Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
Mä muuten tykkään noista vuittonin uusista malleista, isoja vuitton kuvioita, eri värejä ja tietty se laatu. Mitähän mahtaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä ajatus että aidot ja feikit tehdään samoilla tehtailla? Rantarolex-myyjien suusta tottakai. Koittavat saada tyhmät ostamaan hokemalla että juu, sama tuote tämä on kuin aitokin, samassa paikassa tehty mutta hinta on vaan halvempi! Haluan kiitos nähdä sen tehtaan jonka toisesta päästä pukkaa aitoja Hermesin laukkuja ja toisesta feikkejä.
https://www.reuters.com/article/business/italian-police-uncover-naples-…
Uudempia lähteitä löytyy paljon ja inhottavampia tarinoita, mutta etsin ison uutistoimiston artikkelin nyt alkuun sen faktanchekkauksen vuoksi. Ei nyt välttämättä samalla tehtaalla tehdä, mutta luksusmuodin tehdasolot on silti todella huonot, tämä on faktaa. Etenkin hinnoitteluunsa ja brändäykseen nähden.
Laukku voi toki olla sijoitustuote. Jotain vaan kertoo sekin, että nykytuotteiden arvonmuodostus tuskin tulee olemaan lainkaan samaa kuin vanhempien. Joku mainitsi mm hyvän esimerkin Chanelin metalliosien laadun rapistumisesta. Tämä näkyy jälkimarkkinoilla.
Yksi ukkelihan se kaiken takana on. En kyllä itse Bernardille rahojani laittaisi.
Ei toi Reutersin linkki toiminut, ilmeisesti poistettu kokonaan kun ei haullakaan löytynyt. Sen sijaan löysin tämän https://news.trust.org/item/20191119091035-cbk9a/ joka kertoo ihan samasta asiasta.
Laukkuko sijoituskohde? Jonkun tyhjäpäisen naikkosen itse määrittämä jälleenmyyntihinta ei ole sama kuin se hinta, jolla laukku mahdollisesti lopulta myydään. Pilvilinnoja saa kyllä rakennella mielin määrin.
Talouslehdessä oli arvio että merkkilaukun hinnasta putoaa 35 % heti kun sen vie kaupasta ulos. Sama kuin autoissa.
Laukun pitää olla limited edition, harvinainen väriltään tai malliltaan tms.että se säilyttää arvonsa tai arvo nousee. Jälleenmyynnissä täysin virheetön, mieluiten käyttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat luksusta vain siksi koska ihmiset on saatu aivopestyä. Sitä kutsutaan brändäykseksi.
Ja noita merkkilaukkuja ei koskaan myydä alennuksella. Jos malli vaihtuu niin vanhat mallit silputaan puukolla roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
Kannat made in China tai Vietnam laukkua ylpeydellä?? Siellähän nuo tuon merkin laukut tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Merkkilaukkuni kestävät aivan eri tavalla arjessa ja juhlassa käyttöä kuin edullisemmat laukut kestivät. Nimenomaan kestävät kovaa arkikäyttöä ilman, että niitä sen kummemmin on huoltanut. Olin ensimmäisten laukkujen kohdalla ällikälle lyöty, kun laukku näyttää vuodesta toiseen priimalta.
Kuinka monella jotka täällä niiden laadusta nyt huutelee on omakohtaista kokemusta niiden laadusta omassa käytössä?
Sinulla ei siis koskaan ole ollut käsin tehtyä mittatilausnahkalaukkua. Suosittelen. Kestää, eikä niitä roiku kaiken maailman someinfluenssereiden ja muun massan olalla.
Vierailija kirjoitti:
Noloa on yhdistää Chanel tai Hermes halpoihin vaatteisiin.. Ei se laukku mitään tyyliä tee, jos kengät ja vaatteet on from Hm tai Zara.
Tämä. Laukkuun on käytetty viimeiset rahat ja sitä pidetään huonosti istuvien vaatteiden ja keinonahkakenkien kanssa.
