Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on kaikkien aikojen helpointa ja jokaiselle mahdollista, mutta silti se on Suomessa loputon kateuden aihe.

Vierailija
06.01.2025 |

Taasko te lähdette johonkin?  Eikö nyt vois jo pysyä paikoillaan välillä. Miks noi lähtee tonne?  En ikinä lähtis itse! Millä rahalla?!

Huoh.  Kovin aggressiivista on kommentointi kun aiheeksi nostetaan toisten matkailu. Tuntuu nostattavan negatiiviset tunteet usein pintaan.

Ja ei: syynä ei ole mikään ilmastoahdistus tai huoli lentoliikenteen päästöistä, vaan aivan muut asiat.

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa silmänne te ilmastonmuutoksen kauhistelijat. Mitä luulette, saisiko kiina saastuttaa yltä kyllin niinkuin se nyt tekee, jos elettäisiin ilmastonmuutoksen kohtalonhetkiä? En rikkaiden, julkkisten ja poliitikkojen yksityislennot? Aivan surutta liihottelevat paikasta toiseen vaikka luulisi sen kokouksen järjestyvän vaikka tietotekniikalla? Ei, on päästävä aamukahville pariisiin. Ihmiset on niin helposti vedätettävissä. Kuinka paljon ilmastomuutoksella on kerätty rahaa? Mitä sillä on saatu aikaan? Miksi ilmastonmuutosta on ollut sykleittäin läpi koko historiamme. 

Vierailija
162/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se risteilykin on matka ja saastuttaa ihan yhtä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluimpana vuotenani itsellä oli varmaan 70 lentopäivää. Sai tosiaan matkustaa siellä täällä. Mutta kun suurin osa oli työmatkoja, jäi se kohde oikeasti näkemättä. Vaikka työmatkoja on edellen jonkun verran, niin pidän myös matkustamisesta vapaa-ajallani. Kaikki ei pidä matkustamisesta ja se on ok. Kukin tyylillään. 

Itse olen saanut paljon uusia tuttavuuksia ja kokemuksia reissuiltani. Nuorempana myös tyttöystävän. Kielitaitokin on monipuolistunut matkojen vuoksi. Niille joilla on kova kaukokaipuu, kehoitan reissaamaan vielä kun jalat ja pää toimii. 

Vierailija
164/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri eilen katsoin että jopa Barbadokselle voisi päästä alle tonnin meno-paluu. Uskomattoman halpaa matkailu nykyään!

Eihän tuo ole edes halpa, Barbadokselle ym. Karibialle saa jatkuvasti lentoja alle 500 eurolla.

Vierailija
165/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri eilen katsoin että jopa Barbadokselle voisi päästä alle tonnin meno-paluu. Uskomattoman halpaa matkailu nykyään!

Eihän tuo ole edes halpa, Barbadokselle ym. Karibialle saa jatkuvasti lentoja alle 500 eurolla.

Jos haluaa matkatavaraa ruumaan ja tietyn istumapaikan, niin ei saa alle 500 eurolla meno-paluu lentoa Karibialle. Jos on vaihtolento jenkkien kautta, niin tulee vielä esta siihen lisäksi. 

Vierailija
166/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin joskus nuorempana joku ihmetteli, että miten on varaa matkustaa. Kyseisellä ihmettelijällä oli natsa hampaissa ja pisti tupakkaan vähintäänkin saman rahan, kun mulla meni siihen matkaan.

Samanlaisia kokemuksia.  Ihmettelijöillä on isot rahat kiinni keskiluokkaisissa unelmissa ja sitten ihmetellään että miten sulla/tolla vähävaraisella, eli ihmisellä joka ei ole tuhlannut rahojaan vastaaviin, on muka varaa matkustaa "jatkuvasti" ja meillä ei ole. Toki lääkkeeksi keksitään tähän sitten että matkailu on ihan tyhmää ja sitä tekevät vielä tyhmempiä. ap

Sama juttu. Mun palkka ei ole ihmeellinen, selvästi alle oman ikäisteni mediaanin, mutta ostin kämpän, jonka lyhennysten jälkeen jää rahaa vielä säästöön, sama auton kanssa, halvin järkevä ja pieni kuluiltaan. Olen karsinut elämäs

Just näin. Nämä on valintoja. Joku panee matkoihin 20k, joku uudempaan autoon, joku sisustamiseen jne. Siihen kannattaa laittaakin, mistä itse tykkää ja saa sisältöä elämään.

Vierailija
167/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Eli yhtä kuin kateus.

Vierailija
168/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset ei voi sietää nuorien miesten matkailua Japanissa.

Vierailija
169/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap, pääset helpommalla, kun pidät matkat omana tietonasi. Niin minäkin teen ja koskee ihan kotimaan matkoista alkaen.

No mutta eihän se sitten täyttäis tarkoitusta, kun ei voisi somessa kertoa. Sehän olisi vähän kuin ei olisi matkoilla käynytkään, kun kukaan ei tietäisi. :(

Tää on jotenkin vajaaälyisen hokemaa. Et ihan mistä vaan muusta asiasta voi puhua mut matkailu on aina pelkkää leuhkimista? 

Minä matkustelen ja olen kiinnostunut muiden matkakokemuksista. Ihan yks hailee mitä joku on mieltä mun tekemisistä. Kun ei vaan kiinnosta vieraiden lasten tosi hauskat jutut ja temput. Tai vallitseva tautitilanne, koronat ja mykoplasmat. Vai leuhkitteko niillä? En vissiin vaan ole tajunnu että kaikesta pitää aina olla kateellinen.

Vierailija
170/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa vaikka ratsastusta, niin kuinka moni kestää kuunnella aiheesta jatkuvasti?  Vai ovatko ne jotka eivät halua kuunnella lähinnä kateellisia noin hienolle harrastukselle?

Vierailija
171/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, matkailu avartaa! Mieli on virkeä kun palaa reissulta ja pääkoppa muistoja tulvillaan. Mä tulen edelleenkin matkustamaan vähintään pari kertaa vuodessa ja sille te ette mahda mitään. Sayonara!

Vierailija
172/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata itkeä ainakaan ilmastonmuutosta, jos matkustelee lentämällä pitkin ja poikin makaamaan rannoilla kännissä 

Vierailija
173/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapurit kadehtii, kun poltan jäteöljyä tynnyrissä. Eihän se sen ympäristöystävällisempää ole kuin lentäminenkään, mutta savusta näkee hyvin tuulen suunnan ja liekit valaisee pimeällä pihaa. Mieluummin poltan jäteöljyä, kuin lennän.

Vierailija
174/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kannata itkeä ainakaan ilmastonmuutosta, jos matkustelee lentämällä pitkin ja poikin makaamaan rannoilla kännissä 

No en todellakaan itke mitään ilmastohuuhaata. Ilmastomuutosta on sykleittäin tapahtunut kautta historian.

Vierailija
175/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät muka halua matkustaa ovat näköalattomia ihmisiä tai sellaisista oloista, etteivät edes ymmärrä mitä kaikkea hienoa maailmalla olisi tarjota. Siitä on sanontakin: Tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas - joillekin siis...

Jostain syystä täällä helvetissä asuu maailman onnellisin kansa. 

Vierailija
176/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät muka halua matkustaa ovat näköalattomia ihmisiä tai sellaisista oloista, etteivät edes ymmärrä mitä kaikkea hienoa maailmalla olisi tarjota. Siitä on sanontakin: Tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas - joillekin siis...

joka matkustaa paljon. Siinäkö se onnen salaisuus?

Vierailija
177/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko turvallinen ja puhdas on Suomi ja kiitollinen olen siitä, että tänne olen syntynyt.

Mutta maisemat on mitäänsanomattomia, ilmasto ja pimeys karmeeta ja niihin haetaan vaihtelua ulkomailta pari kertaa vuodessa.  

Temu krääsää lennättävä kone saastuttaa ihan yhtä paljon kuin lentomatkailu. 

Vierailija
178/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut osaa lomalla tehdä muutakin kuin ryypätä. Matkalla halutaan nähdä kaikkea eikä siellä todellakaan tule ryypättyä.

Jos Suomessa joutuisi jollekin kusiselle mökille niin varmaan alkoholisoituisin.

Vierailija
179/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah! Voi teitä kateuden murmeleita. Ihan jokaisella on mahdollisuus reissata jos haluaa. Jos taas ei viitsi itse nähdä mitään vaivaa asian eteen niin ei sitten tarvitse kadehtia muitakaan. Eiköstä vaan? 

Itselläni on mahdollisuus reissata ja ensi viikolla olenkin lähdössä etelään, mutta ymmärrä silti että ihan jokaisella ei ole mahdollista reissata, en elä missään kuplassa että luulisin niin. Ihmisillä on työttömyyttä, sairauksia, opiskeluja, pienipalkkaista osa-aika työtä, on velkoja ym, monia tilanteita ettei vaan ole rahaa tai terveyttä matkustaa.

Vierailija
180/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joukko iltalehti uskovaisia, jotka ei kykene itsenäiseen ajatteluun. Kyllä se taivas putoaa kun kerran lehdessä niin sanottiin. Ei oteta asioista selvää, ei ajatella loogisesti, hätäisesti lukaistaan otsikko ja ollaan sitten tietävinään loput. Ei ihmetellä sitä suurta rahasummaa mikä ilmastonmuutokseen on muka laitettu, mitä sillä on saatu aikaan, ja miksi koko ajan tarvitaan lisää ja lisää rahaa? No tosiasiassa osa rahoista on kokonaan kadonnut. Ja mitä sitten on saatu aikaan? Lisää kiristyksiä, sähköautojen pakkovalmistusta ja myyntiä, lisää kiina saastetta ja loputon määrä epätietoisuutta.

Kun ei lisäksi osata itse käsitellä rahaa, niin ei päästä matkallekaan ja sitten se onkin muitten vika. Ei muutkaan sitten saa matkustaa. Se taas ei yhtään tuota tuskaa että eliitti lentelee turhia lentoja jatkuvasti. Siitä ei muuten lehdetkään kirjottele. Avatkaa silmänne ja korvanne rakkaat kanssa ihmiset.