Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa odotella milloin mies on valmis yrittämään lasta

Vierailija
09.01.2025 |

Ollaan miehen kanssa oltu vasta kohta kaksi vuotta yhdessä. Meillä on molemmilla haaveena saada lapsia, mutta mies ei halua vielä. Minä taas olisin valmis vaikka heti. Koen meidän parisuhteenkin sellaisena että ollaan valmiita siihen (tai niin valmiita kun voi olla). Itseä vähän stressaa ja ahdistaa oma ikä. Täytän 30 tänä vuonna ja mies on vuoden vanhempi.

Ollaan keskusteltu kyllä aiheesta ja mies tietää että aikaa ei ole loputtomiin. Mieskin haaveilee perheenlisäyksestä, mutta hänellä on kaksi erityistarpeellista sisarusta ja hänellä on edelleen hyvässä muistissa se mitä haasteita tämmöset tuo elämään, joten hän tietysti pelkää, että hänen oma lapsi perii jotain poikkeavuuksia myös.

Sama asia sitten on alkanut pelottaa myös minua. Vaikka olen aina ajatellut että ei nuita voi aina tietää etukäteen, että kaikkeen pitää "valmistautua", jos lapsia haluaa. Erityislapseen, lapsettomuushoitoihin, lapsettomuuteen, sikiökuolemaan... Kaikki on mahollista, mutta en haluaisi itse antaa pelolle valtaa. Voi tulla terve lapsikin tai jos tulee erityislapsi, ni me varmasti selvitään siitäkin ja lapsi on silti rakas.

Minua pelottaa se, että mitä kauemmin vitkutellaan niin kaikki riskit kasvaa koko ajan. Tuntuu, että mies ei ihan ymmärrä tuota asiaa kunnolla. Olen lukenut, että myös miehillä on "biologinen kello" siinä mielessä että tavaran laatu heikkenee. Joka sekin lisää riskiä.

Mutta joo, lähivuosina ehkä yritetään joka tapauksessa. Tän höpötyksen pointti oli vaan se että mua ahdistaa ja pelottaa odotella ja tulin vaan purkamaan olotilaa. 

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä todennäköisyys teillä on saada vammainen lapsi?

Minä ehkä vaihtaisin miestä. Noin epäröivä saattaisi lähteä karkuun vaikeassa paikassa

Vierailija
82/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna aikaraja. Tuossa iässä puoli vuotta riittää. Sen jälkeen, jos ei yrittäminen ole alkanut, nopsa ero ja uutta koukkuun.

Näin mä kans kannatan.

Tai ehkä just vaikka ilmoittaa, että ehkäisy jää pois puolen vuoden päästä tai sitten sun täytyy etsiä uusi mies lastesi isäksi.

Sitten puolen vuoden kuluttua ilmoitat, että puoli vuotta on kulunut ja ehkäisy on nyt pois. Varmistat, onhan se miehelle ok? Ellei, otat eron ja etsit uuden.

Koska tilanne vaikuttaa pahasti siltä ettei mies halua lasta ikinä. Viivyttää asian kertomista toivoen ettet sinäkään enää sitten haluaisi.

Riskinä on, että jäät itse lapsettomaksi.

Kumpaa AP haluaa enemmän; pitää miehen vai saada lapsen?

Kuitenkin salaa ehkäisyn unohtamisessa ei ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoo viivytellä siihen asti, ettet voi enää saada lapsia, ja vaihtaa sitten nuorempaan jonka kanssa tekee lapsia heti. Nämä on nähty. 

Ihan helvetin oikein ja luonnollista. Ne kersat ei ole mikään ihmisoikeus yhdellekään akalle. Kaikista vähiten niille, jotka ei maksa niitä TÄYSIMÄÄRÄISESTI alusta loppuun omasta pussista. Helppohan se demariharakkana on raakkua ja olla vailla sekä vaatia muita maksamaan omia haluamisiaan.

Kyllähän tässä itse kukanenkin haluaa sitä, tätä ja tota, mutta kuka suostuu ne haluamiset kustantamaan vain sillä perusteella että "WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! MUTKU MÄ HALUUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!"

