Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä
HS: Hallitus aikoo leikata viimesijaista tukea: Työryhmän esitykset julki.
Työttömyys|Hallituksen havittelemia säästöjä toimeentulotuesta saavutettaisiin leikkaamalla tukea nykyistä herkemmin ja enemmän, työryhmä katsoo.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa, onko se edes "leikkaamista köyhimmiltä", jos vaan annetaan vastikkeetonta rahaa vähemmän?
Kurjaahan se on, jos joku joka ei kerta kaikkiaan tilanteelleen mitään voi joutuu entistä isompaan ahdinkoon, mutta eiköhän se ajatus ole ollut ajaa ihmisiä aktivoitumaan ja hakemaan vaikka sitten aluksi niitä kurjimmista kurjimpiakin huonopalkkaisia töitä, joita ei ole edes harkittu koska se ei ole "kannattanut" tmv.
Mun työkyky ei riitä niihin töihin. Olen silti niitä hakenut pakon edessä. Ei mua niihin kuitenkaan kukaan palkkaa.
Entistä isompi ahdinko on jo: Ulosotto alkaa. Lapseni tulee tästä eniten kärsimään.
Hallitus vihaa köyhiä. Hallitus vihaa kaikkia, jotka eivät ajattele kuten he. Miksi Riikalla on sota käynnissä suomalaista mediaa vastaan?
Siksi että se ei kerro asioista kuten hän haluaa ja kehtasivat vielä julkaista hänen väkivaltafantasiansa lehdessä.
Täysin sekaisin olevaa porukkaa, joka pitää saada ulos mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei minkäänlaista kiinnostusta vuosikausiin itsensä elättämiseen, voi leikata paljon enemmänkin. Joku yhteisasunto, lääkkeet, pari vaatekertaa ja ruokakupongit vähän yli veteen ja leipään.
Koska miksi muiden pitäisi elättää, jos Mattia ei vaan huvita mitään tehdä.
Tämähän se. Jos suuhengittävää ja kuolaavaa mattia tai maijaa ei napostele työn tekeminen ja itsensä elättäminen, niin olkoot niin kuin haluavat kunhan ovat sitä omaan piikkiinsä. Silloin eivät ole muiden elätettävinä eikö muiden murheita. Ihan reilua ja ehdottoman rehellistä.
Jos roikkuu muiden reessä painolastina ja kiviriippana, niin ihan turha ulista kun reen vetäjät komentaa tekemään jotain kyytinsä eteen. Tai sitten voi kävellä eli olla kävelemättä perässä jos ei kiinnosta osallistua. Ihan vapaavalintaista.....
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito olisi kiva. Miksi pitää maksaa kotiin kenellekään jos itse ei edes yritä ? Ainoa vaatimus on että hakee kokopäivätöitä, jos ei edes hakemuksia saa tehtyä, niin ihan oikein että leikataan. Yhteiskunta ei pyöri niin että osa vain oleskelee edes yrittämättä tehdä mitään
Yritä keskenäs, aivoton sadisti perskokkarehuo.ra.
Vierailija kirjoitti:
Näin ne persuloiset pistää suomalaiset ensin. Vammaiset, lapset, vanhukset kaikki katuojaan vaan.
Elinkeinoelämä ensin
T: perussuomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Menkää T. Ö. I. H. I. N. !!!!!!
Mene keskenäs, v itun vinkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei minkäänlaista kiinnostusta vuosikausiin itsensä elättämiseen, voi leikata paljon enemmänkin. Joku yhteisasunto, lääkkeet, pari vaatekertaa ja ruokakupongit vähän yli veteen ja leipään.
Koska miksi muiden pitäisi elättää, jos Mattia ei vaan huvita mitään tehdä.
Tämähän se. Jos suuhengittävää ja kuolaavaa mattia tai maijaa ei napostele työn tekeminen ja itsensä elättäminen, niin olkoot niin kuin haluavat kunhan ovat sitä omaan piikkiinsä. Silloin eivät ole muiden elätettävinä eikö muiden murheita. Ihan reilua ja ehdottoman rehellistä.
Jos roikkuu muiden reessä painolastina ja kiviriippana, niin ihan turha ulista kun reen vetäjät komentaa tekemään jotain kyytinsä eteen. Tai sitten voi kävellä eli olla kävelemättä perässä jos ei kiinnosta osallistua. Ihan vapaavalintaista.....
Tässä on malliesimerkki ihmisestä, joka kokee ettei yhteiskunta tarjoa hänelle mitään ja joka mielummin näkee muiden ihmisten kärsivän, kuin laittaa itse lanttiakaan yhteiskunnan tueksi.
Tämän kaltaiset ihmisvihaajat eivät näe mitään hyötyä siitä, että köyhien lapset eivät asu kadulla ja näe nälkää.
Kiitos Riikka ja Petteri, olette tehneet Suomesta kahdessa vuodessa todellisen tunnekylmän helvetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeisto kitisemässä siitä kuinka köyhät ei enää tee niitä duuneja mitä se sama äärioikeisto lähetti tehtäväks kiinaan ja myi amerikkaan.
Vttu oikeesti..
Vassaripaskan ulinat osa miljoona.
Raahaa
Perseesi
Töihin
V I T U N L U S M U!
Itkupotkuraivoa vaan lisää, perspaska 🤣 Ei se sun paskaduunis ja säälittävä elämäsi siitä sen paremmaksi muutu 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhuhallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Miksi vain köyhiltä leikataan, en ymmärrä.
Koska ovat menoerä valtiolle?
Olisko eutanasia mitään? Päästäis kerralla loisista ja saatais uutta verta ulkomailta:)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vihaa köyhiä. Hallitus vihaa kaikkia, jotka eivät ajattele kuten he. Miksi Riikalla on sota käynnissä suomalaista mediaa vastaan?
Siksi että se ei kerro asioista kuten hän haluaa ja kehtasivat vielä julkaista hänen väkivaltafantasiansa lehdessä.
Täysin sekaisin olevaa porukkaa, joka pitää saada ulos mahdollisimman pian.
Riikka onkin nyt unelmaduunissaan. Saa vihata köyhiä, ulkomaalaisia, suomalaisia, ei-persuja..ja mikä parasta voi hoitaa kaikki ilman asetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä EU tähän sanoo, kun sieltä on jo aiemminkin ihmetelty pieniä sosiaalitukia köyhille?
Muut maat eivät antaneet tehdä niitä valituksia ja jätettiin vielä Suomen maksamat päällekkäiset tuet huomioimatta niin tulihan siitä surkea tulos.
Vierailija kirjoitti:
Kauhuhallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Miksi vain köyhiltä leikataan, en ymmärrä.
Varmaan, koska halutaan että mentäisi töihin. Ongelma tietysti että töitä ei ole tai riitä.
Kela: Pienituloiset lapsiperheet aiempaa ahtaammalla
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010949194.html
Vuonna 2024 laskentamallin esimerkkiperheiden nettotulot ovat taas huomattavasti pienemmät kuin edellisinä vuosina. Esimerkiksi yhden aikuisen perheessä nettotulot pienenivät jopa 150 euroa kuukaudessa verrattuna vuoteen 2022.
Vuonna 2024 työttömyysetuuksiin sekä lastenhoidon tukiin tehtiin indeksijäädytys, työttömyysturvan lapsikorotukset ja suojaosa lakkautettiin sekä asumistukeen tehtiin useita leikkauksia. Myös asumismenojen laskutapa toimeentulotuessa muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito olisi kiva. Miksi pitää maksaa kotiin kenellekään jos itse ei edes yritä ? Ainoa vaatimus on että hakee kokopäivätöitä, jos ei edes hakemuksia saa tehtyä, niin ihan oikein että leikataan. Yhteiskunta ei pyöri niin että osa vain oleskelee edes yrittämättä tehdä mitään
Yritä keskenäs, aivoton sadisti perskokkarehuo.ra.
Ai että tätä vassarien kielenkäyttöä.Sitten samalla huudetaan jostain Purran sanomisista
Kukaan köyhä ei tän jälkeen äänestä persuja. Ja se on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Mitä multa leikataan? Ei ole tiedossa vielä mitään.
Niiltä voi leikatakin, joilla on enemmän kuin mulla.
Samoin. Olen ihan älyttömän köyhä mutta mikään kohta ei ole vieläkään osunut. Siitä voi päätellä, että ne joilta leikataan kitisee turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan köyhä ei tän jälkeen äänestä persuja. Ja se on hyvä!
Mä äänestän. Mutta mä olenkin oikea köyhä. Eikä multa ole leikatu mitään.
Eikö palstailijat ole vielä hahmottaneet uuden esityksen koskevan myös kadun kulmissa ja kahviloissa maleksioita sekä kotoutuksen piirissä olevia. Ollaanko niin shokissa omasta toimeentulosta että ohi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä multa leikataan? Ei ole tiedossa vielä mitään.
Niiltä voi leikatakin, joilla on enemmän kuin mulla.
Samoin. Olen ihan älyttömän köyhä mutta mikään kohta ei ole vieläkään osunut. Siitä voi päätellä, että ne joilta leikataan kitisee turhasta.
Terkuin orpo
Menkää T. Ö. I. H. I. N. !!!!!!