Nastakenkäilijät pilasi Tampereella kahvilan lattian kahdessa viikossa
Ja miksi lattia meni nopeasti pialle? No kahvila on museorakennuksessa.
https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000010913753.html
Jotain järkeä siihen kenkien tepasteluun!
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kuten joku tuolla aiemmin sanoi, niin kahvilan omistaja olisi voinut suojata lattiansa matoilla ja jollain muulla materiaalilla. Jos esim. parketin päällä on paksu kuramatto ja paksu pahvi päällekkäin, niin siinä pystyy jo seisomaan piikeillä ilman että lattiaan tulee koloja. Suojaamattomalle parketille ei voi astua, mutta suojatulle kyllä. Tämä ehkäisee myös kivien aiheuttamia naarmuja.
Onpas kiva käydä herttaisessa museokahvilassa viihtymässä autenttisessa ympäristössä, oikein on wanhan ajan tyyliin laitettu pahvit lattialle ja kaikkea!Ei kai niiden suojien olisi tarkoitus pysyviä olla, vaan ainoastaan pahimpien kelien aikaan. Eli suurimman osan vuodesta voisi iloisesti paljastaa ne puulattiat kuralle ja kengille, joista ei ilmeisesti ole sitten mitään haittaa herkille lattioille.
Mut
"Jos joku täällä on pasiivis-aggressiivinen, niin nimenomaan nastoilla sisätilohin änkeävät ihmiset vaatimuksineen
Ihan kuin teille pitäisi tarjota jotain erityisiä palveluita. Pysy kotonasi jos et pysy pystyssä "
Ei tarvi teititellä siellä, minä en ole eläissäni käyttänyt nastakenkiä. Mutta yrittäjänä kuitenkin tajuan, että on ihan kohtuutonta odottaa asiakkaiden riisuvan kenkiään mennessään kauppaan tai kahvilaan.
Tällaisessa museokahvilassa ymmärtäisi paremmin kuin hyvin nastakenkäkiellon. Nastakenkäiset voisivat sitten mennä muualle. Mutta jostain syystä kahvila ei sitä halua tehdä, vaan mieluummin huokailee passiivis-aggressiivisesti, kun asiakkaat eivät itse tajua riisua kenkiään mennessään kahvilaan. Ikään kuin se olisi jokin yleinen tapa Suomessa. (Tai ylipäätään länsimaissa. Sentään Suomessa yleensä riisutaan kengät, kun mennään jonkun kotiin sisälle. Monessa muussa maassa ei tehdä sitäkään!)
En kävelis omalla puulattialla niin en kävele kyllä muidenkaan puulattioilla.
ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun matkustatte vaikka Pariisiin jossa voi kahvilassa olla 1600-luvun puulattia, niin aika kova lasku tulee teille mummoille kun ne pilaatte.
Pariisissa tunnetusti kadut ovat jäässä lokakuusta toukokuuhun. Silti sielläkään ei osattu ajatella lattiamateriaaleja? Eikun, eipä ole tarvetta nastoille tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun matkustatte vaikka Pariisiin jossa voi kahvilassa olla 1600-luvun puulattia, niin aika kova lasku tulee teille mummoille kun ne pilaatte.
Höpö höpö. Pariisissa edes ole niin liukasta kuin Tampereella. Eikä sinne ole edes pakko matkustaa talvella, jos ei tykkää liukkaudesta. En mä ainkaan matkustaisi mihinkään ulkomaille sellaiseen aikaan, että pitäisi nastoja käyttää.
Juu ei, täältä haluaa kyllä talvella luonnollisesti pois, mutta ei toiseen samanlaiseen jäätikköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun on jäinen keli, me autottomat emme pääse kahville.
Miten pääset kotiisi, jos et osaa ottaa kenkiä pois jalasta? Vai käveletkö kotonasi nastakengät jalassa?
No eteisessä ja kotona on a. puhdas b. lämmin c. kuiva lattia, eli kaikki ne 3 ominaisuutta, jota julkisissa tiloissa EI OLE
Tämän vuoksi fiksu nastakenkien käyttäjä pitää mukanaan vaihtokenkiä tai -tossuja. Itseäni ainakin hävettää, jos joskus vahingossa olen astunut nastoilla pehmeälle lattialle.
Jännä näky sitten kun markettien sun muiden pihoilla vanhukset pomppivat yhdellä jalalla pukiessaan sisätossuja ja myös ulos taas tullessaan niitä nastakenkiä.Käytännöllistä ja järkevää!(???)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääset kotiisi, jos et osaa ottaa kenkiä pois jalasta? Vai käveletkö kotonasi nastakengät jalassa?
No eteisessä ja kotona on a. puhdas b. lämmin c. kuiva lattia, eli kaikki ne 3 ominaisuutta, jota julkisissa tiloissa EI OLE
Tämän vuoksi fiksu nastakenkien käyttäjä pitää mukanaan vaihtokenkiä tai -tossuja. Itseäni ainakin hävettää, jos joskus vahingossa olen astunut nastoilla pehmeälle lattialle.
Jännä näky sitten kun markettien sun muiden pihoilla vanhukset pomppivat yhdellä jalalla pukiessaan sisätossuja ja myös ulos taas tullessaan niitä nastakenkiä.Käytännöllistä ja järkevää!
Mahtaa olla tylsä elämä jos tuo on käsityksesi jännästä. Minun mielestäni ihan normaalia toimintaa että ihmiset vaihtaa vaatetustaan sopivammaksi siirtyessään yhdestä ympäristöstä toisenlaiseen.
Ilman vaihtopaikkaa pihalla hangessa seisten, vanhuksetkin? Ja googlaa "sarkasmi"
Yli kymmenen vuotta olen käyttänyt nastakenkiä ja minulla kestää eteisen ja keittiön muovimatto kulumatta nastakengillä kävelyä.
Julkiset tilat kuten kaupat niiden lattia kestää nastakengillä kävelyä. Niiden pintakovuus on otettu huomioon ellei rakentaja ole vaihtanut materiaalia ominpäin.
Miten olisi jos alkaisin retkiluistelemaan ja sitten vaan kyläilisin nastakenkäilijöiden kodeissa luistimet jalassa ja kauppoihin tietenkin täytyisi päästä luistimilla kulkemaan, sekä ravintoloihin ja kahvioihin, koska luistelemisesta tulee nälkä
Vierailija kirjoitti:
Ilman vaihtopaikkaa pihalla hangessa seisten, vanhuksetkin? Ja googlaa "sarkasmi"
Kai se piha on aurattu kuitenkin ettei nyt tarvitse hankeen hypätä.
Vierailija kirjoitti:
Yli kymmenen vuotta olen käyttänyt nastakenkiä ja minulla kestää eteisen ja keittiön muovimatto kulumatta nastakengillä kävelyä.
Julkiset tilat kuten kaupat niiden lattia kestää nastakengillä kävelyä. Niiden pintakovuus on otettu huomioon ellei rakentaja ole vaihtanut materiaalia ominpäin.
Et vaan huomaa niiden kulumista kun se tapahtuu pikkuhiljaa. Jos joku teillä käymätön tulisi kylään niin heti huomaisi kuluneet lattiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä näky sitten kun markettien sun muiden pihoilla vanhukset pomppivat yhdellä jalalla pukiessaan sisätossuja ja myös ulos taas tullessaan niitä nastakenkiä.Käytännöllistä ja järkevää!
Niin?
Nyt on jännä näky, kun itsekkäät idiootit naarmuttaa jokaisen julkisen tilan lattiat nastoillaan
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jos alkaisin retkiluistelemaan ja sitten vaan kyläilisin nastakenkäilijöiden kodeissa luistimet jalassa ja kauppoihin tietenkin täytyisi päästä luistimilla kulkemaan, sekä ravintoloihin ja kahvioihin, koska luistelemisesta tulee nälkä
Suksilla ja lumikengillä myöskin, koska olisi kummallinen näky, kun joku riisuisi ne pois jalastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä näky sitten kun markettien sun muiden pihoilla vanhukset pomppivat yhdellä jalalla pukiessaan sisätossuja ja myös ulos taas tullessaan ni
Täytyy kyllä ihmetellä, onko teille oikeasti noin tärkeää että Citymarketin lattialle ei tule naarmuja?
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava talsi talven aikana terassilautansa ihan piloille :D
Meillä saman teki postin kotipakettien jakelija. Mitäpä Postin asiakaspalvelu teki: hei sori.
Jos on vanha, eikä enää tahdo pysyä pystyssä on rollaattorit olemassa sitä varten, lisäksi niissä on yleensä mukana se istumapaikkakin, niin voi horjuva raukka istua siihen vaihtamaan niitä kenkiä vai onko nastakenkäilijä niin läski ettei rollaattori kestä painoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kahvia kotona silloin, kun on liukasta
Silloin kun kotona on liukasta, ei ehdi kahville.
Vierailija kirjoitti:
Osta kaupasta paketti kahvia ja pullapitko. Sillä kahvittelet useamman kerran.
Irtonaiset liukuesteet on niin helv huonoja että enpä menis takuuseen kenenkään turvallisuudesta niillä.
Taidat olla joku keskustan puudeli joka ei tiedä lähiö - "hiekotuksrsta" mitään
Olen täysin samaa mieltä! Nastakengät pitäisi kieltää.