Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä joku veti herneet nenään tuosta tasoasiasta. Siis minä tarkoitin tyylitasoa. Olen esteettinen ihminen ja mielestäni on ihanaa esim kahvilassa katsella tyylikkäitä ihmisiä. Pariisissa lähinnä tai Italiassa. Suomessa ei ole mitään tyylikulttuuria, paitsi Papudesign ja Marimekko. Ulkomaalainen nainen kuolisi nauruun, jos hänelle näyttäisi vaatemallistokuvia näistä.
Kyllähän tuolla ulkomaillakin näkee vähemmän "tyylikkäitä" naisia ja miehiä.
Ooh, ne tyylikkäät ihmiset ulkomailla, eikös anneta heille vain lisää naurun aihetta! Mistä tämä alemmuudentunne oikein tulee, kotikasvatus ollut perin juurin nujertavaa?
Vierailija kirjoitti:
Laukku voi toki olla sijoitustuote. Jotain vaan kertoo sekin, että nykytuotteiden arvonmuodostus tuskin tulee olemaan lainkaan samaa kuin vanhempien. Joku mainitsi mm hyvän esimerkin Chanelin metalliosien laadun rapistumisesta. Tämä näkyy jälkimarkkinoilla.
Yksi ukkelihan se kaiken takana on. En kyllä itse Bernardille rahojani laittaisi.
Luxus on sellainen mahdollisimman myötäsyklinen "sijoitus". Ettenkin vintageluxuksen hinta nousee aina kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja silloin uusrikkaita höynäytetään "sijoittamaan", sitten kun ajat on huonot ja pörssi vähän aikaa allapäin niin juuri nuo luxukset menevät panttilainakonttorissa ihan pilkkahintaan.
Muistan käyneeni sijoittajamessuilla ennen 90.luvun lamaa, silloin tarjottiin vintageautoja (muistsaakseni klassisia Jaguareja) ja itämaisia mattoja "sijoittajille" "sijoituskohteiksi". Samoin golf- ja lomaosakkeet oli huippusijoitus. Sitten vähän päästä konkurssipesät ja jopa kuolinpesät yritti itkua vääntäen päästä eroon susihuonoista lomaviikoista kulahtaneissa kohteissa. Olin sijoitusalalla ja joku juristi lähetti kuukauden välein saman sähköpostin jossa kyseli näille noteerauksia. Saatoin aina vastata että "0" - ei ollut ostajia.
Autot ja laukut on huono "sijoitus", osta vaan jos tiedät että pärjäät laman yli realisoimatta niitä ja että nautit niiden käytöstä huonoinakin aikona.
Mun mielestä jokainen saa olla sellainen, kuin on ja ostaa mitä haluaa. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu kateus ja kyräily, sekä sana nolo.
Itseasiassa italialaisten naisten tyyli on kaikkea muuta, kuin hillitty eleganssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukku voi toki olla sijoitustuote. Jotain vaan kertoo sekin, että nykytuotteiden arvonmuodostus tuskin tulee olemaan lainkaan samaa kuin vanhempien. Joku mainitsi mm hyvän esimerkin Chanelin metalliosien laadun rapistumisesta. Tämä näkyy jälkimarkkinoilla.
Yksi ukkelihan se kaiken takana on. En kyllä itse Bernardille rahojani laittaisi.
Luxus on sellainen mahdollisimman myötäsyklinen "sijoitus". Ettenkin vintageluxuksen hinta nousee aina kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja silloin uusrikkaita höynäytetään "sijoittamaan", sitten kun ajat on huonot ja pörssi vähän aikaa allapäin niin juuri nuo luxukset menevät panttilainakonttorissa ihan pilkkahintaan.
Muistan käyneeni sijoittajamessuilla ennen 90.luvun lamaa, silloin tarjottiin vintageautoja (muistsaakseni klassisia Jaguareja) ja itämaisia mattoja "sijoittajille" "sijoituskohteiksi". Samoin golf-
Hassua mutta Chanelille ja Hermekselle ei ole koskaan käynyt näin, tuskinpa Rolexillekaan.
Se antaa vähän simppelin kuvan ihmisestä, jos selvästi köyhällä tai keskituloisella on luksuslogoja. Tulee mieleen, että tuohonko sinä ne ainoat rahasi laitat? Et autoon, et taloon, et reissuun... et säästä mihinkään? Pitää olla paljon ylimääräistä, että on vara työntää tonneja johonkin riepuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katson aina laukun sijaan ihmisellä ensin kenkiä, vaatteita ja koruja. Siitä näkee vähän tasoa. Pelkkä osarilla hankittu laukku yhdistettynä halpoihin kenkiin tai vaatteisiin näyttää juuri siltä, että se on hankittu viimeisillä rahoilla.
Halpa voi olla kauniisti yhdistelty. Noloa on pukeutua päästä varpaisiin luksukseen. Kaiken lisäksi on juuri oikea tapa yhdistää esim rentoa ja vähemmän rentoa.
Jokainen päättää mihin itsellä on varaa ja mihin rahansa haluaa käyttää. Myös pienipalkkainen saa näin tehdä ja se on aivan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kors vimmainen täällä on? Joka toinen juttu on korsista? Päästetään kors raukka jo eläkkeelle ja puhutaan mieluummin muista merkeista. Mitä mieltä Fendistä?
Tarkoittanet tuota, joka Korsia joka käänteessä haukkuu. Jos jotkus niistä tykkäävät, ostakoot, en tajua, miksi jollakulla on pakkomielle jotain laukkua haukkua. Käyttäköön itse mitä tahtoo ja jättäköön muut rauhaan.
Fendistä ei ole mulla mielipidettä, en ole niihin tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan käyneeni sijoittajamessuilla ennen 90.luvun lamaa, silloin tarjottiin vintageautoja (muistsaakseni klassisia Jaguareja) ja itämaisia mattoja "sijoittajille" "sijoituskohteiksi". Samoin golf-
Jaguar, ainakin nykyisin, on vielä huono statussymboli. Joo, brändi on maineikas, ja onhan ne kivan näköisiä mutta Jaggen tehtaalla käyneenä en niihin koskisi pitkällä tikullakaan. Huonoa laatua jonka korjaaminen on kallista. Näissäkin pelataan paljon mielikuvilla, mutta tietysti pn jokaisen oma asia maksaako mielikuvasta vai laadusta. Toki on hankalaa ainakin erottaa näitä toisistaan.
No jos olisi rahaa kuin roskaa, niin mauttominta silloin pukeutua näihin luxus tusina brändeihin ja maksaa niide statuksesta älyttömiä. Kyllä minä silloin suosisin pieniä käsityöläisiä maksaisin laadukkaista materiaaleista ja yksilöllisyydestä, en kuitenkaan maltaita vaan käypän hinnan, mikä ei suinkaan olisi laukusta tuhansia euroja. Kuitenkin toki huomattavasti enemmän kuin markettikamasta.se että maksaa massa luxusmerkeistä tuhansia kertoo vain ettei ymmärrä rahan arvoa, ei kohtuullisuutta, rahaa on aivan liikaa ja elämän arvot on hukassa ja haluaa vainbmaksaa logoista ja merkeistä, millä ei ole suora yhteys vain laatuun, vaan pelkkä merkki tuo hintaa ylös roimasti.surullista, että joku käyttää rahansa niin huonosti.
Minun ei kannata ottaa Prisman muovikassiakaan. 30 vuotias kaupparömpsä on pyörän tarakalla paras johon sopii ruokaostokset. Korshiin ei kyllä mahtuisi perunapussi, jauheliha ja maito,vaikka kaunis olisikin suomen talvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä joku veti herneet nenään tuosta tasoasiasta. Siis minä tarkoitin tyylitasoa. Olen esteettinen ihminen ja mielestäni on ihanaa esim kahvilassa katsella tyylikkäitä ihmisiä. Pariisissa lähinnä tai Italiassa. Suomessa ei ole mitään tyylikulttuuria, paitsi Papudesign ja Marimekko. Ulkomaalainen nainen kuolisi nauruun, jos hänelle näyttäisi vaatemallistokuvia näistä.
Ooh, ne tyylikkäät ihmiset ulkomailla, eikös anneta heille vain lisää naurun aihetta! Mistä tämä alemmuudentunne oikein tulee, kotikasvatus ollut perin juurin nujertavaa?
Joskus Ranskassa komenuksille oli työmaa päälikkönä Ranskalainen vanhaan aatelissukua oleva vanhempi herrasmies, pukeutui Barboun, fjällräven ja Härkilan retkeily/metsästys vaatteisiin eli näytti semmoiselta Keskitason Suomalais ukkelilta ja ajeli 90-luvun Peugeotilla. Mukava mies. Ei antanut sosiaallisen aseman ja rahan näkyä itsessään. Niinhän tuolla Ranskassa on sanontakin "vanha raha ei näy ja uusi raha näkyy" tai joku tuon tyylinen.
M33
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa italialaisten naisten tyyli on kaikkea muuta, kuin hillitty eleganssi.
Taitaa ihmiset tehä täällä päätelmiä erikansallisuuksien tyyleistä tv sarjojen pohjalta.
Joka maassa missä olen käynyt olen nähnyt sen classisen tuulipuvun, jopa Afrikassa.
M33
Vierailija kirjoitti:
Minun ei kannata ottaa Prisman muovikassiakaan. 30 vuotias kaupparömpsä on pyörän tarakalla paras johon sopii ruokaostokset. Korshiin ei kyllä mahtuisi perunapussi, jauheliha ja maito,vaikka kaunis olisikin suomen talvessa.
Kuka nyt käsilaukussaan ruokaostoksia kantaa, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus Ranskassa komenuksille oli työmaa päälikkönä Ranskalainen vanhaan aatelissukua oleva vanhempi
Entinen työkaverini ajoi vanhalla ruppasella Hiacella ja sukassa oli välillä varpaassa reikä, niin pultsarin näköinen tapaus. Harva tiesi että omistaa isoja tontteja Espoossa, järven ja parisen kymmentä asuntoa jotka olivat vuokralla. Ei se aina ulospäin näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kors vimmainen täällä on? Joka toinen juttu on korsista? Päästetään kors raukka jo eläkkeelle ja puhutaan mieluummin muista merkeista. Mitä mieltä Fendistä?
Tarkoittanet tuota, joka Korsia joka käänteessä haukkuu. Jos jotkus niistä tykkäävät, ostakoot, en tajua, miksi jollakulla on pakkomielle jotain laukkua haukkua. Käyttäköön itse mitä tahtoo ja jättäköön muut rauhaan.
Fendistä ei ole mulla mielipidettä, en ole niihin tutustunut.
Varmaan siksi kun joku puhuu siitä luksuslaukkuna kun ei sitä ole. Ei kai siinä muuta ole, ja jokainen käyttää mitä käyttää.
Joko nää luxus tuotteet tuli haukuttua?
Kyllä monilla suomalaisilla muoti/tyyli-ihmisillä on aitoja Hermesin laukkuja. Esim Alexa Dagmar on tyylikäs!
Fendin Peekaboo small tai medium kokoisena on yksi tyylikkäimmistä laukuista, joita tulee mieleen.