Raamattua ymmärtävät
Jos leikitään ajatuksella, että raamattu on kirjoitettu jumalallisessa johdatuksessa, niin minulle herää pari kysymystä.
Miksi kyseiseen kirjaan ei kirjoitettu suoraan miten suhtautua homoihin, aborttiin, naispappeihin, avoliittoihin, irtosuhteisiin yms, vaan asiat esitettiin kierrellen kautta rantaen niin, että vielä vuosituhansia myöhemmin joudutaan miettimään, että mitähän tällä on tarkoitettu. Eikö olisi ollut helpompaa jos olisi selkeästi vaikka ranskalaisilla viivoilla laitettu mikä on sallittua ja mikä ei?
Tietenkään tuohon maailman aikaan noita termejä ei tunnettu mutta kyllähän ne nyt toki yläkerrassa oli tiedossa. Olisi ne voitu kirjaan silti kirjata. Aikalaiset olisi vain ihmetelleet, että mitä ihmettä se kirjuri taas on johdatuspäissään kirjoitellut.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Galatalaiskirje:
1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2:1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa.2:7 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
Paavali kirjoitti galatalaiskirjeet.
Onko siis niin, että lähetyskäsky ( kaikkeen maailmaan) ei ole Jeesuksen itsensä sanoma ja toivoma asia, vaan vasta hänen jälkeensä tulleiden ihmist
Paavalihan eli Jeesuksen ja apostolien jälkeen, Luukas oli kai samaan aikaan. Paavali saattoi kirjoittaa jotain oikeaoppistakin, jottei olisi paljastunut, tai sitten sen kohdan Apostolien teoissa on kirjoittanut joku toinen.
Täällä ei yksi ihminen pysty perustelemaan kaikkia Raamatun kohtia, mutta suosittelen kaivamaan netin syövereistä tietoa näistä asioista. Englanninkielellä se tuottaa jotain tulosta, sillä suomenkielistä tekstiä ei näistä aiheista löydy. Mutta pitää rukoilla Pyhää Henkeä, jotta et lue väärin. Raamatussa sanotaan, että älä luota yhteenkään ihmiseen, ainoastaan Jumalaan ja Jeesukseen, sillä Jeesus on tie, totuus ja elämä. Minäkin voin eksyttää, vaikka en sitä tietoisesti tekisikään.
Ehtoollinen on yhteysateria, täytyy olla tarkkana kenen seurassa se vietetään, jos jumalattomat pääsevät ehtoolliselle, on uskovalla osuus heidän synteihin yhteysaterian kautta
-----------
Jokainen vastaa omasta osastaan.Et voi koskaan tietää toisen jumalasuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Galatalaiskirje:
1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2:1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa.2:7 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
Paavali kirjoitti galatalaiskirjeet.
Apostolin tittelin omaavan piti olla Jeesuksen seurassa 3v.
Hän kertoi kuinka oli temmattuna taivaaseen ja oltuaan Jumalan opissa Arabiassa 3v.Näi
Raamattua tuntevat, mikä tarina tämä viimeksi mainittu on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillain kuin veljet kokoontuvat keskenään, puhujapöntöt pitää kantaa ulos ja laittaa polttopuiksi.
Tämän koko kirkollisen seurakunta mallin voisi unohtaa kokonaan.
Allttari on uhripaikka, sillä ei ole Jeesuksen sovituksen jälkeen mitään käyttöä. Alttarin pystyttäminen on Jeesuksen sovitustyön häpäisemistä ja suorastaan majesteetti rikos Jeesusta kohtaan.
Niin että missä kokoonnutaan Opetus,musiikki,ehtoollinen,rukous jne.)?
Siellä kokoonnutaan missä veljetkin kokoontuu, kotona tai vaikka nähdään huoltoaseman kahviossa. Sitä ei tarvitse opettaa jolla on pyhä henki, ne joilla sitä ei vielä ole, vanhempi opettaa, eli se jonka kautta on tultu uskoon.
Seurakuntien nämä NS rukous kokoukset on mielestäni sitä mistä Raamattu sanoo että luulevat monisanaisuuden tähden että heitä kuunnellaan. Rukous on pyyntö ja se on esitettävä ymmärrettävästi, selkeästi ja lyhytsanaisesti. Ei tuntikausien yhteisiä jaaritteluita
Vierailija kirjoitti:
Ehtoollinen on yhteysateria, täytyy olla tarkkana kenen seurassa se vietetään, jos jumalattomat pääsevät ehtoolliselle, on uskovalla osuus heidän synteihin yhteysaterian kautta
-----------
Uskova ei voi käydä ehtoolliselle jumalattoman kanssa. Kaikki ehtoolliselle osallistujat on tämän verran tunnettava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----------
Uskova ei voi käydä ehtoolliselle jumalattoman kanssa. Kaikki ehtoolliselle osallistujat on tämän verran tunnettava
Tilannehan ei ole kirkoissa välttämättä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittäkää huomio millaisiksi luonteeltaan Paavali kuvailee näitä homostelijoita.Eihän kukaan tykkää tuollaisista ihmisistä,kuvaus on todella kuvottava.
Mutta onko homo aina tuon luonteinen?! Tiedätte ,ettei ole.
Yhtä inhottavia luonteita löytyy heteroistakin.
Luonne ratkaisee.Ei se oletko homoseksuaali vai et.
Vain se on tärkeää,että kohtelee muita ihmisiä rakkaudella.Ei käytä heitä hyväksi, omien himojensa tyydyttämiseen.
Rakkaus on avaintekijä. Ja ainoa tärkeä asia.
Kuten Jeesus opetti.Jumala vaatii meiltä ainoastaan rakkautta toisiamme kohtaan.
Jumala ei ole homo, Jumalan kuva eli ihminenkään ei saa olla homo. Homous ei ole rakkautta vaan perver*sio.
Vierailija kirjoitti:
"Oman käsityksensä mukaan ortodoksinen kirkko poikkeaa kaikista muista kirkoista siinä, että se on se aito ja alkuperäinen kirkko jonka Kristus itse perusti - kirkko, jota Pyhä Henki johtaa (aivan erityisellä tavalla) ja jota tuonelan portit eivät voita."----------------------------
Miksi eriarvoistat maailman uskovia, kun Kristus perusti yhden ainoan seurakunnan?
Mielestäni en eriarvoista uskovia enkä etenkään ota kantaa kenenkään pelastumiseen, vaikka pidänkin ortodoksista kirkkoa ainoana oikeana Kirkkona. Uskon hyvään ja ihmisiä rakastavaan Jumalaan, joka haluaa pelastaa jokaisen riippumatta siitä, mihin kirkkoon hän kuuluu tai mitä uskontoa hän edustaa. (Enkä nyt tarkoita, että uskoisin kaikkien pelastuvan. Luotan siihen, että Jumala tuomitsee oikein.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä palstalla väitellyt paitsi kristittyjen niin ainakin parin buddhalaisen/hindulaisen, new age -tyyppien, astrologiaan uskovien, salaliittohörhöjen ymv. kanssa. Sinun logiikallasi tiedän heidän kaikkien olevan oikeassa. Haluatko lukita vastauksen?
Taas meni sinulla väärin, Jeesus on Jumala ja kaikki muut ovat epäjumalia, tämä vastaus on lukittu jo sinunkin kohdallasi, vaikka kuinka jalkaa polkisit, ei se muuksi muutu ja sinäkin tiedät sen.
Et ymmärtänyt mitä sanoin. Väitit, että ateistit eivät vänkää Odinista koska tietävät, että Odinia ei ole, mutta vänkääväät Jumalasta koska tietävät, että Jumala on. Sinun itsesi käyttämää logiikkaa käyttäen tiedän myös buddhalaisuuden ja hindulaisuuden olevan totta, tiedän horoskooppien olevan luotettavia, tiedän k-piikkien aiheuttavan turbosyöpää, tiedän ettei ihminen ole käynyt kuussa ja niin edelleen.
Jeesus on Jumala ja muut epäjumalia, se vaihtoehto on totta
Raamattua tuntevat, mikä tarina tämä viimeksi mainittu on?
2.Korinttolaiskirje:
12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. Galatalais
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
Nyttemmin olen ymmärtänyt tämän Vanhan Testamentin kohdan "minä kostan isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen", poikien kaltoinkohtelu vaikuttaa siittiöiden epigenetiikkaan.
Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillain kuin veljet kokoontuvat keskenään, puhujapöntöt pitää kantaa ulos ja laittaa polttopuiksi.
Tämän koko kirkollisen seurakunta mallin voisi unohtaa kokonaan.
Allttari on uhripaikka, sillä ei ole Jeesuksen sovituksen jälkeen mitään käyttöä. Alttarin pystyttäminen on Jeesuksen sovitustyön häpäisemistä ja suorastaan majesteetti rikos Jeesusta kohtaan.
Niin että missä kokoonnutaan Opetus,musiikki,ehtoollinen,rukous jne.)?
Siellä kokoonnutaan missä veljetkin kokoontuu, kotona tai vaikka nähdään huoltoaseman kahviossa. Sitä ei tarvitse opettaa jolla on pyhä henki, ne joilla sitä ei vielä ole, vanhempi opettaa, eli se jonka kautta on tultu uskoon.
Seurakuntien nämä NS rukous kokoukset on mielestäni sitä mistä Raamattu sano
Sinä ainakin tarvitset opetusta.
Isien synnit on selitetty Sanassa:
Te niskurit ja ympäril eikkaa mattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vaino3nneet? He ta ppo6ivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhd6 aajiksi te nyt olette tulleet,
Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tap bpan eet!
Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tapq poivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Monet vanhan testamentin kuninkaat vaelsivat isiensä synneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.
Ehtoollinen on Hämeen murteen sana illalliselle kuten murkina on aamiaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.
Mitä eroa on sanoilla sacred ja secret? Sacred viittaa pyhään ja secret salaisuuteen. Oletko tarkastanut kumpi on ollut ensin ja missä kirjotus- ja ääntämismuodossa, jos nämä ovat käsityksesi mukaan samaa alkuperää? Voiko olla että sanoilla ei ole yhteistä kantasanaa? En sano ettei hyvinkin voisi olla, sillä pyhään tuntuu usein liittyvän salaisuuksia.
Sacred olisi nimittäin luonnollisin sacrament sanan sukulainen, ei secret.
Kirjoitit:
Onko tuota kohtaa todella tarkoitus tulkita kirjaimellisesti? Joutuuko myös sellainen avoliitossa elävä heteropari, joka ei ole koskaan kuullut että heidän pitäisi mennä naimisiin, helvettiin? Joutuuko myös jokainen ahne ihminen helvettiin?
Vastaus:
Avioliitto alkaa kun 2 tulevat yhdeksi eli seksistä. Ei ole olemassa esiaviollista seksiä koska seksi aloittaa avioliiton. Se on aviorikos ja huorin tekemistä jos menee sänkyyn sellaisen naisen kanssa jolla on elossa oleva mies jonka kanssa tämä on harrastanut seksiä
Seksiä ei voi erottaa avioliitosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oman käsityksensä mukaan ortodoksinen kirkko poikkeaa kaikista muista kirkoista siinä, että se on se aito ja alkuperäinen kirkko jonka Kristus itse perusti - kirkko, jota Pyhä Henki johtaa (aivan erityisellä tavalla) ja jota tuonelan portit eivät voita."----------------------------
Miksi eriarvoistat maailman uskovia, kun Kristus perusti yhden ainoan seurakunnan?
Mielestäni en eriarvoista uskovia enkä etenkään ota kantaa kenenkään pelastumiseen, vaikka pidänkin ortodoksista kirkkoa ainoana oikeana Kirkkona. Uskon hyvään ja ihmisiä rakastavaan Jumalaan, joka haluaa pelastaa jokaisen riippumatta siitä, mihin kirkkoon hän kuuluu tai mitä uskontoa hän edustaa. (Enkä nyt tarkoita, että uskoisin kaikkien pelastuvan. Luotan siihen, että Jumala tuomitsee oikein.)
Mitä mielestäsi Jeesuksenruumis-seurakunta ,jonka pää on Kristus,tarkoittaa?
Sakramentit ovat kirkollista huuhaata. Nykyajan hengelliseksi kutsuttu musiikki on mielestäni lapiolla *alkaa Jeesuksen naamalle, hyvänä esimerkkinä "hengellinen" rap.