Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nastakenkäilijät pilasi Tampereella kahvilan lattian kahdessa viikossa

Vierailija
09.01.2025 |

Ja miksi lattia meni nopeasti pialle? No kahvila on museorakennuksessa. 

https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000010913753.html

Jotain järkeä siihen kenkien tepasteluun!

Kommentit (434)

Vierailija
421/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyseisen kahvilan nastakieltolappu on liian pitkä tekstinen ja jossain tekstin lopussa lukee, jos nyt ette mahdollisuuksien mukaan nastakenkiä käyttäisi. Kuka tuota kylttiä ehtii tai jaksaa lukea loppuun asti? Aika usein vastaavanlaiset kyltit lukaistaan ohimennen, ja itsellekim tarttuisi vaan että kunnioita historiallista rakennusta. Olisiko tässä myös yksi syy, ettei ihmiset ole myöskään tienneet tai ajatelleet tilanteen vakavuutta? Näin aina käy, kun ohjeet ja opastukset on kehotuksia ja laitetaan muuta liirumlaarumia.sinne.

Vierailija
422/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ollenkaan selvittiin hengissä ennen vanhaan, kun ei ollut nastakenkiä? Herran jestas miten kömpelöitä ja avuttomia ihmisistä on tullut. Ei osata enää edes kävellä, kun on vähän liukasta.

Ennen kunnossapidosta ei "säästetty", pysyi tavallisillakin kengillä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa moni olla kateellinen 200 euron Icebug kengistä. S-ryhmä ja K-ryhmä ei kiellä nastakenkiä. Samoin kauppakeskuksista löytyy hyviä kahviloita. Julkisen tilan kivilattia kestää nastakengillä kävelyn. Elämässä voi tehdä valintoja.

Vierailija
424/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaiset mielestäni vielä melko kalliitkin kengät mistä saa nastat päälle ja pois juuri sen takia, että johonkin sisätiloihin mennessä voin kätevästi kääntää ne nastat pois etten vahingoita kenenkään lattioita. Nyt ilmenikin sellainen ongelma, että kengän pohjien uriin kerääntyy hiekoitussepelin joukossa olevia kiven murikoita, jotka on pakko kaivaa pois ennen kuin nastat saa käännettyä päältä pois. Nyt täytyy olla mukana ruuvimeisseli tai joku muu vehje millä kaivella niitä kivenmurikoita pois kengänpohjista ja sekin on vaikea homma ilman, että riisuu ne kengät kadulla pois jalasta kaivelun ajaksi. Kenkävalmistajat saisivat tehdä jotain yhteistyöyä hiekoitussepelin valmistajien kanssa jotta näistä kengänpohjien uriin kertyvistä kivistä päästäisiin eroon. Ensi kuun eläkkeestä ostan uudet kitkapohjakengät ja laitan nämä nastoilla varustetut kengät kaappiin odottamaan parempia aikoja.

Vierailija
425/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 60 ja pysyn pystyssä ilman nastojakin. Viime viikonloppuna kävelin jäällä 2 km tavallisilla talvilenkkareilla. Joskus meinaa lähteä jalka alta, mutta silti pysyn pystyssä. Ostakaa potkuri tai rollaattori, jos tasapainoa ei ole tarpeeksi. Tai hakekaa Take Away-kahvit. Ihmisistä on tullut tavattoman itsekkäitä. Jos 80-luvulla olisi ollut nastakenkiä ja sanottu, että ei niillä saa tulla sisään, koska ne pilaa lattiat, kaikki olisivat totelleet. Nyt on minä -kulttuuri ja minun oikeudet on aina tärkeämmät kuin muiden. minäminäminäminäminä. 

Vierailija
426/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kyltit ovella ettei saa nastakengissä tulla sisään tai kun kahvilan henkilökunta kuulee nastakengät, niin ilmoittaisivat tästä kohteliaasti asiakkaalle. Monet näistä asiakkaista varmaan ovat ajatelleet ettei se nyt haittaa jos kerran käy nastakengissä vähän pyörähtämässä, mikä toki on typerää ajattelemattomuutta.

Toki talven liukkaimpien kelien aikaan kahvilakin voisi laittaa matot lattialle ja vaikka korin, jossa on villasukkia joihin nastakengät voi vaihtaa mikäli sellaisissa on sisälle asti erehtynyt tulemaan. 

Jotenkin symppaan näitä vanhoja nastakenkäilijöitä. Hyvähän se on, että vointi on sellainen että kahvilaan pääsee. Kroppa saa kävelymatkalla liikuntaa ja mieli pysyy virkeänä, kun pääsee kotioloista muualle tapaamaan ihmisiä. Pitäisikö heidän talvet viettää visusti kotonaan etteivät nastoillaan häiritse muita? Ei se talvi yllätyksenä kahvilan pitäjillekään voi tulla. Lattian k

Ei pitäisi olla kylttejä ja ei ole typerää ajattelemattomuutta, vaan tahallinen rikos.

Vierailija
427/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 60 ja pysyn pystyssä ilman nastojakin. Viime viikonloppuna kävelin jäällä 2 km tavallisilla talvilenkkareilla. Joskus meinaa lähteä jalka alta, mutta silti pysyn pystyssä. Ostakaa potkuri tai rollaattori, jos tasapainoa ei ole tarpeeksi. Tai hakekaa Take Away-kahvit. Ihmisistä on tullut tavattoman itsekkäitä. Jos 80-luvulla olisi ollut nastakenkiä ja sanottu, että ei niillä saa tulla sisään, koska ne pilaa lattiat, kaikki olisivat totelleet. Nyt on minä -kulttuuri ja minun oikeudet on aina tärkeämmät kuin muiden. minäminäminäminäminä. 

Ja ne minäminäminät on nimenomaan rikkaat eläkeläiset. Meidät muut on kyykytetty nöyriksi.

Vierailija
428/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras paikka ulkoillla sauvakävellä on ladugretellä ladu ure urella siinä leveällä pitkällä muitten ulkoilijoiden puolella nastakengät jalassa.

Vierailija
429/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liukasta talvisin. Luulisi jotain tajuavan, jos kahvilan pistää pystyyn, että valitsee vaikka kivilattian tai jonkun muun kestävän materiaalin.

Arvelet että sitä museorakennusta rakentaessa olisi pitänyt tajuta tehdä kivilattiat, kun olisi tietysti pitänyt tajuta evoluution etenevän siihen suuntaan että ihmiset useampia kymmeniä vuosia myöhemmin ihmiset eivät enää tajua ettei puulattiaa pidä painella pienillä teräspiikeillä? 

On se kumma ettei 100 vuotta sitten tehdastyöläiset tajunneet, että heidän latokartanossaan pitää olla kivilattia!

Vierailija
430/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 60 v, eikä ole tuon vertaa enemmän älyä tullut päähän?! Että koska SINÄ pysyit pystyssä peräti 2 km jäällä, niin tokihan kaikki muutkin silloin pysyvät. Mä olen 50 v, mulla on molemmat ranteet murtuneet aikuisiällä ja toinen silmäni sokeutui alkusyksystä. Käyn kuitenkin töissä, enkä nosta yhteiskunnan tukia, joten jonkinlaista aktiivisuutta on ylläpidettävä näin talvellakin. En käyn kahvittelemassa museokohteissa, mutta todellakin kauppareissuilla on nastakengät jalassa ja niillä menen kauppaan.

Mistä ihmeestä on tullut tämä ajatus, että nastakenkiä käytettäisiin jotenkin huvikseen tai laiskuuttaan?! Olen autoton, joten kauppareissut ja muu ulkona liikkuminen on pakko hoitaa kävellen. Todellakin mieluummin laittaisin jalkaani vaikkapa jotkut niistä kauniista saappaista, joita on vuosien saatossa tullut hankittua, mutta en vaan voi nykyisessä terveystilanteessani ottaa riskiä, että kaadun. Koittakaa nyt oikeasti asettua edes vähän sellaisten ihmisten nahkoihin, joilla liikkuminen on muutenkin haastavaa.

Vierailija
431/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 60 v, eikä ole tuon vertaa enemmän älyä tullut päähän?! Että koska SINÄ pysyit pystyssä peräti 2 km jäällä, niin tokihan kaikki muutkin silloin pysyvät. Mä olen 50 v, mulla on molemmat ranteet murtuneet aikuisiällä ja toinen silmäni sokeutui alkusyksystä. Käyn kuitenkin töissä, enkä nosta yhteiskunnan tukia, joten

Käy missä käyt kenkines kunhan et talsi puulattioilla niillä. 

Vierailija
432/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun on jäinen keli, me autottomat emme pääse kahville.

Menkää kahvilaan, jossa on kivilattia, ei minnekään museokohteisiin pilaamaan puulattiat

Asiasta ihan samaa mieltä, mutta oikaisen sen verran, että nastat saattaa tehdä vähintään yhtä pahaa jälkeä vanhojen rakennusten kivilattioilla ja muilla lattiapinnoilla.

Vierailija
433/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyseisen kahvilan nastakieltolappu on liian pitkä tekstinen ja jossain tekstin lopussa lukee, jos nyt ette mahdollisuuksien mukaan nastakenkiä käyttäisi. Kuka tuota kylttiä ehtii tai jaksaa lukea loppuun asti? Aika usein vastaavanlaiset kyltit lukaistaan ohimennen, ja itsellekim tarttuisi vaan että kunnioita historiallista rakennusta. Olisiko tässä myös yksi syy, ettei ihmiset ole myöskään tienneet tai ajatelleet tilanteen vakavuutta? Näin aina käy, kun ohjeet ja opastukset on kehotuksia ja laitetaan muuta liirumlaarumia.sinne.

Menet kahvilaan istumaan, mutta olet niin kiireinen ettet ehdi lukemaan lappuja?  Kaupoista saa kiireisille ihmisille take away kahvin ja paistopisteeltä pullan, mutta ai niin. Ethän mene sinnekään nastakengillä pilaamaan lattioita 

Ihan hygienian kannalta olisi hyvä, etteivät lattiat olisi täynnä reikiä 

Vierailija
434/434 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 60 v, eikä ole tuon vertaa enemmän älyä tullut päähän?! Että koska SINÄ pysyit pystyssä peräti 2 km jäällä, niin tokihan kaikki muutkin silloin pysyvät. Mä olen 50 v, mulla on molemmat ranteet murtuneet aikuisiällä ja toinen silmäni sokeutui alkusyksystä. Käyn kuitenkin töissä, enkä nosta yhteiskunnan tukia, joten

No olenko yllättynyt ettei sulla edes kaksikymmentä vuotta vanhat rannemurtumat ole korjaantuneet, vaikka satojen muiden ihmisten reisimurtumat, polvilumpiomurtumat ja nilkkamurtumat ovat täysin parantuneet ja jopa vahvemmat kuin ennen murtumaa. Tiesitkö, että uskon sinun kaivelemalla kaivelevan syitä miksi et voi noudattaa kaikkien muiden ihmisten noudattamia sääntöjä, vaan tahallasi tuhoat muiden omaisuutta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan