Ahdistaa odotella milloin mies on valmis yrittämään lasta
Ollaan miehen kanssa oltu vasta kohta kaksi vuotta yhdessä. Meillä on molemmilla haaveena saada lapsia, mutta mies ei halua vielä. Minä taas olisin valmis vaikka heti. Koen meidän parisuhteenkin sellaisena että ollaan valmiita siihen (tai niin valmiita kun voi olla). Itseä vähän stressaa ja ahdistaa oma ikä. Täytän 30 tänä vuonna ja mies on vuoden vanhempi.
Ollaan keskusteltu kyllä aiheesta ja mies tietää että aikaa ei ole loputtomiin. Mieskin haaveilee perheenlisäyksestä, mutta hänellä on kaksi erityistarpeellista sisarusta ja hänellä on edelleen hyvässä muistissa se mitä haasteita tämmöset tuo elämään, joten hän tietysti pelkää, että hänen oma lapsi perii jotain poikkeavuuksia myös.
Sama asia sitten on alkanut pelottaa myös minua. Vaikka olen aina ajatellut että ei nuita voi aina tietää etukäteen, että kaikkeen pitää "valmistautua", jos lapsia haluaa. Erityislapseen, lapsettomuushoitoihin, lapsettomuuteen, sikiökuolemaan... Kaikki on mahollista, mutta en haluaisi itse antaa pelolle valtaa. Voi tulla terve lapsikin tai jos tulee erityislapsi, ni me varmasti selvitään siitäkin ja lapsi on silti rakas.
Minua pelottaa se, että mitä kauemmin vitkutellaan niin kaikki riskit kasvaa koko ajan. Tuntuu, että mies ei ihan ymmärrä tuota asiaa kunnolla. Olen lukenut, että myös miehillä on "biologinen kello" siinä mielessä että tavaran laatu heikkenee. Joka sekin lisää riskiä.
Mutta joo, lähivuosina ehkä yritetään joka tapauksessa. Tän höpötyksen pointti oli vaan se että mua ahdistaa ja pelottaa odotella ja tulin vaan purkamaan olotilaa.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1. vaihdat miestä
2. ilmoitat nykyiselle, että ehkäisyvastuu on jatkossa hänellä, koska sulle sopii lapsen tulo nyt eikä sadan vuoden päästä ja sä oot ehkäissyt nämä kaksi vuotta ja se ehkäisee, joka ei lasta halua. Voit vaikka tallentaa tuon puhelimella, jottei pääse myöhemmin ulisemaan että et varoittanut.
Sinä olet asioista kartalla, mies ei.
Missä luki että ap on ehkäissyt? En ole koskaan tavannut poikaa/miestä joka ei huolehdi ehkäisystä, mutta miesmakuni taitaakin olla aika erilainen kuin sinulla.
Itse en ole tällaista vielä tavannut. Enkä edes ole lessu.
Siis teillä ja kaikilla kavereillasi mies hoitaa ehkäisyn?
Silloin kun olen parisuhteessa ollut niin totta hitossa mies on ehkäisyn hoitanut. En edes levittelisi lettuani kellekään peruskoulupudokkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumi voi mennä puhki tai pillerit unohtua 😉
Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.
Väestön ÄO laskee sukupolvesta toiseen.
Tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoo viivytellä siihen asti, ettet voi enää saada lapsia, ja vaihtaa sitten nuorempaan jonka kanssa tekee lapsia heti. Nämä on nähty.
Ihan helvetin oikein ja luonnollista. Ne kersat ei ole mikään ihmisoikeus yhdellekään akalle. Kaikista vähiten niille, jotka ei maksa niitä TÄYSIMÄÄRÄISESTI alusta loppuun omasta pussista. Helppohan se demariharakkana on raakkua ja olla vailla sekä vaatia muita maksamaan omia haluamisiaan.
Kyllähän tässä itse kukanenkin haluaa sitä, tätä ja tota, mutta kuka suostuu ne haluamiset kustantamaan vain sillä perusteella että "WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! MUTKU MÄ HALUUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!"
Niin, se ei ole mikään peruste, että mä haluun!
"Mutku määä HALUUUUUN p*llua ja panna paljaalla MUTKU PIHTARI MUIJAT EI SUOSTU WYÄÄÄ. Vastuuta en ainakaan aio kantaa en ehkäisystä enkä varsinkaan panojeni seurauksista PRKL!"
Niin oksettavia nämä palstajampat.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei varmaan halua sinun kanssa sitä lasta tai ei uskalla sanoa ettei halua ollenkaan.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1. vaihdat miestä
2. ilmoitat nykyiselle, että ehkäisyvastuu on jatkossa hänellä, koska sulle sopii lapsen tulo nyt eikä sadan vuoden päästä ja sä oot ehkäissyt nämä kaksi vuotta ja se ehkäisee, joka ei lasta halua. Voit vaikka tallentaa tuon puhelimella, jottei pääse myöhemmin ulisemaan että et varoittanut.
Missä luki että ap on ehkäissyt? En ole koskaan tavannut poikaa/miestä joka ei huolehdi ehkäisystä, mutta miesmakuni taitaakin olla aika erilainen kuin sinulla.
Silloin kun olen parisuhteessa ollu
Ootko pannu oikein ylioppilaan kaa? 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se naisena on haluta kun naiselle ei koskaan tule koko perheen maksurasitetta kun niitä pentuja tehdään. Naiset heittäytyvät aina miehen elätettäväksi kun tulee lapsia eikö naisia edes kiinnosta se että näin pakottavat miehen elämään pelkästään työtä varten. Miehet varmasti haluaisi enemmän ja nopeammin lapsia jos ei joutuisi yksin maksamaan ja elättämään koko perhettä. Ovathan naiset jo vuosia sanoneet että äitiysrahat on vain naista varten mitkä nainen käyttää vain itseensä ja omiin haluihinsa
Ja ei pidä ihan paikkaansa että pelkästään miehelle tulee maksurasite. Tuttavaäiti ei pysty edes itselleen ostaa mitään kun kaikki äidin rahat menee ruokiin ja lasten vaatteisiin ja tarpeisiin. Siinä jää oma elämä ihan kakkoseks kun lasten tarpeet menee edell
Tuota olisi huomattavasti helpompi uskoa jos edes jostain löytyisi se ensimmäinen nainen joka suostuisi todistamaan että käyttää elarit vain lapseen ja sen että itse käyttää pelkästään lapseen täsmälleen saman verran kuin mies. Miehen elätyvelvollisuus on lapsen kohdalla vain 50% ei kokokaan niin kuin naiset luulevat ja se elätyvelvollisuus ei koske äitiä niin kuin naiset luulevat. Tämä on semmoinen asia missä yksikään nainen ei ole rehellinen vaan jokainen valehtelee kun tietää että kaikkia asiaan liittyvät on viranomaiset on naisia ja naiset tukee aina toista naista jos vastassa on mies. Onhan siittä julmetun paljon todisteita että nämä viranomaiset ei koskaan ole tasapuolisia vaan kaikki ajaa naisen eli äidin etua miesten kustannuksella
Minkä verran olet hoitanut omien lastesi hankintoja?
Olenko mä nyt ainut, joka ajattelee, että 2 v tunteminen on aika vähän niin ison asian edessä kuin lastenhankinta`?
Ymmärrän, että kello käy, mutta silti. En itse naisena uskaltaisi uskoa, että kahdessa vuodessa, johon tod näk on mahtunut seurusteluaika ennen yhteen muuttamista jne. olisi riittävästi siihen, että voisin sanoa tuntevani toisen niin läpikotaisin, mitä itselleni lastenteko vaatisi.
Että sikäli ymmärrän miehenkin epäröinnin. Ja nykyaikaa katsoen, jos synnyttäjien keski-ikä on 36 niin kannattaisiko vielä kuitenkin vuosi tai pari katsella, mihin suuntaan suhde ylipäätään on menossa.
Miehenä ymmärrän, että mitä käyt läpi ja hyvältä tuo kuulostaa. Kaikki puitteet siis kuitenkin kohdillaan. Toivottavasti tärppää.
Onnea matkaan. 🙏
Että sikäli ymmärrän miehenkin epäröinnin. Ja nykyaikaa katsoen, jos synnyttäjien keski-ikä on 36 niin kannattaisiko vielä kuitenkin vuosi tai pari katsella, mihin suuntaan suhde ylipäätään on menossa.
No tämä on tätä nykyaikaa. Molemmat elää nuoruutta kolmikymppiseksi ja sitten onkin jo kiire laittamaan lapsi alulle ja muutaman vuoden päästä ollaan täällä valittamassa, miten toinen on aivan eri ihminen kuin kuvitteli.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä nyt ainut, joka ajattelee, että 2 v tunteminen on aika vähän niin ison asian edessä kuin lastenhankinta`?
Ymmärrän, että kello käy, mutta silti. En itse naisena uskaltaisi uskoa, että kahdessa vuodessa, johon tod näk on mahtunut seurusteluaika ennen yhteen muuttamista jne. olisi riittävästi siihen, että voisin sanoa tuntevani toisen niin läpikotaisin, mitä itselleni lastenteko vaatisi.
No ei kannata, jos aikoo yhdenkin lapsen ehtiä saada. Ja tiedän ihmisiä, jotka ovat olleet vuosikausia ja silti eronneet, kun on lapsia. Eli ei auttanut mitään.
Sano miehelle että jahkailu on loppu nyt. Nyt on sinun vuoro odottaa kerta mies on odottanut tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis oletteko parisuhteessa? Ja mies sanoi, että mitä jos haluaa tehdä vielä lapsia jonkun toisen naisen kanssa???"
Kyllä, koska eihän voi tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Jos elämäntilanne muuttuu. Jos vaikka joku nuorempi nainen haluaakin hänen kanssaan lapsia. Ennustaahan ei voi...
Ennustaa ei voi, mutta en ikinä itse sitoutuisi suhteeseen jossa toinen funtsii että ehkä vielä lisääntyy jonkun toisen kanssa tulevaisuudessa. :D Voitaisiin vielä jonkin aikaa paneskella ja pitää hauskaa, mutta monogaminen suhde päättyisi noihin sanoihin.
Ohis
Eli vaikka muuten olis ihan hyvä kumppani ja isä, niin tuollainen lause suusta olis varmasti ero? Vai onko helpompi uhata, että se on sitten ero, kuin tositilanteessa jakaa
Minusta ei olisi mitään ihmeellistä siinä, jos pohditaan vasektomiaa, ja mies toteaa, ettei voi tietää, jos joskus jossain tilanteessa haluaisikin vielä lapsia. Jos esim minä kuolisin kolarissa ensi viikolla, niin miksei mies saisi joskus tulevaisuudessa uuden mahdollisen kumppaninsa kanssa toivoa vielä lapsia? Mitä se minulta olisi pois?
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Ei lapsia hankita siksi, että haluaisi hoivata söpöä, pientä otusta. Niitä hankitaan siksi, että haluaa oman jälkeläisen. Jos on sisäsyntyinen tarve sellaiseen, mikään nukke tai lemmikkieläin ei sitä tarvetta täytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1. vaihdat miestä
No kumpi nyt sattuu kumit ostamaan. Miehen ylle se joka tapauksessa puetaan, yleensä mies laittaa sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se naisena on haluta kun naiselle ei koskaan tule koko perheen maksurasitetta kun niitä pentuja tehdään. Naiset heittäytyvät aina miehen elätettäväksi kun tulee lapsia eikö naisia edes kiinnosta se että näin pakottavat miehen elämään pelkästään työtä varten. Miehet varmasti haluaisi enemmän ja nopeammin lapsia jos ei joutuisi yksin maksamaan ja elättämään koko perhettä. Ovathan naiset jo vuosia sanoneet että äitiysrahat on vain naista varten mitkä nainen käyttää vain itseensä ja omiin haluihinsa
Mitä on äitiysraha? Ja miten ne naiset heittäytyy, jos mies ei halua elättää? Eikö semmosesta voi erota tai lähteä itse, jos toinen ei suostu töihin lähtemään, vaikka lapsi on jo eskari-ikäinen? En ymmärrä.
Lapsista on toki elatusvastuu molemmilla, siitä ei voi luistaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi sulla oikeen on?
Vierailija kirjoitti:
Eikö esikoinen saada km 30 vuoden iässä? 36 on ensisynnyttäjäksi tosi vanha.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei olisi mitään ihmeellistä siinä, jos pohditaan vasektomiaa, ja mies toteaa, ettei voi tietää, jos joskus jossain tilanteessa haluaisikin vielä lapsia. Jos esim minä kuolisin kolarissa ensi viikolla, niin miksei mies saisi joskus tulevaisuudessa uuden mahdollisen kumppaninsa kanssa toivoa vielä lapsia? Mitä se minulta olisi pois?
Kun minä en halunnut enää tulla uudelleen raskaaksi, minulle ehdotettiin, että mieheni steriloitaisiin minun sijastani. Minusta se oli huono idea, sillä minähän se olin, joka meistä ei lapsia enää halunnut. Jos tosiaan minulle kävisikin jotakin, niin puolisoni saattaisi hyvinkin vielä löytää uuden kumppanin ja haluta tämän kanssa lapsia. Etenkin, kun kyse on miehestä, niin parasta ennen -päiväys on vähän iäkkäämpänä kuin naisella.
Mitä olet tehnyt sen eteen että ansaitsisi mieheltä lapsen? Mitä hyvää olet tuonut miehelle parisuhteeseen että ansaitsisi sen lapsen mitä mieheltä haluat? Nykyajan naiset ikävä kyllä ei tuo parisuhteeseen mitään muuta kuin ongelmat ja vaatimukset niin nämä naiset ei ansaitse perhettä. Pitää olla toimiva parisuhde ennen kun kiitä lapsia tehdään ja parisuhde ei ole toimiva jos naisne suostuu vain määrittelemään ja vaatimaan mieheltä tekemättä mitään miehen eteen