Ehdottakaa shakkinappuloille uutta väriä!
Enää ei sovi musta ja valkoinen vastakkaisasettelu.
Kommentit (26)
Kaikki mustiksi niin rasismi poistuu.
punainen viittaa punaniskoihin ja vihreä puolueeseen. Ei hyvä.
Sateenkaaren värit. Peli tulee aina pelata asfaltilla maaten, keskellä autotietä ja ruuhka-aikaan. Kun shakkinappulat ovat kaikki sateenkaaren värisiä, voittajaa eikä häviäjää näinollen voida todistaa ja kaikille jää hyvä mieli ja turvallinen tila. Peli on siis vain näytelmäluontoinen, kun kilpailullisuus on poistettu.
Keltainen ja ruskea. Kalsareiden väri.
Vierailija kirjoitti:
Punaset ja valkoiset.
joo, Suomen kansallispeli. Mites tuo eläintensuojelu noiden hevosten suhteen?
No, lähdetään liikkeelle lyhenteestä LGBT
LG = light green, BT = blue turquoise
https://www.figma.com/colors/light-green/
https://colors.artyclick.com/color-names-dictionary/color-names/turquoi…
Mulla oli sakkipeli, jonka nappulat oli lasia. Osa kirkkaita, osa mattapintaisia.
Persujen käsitys maailman menosta on aina yhtä huvittava. Kakarat syö ja tökkii korvinsa ja sieraimiinsa niitä nappuloita ja sitten mennään lääkäriin onkimaan niitä ulos.
Mutta öhö, persun mielestä on kyse jostain rasisminvastaisuudesta, joka on sinällään yhteiskuntamme perusarvo. Suomalainen ei ole rasisti, eikä rasisti ole suomalainen. On tuontikamaa Yhdysvalloista se ihonvärin perusteella arvottaminen.
Persut voitte pelata Kimbleä. Siinä ainakin pääsette monta kertaa painamaan. Älkääkä tunkeko niitä nappuloita kehoonne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sakkipeli, jonka nappulat oli lasia. Osa kirkkaita, osa mattapintaisia.
Aivan. Ei ole väliä, minkä värisiä nappulat ovat, kunhan pelaajat erottavat ne toisistaan. Suklaiset shakkinappulatkin olen jossain nähnyt (valko- ja maitosuklaata) - ne sai oikeasti syödä, jos onnistui syömään vastustajan nappulan laudalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunainen ja sininen.
Naiset vastaan miehet siis
Kaikki valkoisiksi vaan. Mihin mustia edes tarvitaan?
Pelissä on myös vain yksi naisoletettu ja loput ovat oletettavasti miehiä. Miten tämä korjataan?
Mietin ensin samaa. Punavihersokeille pelaaminen kuitenkin hankaloituisi huomattavasti, joten ehkä sittenkin jotain muuta.
sannamarinin vaatteiden värin mukaan.
PS on jo aloittanut kevään vaalien kampanjoinnin. Mainostauluilla pyörii Riikka Purran näkemys suomalaisista äänestäjistä:
Ruskea. Arto tietää mistä puhutaan.