Niin, se ei ole mikään peruste, että mä haluun!

Vierailija
84/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis oletteko parisuhteessa? Ja mies sanoi, että mitä jos haluaa tehdä vielä lapsia jonkun toisen naisen kanssa???"

Kyllä, koska eihän voi tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Jos elämäntilanne muuttuu. Jos vaikka joku nuorempi nainen haluaakin hänen kanssaan lapsia. Ennustaahan ei voi...

Naisen steriloinnin voi ohittaa imemällä munasolut neulalla munasarjoista. Taas jos miehellä on vasektomia, niin elimistö alkaa hylkiä siittiöitä eikä niitä saa enää millään konstilla. Mieti nyt vaikka jos vaimo kuolee, niin leski voi haluta uudelleen naimisiin. Tai jos jätät hänet.

Jossain amerikkalaisessa ohjelmassa oli aviopari, jonka kaikki lapset kuolivat samassa auto-onnettomuudessa. Vaimo oli steriloitu. Hankkivat vielä lisää lapsia koeputkihedelmöityksellä. Jos olisi ollut mies steriloitu, niin todennäköise

Toi on kyllä niin perus kuvio suomalaisissa suhteissa. :D Tai ainakin olen siinä käsityksessä. Mies käy viittäkymppiä, lapset on tehty, ei halua lisää mutta ei halua käyttää kumia eikä voi käydä vasektomiassa koska voi haluta vielä vaikka 10 vuoden päästä lisää jälkikasvua.

Nainen sitten ensin ehkäisee, sitten raskautuu, synnyttää ja imettää, ehkäisee taas ja lopulta käy sterkassa (joka on paljon vaativampi toimenpide kuin miehen vastaava). Mies tuikkii munallaan menemään vuosikaudet ja kelailee että voisihan sitä vaikka vaihtaakin vaimoa.

Vierailija
85/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis oletteko parisuhteessa? Ja mies sanoi, että mitä jos haluaa tehdä vielä lapsia jonkun toisen naisen kanssa???"

Kyllä, koska eihän voi tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Jos elämäntilanne muuttuu. Jos vaikka joku nuorempi nainen haluaakin hänen kanssaan lapsia. Ennustaahan ei voi...

Naisen steriloinnin voi ohittaa imemällä munasolut neulalla munasarjoista. Taas jos miehellä on vasektomia, niin elimistö alkaa hylkiä siittiöitä eikä niitä saa enää millään konstilla. Mieti nyt vaikka jos vaimo kuolee, niin leski voi haluta uudelleen naimisiin. Tai jos jätät hänet.

Jossain amerikkalaisessa ohjelmassa oli aviopari, jonka kaikki lapset kuolivat samassa auto-onnettomuudessa. Vaimo oli steriloitu. Hankkivat vielä lisää lapsia koeputkihedelmöityksellä. Jos olisi ollut mies steriloitu, niin todennäköisesti ei olisi onnistunut kuin lainaspermalla.

Miehelle pitäis hommasta seurata semmonen 18-vuotta jatkuva hoiva- ja elatusvastuu. Eli ei mikään pikku juttu.

Raskaus ja synnytys (+imetys) on toki naisen taakka, mutta kaikki sen jälkeen pitäis rasittaa ihan yhtä lailla miestä, kuin naista. 

Vierailija
86/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna aikaraja. Tuossa iässä puoli vuotta riittää. Sen jälkeen, jos ei yrittäminen ole alkanut, nopsa ero ja uutta koukkuun.

Näin mä kans kannatan.

Tai ehkä just vaikka ilmoittaa, että ehkäisy jää pois puolen vuoden päästä tai sitten sun täytyy etsiä uusi mies lastesi isäksi.

Sitten puolen vuoden kuluttua ilmoitat, että puoli vuotta on kulunut ja ehkäisy on nyt pois. Varmistat, onhan se miehelle ok? Ellei, otat eron ja etsit uuden.

Koska tilanne vaikuttaa pahasti siltä ettei mies halua lasta ikinä. Viivyttää asian kertomista toivoen ettet sinäkään enää sitten haluaisi.

Mun mielestä hän voi jättää ehkäisyn pois heti. Jos mies ei halua lapsia, niin huolehtii ihan itse omasta ehkäisystään. 

Vierailija
87/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä kans kannatan.

Mun mi

Mutta siitä kannattaa kyllä kertoa miehelle.

Vierailija
88/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoo viivytellä siihen asti, ettet voi enää saada lapsia, ja vaihtaa sitten nuorempaan jonka kanssa tekee lapsia heti. Nämä on nähty. 

Ihan helvetin oikein ja luonnollista. Ne kersat ei ole mikään ihmisoikeus yhdellekään akalle. Kaikista vähiten niille, jotka ei maksa niitä TÄYSIMÄÄRÄISESTI alusta loppuun omasta pussista. Helppohan se demariharakkana on raakkua ja olla vailla sekä vaatia muita maksamaan omia haluamisiaan.

Kyllähän tässä itse kukanenkin haluaa sitä, tätä ja tota, mutta kuka suostuu ne haluamiset kustantamaan vain sillä perusteella että "WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! MUTKU MÄ HALUUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!"

Eikä vastuuton seksi ole ihmisoikeus yhdellekkään ukolle. 

Jos ei halua lapsia, ei harrasta seksiä. Simppeliä.

Vierailija
89/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako tähän maailman tilanteeseen edes vauvoja tehdä. Hirveitä uhkakuvia sodasta, ja jo pelkästäön hallituksen leikkaukset jotka heikentävät pienituloisten ja lapdiperheiden elämää pitkälle tulevaisuuteen. Sanokaas mitä sanotte mutta  orpopurra parivaljakko eivät ole v i e l ä kehdanneet kajota lapsilisiin- sitä odotellessa.

Vierailija
90/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä kans kannatan.

Mun mi

Tuo johtaa joko eroon heti tai paluu ehkäisyyn, koska mies ei ole ehtinyt sisäistää naisen olevan tosissaan.

Miehillä on pitkä mietintöaika, ei ne tajua muuten.

Vierailija
91/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutku määä HALUUUUUN p*llua ja panna paljaalla MUTKU PIHTARI MUIJAT EI SUOSTU WYÄÄÄ. Vastuuta en ainakaan aio kantaa en ehkäisystä enkä varsinkaan panojeni seurauksista PRKL!"

Vierailija
92/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä kans kannatan.

Kuitenkin salaa ehkäisyn unohtamisessa ei ol

Niin, siis mies eroaa jos tajuaa että nainen haluaa nyt oikeasti sen lapsen ja itse ei halua. Tai sitten hoitaa ehkäisyn jatkossa itse. Nainen ei sitä hoida, eli lopputuloksia on kolme; ero, raskaus tai miehen kondominkäyttö.

Vierailija
93/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Mieskin haaveilee perheenlisäyksestä, mutta hänellä on kaksi erityistarpeellista sisarusta ja hänellä on edelleen hyvässä muistissa se mitä haasteita tämmöset tuo elämään, joten hän tietysti pelkää, että hänen oma lapsi perii jotain poikkeavuuksia myös."

Onko siis näkyvissä jotain joka saisi mieheltäsi tuon pelon pois? Jos ei ole niin en oikein tiedä mitä hän sitten oikein odottaa.

Tätä pelkoa ei saa ikinä pois. Omassa suvussani on se tilanne että esim. Yhteenlaskettuna isovanhempieni kuudesta lapsenlapsesta kaksi on hengissä ja terveitä. Myös oman äitini raskaudessa tapahtui pari harvinaista komplikaatiota, olen onnellinen siitä että selvisin hengissä. Tuo pelko jää loppuiäksi takaraivoon koska sinulle se on fakta, se että jokin on epätodennäköistä ei lohduta enää siinä vaiheessa kun se oho, hups, tapahtuukin.

Vierailija
94/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahtaa muuten aika pahasti omaan nilkkaas tää sun viestis. Miksi kenenkään muun pitäisi yksin kustantaa SINUN SIITTÄMIESI jälkeläisten elatus? Toisaalta, MIKSI YHTEISKUNNAN, toisinsanoen veronmaksajien, eli ainakin MINUN pitäisi kustantaa sinun panoreissujes tulokset?

