Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja kysyy "Onko sulla vapaapäivä?"

Vierailija
08.01.2025 |

Menen keskellä arkipäivää kampaajalle. Hiuksista puhuttuamme (siis miten leikataan jne), kampaaja yrittää aloittaa keskustelua kysymällä/toteamalla "sullako vapaapäivä tänään?"  Argh. Mulla on joka päivä ns. vapaapäivä, kun olen työtön, mut sanoin vaan, et "niiiiin..."  Ja keskustelu tyrehtyi siihen. Odotti varmaan, et alan kertoo enemmän töistäni tai mitä ajattelin tehdä vapaapäivänä. Mut ihmisillä erilaisia elämäntilanteita, ei kaikki ole töissä ja asia voi olla arkakin, niin miksi kysellä tuollaisia. Tosin ymmärrän, ettei ne vaan ajattele asiaa; kuvittelevat et kaikki on töissä ja jos on keskellä päivää aikaa käydä kampaajalla, niin on joko vuorotyössä tai vapaapäivä. 

Kerran mulla oli lapsi mukana kampaajalla. Kampaaja ihmetteli, kun odottelee niin nätisti ja kertoi myös omasta suht saman ikäisestä lapsestaan. No, menin sitten puolen vuoden päästä uudestaan samalle kampaajalle, niin hiuskeskustelun jälkeen aloitti jotenkin näin "Sullahan oli lapsi..samaa ikää kuin mulla?" Halusi siis taas alkaa lapsesta/lapsista puhumaan. Olin lehti kädessä, niin siltikin, vaikka eikö lehden luku pitäisi olla vähän niin kuin merkkinä, et haluaa olla rauhassa. Mistään lapsista halua jutella, äh. 

Miks niin vaikeaa tuo kampaajalla käynti, en tajua. Pakkopullaa käydä istumassa se vajaa tunti. Tiedän, et joissain kampaajilla voi valita ns. hiljaisen leikkauksen/käynnin, jolloin kampaaja tietää etukäteen ettei asiakas halua jutella. Mut jotenkaan en osaa valita sitäkään...ja kuitenkaan läheskään kaikissa kampaamoissa sellaista palvelua ei edes ole valittavissa. 

Yks kampaaja oli tosi puhelias; puheli vaan omia asioitaan ja koitti kysellä multakin, mut itse vaan vastailin ja ynähtelin lyhyesti. Mutta siis koko ajan suu kävi, mulla oli lehti kädessä, mutta eihän siitä lukemisesta tullut yhtään mitään. 

Jos ette halua jutella, niin istutteko vaan vai selaatteko puhelinta tai lehteä?  

Tuli taas nämä mieleen, kun pitäis varata aika kampaajalle. Huoh. 

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki on täynnä pimeän työn tekijöitä. Ja huumemyyjiä. Myös pimeä parturi toiminta verotonta tuloa. No mitä kyselee tuskin maksaa veroja tuloistaan kuin osasta. Aina niillä on puolet pimeää tuloa. Ja kotivastaan otot päälle. Tuskin he jokaisesta shampoopullosta veroja maksaa. Tai leikkaamisesta. Myyjä kaupassa kertoi että omaan taskuun menee osa. Myös grillimyyjä kertoi samaa. Ne vaan miinustetaan peruuta palauta toiminnot. Ja huijaavat niin että juu kone ei ottanut vielä laita uudestaan kun ottavat kuitin pois ennenkuin huomaat . Asiakas on se joka maksaa näiden elatuksen. Ihan sama vaikka työkkärillä. Hän saa sen rahan. 

Vierailija
102/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aina sanoa että jos minun rahani ei kelpaa niin vaihdan toiselle ja moicca. Virolainen myyjänainen varasti SPR keräysrahan kuin toinen hakkeroi kortteja ja maistelee osamaksujaan toisten tililtä niin pieniä summia että uhri ihmettelee vain mikä summa siinä on 10€ tai 15 joskus 45 € eikä sitten tutki sitä. Ne huijarit juuri noin tekee . Saattaa näkyä tilillä pieni käteisnosto mikä mietityttää että milloin olisin niin pienen nostanut tai 10-20-100 puuttuu vähän outoa. Ne on niitä huijauksia juuri.  Muistakaa työttömät että osaatte lukea kirjoittaa ja puhua olette lähes terveitä ja teiltäkään ei saa varastaa eikä loukata ihmisarvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kampaajalla käyntiä pakollisen small talkin vuoksi, enkä muutenkaan voi ymmärtää miten joku pitää hemmotteluna sitä että vieras akka saksii ja hipelöi omia hiuksia parikin tuntia, lisäksi pakko tuijottaa omaa rumaa pärstäänsä peilistä koko ajan ellei ole silmät kiinni. Kamalaa kidutusta josta joutuu vielä maksamaan. Leikkaisin itse jos se olisi mahdollista, mutta en taivu sellaiseen akrobatiaan.

Jep, ei mitään nautintoa toisin kuin joku hierojalla käynti. Ja juurikin tuo oman pärstän kattominen 🙈 Ja kun haluaisi mahdollisimman nopeasti pois mutta toki hyvän lopputuloksen. Mut en kuitenkaan mitään ylimääräistä tukan laittoa,esim kun ehdottavat jotain suoritusta tai kihartamista. Joskus en jaksaisi odottaa edes et saavat kuivaksi mun paksun tukan. Enkä koskaan pesetä kampaajalla tukkaa, pesen kotona. Parasta on kun jotkut osaa ja ehdottaa itsekin kuivana leikkausta. Ainiin, ja kun kieltäydyn suorituksesta tai kiharruksesta niin sitten ne kampaajat on vähän et öö, tää nyt on vähän tämmönen.. eli ei hyvä. Sanon et ei haittaa, laitan kuitenkin ponnarille. Sit saattavat et no jos et oo kerta minnekään menossa..kun siis kysyvät et oonko menossa jonnekin et kehtaako laittaa lähtemään sen näköisellä tukalla. Ja vaikka oonkin käynyt esim kaupoissa, niin sama se kun laitan ponnarille kuitenkin. Osa saa "nätiksi" ihan vaan laittamalla jotain kosteuttavaa ainetta, eikä "vaadi" et pitäis kihartaa tai suoristaa niin olis nätti. Mulla siis paksu, karhea, pörrööntyvä, pitkä tukka, joka ei tosiaan näytä miltään hyvältä kuivauksen jälkeen. Itsehän annan kuivua luonnostaan enkä kuivaa kuivaajalla koskaan. Ja pidän lähes poikkeuksetta kiinni. 

Mutta siis kun jotkut ovat ns. parhaimmillaan kampaajalla käynnin jälkeen niin itsellä ei koskaan ole ollut sellaista oloa. Ja siis omasta tahdosta kuin kun en jaksa olla siellä, et ne jotai suoristelis mun tukkaa. 

Se lehtien selailu on muuten ärsyttävää kun ei oikeasti näe ilman laseja kovin hyvin edes lukea ja ei viiti koko ajan vaan plärätä läpi ja vaihtaa uuteen jos ei löydy mielenkiintoista luettavaa. Yleensä otankin sen vaan rekvisiitaksi et olen muka lukevinaan. Ja sekin vielä et kun kampaaja näkee mitä luen niin ei kiva 😁 Kerran yks kampaaja alkoi juttelee lehdessä olevasta artikkelista jotain 🥴 ehkä jatkossa olen vain silmät kiinni muka rentoutuen vaikka siis se ei ole oikeasti rentouttavaa. 

ap

Vierailija
104/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, tunti? Mulla on ollut toistakymmentä vuotta sinettipidennykset, kerran 12 viikossa laitetaan uudet ja joka kerta menee 4 h kaikkineen. Kerran kuudessa viikossa päivitetään väri ja latvat, näillä kerroilla menee 2 h kerralla 😃

Mulla on luottokampaaja, sama nainen on tehnyt tukkaani melkein 20 vuotta. Puhumme melkein aina, vaikkemme ole ystäviä muualla. Ainoastaan, jos teen töitä kone sylissä, emme puhu. Minusta se on vähän kuin terapiassa kävisi! Puhun sokeroinnissakin neljän viikon välein kaikesta maan ja taivaan välillä, ihana avautua!

Käyn vaan leikkauttamassa hiukset, en mitään ylimääräistä. Pesen kotona, enkä yleensä halua et tekevät mitään suorituksia/kiharruksia lopuksi. Kunhan tukka on suht kuiva niin laitan ponnarille ja lähen pois. Tunti tuossakin menee, hyvässä lykyssä 45min. Hierojalla olen käynyt ehkä nelisen kertaa, kosmetologilla kerran, muissa hoidoissa en koskaan. Olen päälle 40v. Hierojalla kävisin useinkin jos olisi varaa.  Ehkä joku jalkahoito olisi kiva. Kosmetologi käynnistä en tykännyt. Kynsiä mulla ei ole mitä laittaa, oon purrut ne 😄 Ellen laittais tekokynsiä mut miten ne saa pysymään jos ei ole kynsiä ns. ollenkaan. 

ap 

Vierailija
105/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, tunti? Mulla on ollut toistakymmentä vuotta sinettipidennykset, kerran 12 viikossa laitetaan uudet ja joka kerta menee 4 h kaikkineen. Kerran kuudessa viikossa päivitetään väri ja latvat, näillä kerroilla menee 2 h kerralla 😃

Mulla on luottokampaaja, sama nainen on tehnyt tukkaani melkein 20 vuotta. Puhumme melkein aina, vaikkemme ole ystäviä muualla. Ainoastaan, jos teen töitä kone sylissä, emme puhu. Minusta se on vähän kuin terapiassa kävisi! Puhun sokeroinnissakin neljän viikon välein kaikesta maan ja taivaan välillä, ihana avautua!

Käyn vaan leikkauttamassa hiukset, en mitään ylimääräistä. Pesen kotona, enkä yleensä halua et tekevät mitään suorituksia/kiharruksia lopuksi. Kunhan tukka on suht kuiva niin laitan ponnarille ja lähen pois. Tunti tuossakin menee, hyvässä lykyssä 45min. Hierojalla olen käynyt ehkä nelisen kertaa, kosmet

Ja kampaajallakin käyn ehkä pari kertaa vuodessa,joskus mennyt vuosikin. Nuorena kävin sen 3kk välein mitä kampaaja suositteli, kävin aina pätkäsee vähän latvoista mut tajusin sit ettei tarvi. Ja aina sanottu et hyväkuntoiset hiukset on kun ajattelee et puoli vuotta/vuosi sitten viimeksi leikattu. Värjännyt en ole ikinä. 

Vierailija
106/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaikeaa elämää pelkästään kampaajalla käyminen on tuollaista kärsimystä jos pitää jokunen sana vaihtaa kampaajan kanssa. Käyn kuuden viikon välein kampaajalla eikä ole vielä ikinä ollut vaikeaa jutella jotain tyhjänpäiväistä kampaajan kanssa. Tunnin puolitoista menee kerralla kun käyn, samalla kampaajalla jo 7 vuotta olen käynyt. Hiljainen käynti, että huvittaa. Jos kampaaja ei puhuisi mitään, en varmaan menisi toista kertaa enää sinne. Tuppisuita kaikesta loukkaantuvia olette!

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi sopivan kampaajan.

Uskon, että tyhjänpäiväisyyksistä juttelijat löytävät niitä helposti.

Kettuile sä vaan, varmaan tunnet olosi hyväksi kun saat kettuilla. En ole tyhjänpäiväisyyksien puhuja mutta kampaajalla ei oikeastaan ole koskaan elämäni aikana aloitettu syvällisiä keskusteluja mistään aiheesta. Kunhan jotain puhutaan ajankuluksi kun en tyhmiä juorulehtiä viitsi lukea enkä ole iphonen selaaja edes kotona. Kyllä, kampaaja on todella hyvä leikkaamaan ja myös edullinen. 

Vierailija
107/108 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikään päästyäni ehtinyt käydä useilla kampaajilla, ja ei ole mitään ongelmia ollut koskaan siinä, että tykkään olla hiljaa. Alussa pari lausetta tyhjänpäiväisyyksiä (onpa kuumaa/kylmää/sateista/johan se joulukin on kohta) ja sitten vajoan hiljaisuuteen. Katselen lehteä tai puhelinta, tai olen silmät kiinni. Kaipa kaikki kampaajat ovat vain vaistonneet, ettei minua huvita puhua. Jos joku jotain kysyy, niin vastaan ystävällisesti mutta lyhyesti parilla sanalla ja keskustelu sammahtaa siihen.

Vierailija
108/108 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ovat yleisesti tyhmiä ja yksinkertaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi