Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä

Vierailija
08.01.2025 |

HS: Hallitus aikoo leikata viimesijaista tukea: Työryhmän esitykset julki.

Työttömyys|Hallituksen havittelemia säästöjä toimeentulotuesta saavutettaisiin leikkaamalla tukea nykyistä herkemmin ja enemmän, työryhmä katsoo.

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä EU tähän sanoo, kun sieltä on jo aiemminkin ihmetelty pieniä sosiaalitukia köyhille?

Milloin EU:ssa on mitään ihmetelty Suomen sosiaaliturvaan liittyen?

Kolme kertaa on Suomi saanut moitteita.

https://yle.fi/a/74-20081049

Kuitenkin Suomessa maksaa loisille parhaiten joukossa Euroopassa, jos luit moitteet tuli vain siksi että kantelu on mahdollista. 

"Kelan laskelmien mukaan uudet etuusleikkaukset vaikuttavat eniten pienituloisiin nuoriin. Samaan päätyi myös STM omissa laskuissaan."

Nuorissa on tulevaisuus.

Vierailija
62/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä EU tähän sanoo, kun sieltä on jo aiemminkin ihmetelty pieniä sosiaalitukia köyhille?

Ja joka kerta kerrottu, että sossuväen rahat tulevat useammasta tuesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan bruttona n. 80 000€ vuodessa. Mitä tukia haluaisit minulta leikata?

Oletko köyhä? 🤡

Kysymys kuului mitä tukia leikkaat.

Et siis ole köyhä, joten et saa toimeentulotukea.

Ja pointti oli, että hyvätuloiset ei saa mitään tukia eikä itse tienattuja rahoja voi loputtomasti kupata. Ymmärsitkö nyt?

Tuntuuko nyt hyvältä kun suomalaisia köyhiä kurjistetaan? Ja sinä et saa mitään:(

En tarvitse tukia. Mutta mielelläni pitäisin yli puolet siitä mitä itse ansaitsen.

Heh heh..minä minä minä ensin

Vierailija
64/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiltä ei pysty leikkaamaan paljoa koska niillä on muutenkin pienet tulot. Parempi olisi omakotitalon omistajilta vaikka: sähkölasku 750e/kk, kiinteistövero 10 000e / vuosi. Joku uusi eu-päätös jonka takia jokaiselta menee uudistukseen 30 000e.

Vierailija
65/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on suomalaisten ihmisten vihollinen.

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan.

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty.

Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa.

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi.

Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Vierailija
66/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät on tyhmiä ja siksi niiltä voi leikata. Tässä maassa ei kukaan vasttusta köyhiltä leikkaamista joten voi vapaasti leikata. Köyhä käyttää rahaa tupakkiin ja viinaan paljon joten niitä rahoja voi leikata.

Toimeentulotukiasiakas muka käyttää paljon rahaa viinaan ja tupakkaan...enpä usko. Vaikka oma ansiosidonnainen on aika hyvä, mielestäni minulla ei ole varaa ryypätä tai tupakoida. No mutta eihän tukia ole tarkoitus leikata jos osallistuu työllisyyspalveluihin. Se ei paljon vaadi. Tuleeko pupukurssit takaisin...olen odotellut jotain aktivointitoimia, tosin olen välillä töissä, kait se riittää. Työpaikkoja ei saa kuin suhteilla, avoimia paikkoja ei ole juuri yhtään.

Vierailija
67/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuvat, koska hallitus nimenomaan haluaa, että toimeentulotuella oleva menee töihin tai jos ei kykene, niin elää sairaspäivärahalla tai päätyy eläkkeelle. Siellähän on tarkoitus esim. estää nuoria päätymästä toimeentulotuelle pakottamalla nuoret opiskelemaan sen sijaan, että saisivat vuositolkulla haahuilla miettien kivaa tekemistä.

Koska palkkatöitä ei ole niin kaikenlainen varastaminen ja ryöstely lisääntyy.

Vierailija
68/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä enteilee hyvätuloisimpien roimia veronalennuksia. Murron työryhmän kasvutoimien ennalta päätetyt tulokset julkistetaan. Jollainhan ne verohelpotukset on maksatettava.

Hallituksen kannatuspohjaa voidellaan myös perintöveron poistolla.

Murto on pääsääntöisesti ollut tolkun ajattelija, mutta nyt en kyllä ole ollenkaan luottavainen, kun näyttää isotkin korttitalot kohta rytisevän. 

Ihmeellistä tuokin, että kädettömän hallituksen on ollut pakko ulkoistaa ajattelukin erillisille työryhmille.

Vierailija
69/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kertaakaan EU:lta.

Vierailija
70/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan.

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty.

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi.

He he...Te maksatte. Olen ollut nettosaaja jo yli kymmenen vuotta ja tulen olemaan näin eläkkeelle saakka. Niin mikä järki korviaan myöten veloissaan rypevän valtion syytää ulkomaille. Silläkin rahalla työllistäisi aika mukavasti. Sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
71/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaisesti edes leikkausta koska kuuluu hakea sitä ensisijaista etuutta mihin on oikeutettu.

Vierailija
72/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Toimeentulotuen ja asumistuen leikkausten takia äänestin kokoomusta ekan kerran elämässäni (ja btw en ole myöskään persuja äänestänyt ikinä). Loppuu se tuilla eläminen, kerta minäkin olen ihan persaukinen vaikka päälle keskituloinen työssäkävijä olenkin.

M44

Leikkausten jälkeenkin elämäsi todennäköisesti jatkuu kurjana.

Vierailija
73/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen pitäisi keskittyä työpaikkojen ja tulojen kasvattamiseen eikä jatkuvaan köyhien roposista leikkaamiseen ja konkurssiaallon lisäämiseen.

Käytännössä monelta jo viime vuoden aikana leikattiin varsin rajusti tt-tukea alhaisten vuokrarajojen muodossa.

Esim. muutaman euron kahvi voi olla elintärkeä pienituloisen mielenterveydelle ja sille kahvilanpitäjän yritykselle ja loppupeleissä myös valtiolle. Siinä kaikki voittavat. Nyt on vain häviäjiä.

Vierailija
74/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan bruttona n. 80 000€ vuodessa. Mitä tukia haluaisit minulta leikata?

Miettikää, että aika moni julkiselle puolella tienaa yli 80 000 e. Näitä palkkoja me tuemme verovaroin.

Mietipäs itse, että 80 000 e vuodessa tienaava maksaa tuosta summasta oletettavasti 35 000 e vuodessa veroina. Mitä hänen viwlä pitäisi valtiolle antaa tukiin jaettavaksi? Ulkomaalaisetkaan eivät jää Suomeen nimenomaan huippukireän verotuksen vuoksi.

Vierailija
75/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhakemusten lähettäminen ei tuo työpaikkoja köyhille. Ei köyhät ole enää sitä porukkaa joka osaa työtä. Paljon on masentuneita. Haluaako työnantaja masentuneilta hakemuksia.

Näiltä pitäisi poistaa toimeentulotuki kokonaan, tilalle minimieläke. Ai niin, sitten alkaa itku lääkekuluista.

Jos ihminen on niin sairas, että ei kykene työhön, niin eläke on ratkaisu ja asunnoksi riittää silloin huone jossain entisessä vanhainkodissa, niitä on Suomessa satoja.

Vierailija
76/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä enteilee hyvätuloisimpien roimia veronalennuksia. Murron työryhmän kasvutoimien ennalta päätetyt tulokset julkistetaan. Jollainhan ne verohelpotukset on maksatettava.

Hallituksen kannatuspohjaa voidellaan myös perintöveron poistolla.

Jaa että lisää velkaa ja veronalennuksia? No siitä vaan sitten. Parin vuoden päästä nähdään tulokset ja sitten onkin jo vaalit lähellä. Tämän hallituksen toimet muistetaan. Jos hyvin menee niin ei hätää. Jos huonosti menee niin..

Vierailija
77/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naristaan täälläkin sitä, että vain köyhiltä leikataan, ei rikkaammilta. Ovatko nämä köyhemmät oikeasti tyhmiä, kun eivät tajua, että ne vähän rikkaammat maksavat kyllä osuutensa kireinä veroina tukiin jaettavaksi. Omakin veroprosenttini nousi 30:een, vaikka vuosituloni on vain 40 000:n luokkaa. Mikähän näiden köyhempien valittajien veroprosentti on?

Vierailija
78/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, että aika moni julkiselle puolella tienaa yli 80 000 e. Näitä palkkoja me tuemme verovaroin.

Mietipäs itse, että 80 000 e vuodessa tienaava maksaa tuosta summasta oletettavasti 35 000 e vuodessa veroina. Mitä hänen viwlä pitäisi valtiolle antaa tukiin jaettavaksi? Ulkomaalaisetkaan eivät jää Suomeen nimenomaan huippukireän verotuksen vuoksi.

Moi riikka, se että sinä saat yhteisistä varoista 80 000e vuodessa ja kehtaat kitistä kaikista köyhimpien almuista koska joudut antamaan osan takaisin on aika irvokasta katseltavaa.

Vierailija
79/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varsinaisesti edes leikkausta koska kuuluu hakea sitä ensisijaista etuutta mihin on oikeutettu.

Niin eikös asia ole aina noin ollutkin? Ainakin silloin kun itse hain ja sain tt- tukea. Tosin olin töissä, oli vähän menoja... Piti silloinkin hakea asumistukea kyllä mutta en saanut kun oli liian isot bruttotulot. Netto olikin sitten aika pieni.

Vierailija
80/146 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He he...Te maksatte. Olen ollut nettosaaja jo yli kymmenen vuotta ja tulen olemaan näin eläkkeelle saakka. Niin mikä järki korviaan myöten veloissaan rypevän valtion syytää ulkomaille. Silläkin rahalla työllistäisi aika mukavasti. Sitä saa mitä tilaa...

Stubbikin lupasi Ukrainalle jälleenrakentamisrahaa ja tukia 10 vuodeksi. Kokkareilla kun sitä rahaa on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän