Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni ei pysty keskustelemaan rakentavasti. Mikään ei auta

Vierailija
06.01.2025 |

Hän ei pysty kohtaamaan yhtä asiaa kerralaan, vaan vetää muita asioita mukaan juuri ajankohtaisen asian käsittelyyn.

En tahdo jaksa enää. Pistin kulokkeet korville ja käännyin tietokoneeni puoleen, kun siitä rakentavasta keskustelusta ei kerta mitään tule.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita on vastaajilla täällä. Silti sinulla voi, ap, olla ihan hyvä pointti. Me ehkä vain kaipaamme hyviä perusteluja ja todistetta sille, että asia todellakin on niin kuin sinä sanot.

Esim. tuo, että vaimon esille tuomat ongelmat olisivat keksittyjä oli minusta huterasti perusteltu. Se, että ei ole arjessa ottanut puheeksi ei todista mitään.

Vierailija
42/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tavannut yhtäkään naista joka ei noin tekisi. Sen lisäksi vielä voivat milloin vain päättää mitä sinä oikeasti sanoit.. Sen mukaan miltä se heistä tuntui.

Kätevää. Eikös? Eihän miehet koskaan kuuntele muutenkaan. Vai? 

Tämä on kyllä ihan kuin minun kynästä. 

Osaltaan tämä myös hankaloittaa keskustelua, kun hän tosiaankin päättää sen, mitä minä oikeasti tarkoitan. Tietää paremmin kuin minä itse ajatukseni. 

Vaikka olen sanonut, että ammatti-ihmisetkin kysyvät asiakkaalta itseltään, mitä tuntevat ja mitä tarkoittavat. Lisäksi sanovat myös, että olettamukset menevät useinmiten pieleen ja kannattaa kysyä kohteelta itseltään ja keskustella, eikä olettaa mitään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ilmeisesti paljon keskusteltavaa. Arvaisin, että vaimosi pitää sun rakentavia keskusteluja lillukan varsina tärkeämpien asioiden jäädessä ilman huomiota. Olisiko nyt aika sulkea se tietokone ja ottaa kuulokkeet korvilta?

Vierailija
44/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaimosi on varustettu lapsen aivoilla. Miksi olet sen kanssa, oletko pedofiili?

Vierailija
45/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ongelmaan joskus nuorempana. Erimielisyyksistä keskustellessa mies ei pysynyt esillä olevassa ongelmassa, vaan veti mukaan vuosia vanhoja asioita, jotka oli jo käyty läpi ja sovittu. Tilanne kävi raskaaksi, kun mikään ei koskaan ollutkaan sovittu, vaikka hän oli niin sanonut. Siksi hän on ollut ex jo kauan sitten.

Vierailija
46/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne toi puhumattomuus. Liitostanne on tullut tukala ja kuiva. En itse jaksaisi tuota päivästä päivään. 

Voisitko keksiä jotain poikkeavaa? Ehdotat vaimollesi elokuviin/teatteriin menosta. Sen jälkeen syömään ja vähän viiniä juotavaksi. Juttelisitte keskenänne asioista jotka ovat olleet mieluisia elämässänne.

Kääntäisit kelkan ihan yllättäen toiseen suuntaan. Hankit itsellesi jotain uutta päälle. Ostat vaimollesi  parfyymia tai vaikka jotain seksikästä alusvaatteita.

Kokeile edes. Kun muutat itsesi niin mahdollisuus on myös että toinen muuttuu. Ei tarvi välttämättä terapiassa käydä, monet ovat kuivia kantturoita, hyvät terapeutit ovat jossain muualla. Olet sitten ainakin yrittänyt ja jos se ilmapiiri ei muutu, on samaa kuivaa olemista, niin josta kytkintä ja move on.

Vierailija
47/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentavasti keskusteleva nainen :D :D

Vierailija
48/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ilmeisesti paljon keskusteltavaa. Arvaisin, että vaimosi pitää sun rakentavia keskusteluja lillukan varsina tärkeämpien asioiden jäädessä ilman huomiota. Olisiko nyt aika sulkea se tietokone ja ottaa kuulokkeet korvilta?

Ajattelet näemmä pitkäti samoin kuin vaimoni, että omat keskusteluideat on niitä tärkeitä ja tässä tapauksessa ne minun keskusteluavaukseni "lillukan varsia". Ihmettelen kyllä miksi niitä "tärkeämpiä asioita" ei sitten oteta esille, kuin vaan jonakin vastavetona toisen keskusteluhalukkuuteen muista asioista.

ap

Vierailija
49/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet näemmä pitkäti samoin kuin vaimoni, että omat keskusteluideat on niitä tärkeitä ja tässä tapauksessa ne minun keskusteluavaukseni "lillukan varsia". Ihmettelen kyllä miksi niitä "tärkeämpiä asioita" ei sitten oteta esille, kuin vaan jonakin vastavetona toisen keskusteluhalukkuuteen muista asioista.

ap

No pidätkö simä vaimon esiin nostamia asioita tarkeinä? Vai vedätkö luurit korville?

Vierailija
50/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No pidätkö simä vaimon esiin nostamia asioita tarkeinä? Vai vedätkö luurit korville?

Voin keskustella päämäärähakuisesti vaimon esille nostamista aiheista. En kuitenkaan niin että hän ei keskustele minun esille nostamastani aiheesta ensin tyhjentävästi ja rakentavasti, vaan ohittaa tämän keskusteluavaukseni ja hyppää omaan ideaansa. Tähän en suostu.

Haluan asiallista keskustelua, niin että minun esille ottamani asia keskutellaan loppuun. Sen jälkeen vaikka tunnin päivän tauko ja ottakoon sitten omat asiansa esiin. Ilman mitään riippuvuussuhdetta minun asiani kanssa, kun ei sitä yhteyttä kerran ole.

ap

Vierailija
51/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUUUNNNN FORREST RUUUUNNNNN!!!!!!!!!!!!

Vierailija
52/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo tietää itsekin, että olette liian erilaiset ja hän haluaa kevyttä yläpilveä, kunnes löytää mielestään toisen yhtä tasokkaan, eikä halua luopua eduistanne nyt. Haluaa kuvitella että kaikki on ok, vaikka ei ole.

Toinen vaihtoehto on se, että teillä on valtataistelu? Kolmas, että olet mokannut jo ajat sitten ja vaimosi vihaa sinua edelleen ja siksi keksii uusia riidan aiheita. Neljäs on, että haluaa yksinkertaisesti tuhota mielenterveytesi.

Pallotteletteko erosta puhumista syyttelemällä toisianne, vai?

Hyvä pointti tuo valtataistelu. Vaimo varmaan näkee asian niin. Hän esim. väittää että minä päätän kaikki asiat. Ei pidä paikkaansa. Hänestä voi tuntua siltä, mutta ei pidä paikkaansa. Hän voi tulla ja mennä ihan vapaasti. Voi tehdä sitä ruokaa mitä haluaa. Voi katsoa niitä ohjelmia mitä haluaa jne. Ihan kuin hänelle ei

Tuossa sanoit itsekin sen ongelman. Tyypillisenä naisen a se vaatii jopa sinunkin hallintaa ja haluaa valtaa teillä. Onko teillä muutenkin semmoinen meno että asiassa kuin asiassa nainen luulee olevansa aina oikeassa ja nainen vaatii että kaikki on mentävä aina niin kuin se haluaa ja sinä et saa nostaa esiin naisen aiheuttamia ongelmia ilman että nainen alkaa uhriutumaan jostain aivan eri asiasta eikä suostu kantamaan vastuuta omista puheista ja teoista/tekemättömyydestä?

Vierailija
53/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö sitten on rakentavaa laittaa luurit päähän ja ignoorata?

Vierailija
54/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne toi puhumattomuus. Liitostanne on tullut tukala ja kuiva. En itse jaksaisi tuota päivästä päivään. 

Voisitko keksiä jotain poikkeavaa? Ehdotat vaimollesi elokuviin/teatteriin menosta. Sen jälkeen syömään ja vähän viiniä juotavaksi. Juttelisitte keskenänne asioista jotka ovat olleet mieluisia elämässänne.

Kääntäisit kelkan ihan yllättäen toiseen suuntaan. Hankit itsellesi jotain uutta päälle. Ostat vaimollesi  parfyymia tai vaikka jotain seksikästä alusvaatteita.

Kokeile edes. Kun muutat itsesi niin mahdollisuus on myös että toinen muuttuu. Ei tarvi välttämättä terapiassa käydä, monet ovat kuivia kantturoita, hyvät terapeutit ovat jossain muualla. Olet sitten ainakin yrittänyt ja jos se ilmapiiri ei muutu, on samaa kuivaa olemista, niin josta kytkintä ja move on.

Ei tuommoisesta käytöksestä pidä palkita!!!! Ethän itsekään pakitse ihmisiä jotka kohtelee sinua todella huonosti?

Vierailija
55/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit kyseisen naisen kanssa naimisiin,ap? Tämä siis vilpitön kysymys.

Vierailija
56/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etkö älynnyt ongelmaa jo ennen avioitumista? Vai onnistuiko keskustelu ennen?

Ei ole keskustelu koskaan onnistunut. Oli semmoinen välivaihe, että ei kommunikoitu ollenkaan. Loppujen lopuksi se olisikin hyvä vaihtoehto edelleen, jos siihen voisi pakittaa.

ap

Ja tuntui hyvältä idealta avioitua ihmisen kanssa, jonka kanssa keskustelu ei ole koskaan onnistunut? 🤔

Niin, miksi aloittaja ylipäätään meni vaimonsa kanssa naimisiin? Vastaus on koska kotityö- ja seksipalvelut pelaavat eikä tarvitse olla yksin. Sen takia valittaa täällä eikä ole eroamassa vaimostaan.

Vierailija
57/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naisille et pysty sanomaan mitään vähänkään kärkästä ilman että he siitä loukkaantuisivat.

Jos mies on jättänyt kalsarit lojumaan lattialle ja nainen sanoo miehelle "korjaapas sottapytty nuo kalsarisi tuosta pois", niin mies korjaa sen enempiä asiaa ajattelematta. Mutta jos nainen on jättäny vaikkapa likaisen ruokalautasen ja käytetyn juomalasin lojumaan pöydälle ja hänelle toteaa, että "laitapas sottapytty nuo tiskiloneeseen", niin voi hitto että nainen muistaa tuon sottapytyksi nimittämisen aina. Siitä alkaa heti mökötys ja mykkäkoulu.

Vierailija
58/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs te akat tiedätte...

Vierailija
59/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö sitten on rakentavaa laittaa luurit päähän ja ignoorata?

Ensin keskustellaan rakentavasti ja ratkaisukeskeisesti sen aiheesta, mikä tuota keskustelua halusi. Tätä ei voi ohittaa.

ap

Vierailija
60/187 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusieluisten pikkuihmisten sotkuja... Menkääpä Ukrainaan.