Minä en aio maksaa tippaakaan enempää veroja vaan siksi, että miehet vois entistä vastuuttomammin lykkiä menemään.

Vierailija
95/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehelle pitäis hommasta seurata semmonen 18-vuotta jatkuva hoiva- ja elatusvastuu. Eli ei mikään pikku juttu.

Raskaus ja synnytys (+imetys) on toki naisen taakka, mutta kaikki sen jälkeen pitäis rasittaa ihan yhtä lailla miestä, kuin naista."

Teoriassa näin onkin. Mutta käytännössä mies voi halutessaan olla tekemättä ja maksamatta mitään. Joko ottamalla eron tai ihan siellä kotona. Hyvin harva mies yleensäkään hoitaa lapsia yhtä paljon kuin näiden äiti. 

Vaihtoehtona isällä on myös minimimaksu ja näkee lasta joka toinen lauantai. Äiti hoitaa loput.

Kääntöpuolena mieheltä on helppo viedä lapset. Jos vaimo ottaa eron ja muuttaa Vääksyyn, niin sterilaatio voi alkaa potuttaa. 

Vierailija
96/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehelle pitäis hommasta seurata semmonen 18-vuotta jatkuva hoiva- ja elatusvastuu. Eli ei mikään pikku juttu.

Raskaus ja synnytys (+imetys) on toki naisen taakka, mutta kaikki sen jälkeen pitäis rasittaa ihan yhtä lailla miestä, kuin naista."

Teoriassa näin onkin. Mutta käytännössä mies voi halutessaan olla tekemättä ja maksamatta mitään. Joko ottamalla eron tai ihan siellä kotona. Hyvin harva mies yleensäkään hoitaa lapsia yhtä paljon kuin näiden äiti. 

Vaihtoehtona isällä on myös minimimaksu ja näkee lasta joka toinen lauantai. Äiti hoitaa loput.

Kääntöpuolena mieheltä on helppo viedä lapset. Jos vaimo ottaa eron ja muuttaa Vääksyyn, niin sterilaatio voi alkaa potuttaa. 

Mieheltä, joka hoitaa velvollisuutensa kunnialla, ei ole helppo lapsia viedä.

Vierailija
97/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kääntöpuolena mieheltä on helppo viedä lapset. Jos vaimo ottaa eron ja muuttaa Vääksyyn, niin sterilaatio voi alkaa potuttaa."

Mä jotenkin kuvittelin, että se sterilisaatio tehdään siksi, ettei ITSE halua enää enempää lapsia.... 

Vierailija
98/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se, kumpi ehtii paeta vauva-arkea ensin, on vaan vastuuton. Tai vaan mies. Jos toinenkin vanhempi pakenee, niin sitten se on heitteillejättö, jolla on rikosoikeudellisia seuraamuksia. 

Vierailija
99/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies siis haluaa käytännössä valmistautua vielä? Tai miksei halua vielä lapsia? Odottaako jotain maagista lukua säästötilille tai jotain henkistä valaistumista

Kyllä miehetkin pääsevät perinnöllisyyslääketieteen tutkimuksiin kun kertovat ensin asiastaan yleislääkärille ja sitten toimii ohjeiden mukaan. 

Vierailija
100/173 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako tähän maailman tilanteeseen edes vauvoja tehdä. Hirveitä uhkakuvia sodasta, ja jo pelkästäön hallituksen leikkaukset jotka heikentävät pienituloisten ja lapdiperheiden elämää pitkälle tulevaisuuteen. Sanokaas mitä sanotte mutta  orpopurra parivaljakko eivät ole v i e l ä kehdanneet kajota lapsilisiin- sitä odotellessa.

Kyllähän iltapaskat tykkäävät koko ajan pelotella sillä sodalla, mutta ei kenenkään kannata lapsia jättää tekemättä sen takia, kun mediassa vöyhkätään ja fantasioidaan jostain sodasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi