Muita jotka aikoo vihdoin ensi kesänä olla normipainoisia?
Itsellä on noin 25-30kg pudotettavaa eli vähintään se kilo viikkoon pitää saada veks.
Kommentit (104)
En pyri normipainoon, sillä itsekuri, itsetunto ei salli sitä. Punaisen lihan syöntiä vähennän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mä olen aina normaalipainossa. Välttelen hiilareita, syön kalaa, kanaa, salaatteja, hedelmi, kasviksia.. Raejuusto ja avokado käyvät monen kaveriksi. Syön parin kolmen tunnin välein jotain välipalaa.. ja lämpimän ruoan syön kerran päivässä, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Liikun joka päivä, talvella käävelen ja kesällä pyöräilen. Nukun riittävästi enkä stressaa. En syö ikinä itseäni ähkyyn.. Syön elääkseni, enkä elä syödäkseni.
Minusta tässä on juuri ne olennaiset asiat. Kun itse tein samalla tavalla niin paino putosi 6-7 kiloa muutamassa kuukaudessa ( ehkä 4 kuukautta, en laskenut) ilman että ajattelin mitään painon pudotusta. Halusin vain elää terveellisemmin. Olin ennen painon pudotusta 72 kg, nyt noin 65kg. Pituus 169 cm. Miksiköhän tuo edellinen kommentti alapeukutettiin?
Alapeukutin, koska oli tarpeetonta fleksaamista läskeille. Tuo dieetti on toki ihan oikein, mutta siis kuka tulee tällaiseen ketjuun pätemään että olen aina normaalipianossa.
Vaaka näyttää nyt 90kg.
Yritän saada juhannukseen mennessä lukemaksi 80kg.
M46
Vierailija kirjoitti:
Mikä on toi alun helppo pudotus? Jossain viestissä mainittiin että "nesteet lähteneet liikkeelle"?
Omakin kokemus on että heti kun mennään oikeaan suuntaan ja vähän lisätään liikuntaa ja vähennetään pahimmat höttöhiilarit niin ekat kilot lähtee helpolla. Mutta onko ne nestettä? Järkkyykö kehon nestetasapaino vai ainoastaan turvotus vähenee?
Jossain esitetttin että viskeraalirasva häipyy ekana, ja epäilemättä niin tekeekin mutta ei sekään ihan viikossa likkahtane, vaan vaatii muutaman kuukauden aikaa. Pelkkä viskeraalirasvan hävittäminen riittää useimmille siihen että vaatteet mahtuu päälle ja terveys kohenee VALTAVASTI. Käytännössä ylipainon pahimmat terveysriskit liittyvät viskeraalirasvaan. Toki siitä on vielä matkaa sixpäkin paljastumiseen, mutta siinä kohtaa on syytäkin hidastaa laihtumista.
Itse mainitsin nesteiden poistumisen, olen siis se joka painoi joulun aikaan lähes 69kg ja nyt 66,1kg.
Tosiaan kun puhutaan näin lyhyestä ajasta, niin en usko tuon olevan kuin nestettä. Turvotus vatsasta on selkeästi lähtenyt, mutta varsinaisesti rasvaa en usko näin lyhyessä ajassa lähteneen.
Vierailija kirjoitti:
Haluun muutaman kilon pois. Oon 173/58 tai jotain tota luokkaa ja tiedän kyllä olevani hoikka enkä tod pidä itseäni isona eikä ole vääristynyt kehonkuva, mutta tavoite laskea rasvaprosenttia hiukan terveellisellä tavalla kehoa kuunnellen. Harrastan myös sellaista urheilulajia jossa keveydestä on hyötyä. Paino on pyörinyt siellä 54-55kg paikkeilla myös joskus ja se on itselleni huomattavasti parempi, vaikka kyse on vain muutamista kiloista. Millekään kitudieetille en ala vaan yritän sen muutaman kilon saada terveellisellä tavalla pois, jotta olisi pois ihan jäädäkseen.
Kun olin saman kokoinen, terveydehoitaja kehotti nostamaan painoa 60:een tai vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen paino on ok ja hyvä.
Annetaan jokaisen olla kuin tarkoitettu on.
Ei ole hyvä olla lihava.
No et sinä eikä kukaan muukaan määrittele sitä mikä on kenelläkin hyvä paino ym. Kukin olkoon sen painoinen kuin haluaa. Ei vaikuta mun elämään muiden paino.
Vierailija kirjoitti:
En, mä olen aina normaalipainossa. Välttelen hiilareita, syön kalaa, kanaa, salaatteja, hedelmi, kasviksia.. Raejuusto ja avokado käyvät monen kaveriksi. Syön parin kolmen tunnin välein jotain välipalaa.. ja lämpimän ruoan syön kerran päivässä, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Liikun joka päivä, talvella käävelen ja kesällä pyöräilen. Nukun riittävästi enkä stressaa. En syö ikinä itseäni ähkyyn.. Syön elääkseni, enkä elä syödäkseni.
Normaalipainoisella ihmisellä ei ole mitään syytä vältellä hiilareita. Munuaiset ei tykkää ylimääräisistä proteiineista, eikä keho edes pysty niitä hyödyntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vielä edelliseen liittyen, AP mainitsee että "kilo viikossa". Onnistuu kyllä alussa, tästä on mullakin kokemusta. Tavoittelin kiloa kuukaudessa mutta kun vähän teki pikku muutoksia liikunnan ja sokerin määrään niin lähti aluksi kilo viikossa.
Mutta olisiko kilo kuukaudessa sopivampi vauhti sitten kun aletaan lähestyä normaalipainoa ja kun kuitenkin lihastakin alkaa sitten tulla?
Ei
Kilo kuukaudessa on mulle ainakin sopiva tahti. Sen voi tehdä näkemättä nälkää, eikä jää nälkävelkaa. Eli sitä mikä saa sut dietin jälkeen ahmimaan, koska koko ajan on nälkä.
10kg vähennys tavoitteena, nyt keikun ylipainon rajoilla ja luulen että tuon määrän laihdutettua myös näyttäisin paremmalta. Tässä motivoi ero ja toive löytää uusi rakkaus ja alkava 40v kriisi.
Mä olen jo nyt. Olen ollut itseasiassa koko ajan 😊
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen paino on ok ja hyvä.
Annetaan jokaisen olla kuin tarkoitettu on.
Ennenaikainen kuolema ja nivelongelmat oman toiminnan seurauksena on ok ja hyvä
Mä olin onnettomuudessa ja olen siitä asti eli yli 20 vuotta ollut pyörätuolissa. Voin kävellä vain tosi pieniä matkoja ja niitäkään en joka päivä. Kuntosalilla voin käydä ja sitten jotain jumppaa kotona voin myös tehdä. Mulla on monia sairauksia ollut jo ennen tätä ja niiden takia paljon rajoitteita ruokien kanssa. Olen kasvissyöjä. Koskaan ei ollut eikä ole vieläkään ollut makeanhimoa. Sairauksien takia en oikein voi syödä sipsejä tai vastaavia eli niistäkään laihtuminen ei ole kiinni. En siis mussuta tai muutenkaan syö makeita tai herkkuja. Tässä tuolissa on vaan aika vaikeeta saada sellaista kulutusta että pystyis varsinaisesti laihtumaan.
ideoita näiltä tekosyiden hokijoilta?
ei koskaan kannattais kommentoida kenenkään tilannetta tietämättä siitä mitään.
Ikäni ollut normaalipainoinen, se on ihan hyvä vaikkei nyt mikään tavoite olekaan.
Vierailija kirjoitti:
10kg vähennys tavoitteena, nyt keikun ylipainon rajoilla ja luulen että tuon määrän laihdutettua myös näyttäisin paremmalta. Tässä motivoi ero ja toive löytää uusi rakkaus ja alkava 40v kriisi.
Sama painon kanssa. Käväisin jo ylipainon puolella, nyt nesteiden liikkeellelähdettyä keikun siinä rajoilla.
Olisi kiva jo vaa'an lukemat muuttuisi alaspäin nopeammin, mutta täytyy ajatella tämä maratonina pikajuoksun sijaan :D
Itseäni motivoi kivat kesävaatteet, joita sitten hoikempana käyttäisin. Ja että vuosien jälkeen paino alkaisi taas vitosella kutosen sijaan.
Minä haluan olla normipainossa!! Pudotettavaa löytyy kun alkaa jo hätyytellä 90 kiloa😅
Pakko saada kiloja pois!
Vierailija kirjoitti:
Mä pudotin reilu vuosi sitten 10 kiloa ja pysyneet poissa, jos ottais toisen 10 kiloa tähtäimeen kesäksi.
Minulla on sama tavoite, kymppi pois kesään mennessä. Viime vuonna putosi n. 12 kiloa ihan yrittämättä, joten pienellä panostuksella pitäisi onnistua helpohkosti.
Olisin sitten normaalipainossa, tosin en aivan ihannepainossani. 56-58 kg on lopullinen tavoite, jossa tuntisin itseni taas ihmisen näköiseksi. Tosin kun paino kävi melkein 90 kilossa pahimmillaan, tämä reilu 70 kiloakin tuntuu jo juhlalta. Varmaan hajoan hyvään oloon, kun saavutan lopullisen tavoitteeni.
Vierailija kirjoitti:
Mä aion! Nyt on jo lähtenyt muutama kilo marraskuusta. Hyvältä näyttää. Jotenkin tuntuu, että syöminen on "normaalia" nyt. Koin jonkun ihme herätyksen, eikä ole sen jälkeen tehnyt mieli syödä enempää kuin on nälkä. En laske kaloreita, enkä muutakaan. Enkä koita syödä "terveellisesti", mitä se sitten kullekin milloinkin tarkoittaa.
Minä koin vastaavan herätyksen noin vuosi sitten. Yritin ja yritin laihduttaa vaikka millä keinoin, mutta aina sorruin ennemmin tai myöhemmin syömään liikaa. Sitten ykskaks ihan kuin aivoissa olisi väännetty joku piilotettu kytkin uuteen asentoon ja vain nälkään ja vain juuri ja juuri kylläisyyteen asti syöminen muuttui helpoksi kuin hengittäminen.
Syön ihan kaikkea, enkä kuuntele muuta kuin kehoani siinä, mitä nälän tyydyttämiseksi suuhuni laitan, mutta syön vain, kun olen nälkäinen, enkä silloinkaan mätä ähkyyn saakka niin kuin aiemmin tein. Joinain päivinä saatan syödä vain kerran, jollei tee mieli enempää, toisina 3-4 kertaa. Syön åmyös herkkuja, kun mieli tekee, mutta nykyään ei enää kovin usein tee.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisenä jo.
Tämä sama tavoite täälläkin. (Häät)
Aloitin projektini viime vuonna, nyt 12 kiloa kevyempänä. Syksyn otin rennommin, ja nyt taas uudella motivaatiolla eteenpäin :) Tavoitteena on vielä noin kymmenen kiloa, katsotaan sitten mikä näyttää peilissä hyvältä.
Vielä edelliseen liittyen, AP mainitsee että "kilo viikossa". Onnistuu kyllä alussa, tästä on mullakin kokemusta. Tavoittelin kiloa kuukaudessa mutta kun vähän teki pikku muutoksia liikunnan ja sokerin määrään niin lähti aluksi kilo viikossa.
Mutta olisiko kilo kuukaudessa sopivampi vauhti sitten kun aletaan lähestyä normaalipainoa ja kun kuitenkin lihastakin alkaa sitten tulla?
Ei