat sinne pakastimeen saadaan on yleensä troolausta, jossa isolta alueelta vesialuetta käytännössä otetaan kaikki elävä pois, ja siitä on 60-80% sivusaalista joka heitetään kuolleena tai kituvana menemään - seassa uhanalaisia lajeja. Pahin kaikista on katkarapu, jonka pyytämisessä 80-90% on sivusaalista ja siitä on tunnistettu yli 20 erittäin uhanalaista lajia. Eli kyllä se aito pienkalastus, joko harrastuksena, tai pienimuotoisesti toimivan ammattikalastajan tekemänä, on paras tapa saada kalaa pöytään jos sitä pitää saada.
Toinen juttu on se, että jos jotenkin ajatellaan, että metsästämiset, jahtaamiset, tappaminen yms. olisi jotenkin erityisen julmaa eikä siksi ehkä haluta tällaista "primitiivistä " kumppania, niin onko se sitten muka parempi, jos syö tehotuotettuja eläimiä joiden elämä sisältää paljon enemmän julmuutta kuin metsästetyn tai kalastetun, koko niiden lyhyen elinajan, ja vaan sulkee siltä silmänsä. Minusta jos syö lihaa, on paljon rehdimpää että pohjia myöten ajattelee ja ehkä jopa itse tekee sen lihan hankkimisen, eikä niin että sulkee silmänsä siltä mitä se Citymarketin tiskistä ostettava pala tai filee on joutunut kokemaan elämänsä ja lahtaamisensa aikana. (Mä olen itse ollut nuorena teurastamossa töissä ja myös tutustunut laajasti tehotuotannon käytäntöihin, ja se tekikin itsestäni kasvissyöjän. Teollistettu eläintuotanto ja eläinten lopettaminen on se pahin, siihen verrattuna metsästys ja kalastus on varsin eettisiiä tapoja hankkia lihaa tai kalaa)
Onko sitten parempi kasvattaa kanoja tai kaneja kotona ja pistää ne sitten itse lihoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuollainen katiskakalastaminen vielä menisikin. Jos kalastukseen liityy jotakin hurmosta tappamisesta, jahtaamisesta ja saalistamisesta, niin silloin se on indikaattori hyvin alhaisesta kognitiosta, joka kulkee yleensä käsi kädessä muiden alhaisten tapojen kanssa pettämisestä seksiaddiktioon, väkivaltaisuuteen, jne.
Eläinperäisten proteiinien kanssa tosin kannattaa olla tarkkana, sillä eläimet eivät ole luonnollista ihmisruokaa ja saattavat aiheuttaa kehossa sekä käytöksessä monenlaisia häiriöitä
Vasta tammikuun alku ja nyt jo loistava suoritus vuoden paksuimman tuuban suoltajan palkinnon saajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen kuvanhan siitä saa että tyyppi on fanaattinen kalastaja, joka toinen viikko kalassa. En muutenkaan tykkää jos siellä esitellään ruokakuvia.
Joka toinen viikko kalassa? Onko samalla tavalla turn off jos mies harrastaa jotain muuta joka toinen viikko? Käy vaikka pelaamassa tennistä tai lukupiirissä?
Jos ei priorisoi perhettä ja parisuhdetta niin se ei ole kyllä turn off vaan deal breaker. Jos haluaa jonkun satunnaisen panokaverin joka pyöräyttää jossain kohtaa muksut itselle niin sen muskupalvelun voi ostaa vaikka ukrainalaiselta naiselta kymmenillä, sadoilla tuhansilla euroilla. Ei naista ja perhettä voi kohdella niin, että pitää sitä hyllyllä ja ottaa käyttöön vain siitostarpeisiinsa. Jos haluatte elää poikamieselämää niin eläkää rauhassa, ja pysykää erossa naisista
No niin, siinähän se sitten tuli täysin aukikirjoitettuna. Harrastus kerran kahdessa viikossa on liikaa miehelle, ei kysymys ole kalastuksesta.
Kai hyväksyt, että mies vaatii samaa naiselta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa harrastus, joka vie enemmän kuin 5h viikossa, tai enemmän kuin pari lomapäivää vuodessa
Juuri näin. Miehen on oltava aina käytettävissä.
Joooooo... hienoa. Pitäähän juopon jotain saada henkensä pitimiksi. Lopun ajan sitten spämmäätkin täällä köyhistä,
kun narkkaat rahas ja haet ruoan tuolta jään alta.
Jos nykypäivänä tarvitsee kalastaa ruokansa, niin kyllä ukolla on asiat huonosti. Kantsii heti tarkistaa, onko jääkaappi täynnä kaljaa. Pottukoirakin on kalastaja. ;) Lapsenakin maalla kovimmat kalastajat oli kylän kovimmat juopot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se kuitenkin on tappamista. Minusta sitä on mautonta esitellä ikään kuin iloisena asiana. Jos on välttämätöntä saada proteiinia noin, niin ok, mutta sen pitäisi olla ikävä välttämättömyys että joutuu toisen hengen viemään syödäkseen itse, ei jotain mitä esitellään deittiapin kuvissa.
Ravitsemussuosituksessa suositellaan 10-20E% proteiinia. Jos on täysin vegaani niin joutuu hommaamaan B12-vitamiininsa muualta.
Niin, onko se iso vaiva napata 1 lisäravinnepilleri päivässä, minusta ei? Joka tapauksessa esim. D-vitamiinia suositellaan talvikausi kaikille suomalaisille purkista. Lisäksi voi olla halutessan perinteinen lakto-ovovege, eli syö maitoa ja munia jotka ostaa mahdollisimman eettisesti tuotettuna, jolloin ei tarvi B12-lisääkään. Proteiinia saa helposti palkokasveista, pähkinöistä, siemenistä, jne vegaaninakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nykypäivänä tarvitsee kalastaa ruokansa, niin kyllä ukolla on asiat huonosti. Kantsii heti tarkistaa, onko jääkaappi täynnä kaljaa. Pottukoirakin on kalastaja. ;) Lapsenakin maalla kovimmat kalastajat oli kylän kovimmat juopot.
Jos ei syytetä pettämisestä, niin sitten alkoholismista. Kaksi näppärää tekosyytä kieltää mieheltä harrastukset ja oma aika.
Kalastava mies olisi hyvä, kunhan se ei ole sellainen harrastus jota tehdään päivittäin ja/tai upotetaan välineisiin tuhansia. Sellainen kotitarvekalastus olisi hienoa.
Metsästävää miestä en huolisi.
Ja kaksi päivää viikossa, kuten ap. Ensinnäkään en syö kalaa, toisekseen en valmista sitä enkä varmasti haistele miestä, joka haisee kalalta. Ja nyt on turha tulla veeteilemään että hööhöö, mähän haisen itsekin kalalta, niin tiedoksi: En haise.
Se on bakteerivaginoosin haju ja sitä mulla ei ole ollut ikinä. Jos joku väittää naisten alapäiden ihan yleisesti haisevan siltä, joku ole ikinä ollut naisen kanssa vaan ainoastaan kuunnellut setämiesten tyhmiä juttuja. Ennen oli enemmän tulehduksia ja hajuja, koska väki kävi heikonlaisesti pesulla. Esim. miehet opetettiin pesemään peniksensä myös esinahan alta vasta kasarilla HIV-epidemian iskiessä.