Tuo Hermeamsin Kellyn ja Birkinin palvonta on niin typerää. Molemmat vaan jotain tylsiä seurapiirimammoja ja bimboja jotka pilulla ansainneet uransa nuccimalla vanhoja lyhyitä ja rumia ukkoja. Tyylitöntä imo ja kassitkin ihan toisaikaisia tanttasäkkejä. Maalatkoon vaikka neonpinkiksi niin silti on ihan paska ja elähtänyt muotoilu🤢🤮Olen joo köyhä mutten todellakaan kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ylpeä mistä?
Ironia on edelleen vaikea laji tällä palstalla, vaikka sen hymiölläkin merkitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vaikkapa Balenciaga.
https://image.seiska.fi/1570206.webp?imageId=1570206&x=0.00&y=0.00&crop…
https://image.seiska.fi/1570214.webp?imageId=1570214&x=0.00&y=0.00&crop…
Minulle se, että tavallinen palkansaaja valitsee käyttää luksusmerkkejä, kertoo arvostelukyvyn puutteesta ja elämänhallinnan ongelmista. Kaikki tietävät, kuinka paljon vaikkapa kassatyöntekijä tai sairaanhoitaja tienaa. Se, että valitsee käyttää ansioistaan tuntuvan osuuden johonkin laukkuun tai kenkiin, ei viesti mistään sellaisesta, mitä arvostaisin.
Mulla on birgin35 ghw, veikkasin että arvo on noussut käytetylläkin ~15000-25000€ itse maksoin tästä 12500€. Mut en mä tätä ole myymässä,on yhä monen vuoden käytön jälkeen täysin uudenveroinen.
Ei yllättänyt että ketju täyttyi hyvesignalointiviesteistä missä kehutaan miten itse kyllä laittaisin kaikki laukkurahat hyväntekeväisyyteen enkä ostaisi niillä mitään akkojen veskoja! 🤣 Minua ei merkit niin itsessään kiinnosta, mutta jos joku haluaa laukun missä logo selvästi erottuu niin mitä sitten? Miksi se kutittaa niin kovasti joidenkin ihmisten persettä?
Pidän kauniista ja erikoisista käyttöesineistä ja laukut ovat kiinnostaneet pienestä asti. Jo pelkkä kauppojen selailu on kivaa. Pikamuotihinnoilla ei saa kalliimpien merkkien laatua ja suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on birgin35 ghw, veikkasin että arvo on noussut käytetylläkin ~15000-25000€ itse maksoin tästä 12500€. Mut en mä tätä ole myymässä,on yhä monen vuoden käytön jälkeen täysin uudenveroinen.
Mistä näitä sikiää? Sun veikkaus ei ole sama kuin se hinta millä se lopulta myydään. Jotta laukku oikeasti olisi edes myynti kuntoinen sen tulisi olla käyttämätön ja se tulisi säilyttää oikein, suojattuna. Mitä se kertoo ihmisestä että laittaa viimeiset penninsä laukkuun? En todellakaan jaksais kanniskella samaa laukkua vuodesta toiseen.
Ranskalaiset naiset eivät käytä Chanelin tms laukkuja, koska ovat mauttomia. Ne on tarkoitettu tueisteille ja uusrikkaille wt-ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mikään luksusmerkki.
Kyllä se on tavalliselle tallaajalle.
No eikä ole, Tokmannin pussukoiden tasolla.
No ennemmin Kors kuin Guess!
Miksi haluatte tuoda jotain korsia tai guessiä tänne? Kas kun ette tuo pirkkaa tai xtraa?
Minusta noilla merkeillä on nättejä laukkuja. Itse en niin merkistä välitä, joten mielelläni otan Guessin tai Korsin laukun.
Miksi haluatte tuoda jotain korsia tai guessiä tänne? Kas kun ette tuo pirkkaa tai xtraa?