Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klo 6:40 kun kävelee töihin 2 km lumipyryssä, otsalohko umpijäässä ja naama ja hiukset märkänä

Vierailija
07.01.2025 |

niin kyllä tuntee työläinen taas elävänsä. Töihin päästyäni puolet hiuksista ovat litimärät ja vi tutuskäyrä aika tapissa. Jep, olisi pitänyt ottaa pipo mutta luulin selviäväni hupulla.

Ihanaa tehdä töitä minimipalkalla. Kyllä kannatti taas raahautua tänne 4 tunnin yöunien ja kahden viikon loman jälkeen.

Tsemppiä kohtalotovereille. Ehkä tämä tästä vielä.

Kommentit (257)

Vierailija
201/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin matkaa 2km ja menen autolla. Tällä hetkellä on vielä työharjoittelua jäljellä jonkin verran ja sinne on matkaa 45km joten sinne todellakin pitää mennä autolla. Täällä maaseudulla ei pysty julkisten varassa olemaan. Mun auto on vanha ja halpa, mutta kyllähän siitä kuluja on silti. Pakko se on vain silti pitää. Onneksi opiskelut loppuun pian ja tarvitsee käydä enää töissä.

No joo, auto olisi teoriassa vaihtoehto. Sen kanssa töissä pitäisi kuitenkin olla mieluiten jo puoli seitsemältä, jos mielii saada parkkipaikan alle 10 min kävelymatkan säteeltä. Se ei siis omalla kohdallani ole järkevää.

Ap

No itse olen hoitoalalla töissä ja meidän hoivakodin parkkipaikalla on kyllä aina tilaa. Sam

No harkkaan mennessä etenkin auto on pakollinen. En ala kävelemään tai pyöräilemään millään säällä 45km:n matkaa työ/harkan vuoksi. Vapaa-ajalla voin tehdä pitkiä pyörälenkkejä, mutta sen voi tehdä omaan tahtiin eikä kelloa kytäten.

Vierailija
202/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa sakkia täällä taas.

joo. varsinkin ap. työpaikka maksaa sille palkkaa, mutta se vain palstailee. mahtaako olla julkisen puolen työpaikka ja veronmaksajat maksaa ap:n palkan?

suomi nousuun

Ei se missään ole töissä 

Pökelö trollaa palstalla kun otsaan sattuu ilman pipoa. Juu talossa ei ole ikkunoita ja säätiedotuskin näyttää ugandan säätilaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töihin matkaa 2km ja menen autolla. Tällä hetkellä on vielä työharjoittelua jäljellä jonkin verran ja sinne on matkaa 45km joten sinne todellakin pitää mennä autolla. Täällä maaseudulla ei pysty julkisten varassa olemaan. Mun auto on vanha ja halpa, mutta kyllähän siitä kuluja on silti. Pakko se on vain silti pitää. Onneksi opiskelut loppuun pian ja tarvitsee käydä enää töissä.

No joo, auto olisi teoriassa vaihtoehto. Sen kanssa töissä pitäisi kuitenkin olla mieluiten jo puoli seitsemältä, jos mielii saada parkkipaikan alle 10 min kävelymatkan säteeltä. Se ei siis omalla kohdallani ole järkevää.

Ap

Kannattaisiko kuitenkin mieluummin ostaa torista aivot ja laittaa pipo päähän niiden kahden aivosolun suojaksi 

Vierailija
204/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa sakkia täällä taas.

joo. varsinkin ap. työpaikka maksaa sille palkkaa, mutta se vain palstailee. mahtaako olla julkisen puolen työpaikka ja veronmaksajat maksaa ap:n palkan?

suomi nousuun

Ei se missään ole töissä 

Pökelö trollaa palstalla kun otsaan sattuu ilman pipoa. Juu talossa ei ole ikkunoita ja säätiedotuskin näyttää ugandan säätilaa 

Säätiedotus näytti että lumisateen todennäköisyys on tämä ja tämä, tuuli puuskissa tämä ja tämä. Katsoin ikkunasta ulos klo 6, ei satanut lunta enkä nähnyt että olisi kummemmin tuullutkaan. Siksi ajattelin selviäväni korvaläppien ja hupun voimalla. Se oli virhearvio. Ei siihen sen kummempaa dramatiikkaa tai trollailua liity.

Harmitusta aiheutti loppuva loma, huonosti nukuttu yö ja se että mies jäi vällyjen väliin kääntämään kylkeä kun minä nousin 5 h aiemmin kuin lomalla keskimäärin. Räntämyräkkä ja routaan asti jäätyvä otsa kruunasivat jo valmiiksi hankalan aamun. Toivottavasti tämä aloitus ei tyystin pilannut päivääsi. Oma päiväni on jo parantunut.

Ap

Vierailija
205/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämäsi 'haasteet' on tällaista niin onneksi olkoon!!! Toivottavasti jatkossa elämäsi helpottuu.

Jää kotiin, niin että ei tarvi lähteä talsimaan lumisateeseen tai muuta ulkomaille, jookosta joo?

Vierailija
206/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämäsi 'haasteet' on tällaista niin onneksi olkoon!!! Toivottavasti jatkossa elämäsi helpottuu.

Jää kotiin, niin että ei tarvi lähteä talsimaan lumisateeseen tai muuta ulkomaille, jookosta joo?

Joo tämä päivä ei ollut mikään elämäni suurin haaste, ja yleensä arki soljuu eteenpäin aika mukavasti.

En jää kotiin enkä muuta mihinkään. Huomenna on taas jo helpompi aamu onneksi. Satoi tai paistoi.

Ap

Vierailija
207/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen tuo ap'n työpaikka, mikä lie. En olisi koskaan missään työssäni pystynyt olemaan jollain palstalla koko päivää. Aikaisesta aamusta asti. Ja niitä työpaikkoja oli paljon, sekä kotimaassa että ulkomailla. Nyt jo työeläkkeellä.

Vierailija
208/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalohkodementia

Vierailija
209/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km on lyhyt työmatka,ja kyllähän tuommoisessa kelissä piristyy,ei se pahalta tunnu.

Vierailija
210/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan työtön nostaa tukia ja köllöttelee uunin pankolla eikä uhraa ajatustakaan että alkaisi hankkia elannon itse. Miksi tehdä töitä jos joku toinen maksaa menot. Työnteko ei tässä paskamaassa kannata kun verottaja vie puolet palkasta.

Vierailija
211/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2km on lyhyt työmatka,ja kyllähän tuommoisessa kelissä piristyy,ei se pahalta tunnu.

Ei piristänyt, meinasin itkeä. Mutta niin se vaan taittui ja töihin päästiin. Kotimatkalla keli oli bueno, pysähdyin kuvaamaan kirkkoa kun valaistus oli nätti.

Ap

Vierailija
212/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on pukeutumiskysymys ja 2 km ei ole matka eikä mikään, hyvää liikuntaa.

Vierailija
213/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen tuo ap'n työpaikka, mikä lie. En olisi koskaan missään työssäni pystynyt olemaan jollain palstalla koko päivää. Aikaisesta aamusta asti. Ja niitä työpaikkoja oli paljon, sekä kotimaassa että ulkomailla. Nyt jo työeläkkeellä.

Ai. Minä olen ollut useammassa työpaikassa joissa on todellakin ehtinyt palstailla tai mitä ikinä on keksinytkään, vaikka lukea kirjaa. Toisaalta olen ollut töissä joissa vuorot olivat 11-tuntisia ja sääntönä oli ettei taukoja ole, ja vesi juodaan liikkeessä.

En minä tällaisella paikalla itseäni loppuun polttaisi, se olisi jo kertakaikkisen typerää.

Ap

Vierailija
214/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajatella. Jotkut tekevät töitä siellä pyryssä

Vierailija
215/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lomalla ja muutenkin etätöissä. Ehkä kannattaisi kouluttautua ilmaisen koulutuksen maassa.

Ei juuri mikään käyttämäsi palvelu toimisi, jos kaikki olisivat etätöissä.

Vierailija
216/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ajatella. Jotkut tekevät töitä siellä pyryssä

Totta. Kättä lippaan heille. Eikä monesti ulkotyöläisilläkään liksa päätä huimaa.

Ap

Vierailija
217/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei piristänyt, meinasin itkeä. Mutta niin se vaan taittui ja töihin päästiin. Kotimatkalla keli oli bueno, pysähdyin kuvaamaan kirkkoa kun valaistus oli nätti.

Ap

Usein se menee niin, että surkeasti alkanut päivä muuttuu kivaksi myöhemmin.

Vierailija
218/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Usein se menee niin, että surkeasti alkanut päivä muuttuu kivaksi myöhemmin.

Jep, niin se meni. Tai siis aamu alkoi sellaisella shokkihoidolla ettei siitä ollut suunta kuin ylöspäin. :D Ei haitannut edes työkaverin huonotuulisuus kun olin tyytyväinen päästyäni sisälle kuivaan ja lämpimään.

Arki alkakoon. Tänään ajoissa nukkumaan ja huomenna pipo kuupan suojaksi jos sataa.

Ap

Vierailija
219/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpän lasi metsään päin ja puiset lelut.

Vierailija
220/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämpän lasi metsään päin ja puiset lelut.

Selvä. :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä