Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on kaikkien aikojen helpointa ja jokaiselle mahdollista, mutta silti se on Suomessa loputon kateuden aihe.

Vierailija
06.01.2025 |

Taasko te lähdette johonkin?  Eikö nyt vois jo pysyä paikoillaan välillä. Miks noi lähtee tonne?  En ikinä lähtis itse! Millä rahalla?!

Huoh.  Kovin aggressiivista on kommentointi kun aiheeksi nostetaan toisten matkailu. Tuntuu nostattavan negatiiviset tunteet usein pintaan.

Ja ei: syynä ei ole mikään ilmastoahdistus tai huoli lentoliikenteen päästöistä, vaan aivan muut asiat.

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Kyllä on kateus, ei kannata selitellä. Ärsyynnytään kun toinen "pääsee" ja kun itse ei uskalleta lähteä.  Siitähän tuo yleensä johtuu. ap

Miksi kukaan olisi kateellinen? Aloituksessakin sanottiin, että matkustaminen on helppoa ja kaikilla on siihen varaa, joten mikä ihmeessä estää? Minäpä kerron: koska ei kiinnosta. Rasittaa jos pelkkä ajatus pakkaamisesta, lentokettäruuhkasta ja hotellin jännittämisestä yms. Ei ihan yhden yhtään nappaa, eikä siksi myöskään kiinnosta kuunnella. En tietystikään kerro sitä suoraan naamalle, mutta koitan vaihtaa puheenaihetta. 

Kaikki mitä toisesta ihmisestä kuvitellaan on parhaimmillaankin vain oman mielikuvituksen tulos. Jos l

Miksi sä sitten täällä matkailukeskustelussa oot jos sua ei se yhtään kiinnosta?

Vierailija
142/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni muiden matkailun paheksumisen syynä on nimenomaan ilmastonmuutos. Jos matkailu ei aiheuttaisi päästöjä ja liikaturismi haittoja paikallisille, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta tässä maailmantilanteessa kysyn, kuka kehtaa enää matkustella? Surullisimpana se toissakesäinen esimerkki, kun Rhodoksella oli massiiviset metsäpalot, mutta sekään ei saanut suomalaisturisteja perumaan matkojaan. Menkää sitten mieluummin vaikka asumaan sinne ulkomaille, jos ette Suomessa viihdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne etelänmatkoihin työnnetyt rahat auttaa pahanpäivän tullessa. Nämä jotka matkusti korona aikana keskelle merta saarelle ja tuli korona rajoitukset ja lennot loppui seinään. Ne keillä oli luottokortti ja sai lainaa velkaantui pahasti kun se turistien hemmottelu loppui siihen kuin rahatkin. Tekisi hyvää osalle porukkaa jos kissanpentujen silmät vaikka aukeais. 

Pahanpäivän säästöt on tietysti erikseen. Daa?

Vierailija
144/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole päässyt kuin kerran elämäni aikana ulkomaille turkkiin ja se oli aivan kamalaa. Siis maa ei ollut kamala, vaan se koti ikävä kaikki ällöttävät hajut ja se outo kulttuuri pelotti minua . Olin lapsi ja en enään halua sellaista.

Lisäksi ei ole matkustaminen helppoa. Miksi edelleen pitää odottaa tunteja lentoasemalla ja miksi se on niin perhanan kallista .

Ei minulla ole varaa eikä tule koskaan olemaan enkä edes halua lentää se on aivan liian aikaa vievää ja vaivalloista.

Lisäksi en kaipaa edes mihinkään Suomessa voi tehdä ihan samoja asioita eikä tarvitse miettiä saako ripulin .

Pitäisi olla joku laki kuinka monta kertaa saa matkustaa kymmenen vuoden aikana.

Kerran vuodessa on minusta jo aivan kauheasti, kun vertaa, että itse olen 30- vuoden aikana lentänyt vain ja ainoastaan kerran.

En näe siinä mitään järkeä mennä hotelliin uima altaaseen viikoksi, jos ei aio poistua hotelli alueelta ja aikoo käydä vain turisti rysissä. Suomi matkailu kunniaan ja täällä on parempia majoitus mahdollisuuksia ja saunaan voi mennä, jos on kylmä.

Vierailija
145/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka eivät muka halua matkustaa ovat näköalattomia ihmisiä tai sellaisista oloista, etteivät edes ymmärrä mitä kaikkea hienoa maailmalla olisi tarjota. Siitä on sanontakin: Tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas - joillekin siis...

Vierailija
146/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole päässyt kuin kerran elämäni aikana ulkomaille turkkiin ja se oli aivan kamalaa. Siis maa ei ollut kamala, vaan se koti ikävä kaikki ällöttävät hajut ja se outo kulttuuri pelotti minua . Olin lapsi ja en enään halua sellaista.

Lisäksi ei ole matkustaminen helppoa. Miksi edelleen pitää odottaa tunteja lentoasemalla ja miksi se on niin perhanan kallista .

Ei minulla ole varaa eikä tule koskaan olemaan enkä edes halua lentää se on aivan liian aikaa vievää ja vaivalloista.

Lisäksi en kaipaa edes mihinkään Suomessa voi tehdä ihan samoja asioita eikä tarvitse miettiä saako ripulin .

Pitäisi olla joku laki kuinka monta kertaa saa matkustaa kymmenen vuoden aikana.

Kerran vuodessa on minusta jo aivan kauheasti, kun vertaa, että itse olen 30- vuoden aikana lentänyt vain ja ainoastaan kerran.

En näe siinä mitään järkeä mennä hotelliin uima altaaseen viikoksi, jos ei aio poistua hotelli

Minkä takia muiden ihmisten pitäisi elää sun kangistuneiden kaavojesi takia. Kun sä et halua lentää niin muutkaan ei saa, oikein laki pitäis tehdä ettei vaan muut pääse matkustamaan. Huomaatko itse kuinka itsekeskeinen sä olet. Kaikkien pitäisi olla niinkuin sä haluat? Eiköhän anneta ihmisten matkustella jos siitä tykkäävät ja sä voit istua siellä yksiössäs kaikessa rauhassas.

Vierailija
147/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä, jos itsellä ei ole varaa niin muutkaan ei saisi olla, mennä ja nauttia elämästä...

Vierailija
148/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan matkailu ole Suomessa jokaiselle mahdollista. Missä todellisuudessa oikein elät?

Vierailija
149/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe siinä mitään järkeä mennä hotelliin

Olen eri, mutta itsekeskeisyyttä on mielestäni juuri se, että tässä maailmantilanteessa kehdataan vielä matkustella ja aiheuttaa päästöjä. Jokainen tietää lentämisen ilmastovaikutukset, mutta matkalle on päästävä, koska "minä haluan." Ettekö mieti yhtään lastenne tai lastenlastenne tulevaisuutta? Planeetta on tätä menoa ihmiselle elinkelvoton vuosisadan loppuun mennessä.

Vierailija
150/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Niin. Matkailuun liittyy mukavuusalueelta lähteminen.  Jos sitä ei halua tehdä, kuten moni ei haluakaan, voi keskittyä katsomaan sitä kaupan isointa taulutelkkaria design-sohvalta oman kodin turvassa tai körötellä audilla mukavasti sinne kesämökille pakoon ilman että tarvitsi nähdä ja kokea muita ihmisiä tai vieraita asioita.

Tällaisia ilkeitä tyhjäpäitä nämä matkustelijat näköjään ovat. Ei tulisi mieleenkää piilovįttuilla ihmisille, jotka eivät jostain syystä matkustele. 

Vierailija
151/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät muka halua matkustaa ovat näköalattomia ihmisiä tai sellaisista oloista, etteivät edes ymmärrä mitä kaikkea hienoa maailmalla olisi tarjota. Siitä on sanontakin: Tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas - joillekin siis...

Toinen taliaivo tässä!

Vierailija
152/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi varaa matkustaa maapallon ympäri moneen kertaan. En silti jaksa kuunnella muiden matkustusjuttuja. Aina syynä ei ole kateus.

Sinulla on ehkä varaa, mutta ei uskallusta toteuttaa se. Sitten ärsyttää kun jollain toisella on.  Tässä päästään juurikin lähelle ongelman ydintä.  ap

En ole eka kommentoija, mutta pakko huudella ohi: itse en tarvitse uskallusta toimintoon, joka on lähes riskitöntä. En vain erityisemmin pidä matkailusta. Uskaltamiseni säästän pörsseihin ja deittailuun. Ne aiheuttaa pelkotiloja 😅

Kylläpä se deittailija sinusta kaverin saa......

Vierailija
153/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin joskus nuorempana joku ihmetteli, että miten on varaa matkustaa. Kyseisellä ihmettelijällä oli natsa hampaissa ja pisti tupakkaan vähintäänkin saman rahan, kun mulla meni siihen matkaan.

Samanlaisia kokemuksia.  Ihmettelijöillä on isot rahat kiinni keskiluokkaisissa unelmissa ja sitten ihmetellään että miten sulla/tolla vähävaraisella, eli ihmisellä joka ei ole tuhlannut rahojaan vastaaviin, on muka varaa matkustaa "jatkuvasti" ja meillä ei ole. Toki lääkkeeksi keksitään tähän sitten että matkailu on ihan tyhmää ja sitä tekevät vielä tyhmempiä. ap

En nyt sanoisi esim. autoa ja asuntoa tuhlaamiseksi...jatkuva edestakaisin ravaaminen on sitä enemmän. 

Tietty ihmisryhmä pitää kaikkea sellaista rahan tuhlaam

Mä pääsen autolla töihin tienaamaan elantoni. Pienestä palkasta maksan sen kotteron ja asuntolainan, että olen vanhana velaton ja tulen eläkkeelläni toimeen. Ja lapsille jää jotain. 

Voin myös käydä sukumökillä, jonka kunnossapito on osittain vastuullani. Tai antaa tarvittaessa kyydin tai auton lainaan. 

Pidän kyllä matkustelusta, mutta kohtuus siinäkin. Koska asun kulttuurimaisemassa ja pääsen helposti vaikka risteilylle, minun ei tarvitse etsiä jatkuvasti uusia kohteita. 

Vierailija
154/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe siinä mitään järkeä mennä hotelliin

Luepa tekstisi, henkinen teini. Kuka tässä on itsekeskeinen??

Vierailija
155/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus? Tonneja menee rahaa, jolle olisi parempaakin käyttöä kuin päästä välillä viikoksi pariksi johonkin, mistä on sitten pian taas palattava tänne kylmän, loskan, ankeuden ja kaamoksen keskelle. Ongelmia majoituksessa ja järjestelyissä. Rosvot ja huijarit, jotka kyttäävät uhreja turistikohteissa. Lento peruuntui, matkatavarat ja nyssäkät kadoksissa, kun ne menikin jossain Jamaikan koneessa. Luonnonkatastrofi iskee just kun on melkein päässyt lomatunnelmaan. Laiva uppoaa, hai puraisee. Sairastuu matkalla vakavasti. Onnistuneestakin lomamatkasta on kohta jäljellä pelkät haalistuneet valemuistot, muutamia valokuvia ja joku matkamuisto hyllykössä keräämässä pölyä. 

Kannattaa joo olla matkustelusta kateellinen. Itse en lähtisi reissuun, vaikka pomo antaisi tuplakesäloman ja siirtäisi tilille 20 tonnia bonuksia.

Tällä asenteella ei kyllä tarvi ollaan pahoilla

133/153:lle. Voi kuule, kun me kaikki täällä jonain päivänä kuollaan. Jokaisella kuolinaikansa ja -paikkansa. Sekö sun matkan pilaa, jos jotkut ei halua matkustella, koska ei kiinnosta ja löytää itse ansaitsemilleen rahoille parempaakin käyttöä? 

Vierailija
156/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä näköaloja ja kokemuksia haetaan sitten muista asioista kuin matkustelusta. Kukin mielenkiinnon kohteiden mukaan. Mutta eihän tätä ymmärrä ihmiset, joille elämä on vain matkustelua, matkustelua, matkustelua... Kun joka paikassa pitää päästä käymään, vain jotta voi olla toista "parempi" ihminen. 

Vierailija
157/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Juu. Lentää pitää etelään ja tai kaukomaille joka lomalla ja sitten tuomitaan rakettien ampuminen uutena vuotena, kerran vuodessa. 

Vierailija
158/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselläni muiden matkailun paheksumisen syynä on nimenomaan ilmastonmuutos. Jos matkailu ei aiheuttaisi päästöjä ja liikaturismi haittoja paikallisille, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta tässä maailmantilanteessa kysyn, kuka kehtaa enää matkustella? Surullisimpana se toissakesäinen esimerkki, kun Rhodoksella oli massiiviset metsäpalot, mutta sekään ei saanut suomalaisturisteja perumaan matkojaan. Menkää sitten mieluummin vaikka asumaan sinne ulkomaille, jos ette Suomessa viihdy.

Nimenomaan.

Vierailija
159/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus? Tonneja menee rahaa, jolle olisi parempaakin käyttöä kuin päästä välillä viikoksi pariksi johonkin, mistä on sitten pian taas palattava tänne kylmän, loskan, ankeuden ja kaamoksen keskelle. Ongelmia majoituksessa ja järjestelyissä. Rosvot ja huijarit, jotka kyttäävät uhreja turistikohteissa. Lento peruuntui, matkatavarat ja nyssäkät kadoksissa, kun ne menikin jossain Jamaikan koneessa. Luonnonkatastrofi iskee just kun on melkein päässyt lomatunnelmaan. Laiva uppoaa, hai puraisee. Sairastuu matkalla vakavasti. Onnistuneestakin lomamatkasta on kohta jäljellä pelkät haalistuneet valemuistot, muutamia valokuvia ja joku matkamuisto hyllykössä keräämässä pölyä. 

Kannattaa joo olla matkustelusta kateellinen. Itse en lähtisi reissuun, vaikka pomo antaisi tuplakesäloman ja siirtäisi tilille 20 tonnia bonuksia.

Kaikille ei selvästikään matkustelu sovi. Itse

Toistasataa matkaa takana enkä minäkään tunnistanut mitään edellisen viestistä?

Yhden kerran on matkatavarat tulleet perässä päivän myöhässä mutta saimme lemtoyhtiöltä rahaa jolla saimme 2 päiväksi vaatteet ja hygieniatarvikkeet. Pieni murhe:)

Valemuistot:D Joo, myönnän että vuodet ja paikatkin menee joskus jo sekaisin mutta on ne ihan oikeita muistoja!

Vierailija
160/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Kyllä on kateus, ei kannata selitellä. Ärsyynnytään kun toinen "pääsee" ja kun itse ei uskalleta lähteä.  Siitähän tuo yleensä johtuu. ap

Mä en yhtään tajua tätä. Itse en jaksa matkustaa. Enemmän ihmettelen sitä miksi on ok tunkea rahaa kaikkeen muuhun paitsi sijoituksiin.

Sijoitetaan kyllä.

Mutta mieluummin sijoitamme itseemme, on ihana vielä vuosienkin kuluttua palata muistoihin joita olemme kokeneet lasten ja lastenlasten kanssa. Henkistä pääomaa, rakkautta, läsnäoloa

Toinen vaihtoehto tuijottaa sijoitustilin numeroita??? Kumpikohan lapsille on mieluisampaa? Oman vastaukseni jo saitkin.