Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ja mistä kaikki lähti muotoutumaan kohti tätä tämän päivän suunnatonta tekopyhyyden aikaa?

Vierailija
06.01.2025 |

Moni varmasti on huomannut, että me elämme ihan naurettavaa tekopyhyyden aikaa, ja ei ole mitään rajaa miten absurdeja tempauksia ja vouhotuksia jotkut voivat keksiä, ihan vain itseään nostaakseen ja hyvää esittääkseen.

En halua tästä mitään väittelyä Afrikan tähdestä tai intiaanipäähineistä. Ne vänkkäykset on jo kuultu moneen kertaan.

Mietin vaan että missä kohdassa kehitys lähti sille raiteelle, että nyt ollaan tässä pisteessä?

Huomasiko kukaan sitä pistettä?

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tosiaan niin, että somen kautta näin on käynyt. Ennen ihmiset elivät vain ihdn oikeassa maailmassa, jossa toimittiin, tehtiin, oltiin vuorovaikutuksessa, tutustuttiin ihmisiin sitä kautta. Teot, ei niinkään kertaalleen lausutut mielipiteet, määritteli ihmisen. Kukaan ei oikeassa ihmissuhteessa jauha omia ideologioitaan toisille ( pl. ehkä identiteettiä hakevat nuoret), joten ne jäi vähemmälle. No, netissä sä profiloidut ajatustesi avulla, ei niinkään tekojen. Ajatuksista ja mielipiteistä sut "tunnetaan", näiden painoarvo on keikahtanut nyt tärkeämmäksi. Lopulta ihmiset ei näe tekojaan niin tärkeinä, vaan "olet mitä ajattelet", tosielämä jotenkin katoaa ja nyt vouhkataan sitten idealistitasolla, käytännöstä viis.

Vierailija
102/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun jotkut pikkulapsen ja harhaisen sekopään tasoiset keskustelijat parkkeerasivat peppunsa tähän ketjun. Kiitos teille kiitos, ihania olette.

Minä en tiedä kumpi minä olen, mutta ole hyvä vaan. <3

Minä toin esimerkin kautta näkyviin miten turmiollista valehtelu on tän ketjun sisällä, minusta se on äärimmäisen relevanttia aiheen huomioon ottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun some keksittiin. Nyt kukin voi kuvitella olevansa tärkeä sanomisineen ja tekemisineen. Tunne kuuluisuudesta on kaikkien kosketeltavissa.

Vierailija
104/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärräthän että edes laitos ei pidättele minua?

Tulisi todella rumaa jälkeä jokaiselle, vähiten itselleni. 

Tuo ei myöskään ollut psykologiaa, tuonpuoleinen on asia joka liittyy uskontoon. Kuollessamme ei tapahdu mitään, lakkaamme vain olemasta. 

Todellisuus on se jota itse luomme. "

Hui kauhee, näytä niille jotka yrittää kohdella sua kuin muiden kanssa samalla viivalla olevaa ihmistä!

On tosi pelottavaa kuulla peräkammarin pojalta uhoomista.

Minä muuten sanoin että se on seuraamus jota varten ei tarvi odottaa tuonpuoleista, mutta ethän sinä luettua ymmärrä.

Tyhmä ja täynnä pahuutta, oot kyllä herttanen voittaja kombo koko lapsi, jos lakkaisit valehtelemasta saattaisit kasvaa paremmaks, mut ethän sä voi, kun uhoat mulle mieluummin kun olet onnellinen, koska mä yritin auttaa sua ja se vaatii kostoa!

Mä tiedän susta btw paljon enemmän kun vain sen että olet v

Arvaapa mitä?

Minä tiedän kaiken sinusta; sinun alun ja lopun, sinut tulevat liikkeet ja menneet liikkeet - olet mitättömyys. 

Pahuus on myös uskonnollinen termi. Ahneus on teille ihmisille paljon suotavampaa, vaikka sekin teidän pyhää kirjaa rikkoo. 

Ja luulet minun olevan lapsi mutta minun ikäni on suurempi kuin osaat laskea tai kuvitella sellaista lukua.

Sinä tiedät tasan sen mitä sinun kuuluu tietää.

Vierailija
105/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun jotkut pikkulapsen ja harhaisen sekopään tasoiset keskustelijat parkkeerasivat peppunsa tähän ketjun. Kiitos teille kiitos, ihania olette.

Minä en tiedä kumpi minä olen, mutta ole hyvä vaan. <3

Minä toin esimerkin kautta näkyviin miten turmiollista valehtelu on tän ketjun sisällä, minusta se on äärimmäisen relevanttia aiheen huomioon ottaen.

Minusta ainakin onnistuit antamaan alleviivauksen sille että henkilökohtaisilla valheilla on näppinsä pelissä kun asiat menee vtuiks ympärillä.

Ehkä se on liian vaikea pala nieltäväks vauvafoorumilla?

Vierailija
106/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin jo pienenä lapsena sitä tekopyhyyttä mitä itseään suvaitseviksi ihmisiksi nimittävät henkilöt tuntuivat minulle ilmentävän. Pidin jo pienenä lapsena aivan naurettavana semmoista "taikatemppua" että kun ihminen opettelee olemaan sanomatta n-sanan, niin hän on sen jälkeen suvaitseva "erilaisuutta" kohtaan. Vaikka ei tuollainen manooveri vaikuta yhtään mihinkään, se on vaan sellainen pinnallinen helppo temppu, jota yksinkertainenkin ihminen voi kontrolloida; höö tuo sanoi n, hän on paha, minä en sano n, minä olen hyvä. He julistivat kovaan ääneen, että ovat ihan mahtavan suvaitsevaisia, kun sietävät sitä että toisen ihonväri onkin tummanruskea, ja että muut ihmiset ovat jotain aivokääpiöitä ketä ahdistaa toisen ihonväri (muka).

Kuitenkaan he eivät oikeasti ja aidosti sietäneet tai suvainneet mitään erilaisuutta. Ainoa mitä suvaitsivat oli samanlaisuus. Mutta he määrittelivät erilaisuuden joksikin hyvin mitättömäksi asi

Liberaalivasemmisto on siitä huvittavaa, että he syyttelevät aina muita ihmisiä jostain mitä itse tekevät. 

Vierailija
107/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvaapa mitä?

Minä tiedän kaiken sinusta; sinun alun ja lopun, sinut tulevat liikkeet ja menneet liikkeet - olet mitättömyys. 

Pahuus on myös uskonnollinen termi. Ahneus on teille ihmisille paljon suotavampaa, vaikka sekin teidän pyhää kirjaa rikkoo. 

Ja luulet minun olevan lapsi mutta minun ikäni on suurempi kuin osaat laskea tai kuvitella sellaista lukua.

Sinä tiedät tasan sen mitä sinun kuuluu tietää."

Arvon naiset ja herrat, tämä on sitä semmoista maagista ajattelua, mun toteemieläimen valheet vaatii kaikkivoipaisuus-harhaa toimiakseen.

Kiitos kun olet noin tyhmä, minä en pystyis tähän ilman sua. <3

Vierailija
108/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni äänekäs ryhmittymä saa sosiaalisessa mediassa asialleen paljon huomiota, polarisaatio lisää huomiota entisestään, lehdistö tarttuu "some-kansan kohuihin" saadakseen lisää klikkejä ja kierre on valmis. Aiemmin tuollaisten pienten ryhmittymien ajatukset ohitettiin olankohautuksella.

Niin se on ihan mukavaa, kun "laatujournalistit" tekevät jokaisesta pönttöpäästä tärkeänkin ihmisen, ja uutisoi kaikki töräykset "uutisinia".

Vierailija
109/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noiden urpojen piti tulla tänne?

Vierailija
110/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa laman hellitettyä, pienoisnousukauden aikaan. 2000-2008 suunnilleen.

Se oli överi-porvarillinen kausi.

Mutta jo ysärillä tyhmennyttiin ja muistan lukeneeni Kanadan kirjarovioista. Muistan pedari -ja napapaitakohut ja muut hössötykset.  

Toki tämä on pitkälti vanhan toistoa. On kielletty ja nykyaikaistettu satuja, kauhistuttu Grimmin tarinoista ja mitä milloinkin viimeiset viitisenkymmentä vuotta. 

Nytkin on kulttuurisotia ympäri maailmaa. Australiassa on ollut jo edellisvuonna kähinää lastenkulttuurista. Sen seurauksena esim. eräs piirrosfilmistudio sulki ovensa. Heidän lyhytelokuviaan nähtiin Suomessakin, ja eräs isä pahoitti niistä mielensä. Piirretty mielikuvitusolio ajoi ilman kypärää, ja se pahoitti mielen edellisen höpöaallon aikana. 

Mistä se ihmeellinen ajatus on lähtenyt liikkeelle, että jokainen täysin hullu mielensä pahoittaja on joku niin tärkeä ihminen, että kaikkien pitää kumartaa hänen oikkujensa edessä?

Ihan naurettavalla tavalla koko maailma lakoaa ihan jokaisen mielensä loukanneen tai toisen puolesta närkästyneen edessä?

Miten tämmöinen naurettava toimintamalli on mahdollinen?

Vierailija
111/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noiden urpojen piti tulla tänne?

Jokaisessa ketjussa, missä puhutaan jostain vähänkään tärkeämmästä tai mielenkiintoisista ilmiöistä, on vaikiona ainakin yksi per seilijä joka pilaa koko ketjun.

Se on ihan vakio. En oikeasti tiedä. Joko ihmiset ovat äärimmäisen tyhmiä tai sitten niitä palkallisia trolleja on oikeasti olemassa.

Vierailija
112/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa omituinen keyju.

Jotenkin kuvittelis et jos jää koko ajan kiinni valheista ja nöyryytetyks niin sen ymmärtäis lopettaa, mut ei, se on näköjään helpompaa teeskennellä olevansa jumala kuin puhua totta.

Onks perskokkare oikeasti laitoksessa? Selittäis tän käytöksen ja kuinka sillä on aikaa olla täälä joka päivä koko päivän.

Minä epäilen että hän on piristeiden väärinkäyttäjä ja kovaa vauhtia matkalla laitokseen tai päätyy offaan jonkun viattoman narsismipsykoosissa.

Mut se on vaan arvaus.

Vierailija
113/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Arvaapa mitä?

Arvon naiset ja herrat, tämä on sitä semmoista maagista ajattelua, mun toteemieläimen valheet vaatii kaikkivoipaisuus-harhaa toimiakseen.

Kannattaisi olla tarkkana mitä kirjoittaa, koska juuri valehtelit. Kuten sanoin, olen hyvä tässä. 

"tyhmä", "toteemieläin" ja "harhaa" on se valhe. Kyllä sinäkin valehtelun taidon osaat, mutta se ei riitä että saat uskoteltua itsellesi asian. Pitäisi saada muutkin uskomaan eikä vain tällä palstalla. Paras saa myös uhrin uskomaan valheeseen ja siihen sinulla on vielä pitkä matka.

Tämä on se taito jota minulta tulee kuin luonnostaan.

Vierailija
114/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen some ja klikkimedia loivat tai mahdollistivat.

Vierailija
115/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvaapa mitä?

Kannattaisi olla tarkkana mitä kirjoittaa, koska juuri valehtelit. Kuten sanoin, olen hyvä tässä. 

"tyhmä", "toteemieläin" ja "harhaa" on se valhe. Kyllä sinäkin valehtelun taidon osaat, mu

Juu, on kyllä erityisen hieno "taito" tuo valehtelu, näytät ihan super koherentilta ja luotettavalta, kenties paras tyyppi ikinä!

Minä en valehdellut, se että sinua suututtaa nuo sanat pitäis kertoa sulle jotain, jotain mihin saatat tarvita lääkityksen ymmärtääksesi.

Vierailija
116/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liberaalivasemmisto on siitä huvittavaa, että he syyttelevät aina muita ihmisiä jostain mitä itse tekevät."

Itse koen asian ihan samoin. Se näyttäytyy minulle nimenomaan sellaisena omien vikojen toisiin heijastamisena, ja sitä olkiukkoa vastaan aggressiivisesti taisteluna.

Pitävät toisia ihmisiä tyhmiä, ja sitten alentuvasti valistavat ylhäältä päin. Keksivät toisille kaikkea ihan typeriä ajatuksia, ja sitten niitä vastaan rähisevät ja sotivat.

Ei millään tavalla tule tuollaisista "hyviksistä" mitään hyviä viboja, päinvastoin. Kun se heidän "hyvän puolesta taistelu" ei näytä oikeasti syntyvän mistään puhtaasta halusta tehdä hyvää, auttaa, parantaa maailmaa, vaan halusta purkaa pahaa oloa, riidellä, tyrkkiä toisia maanrakoon, demonisoida, syytellä ja leimata.

Vierailija
117/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vapaa-aika ja some = tässä tulos

000.000.0

Vierailija
118/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko valhetelu-hullut kumpikin mennä pois?

Vierailija
119/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kaikki valehtelusta kouhottavat häiriköt muualle.

Vierailija
120/175 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvaapa mitä?

"tyhmä", "toteemieläin" ja "harhaa" on se valhe. Kyllä sinäkin valehtelun taidon osaat, mu

Sinä teet maailman helpointa ja ilkeintä asiaa nin huonosti että kuka tahansa vauvan toope pystyy nöyryyttään sua tosta noin vaan ja sinä olet ylpeä itestäs?

Sinä tosiaan olet ihan laitoskamaa, pitääpä alkaa oleen varovaisempi omien valheideni kanssa.

Sinä olet surullinen esimerkki etkä mitään muuta.

-eri