Ahdistaa odotella milloin mies on valmis yrittämään lasta
Ollaan miehen kanssa oltu vasta kohta kaksi vuotta yhdessä. Meillä on molemmilla haaveena saada lapsia, mutta mies ei halua vielä. Minä taas olisin valmis vaikka heti. Koen meidän parisuhteenkin sellaisena että ollaan valmiita siihen (tai niin valmiita kun voi olla). Itseä vähän stressaa ja ahdistaa oma ikä. Täytän 30 tänä vuonna ja mies on vuoden vanhempi.
Ollaan keskusteltu kyllä aiheesta ja mies tietää että aikaa ei ole loputtomiin. Mieskin haaveilee perheenlisäyksestä, mutta hänellä on kaksi erityistarpeellista sisarusta ja hänellä on edelleen hyvässä muistissa se mitä haasteita tämmöset tuo elämään, joten hän tietysti pelkää, että hänen oma lapsi perii jotain poikkeavuuksia myös.
Sama asia sitten on alkanut pelottaa myös minua. Vaikka olen aina ajatellut että ei nuita voi aina tietää etukäteen, että kaikkeen pitää "valmistautua", jos lapsia haluaa. Erityislapseen, lapsettomuushoitoihin, lapsettomuuteen, sikiökuolemaan... Kaikki on mahollista, mutta en haluaisi itse antaa pelolle valtaa. Voi tulla terve lapsikin tai jos tulee erityislapsi, ni me varmasti selvitään siitäkin ja lapsi on silti rakas.
Minua pelottaa se, että mitä kauemmin vitkutellaan niin kaikki riskit kasvaa koko ajan. Tuntuu, että mies ei ihan ymmärrä tuota asiaa kunnolla. Olen lukenut, että myös miehillä on "biologinen kello" siinä mielessä että tavaran laatu heikkenee. Joka sekin lisää riskiä.
Mutta joo, lähivuosina ehkä yritetään joka tapauksessa. Tän höpötyksen pointti oli vaan se että mua ahdistaa ja pelottaa odotella ja tulin vaan purkamaan olotilaa.
Kommentit (173)
Aikoo viivytellä siihen asti, ettet voi enää saada lapsia, ja vaihtaa sitten nuorempaan jonka kanssa tekee lapsia heti. Nämä on nähty.
Mies ei varmaan halua sinun kanssa sitä lasta tai ei uskalla sanoa ettei halua ollenkaan.
" Mieskin haaveilee perheenlisäyksestä, mutta hänellä on kaksi erityistarpeellista sisarusta ja hänellä on edelleen hyvässä muistissa se mitä haasteita tämmöset tuo elämään, joten hän tietysti pelkää, että hänen oma lapsi perii jotain poikkeavuuksia myös."
Onko siis näkyvissä jotain joka saisi mieheltäsi tuon pelon pois? Jos ei ole niin en oikein tiedä mitä hän sitten oikein odottaa.
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies siis haluaa käytännössä valmistautua vielä? Tai miksei halua vielä lapsia? Odottaako jotain maagista lukua säästötilille tai jotain henkistä valaistumista
Ei kai nyt herran jumala puolison kanssa noin syvällisiä keskusteluita käy :)
Alkaa olla jo kiire, mikäli haluat siitä vielä keskenkasvuisena. Olet pian jo aikuinen.
Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Ihminen on apinalaji, jonka alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on apinalaji, jonka alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia, paitsi ihminen, ja ihmismäärän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia, paitsi ihminen, ja ihmismäärän takia.
Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.
Kumi voi mennä puhki tai pillerit unohtua 😉
Sun mies on ristiriitainen. Mitä vanhemmaksi tulee sitä suurempi todennäköisyys on sille että saa erityislapsen. Järkevämpää olisi lisääntyä mahdollisimman pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kumi voi mennä puhki tai pillerit unohtua 😉
Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.
Väestön ÄO laskee sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on ristiriitainen. Mitä vanhemmaksi tulee sitä suurempi todennäköisyys on sille että saa erityislapsen. Järkevämpää olisi lisääntyä mahdollisimman pikaisesti.
Tämä. Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä. Vielä kuitenkin riittää muita eläimiä ja kasveja ihmisten materiaaliksi, eikä se ole kovin kallista kunhan ei syö liikaa. Esimerkiksi vauvan sisäfilettä saa 13,90€ /kg.
Yhden ihmisen voi rakentaa 20 000:sta muusta eläimestä 80v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei varmaan halua sinun kanssa sitä lasta tai ei uskalla sanoa ettei halua ollenkaan.
minä odottelin kiltisti vuosia, josko miehelle sopisi isyys - vanhemmuus oli alunperin minulle tärkeää, enkä salaillut sitä. lopulta aloin siteerata tilastoja, ja mies suostui (parina meillä meni hyvin). uutuudenviehätys hälveni vähitellen mieheltä, ja hän palasi lähtöruutuun mottonaan hoida itse, sinähän lapsia halusit. mitä opin tästä: ei kaikista ole vanhemmuuteen, koska eivät halua/ pysty luopumaan saavutetuista eduistaan. luiskaan meni mies omasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Älä puhu itsestäsi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta.
Ilman lasta sä olet lapsi itse. Lapsettomuus on luonnotonta, itsekästä ja pelkuruutta.
Tyypillinen mies, vai saako näin sanoa. Tuttu kätilö puhui tästä ja sanoi jo kauan sitten, että miehet ei ole käytännössä koskaan valmiita. Lasten tekoa epäröidään aina. Sitä päivää, että mies on valmis, on turha jäädä odottelemaan. Jos on vakituinen suhde ja molemmat haluaa lapsia, se lapsi pitää vain TEHDÄ eikä kysellä lupia. Naisen tulee huolehtia asiasta itse ja jättää ehkäisy pois kyselemättä lupia.
Tiedoksi miehillekin. Näin neuvoo Suomen neuvolat.
Jos ette halua lapsia, huolehtikaa ehkäisy.
Pitää olla kortsu, joka kerta, jos ei halua lapsia.
Miten mies siis haluaa käytännössä valmistautua vielä? Tai miksei halua vielä lapsia? Odottaako jotain maagista lukua säästötilille tai jotain henkistä valaistumista