Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.

Vierailija
05.01.2025 |

Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia. 

Kommentit (311)

Vierailija
261/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisilla naisilla varsinkin Milanossa on joka toisella Guccin laukku. Siellä näkee vähän Chanelia muutenkin. 

Vierailija
262/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaisilla naisilla varsinkin Milanossa on joka toisella Guccin laukku. Siellä näkee vähän Chanelia muutenkin. 

Ehkä Via Montenapoleonella, ei muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosivat kotimaista, ja onhan se klassinen sekä hieman edullisempi. 

Vierailija
264/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokainen saa olla sellainen, kuin on ja ostaa mitä haluaa. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu kateus ja kyräily, sekä sana nolo. 

Muualla maailmalla merkkituotteet on vain arkipäiväisiä käyttöesineitä. Ehkä tyylilatauksella, mutta ilman arvolatausta. Suomessa, johtuen huonosta ostovoimasta kenties, omistajalleen kaunis esine ei saisi olla vain kaunis esine. Täällä kaikki on niin vakavaa.

Vierailija
265/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö? Deep-mekko. Onkohan se pre-loved?

https://papudesign.fi/products/kenno-dress-deep-women-multicolor

Hyvin osuu kuosit oikeille paikoille, alapäässä punaista edessä ja ruskeaa takana :D

😂 Karsee!

Vierailija
266/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa Guess ja Michael Kors nyt sitten luksusta tai ei, niin kestäviä ja toimivia ne ainakin. Guessin reppu on kestänyt hyvänä jo ainakin 5 vuotta. Ei ole kulunut, eikä haalistunut yhtään. Kultaväri on edelleen ihan ehjää. Ja Kors samoin on hyvin toimivaa ja kestävää.

Että enpä ihan ymmärrä miksi niitä jatkuvasti niin moititaan. Eikö tärkeitä ole, että laukku miellyttää kantajansa silmää, pysyy pitkään ehjänä ja on käyttökelpoinen?

Vierailija
267/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se antaa vähän simppelin kuvan ihmisestä, jos selvästi köyhällä tai keskituloisella on luksuslogoja. Tulee mieleen, että tuohonko sinä ne ainoat rahasi laitat? Et autoon, et taloon, et reissuun... et säästä mihinkään? Pitää olla paljon ylimääräistä, että on vara työntää tonneja johonkin riepuun.

Autoon nyt ei ainakaan kannata rahojaan laittaa ja asuntojen kanssakin alkaa olla vähän niin ja näin.

Mitä vikaa siinä on jos "köyhä" ostaa itsellee yhden tai kaksi vähän kalliimpaa ja kauniimpaa nahkalaukkua? Jos ovat hyvää laatua, niin ilahduttavat pitkään. Ja ekologistakin se on.

Vierailija
268/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on laadukkaita ja ostan siksi mutta en sellaisia joissa lukee isolla merkin nimi. Vuittonilta en koskaan käytä monogram kuosia, mutta nautin laadusta ilman että näyttää lv-vaatteelta tai laukulta.

Vierailija
269/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Korsin laukku on sama kuin Esprit 😭

Vierailija
270/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosivat kotimaista, ja onhan se klassinen sekä hieman edullisempi. 

Aika paljon edullisempi. Chanel vähintään 5-kertainen hinnaltaan.

Vierailija
271/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se antaa vähän simppelin kuvan ihmisestä, jos selvästi köyhällä tai keskituloisella on luksuslogoja. Tulee mieleen, että tuohonko sinä ne ainoat rahasi laitat? Et autoon, et taloon, et reissuun... et säästä mihinkään? Pitää olla paljon ylimääräistä, että on vara työntää tonneja johonkin riepuun.

Autoon nyt ei ainakaan kannata rahojaan laittaa ja asuntojen kanssakin alkaa olla vähän niin ja näin.

Mitä vikaa siinä on jos "köyhä" ostaa itsellee yhden tai kaksi vähän kalliimpaa ja kauniimpaa nahkalaukkua? Jos ovat hyvää laatua, niin ilahduttavat pitkään. Ja ekologistakin se on.

Ei mitään vikaa, ostakaa ostakaa naiset! Että huijaritkin saa elantonsa.

