Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on kaikkien aikojen helpointa ja jokaiselle mahdollista, mutta silti se on Suomessa loputon kateuden aihe.

Vierailija
06.01.2025 |

Taasko te lähdette johonkin?  Eikö nyt vois jo pysyä paikoillaan välillä. Miks noi lähtee tonne?  En ikinä lähtis itse! Millä rahalla?!

Huoh.  Kovin aggressiivista on kommentointi kun aiheeksi nostetaan toisten matkailu. Tuntuu nostattavan negatiiviset tunteet usein pintaan.

Ja ei: syynä ei ole mikään ilmastoahdistus tai huoli lentoliikenteen päästöistä, vaan aivan muut asiat.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kannata itkeä ainakaan ilmastonmuutosta, jos matkustelee lentämällä pitkin ja poikin makaamaan rannoilla kännissä 

No en todellakaan itke mitään ilmastohuuhaata. Ilmastomuutosta on sykleittäin tapahtunut kautta historian.

Ja ihminen on vaikuttanut siihen jo pitkään. 

Vierailija
182/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä ei ole minkäänlaista vaikutusta ilmastohumppaan. Ilmasto muuttuu kausittain. Tehtaat, autot, jahdit ja lentokoneethan,joiden syyksi ilmastomuutos on laitettu, ovat olleet olemassa vasta muutama sataa vuotta. Miksi sitten jo aiemminkin oli ilmasomuutosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kannata itkeä ainakaan ilmastonmuutosta, jos matkustelee lentämällä pitkin ja poikin makaamaan rannoilla kännissä 

Jotkut osaa lomalla tehdä muutakin kuin ryypätä. Matkalla halutaan nähdä kaikkea eikä siellä todellakaan tule ryypättyä.

Jos Suomessa joutuisi jollekin kusiselle mökille niin varmaan alkoholisoituisin.

Sama.

Emme ole koskaan edes lievästi humaltuneet reissussa. Parhaillaan menossa olevan 2 vkon aikana ruokajuomana 1pll punaviiniä ja pari olutta kahdelle jaettuna. Ja piccoloskumppa uutenavuonna.

Muttapaljon muuta kivaa on kyllä ehditty

Vierailija
184/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin joskus nuorempana joku ihmetteli, että miten on varaa matkustaa. Kyseisellä ihmettelijällä oli natsa hampaissa ja pisti tupakkaan vähintäänkin saman rahan, kun mulla meni siihen matkaan.

Samanlaisia kokemuksia.  Ihmettelijöillä on isot rahat kiinni keskiluokkaisissa unelmissa ja sitten ihmetellään että miten sulla/tolla vähävaraisella, eli ihmisellä joka ei ole tuhlannut rahojaan vastaaviin, on muka varaa matkustaa "jatkuvasti" ja meillä ei ole. Toki lääkkeeksi keksitään tähän sitten että matkailu on ihan tyhmää ja sitä tekevät vielä tyhmempiä. ap

Joillekin voi hieno koti ja sisustaminen olla tärkeää.Itse en laittaisi euroakaan matkustamiseen vaikka varaa olisi.Kaikkia ei kiinnosta  matkustaminen vaikka sinua kiinnostaa.

Vierailija
185/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ulkomaanmatkailu ei ole kaikille itsestäänselvyys, jos edes taloudellisesti mahdollista. Se voi vain tuntua siltä jossakin keskiluokkaisessa ja keski-ikäisessä kuplassa, jossa "kaikki" käy kolmesti vuodessa matkoilla. 

2. Kulttuurivaihto on sinällään positiivinen ilmiö, mutta massamuotoinen matkailu on myös osa ekologisesti kestämätöntä ympäristökriisiä ja ongelma monesti muutenkin paikallisesti katsoen, vaikka se tarjoaakin paikallisille lyhytaikaista hyötyä työllisyyden muodossa. Lentäminen, liikkuminen paikan päällä, kuluttaminen, roskaaminen, järjestyshäiriöt, kohtuu hintaisten asumisen vieminen köyhemmältä paikallisväestöltä, herkkien luontokohteiden lajiston ja maaperän tuhoaminen, siinä joitakin haittapuolia.

3. Onko matkailussa kyse elämysten ahnehtimisesta, jopa status kilpailusta? pitää päästä kauemmaksi, pitää asua ja kokea eksklusiivisemmin, että saa yhä sen saman Wau-efektin ja mielihyvän sekä i

Juurikin näin. Olen itse matkustellut ihan tarpeeksi, nähnyt sitä ja tätä siellä ja tuolla. Nykyään saan kicksit ihan arkipäivän pienistä asioista. Matkustelu itsessään ei mitään uskallusta vaadi, lähinnä valmistautumista ja asioihin tutustumista ja suunnittelua. Ja kuten sanoit, status näyttäytyy monella motiivina ja somessahan sitä voi esitellä. Viis kohteen syvällisemmästä tuntemuksesta, kunhan se oma lärvi saadaan kuvaan ja näyttäydytään globaalina varakkaana reissaajana - "rohkea ja seikkailunhaluinen". Jep jep.

Vierailija
186/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa matkustaa.

Vierailija
187/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ai kun vatsaan sattuu teidän jutut. Vai ei kadehdita? Kateuden vihreä myrkky loistaa lähes joka palautteesta. Miksi toisten matkat aiheuttaa näin paljon närää? Miksei mulle tuu kiukkua vaikka ette reissaakaan?

Vierailija
188/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä ei ole minkäänlaista vaikutusta ilmastohumppaan. Ilmasto muuttuu kausittain. Tehtaat, autot, jahdit ja lentokoneethan,joiden syyksi ilmastomuutos on laitettu, ovat olleet olemassa vasta muutama sataa vuotta. Miksi sitten jo aiemminkin oli ilmasomuutosta?

Miten joku voi sotkea kaksi asiaa noin tehokkaasti? Luonnossa tapahtuu välillä vaarallisia asioita, ei se tarkoita, että sama asia ei voisi olla ihmisen aikaansaannosta ja vieläpä ihmisen aikaansaattamana pysyvä. 

Vierailija
189/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jotta " jokaisella mahdollisuus". Kyllä on niin, että " jokaisella rikkaalla mahdollisuus". Ellei dyykkausreisuja roskiksille lasketa matkailuksi. Siinä tapauksessa koko perheemme matkailee.

Vierailija
190/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ai kun vatsaan sattuu teidän jutut. Vai ei kadehdita? Kateuden vihreä myrkky loistaa lähes joka palautteesta. Miksi toisten matkat aiheuttaa näin paljon närää? Miksei mulle tuu kiukkua vaikka ette reissaakaan?

Näemmä tulee. 

Vierailija
191/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tilasin matkan Kreikkaan, kauniille Korfulle. Ollaan käyty siellä muutama kerta aikaisemminkin. Rakastan sen tunnelmaa. Kreikkalaiset on niin mutkattomia ja ihania. Tulisipa pian huhtikuun loppu!

Vierailija
192/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailu pitää kieltää tai ainakin kontrolloida määriä. En minä kierrätä, en tee mitään, jos tämä pröystäilykään ei lopu. Miettikääpä sitä, kun saatte muutkin suuttumaan ja tuhlaamaan luonnonvaroja.

Vierailija
193/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- - -

Ihan mielenkiinnosta, milläs vallan ihmeellisellä maailmoja syleilevällä kompetenssilla lauot näitä "totuuksiasi.?

Vierailija
194/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalle sukupolvelle (70+) matkustaminen on jotain hienoa ja merkki hyvästä elintasosta, mutta tuota nuoremmille se on ihan tavallista. Juuri noilta vanhoilta olen kuullut ap:n viestin tyylistä kommentointia.

Vierailija
195/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tilasin matkan Kreikkaan, kauniille Korfulle. Ollaan käyty siellä muutama kerta aikaisemminkin. Rakastan sen tunnelmaa. Kreikkalaiset on niin mutkattomia ja ihania. Tulisipa pian huhtikuun loppu!

Mä oon menossa Kosille mutta kreikkaan siis kumminkin. En oo ennen käynyt mutta ainakin youtuben videoissa näyttää upealta. Hyvää matkaa sulle!

Vierailija
196/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustele munkin puolesta. Kaikkia ei matkustaminen kiinnosta eikä sitä myötä toisten tarinat omista matkoistaan.

Vierailija
197/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon menossa Kosille mutta kreikkaan siis kumminkin. En oo ennen käynyt mutta ainakin youtuben videoissa näyttää upealta. Hyvää matkaa sulle!

Mä oon käynyt siellä. Tosi kiva paikka! Vuoristoista mutta upeat auringonlaskut ja rannat. Kantsii mennä kreikkalaiseen iltaan, se oli tosi hauska!

Vierailija
198/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on typerien ihmisten hommaa ja sitä tehdään jotta saadaan uusia kuvia someen kaverien kateelliseksi saattamiseksi. Tietenkin vastaus tähän on matkustaa itse paremmin, niin ja tietysti olla trendikkäästi huolissaan ilmastonmuutoksesta ja saasteista.

"Matkailu on typerien ihmisten hommaa ja sitä tehdään jotta saadaan uusia kuvia someen"

20 vuotta sitten ei ilmeisesti juurikaan matkusteltu, kun ei ollut vielä sosiaalista mediaa, jonka vuoksi sitä tehdä? Itse taas muistelisin, että lentoasemilla oli yhtä lailla silloinkin ihmisiä odottelemassa lentojaan. Ei tarvinnut yksinään istuskella.

Nimimerkillä: Kuukauden Aasiassa olleena ja tänä aikana 0 kuvaa someen postanneena.

Vierailija
199/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastuttaa! Euroopassa voi liikkua juna-bussi-laivalla

Vierailija
200/212 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, mullakin reissu varattuna, mennään Rodokselle ja Tilokselle, huhtikuun lopulla myös. Viime vuonna tuli käytyä 3 reissua, Rodoksella ja Kosilla.