Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on kaikkien aikojen helpointa ja jokaiselle mahdollista, mutta silti se on Suomessa loputon kateuden aihe.

Vierailija
06.01.2025 |

Taasko te lähdette johonkin?  Eikö nyt vois jo pysyä paikoillaan välillä. Miks noi lähtee tonne?  En ikinä lähtis itse! Millä rahalla?!

Huoh.  Kovin aggressiivista on kommentointi kun aiheeksi nostetaan toisten matkailu. Tuntuu nostattavan negatiiviset tunteet usein pintaan.

Ja ei: syynä ei ole mikään ilmastoahdistus tai huoli lentoliikenteen päästöistä, vaan aivan muut asiat.

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus? Tonneja menee rahaa, jolle olisi parempaakin käyttöä kuin päästä välillä viikoksi pariksi johonkin, mistä on sitten pian taas palattava tänne kylmän, loskan, ankeuden ja kaamoksen keskelle. Ongelmia majoituksessa ja järjestelyissä. Rosvot ja huijarit, jotka kyttäävät uhreja turistikohteissa. Lento peruuntui, matkatavarat ja nyssäkät kadoksissa, kun ne menikin jossain Jamaikan koneessa. Luonnonkatastrofi iskee just kun on melkein päässyt lomatunnelmaan. Laiva uppoaa, hai puraisee. Sairastuu matkalla vakavasti. Onnistuneestakin lomamatkasta on kohta jäljellä pelkät haalistuneet valemuistot, muutamia valokuvia ja joku matkamuisto hyllykössä keräämässä pölyä. 

Kannattaa joo olla matkustelusta kateellinen. Itse en lähtisi reissuun, vaikka pomo antaisi tuplakesäloman ja siirtäisi tilille 20 tonnia bonuksia.

Vierailija
122/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain tuntuu olevan hirveä tarve saada muut kateellisiksi. Joskus se vain on niin ettei ihmisiä kiinnosta minun/sinun matkat tai kalliit autot tms.

Itse olen juuri tämmöinen ihminen. Matkustelen vain siksi, että tutut tulevat kateelliseksi. Matkustelu itsessään ei niin kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakkaat murmelit kun tuo kateus paistaa jutuista läpi. Mulle ei ole kyllä ongelma toisten ulkomaantarinat, ihan mielelläni kuuntelen, samalla saa vähän vinkkiä omaankin matkusteluun. Ei kaikkien todellakaan tarvitse matkustaa mutta annetaan matkustusrauha niille ketkä haluavat matkustaa. Ps. ei kukaan matkusta vain sun kiusaksi.

Vierailija
124/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseä lähinnä ihmetyttää, mitä jotkut ihmiset saa irti siitä matkustelusta, kun itselle ei tuota mitään mielihyvää.

On tietysti itse tällöin helppo ajatella, että matkustelu on ihan turhaa ja saastuttaa.

Vierailija
125/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi varaa matkustaa maapallon ympäri moneen kertaan. En silti jaksa kuunnella muiden matkustusjuttuja. Aina syynä ei ole kateus.

Sinulla on ehkä varaa, mutta ei uskallusta toteuttaa se. Sitten ärsyttää kun jollain toisella on.  Tässä päästään juurikin lähelle ongelman ydintä.  ap

En ole eka kommentoija, mutta pakko huudella ohi: itse en tarvitse uskallusta toimintoon, joka on lähes riskitöntä. En vain erityisemmin pidä matkailusta. Uskaltamiseni säästän pörsseihin ja deittailuun. Ne aiheuttaa pelkotiloja 😅

Vierailija
126/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhinta paskaa on Tallinnan ja Ruåttin risteilyt. Ei ikinä enää.

Vierailija
127/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on raittiuden kanssa. Jos olet hiljaa tykönäsi raitis etkä tee siitä numeroa, se ei auta. Jos se tulee jotenkin esiin, ne, jotka käyttävät alkoholia, alkavat päivitellä, olet nipottaja, mita luulet olevasi jne. Itse en kommentoi kenenkään juomisia.

Vierailija
128/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain tuntuu olevan hirveä tarve saada muut kateellisiksi. Joskus se vain on niin ettei ihmisiä kiinnosta minun/sinun matkat tai kalliit autot tms.

Itse olen juuri tämmöinen ihminen. Matkustelen vain siksi, että tutut tulevat kateelliseksi. Matkustelu itsessään ei niin kiinnosta.

Sitten tulee paha mieli kun tutut ei innoissaan hämmästele matka tarinoita. Somessa jos ei heti tykkää kuvasta niin varmaan kateellinen. 

Vierailija
129/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus? Tonneja menee rahaa, jolle olisi parempaakin käyttöä kuin päästä välillä viikoksi pariksi johonkin, mistä on sitten pian taas palattava tänne kylmän, loskan, ankeuden ja kaamoksen keskelle. Ongelmia majoituksessa ja järjestelyissä. Rosvot ja huijarit, jotka kyttäävät uhreja turistikohteissa. Lento peruuntui, matkatavarat ja nyssäkät kadoksissa, kun ne menikin jossain Jamaikan koneessa. Luonnonkatastrofi iskee just kun on melkein päässyt lomatunnelmaan. Laiva uppoaa, hai puraisee. Sairastuu matkalla vakavasti. Onnistuneestakin lomamatkasta on kohta jäljellä pelkät haalistuneet valemuistot, muutamia valokuvia ja joku matkamuisto hyllykössä keräämässä pölyä. 

Kannattaa joo olla matkustelusta kateellinen. Itse en lähtisi reissuun, vaikka pomo antaisi tuplakesäloman ja siirtäisi tilille 20 tonnia bonuksia.

Kaikille ei selvästikään matkustelu sovi. Itse olen reissannut ympäri Eurooppaa ilman suurempia kommelluksia. Kulttuurierot ja erilaiset yhteiskunnalliset olot on mielenkiintoisia ja auttaa ymmärtämään maailmaa vähän laajemmin. Toki itse täytyy seuransa valita ja maalaisjärki on hyvä olla matkassa.

Vierailija
130/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lomakuvien näytely ja reissusta vashtoaminen kuukausi tolkulla matkan jälkeen on vaan aikamoinen rasite. Aika harvaa kiinnostaa, ei millään pahalla.

Vierailija
131/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä jäätiköiden maasta on pakko päästä silloin tällöin talvella jonnekin, missä voi kävellä pelkäämättä koko ajan liukastumista. Minä ainakin hoidan terveyttäni lähtemällä talvisin pois täältä hoitamattomien kävelyteiden maasta. Ihana on laittaa tavalliset kevyet kesälenkkarit jalkaan ja mennä lenkille jossain lämpimässä. Ei jäätiköitä, ei sepelikerroksia, ei loskaa.

Kela voisi vähentää vielä lisää korvauksiaan, kun antaisi huonojalkaisille ihmisille matkaliput jonnekin jäättömään maahan, jotta pääsisivät ulkoilemaan sen sijaan että istuvat kotona marraskuusta toukokuulle.

Vierailija
132/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Kyllä on kateus, ei kannata selitellä. Ärsyynnytään kun toinen "pääsee" ja kun itse ei uskalleta lähteä.  Siitähän tuo yleensä johtuu. ap

Mä en yhtään tajua tätä. Itse en jaksa matkustaa. Enemmän ihmettelen sitä miksi on ok tunkea rahaa kaikkeen muuhun paitsi sijoituksiin.

Vierailija
133/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä asenteella ei kyllä tarvi ollaan pahoillaan mistään mistä jää paitsi. Muuten olis kiva olla pieruverkkareissa vaan kotona, mutta tilastojen mukaan kotiin on aika moni kuollut...

Vierailija
134/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin lähinnä hävettää kanssaihmisten puolesta jotka kovaan ääneen julistaa somessa jo suunnilleen lentoja varatessa että jessss nyt hei koko meidän perhe lähtee saastuttavalla lennolla toiselle puolelle maailmaa istumaan suomibaariin ja on kuule ruisleivät ja salmiakit pakattuna valmiiksi mukaan koti-ikävän varalle. Itse en ole vuosiin kertonut oikein kenellekään omista reissuista, koska tunnen sen pienen piston itsekin sydämessäni kun oikeasti mietin mikä hiton järki lentomatkustamisessa ylipäätään on. pyrinkin reissaamaan lähinnä junalla, mutta eurooppa alkaa olemaan niiltä osin melko läpikoluttu. Eli ei, se ei ole kateutta, se on myötähäpeää kun tarpeeksi tarkasti kuuntelet.

No nyt on keksittyä tarinaa. Tuskinpa kukaan huutelee suomibaareista somessa jo lentoa va

Ai, mä en tajunnut että tää aloitus ja aihe koski vain jotain hc-trävellereitä. Ei tee asiasta yhtään keksitympää jos tuollaista _joku_ ihmisryhmä kuitenkin tekee?

Vierailija
135/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei ole mahdollista ja toisin kuin ap väittää ei todellakaan monelle muullekaan. Toisekseen, pätkääkään ei kadehdituta kenenkään rantalomat, itseäni kiinnostaa aivan erilaiset asiat. En pistäisi rahaa sellaiseen matkusteluun, vaikka sattuisi muutama ylimääräinen satanen olemaankin. Ja kolmanneksi, kyllä, myös ilmastosyistä paheksun jatkuvasti hupimatkustavia. 

Samalla matkustelua paheksuessasi ostelet kiinakamaa ja kaikkea turhaa krääsää, sen kymmenennen lakasetin jne kaapit täyteen?

Tämä on hyvin yleistä. Paheksutaan sitä lentomatkustelua samalla kun laitetaan temu soimaan.

Vierailija
136/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Kyllä on kateus, ei kannata selitellä. Ärsyynnytään kun toinen "pääsee" ja kun itse ei uskalleta lähteä.  Siitähän tuo yleensä johtuu. ap

Miksi kukaan olisi kateellinen? Aloituksessakin sanottiin, että matkustaminen on helppoa ja kaikilla on siihen varaa, joten mikä ihmeessä estää? Minäpä kerron: koska ei kiinnosta. Rasittaa jos pelkkä ajatus pakkaamisesta, lentokettäruuhkasta ja hotellin jännittämisestä yms. Ei ihan yhden yhtään nappaa, eikä siksi myöskään kiinnosta kuunnella. En tietystikään kerro sitä suoraan naamalle, mutta koitan vaihtaa puheenaihetta. 

Kaikki mitä toisesta ihmisestä kuvitellaan on parhaimmillaankin vain oman mielikuvituksen tulos. Jos luulet, että joku on kateellinen matkustelusta, niin se kertoo vain sinusta jotain. Esimerkkinä: mun tädillä on jotain lasipöniköitä kerättynä kaapin päälle. Hän isoon ääneen kertoi miten joku kylässä käynyt ihminen oli niitä katsellut ja miettinyt varmaan miten ne voisi varastaa. Hän siis ihan itse kuvitteli syyn miksi joku niitä katsoo. Minäkin aina katselen niitä, mutta vain siksi koska niiden asettelu häiritsee minun silmää ja mietin ajatuksissani: "jos tuo purkki olisi tuossa ja tuo toinen tuossa...."

Vierailija
137/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lomakuvien näytely ja reissusta vashtoaminen kuukausi tolkulla matkan jälkeen on vaan aikamoinen rasite. Aika harvaa kiinnostaa, ei millään pahalla.

En ole koskaan törmännyt tuollaisiin vaahtoajiin. Nykyään tuntuu, että ihmiset eivät juuri lainkaan kerro matkoistaan, vaikka itse mielelläni kuulisinkin.

Vierailija
138/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi varaa matkustaa maapallon ympäri moneen kertaan. En silti jaksa kuunnella muiden matkustusjuttuja. Aina syynä ei ole kateus.

Sinulla on ehkä varaa, mutta ei uskallusta toteuttaa se. Sitten ärsyttää kun jollain toisella on.  Tässä päästään juurikin lähelle ongelman ydintä.  ap

No ei salettiin ole uskalluksesta kyse kenelläkään joka ei matkusta. Mikä siinä edes olisi pelottavaa? Kerro se minulle niin voidaan olla sun ajatusten ytimessä. Ajatus matkustuksesta tuntuu todella tylsältä. Ei siis aivan yhtään kiinnostaisi lähteä minnekään. Hyi. En katsele edes mitään matkustusblogeja tai instoja kun ei kiinnosta. Yhtä kiinnostavaa kuin tuijottaa maalin kuivumista.

Vierailija
139/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelijat on ahdasmielistä porukkaa. Matkailu ei todellakaan avarra kaikkia.

Vierailija
140/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu ei todellakaan ole mahdollista kaikille. Lisäksi ulkomaanmatkailijat tuovat mukanaan negatiivisia asioita kuten vieraslajihyönteisiä, tauteja, yms. joista joutuu sitten kärsimään kaikki, myös ei-matkailevat. Saisitte edes korvata aiheuttamanne harmit!!