Vierailija
272/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lv monogrammikuosi on klassikko ja tietyissä tuotteissa jopa kaunis, varsinkin vintagena. 

Vierailija
273/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Korsin laukku on sama kuin Esprit 😭

So? Mä ostin mielelläni Esprittiä, sillä tiesin mitä sain. Se ei ollut huippulaatua mutta riittävän hyvää arkilaatua kuitenkin. Ja mitoitus sopi mun vartalolleni. Jäin tosiaan kaipaamaan sitä merkkiä. En ole löytänyt toista vastaavaa hinta/laatusuhteektaan toimivaa.

Vierailija
274/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ostetaan nuorille ns merkkivaatteita mutta eihän niissä näy että ovat jotain merkkejä, jos ostaa ilman logoja. Louis Vuitton on enemmän arkituote ja esim kengät nuorilla ovat kovassa käytössä todella kestäviä. Itse suosin Brunello Cuccinellia, joka Vuittonia kalliimpi mutta sen tietävät vain ne, joiden tarvitsee tietää. Se on hyvin suosittu Hgin pään Espoossa. En mainitse alueita tarkoituksella. 

Vierailija
275/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa ostetaan nuorille ns merkkivaatteita mutta eihän niissä näy että ovat jotain merkkejä, jos ostaa ilman logoja. Louis Vuitton on enemmän arkituote ja esim kengät nuorilla ovat kovassa käytössä todella kestäviä. Itse suosin Brunello Cuccinellia, joka Vuittonia kalliimpi mutta sen tietävät vain ne, joiden tarvitsee tietää. Se on hyvin suosittu Hgin pään Espoossa. En mainitse alueita tarkoituksella. 

Espoon omakotiasujat on oma lukunsa.

Vierailija
276/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea päätellä mistä alueista kyse ;) Ja hienoa että olette löytäneet muitakin merkkejä kuin LV. 

Vierailija
277/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lv monogrammikuosi on klassikko ja tietyissä tuotteissa jopa kaunis, varsinkin vintagena. 

Ja kaikkein eniten kopiotu tuote. Monogrammikuosi on jo puhki käytetty. Kukaan ei enää tiedä onko toisella feikki laukku vai oikea. Mä en ainakaan tiedä ja kun sellaisella laukulla tullaan kadulla vastaan niin ensimmäinen ajatus on että tolla on feikki laukku. 642

Vierailija
278/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkein eniten kopiotu tuote. Monogrammikuosi on jo puhki käytetty. Kukaan ei enää tiedä onko toisella feikki laukku vai oikea. Mä en ainakaan tiedä ja kun sellaisella laukulla tullaan kadulla vastaan niin ensimmäinen ajatus on että tolla on feikki laukku. 642

Jaa, minusta ne on ihan helppo tunnistaa. 

Vierailija
279/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aidot pystyy erottamaan feikeistä. Voitte yrittää myydä Dubai-feikkejä Torissa, mutta missään muualla ette niitä saa myytyä. 

Nykyään niitä on tosi vaikea erottaa. Tarvitaan asiantuntija käymään laukku kohta kohdalta läpi. Valitettavasti feikkilaukku bisneksessä pyörii todella suuret rahat ja moni on saanut karvaasti pettyä ostamaansa merkkilaukkuun kun se onkin todettu feikiksi. Näinhän tämä maailma menee, että siellä missä pyörii suuret rahat, siellä pyörii myös huijarit.

Mikähän siinä on ettei niitä feikkejä saada koskaan täysin näköisiksi tehtyä? Kyseessähän on kuitenkin vain laukku joka on melko yksinkertainen asia.

Vierailija
280/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €.  Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.

Mulla on kymppitonnin Chanel ja kehtaan oikein hyvin kulkea sen kanssa kaupungilla. Mieluummin ostan yhden hyvän, joka kestää koko elämän kuin joka vuosi uuden. Ja tosiaan vuonna 2015 maksoin laukustani 4000€ mutta nykyään hinta on kymppitonnin. Hikipajan tuotteissa ei arvo taida hirveästi nousta eikä jälleenmyyntimahdollisuut

Mä ostin just 4000 r auton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä