Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
Chanel meikkeihin minulla on kulunut 40 vuoden aikana paljonkin rahaa, mutta häpeäisin kantaa Chanelin laukkua tai muuta vastaavaa luxus merkkiä ja vaikka lahjaksi saisin kalliin päät kääntävän auton, en huolisi. Matkustan - se on mulle tärkeämpää. Ja monellakaan matkalla ei noilla Luxusbrändeillä kannata prameilla, toki jos se on elämäsi tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
No se ei olekaan luksus merkki vaan sen päälle lähes syljetään muotitietoisten piireissä. Kors on valinnoista sieltä surkeimmasta päästä. Alepan muovikassillakin on kovempi arvostus.
Alepan muovikassillakin kovempi arvostus? Kenen keskuudessa? Sinun oli vaan nyt pakko päästä purkamaan omaa pahaa oloasi.
Ne ovat luksusta vain siksi koska ihmiset on saatu aivopestyä. Sitä kutsutaan brändäykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etelässä" näitä "Chaneleja" ja vastaavia myydään 35 eurolla. Aidon näköisiä ovat. En kehtaisi käyttää missään.
Mä kyllä käytän niitä. Kuten jo sanottu, niin nyt jyllää liike keinohinnoittelua vastaan ja siinä ohjataan ihmiset ennemmin ostamaan piraatteja kuin aitoja sillä kumpikin tehdään samoissa paikoissa ja ihmiset saavat työstä palkkansa mutta vain luxustuotteesta maksetaan täysin posketon hinta. Liity mukaan!
Siis piraattien ostaminen se vasta noloa onkin. Mitä sillä muka tuetaan, rikollisuutta ja toisaalta myös pidetään niitä merkkejä esillä kuin mainoksena. Jos haluaa kritisoida merkkilaukun posketonta hintaa niin paras boikotti on olla ostamatta mitään sinne päinkään.
Ei oo noloa. Sillä tehdään ne ns merkkilaukut kannattamattomiksi. Idea on että jos kaikilla on merkkilaukku niin se kukaan ei enää maksa ufosummia niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat luksusta vain siksi koska ihmiset on saatu aivopestyä. Sitä kutsutaan brändäykseksi.
No sitähän se on. Suunnattu niille ihmisille joilla on rahaa kuin roskaa ja pitää keksiä jotain käyttöä sille. Järjen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, täysin tunnepuolen juttuja. Ja eihän siinä, käyttäköön jokainen rahansa miten tykkää. Luksusmuotibisnes on löytänyt kannattavan markkinaraon ihmisten turhamaisuudesta, siitä heitä täytyy onnitella.
Dubaista sai ostaa aitoja merkkilaukkuja aitoustodistuksineen pilkkahintaan eli muutamalla satasella. Ne ei ole julkisesti myynnissä vaan pitää ensin törmätä sisäänheittäjään, joka vie sinut basaarin takatiloihin ja sieltä ylös liikkeeseen. Tuotteet näytetään tabletilla. Jokaisesta tuotteesta on halpaversio ja sitten kallis, aito versio. Valitsin yhden ja täytyy sanoa, että tuote oli tosi huolella tehty yksityiskohtia myöten ja se myytiin aitoustodistusten kanssa. Sisäänheittäjä saa ostavasta asiakkaasta osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on kyllä kaiken karkeuden huippu. Ei mitää logosta pitäisi maksaa. Eikö vaan kaunis tai käytännöllinen laukku riitä. Laukku kun laukku, se on vaan yks tavara miljardien joukossa. Sitten nämä jotka ihannoivat sitä kenties ainutta kallista laukkuaan, sitä ei voi jättää lattialle, ettei likaannu, yms. Mikä hankaloittaa elämää, kun jatkuvasti pitää miettiä laukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ne valittaa ja vänkää, joilla ei itsellään ole varaa luksusmerkkeihin.
Minä olen ostanut kaikki laukkuni vintagena, valmistettu asiallisilla pajoilla 2000-luvun alussa.
Ja hirveitä kaikki. En ostaisi luksuslaukkuja, enkä muutakaan luksusta vaikka olisin miljonääri. En ole kateellinen, en edes ymmärrä merkkien päälle, jos olisin varas. Ottaisin kyllä selville merkit ja niiden käyttäjät.
Sain lahjaksi kauniin ja käytännöllisen MK-laukun. Pitääkö nyt hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Dubaista sai ostaa aitoja merkkilaukkuja aitoustodistuksineen pilkkahintaan eli muutamalla satasella. Ne ei ole julkisesti myynnissä vaan pitää ensin törmätä sisäänheittäjään, joka vie sinut basaarin takatiloihin ja sieltä ylös liikkeeseen. Tuotteet näytetään tabletilla. Jokaisesta tuotteesta on halpaversio ja sitten kallis, aito versio. Valitsin yhden ja täytyy sanoa, että tuote oli tosi huolella tehty yksityiskohtia myöten ja se myytiin aitoustodistusten kanssa. Sisäänheittäjä saa ostavasta asiakkaasta osuutensa.
Siis en ostanut laukkua vaan valitsin katsottavaksi. Myyjä hakee valitun laukun jostain, mistä? - en tiedä. Kaikki oli jotenkin hämmentävää. Olin jo ennen matkaa nähnyt youtubesta miten laukkuhomma menee ja ihan mielenkiinnosta halusin omin silmin nähdä koko prosessin. Dubai on siitä hassu paikka, ettei siellä tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mikään luksusmerkki.
Kyllä se on tavalliselle tallaajalle.
No eikä ole, Tokmannin pussukoiden tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mikään luksusmerkki.
Kyllä se on tavalliselle tallaajalle.
No eikä ole, Tokmannin pussukoiden tasolla.
No ennemmin Kors kuin Guess!
Ihmisten pitäisi vaan lakata sopulismi ja kantaa kaikkien mahdollisuuksiensa mukaan rahat pienille artesaaniyrityksille. "Luksus" on nykyään ihan samaa matalamoraalista massatuotantoa kuin pikamuotikin, vuosikymmenten takaisen historian varjolla vaan yritetään antaa kuva että italialaista käsityölaatua täältä hei!
Surullista sikäli, että joskus meillä oli vielä esim. italialaista käsityölaatua. Sama voitaisiin palauttaa kuluttajien muuttaessa käytöstään.
Michael Korsin ostajille ei taida piuhat yhdistää kunnolla? Opetelkaa nyt ensin mikä on merkkilaukku!
Vierailija kirjoitti:
Noloa on yhdistää Chanel tai Hermes halpoihin vaatteisiin.. Ei se laukku mitään tyyliä tee, jos kengät ja vaatteet on from Hm tai Zara.
Nolompaa ajatella että kunhan merkki on kaikessa kallis, on varmasti tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt hävetä mutta ei siinä mitään esittelemistä ole.
Sama jos ylpeilisin kun mulla on Niken verkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla Niken verkkaritkin. Ovat oikein käytännölliset urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Noloimpia on silti ne pienet laatikkomaiset kameralaukut joissa paksu hihna mikä huutaa isolla logolla että MARIMEKKO! Niitä näkee jokaisella sopuliseuraajamuijalla nykyään!
Ne on todellakin typerännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannan tavaroita laukussa. En esittele tai ylpeile laukuilla.
Noloa on yhdistää Chanel tai Hermes halpoihin vaatteisiin.. Ei se laukku mitään tyyliä tee, jos kengät ja vaatteet on from Hm tai Zara.