Muita jotka aikoo vihdoin ensi kesänä olla normipainoisia?
Itsellä on noin 25-30kg pudotettavaa eli vähintään se kilo viikkoon pitää saada veks.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin painojen nostoa ja jumppaa sekä sokerikoukku pois, niin kilot putoaa ihan hujauksessa.
Juo myös paljon vettä - mielellään suodatettuna, jos sinulla on suodatinkannu tai suodatin hanassa, poistamassa myrkkyjä.
Huijaa itseäsi hedelmillä ja runsailla maukkailla vihanneksilla, niin sokerikoukku hellittää.
Esim. Taatelit ovat alussa parhaita makeannälkään, eikä niitä voi edes paljoa syödäkään.
Tiesitkö ettei kaikilla ole makeanhimoa ja siksi siitä ei tarvitse päästä eroon.
Realistinen tavoite on 0,5-1 kg/viikko.
Onko kukaan käyttänyt glp1 laihdutuslääkkeitä? Haluaisin kovasti mutta lääkärini mielestä ei ollut hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Bmi on mun mielestä vähän kehno mittari mihinkään. Mielestäni paino jakautuu kaikilla niin yksilöllisesti että bmi numerot ovat hieman turhia muussa kuin lääketieteen parissa työkaluina. Oma olo tärkein! Tsemppiä kaikille pitkäkestoisiin elintapamuutoksiin!
Normaalipaino = paino ei aiheuta terveysongelmia.
Normaalipainon BMI-rajat on määritelty sen mukaan.
Oma olo ei todellakaan ole tärkein, vaan jos painoa on liikaa niin on laihdutettava.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt glp1 laihdutuslääkkeitä? Haluaisin kovasti mutta lääkärini mielestä ei ollut hyvä idea.
Terveelliset elämäntavat onnistuvat ilman laihdutuslääkkeitäkin. Ozempic yms. ovat pelkkiä oikoteitä joiden tarkoitus on korvata itsekuri.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap onnistuisi, kun ei ole aiempinakaan vuosina onnistunut. Jos ei muuta teko syytä keksi niin selittää, että on tehnyt kaiken oikein, mutta ei vain laihdu. Ööh jotain tekee kyllä silloin väärin 😂😂😂
Osa onnistuu, osa ei. Näin se menee. Minä olen normaali painoinen hoikka, mutta tupakan olen lopettanut usein mutta aloittanut useammin
Bmissä ongelma on myös uusi ja vanha laskukaava. Lääkärit Suomessa käyttävät vanhaa ja se voi olla tosi harhaanjohtava jos on keskimääräistä pidempi tai lyhyempi potilas.
Vierailija kirjoitti:
Kesäksi viimeistään tavoite saada BMI alle 19, nyt keikutaan jossain 20-21 paikkeilla
Miksi BMI pitäisi olla alle 19? Itselleni ainakin 19 on liian vähän. Keho pyrkis sitä sitten koko ajan muutaman kilon nostamaan.
Ei varmaan kaikilla onnistu ilman lääkkeitä. Haluaisin lääkkeen mutta samalla haluaisin kruunun siitä että olen itse tehnyt työtä laihtumisen eteen 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä pudotin reilu vuosi sitten 10 kiloa ja pysyneet poissa, jos ottais toisen 10 kiloa tähtäimeen kesäksi.
Miten pudotit? Olisi kiva tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäksi viimeistään tavoite saada BMI alle 19, nyt keikutaan jossain 20-21 paikkeilla
Miksi BMI pitäisi olla alle 19? Itselleni ainakin 19 on liian vähän. Keho pyrkis sitä sitten koko ajan muutaman kilon nostamaan.
Mietin samaa. Ennemmin noin alhaisessa painossa sitten pyrkii muuttamaan kehonkoostumusta eikä painoa jos ei vielä itse itselleen riitä.
Mä haluan pudottaa muutaman kilon. En tiedä tarkkaan paljonko nyt painan, ehkä 62-63. Kesällä haluan olla 58-59. Tavoite on tiputella puolisen kiloa viikossa. En ota stressiä, kyllä ne siitä sulaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaa aiot. :D
Todellakin aiot, mutta oletko. Se on eriasia.
Ei ole. Ja tämä on provo. Ap oikeasti on normaalipainoinen ja pilkkaa yliapainosia.
Mietin samaa, että eikai kukaan oikessti sönklää mitään tällasta. Ensi kesänä ap on vieläkin ylipainonen.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan pudottaa muutaman kilon. En tiedä tarkkaan paljonko nyt painan, ehkä 62-63. Kesällä haluan olla 58-59. Tavoite on tiputella puolisen kiloa viikossa. En ota stressiä, kyllä ne siitä sulaa :)
Stressittömyys kyllä auttaisi painoa sulamaan. Mistäköhän sitä aloittaisi stressittömyyden opettelun? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaa aiot. :D
Todellakin aiot, mutta oletko. Se on eriasia.
Ei ole. Ja tämä on provo. Ap oikeasti on normaalipainoinen ja pilkkaa yliapainosia.
Mietin samaa, että eikai kukaan oikessti sönklää mitään tällasta. Ensi kesänä ap on vieläkin ylipainonen.
Itsepetos huipussa. Fiilistelee nyt onneissaan ja sitten, kun ei onnistu lisää itsepetoksia. Ei vika ollut minussa, en vaan laihtunut. Huoh
Miksi suhtaudutte noin ylimielisesti ja pilkkaavasti ylipainoisten laihdutusyrityksiin?
Minä aion! Tai ainakin aion päästä pois merkittävän ylipainon kategoriasta. Pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhtaudutte noin ylimielisesti ja pilkkaavasti ylipainoisten laihdutusyrityksiin?
Koska ne todellakin on yrityksiä. Hyvin harvoin näkyy niitä onnistuneita, mutta näitä yrityksiä tulee vastaan pilvin pimein. Miten noita voisi ottaa vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveelliset elämäntavat onnistuvat ilman laihdutuslääkkeitäkin. Ozempic yms. ovat pelkkiä oikoteitä joiden tarkoitus on korvata itsekuri.
Tietääkö kukaan kuinka yleistä Suomessa on saada laihdutuslääke niin halutessaan? Ja siis toki itse kokonaan maksaessaan.
Mä aion! Nyt on jo lähtenyt muutama kilo marraskuusta. Hyvältä näyttää. Jotenkin tuntuu, että syöminen on "normaalia" nyt. Koin jonkun ihme herätyksen, eikä ole sen jälkeen tehnyt mieli syödä enempää kuin on nälkä. En laske kaloreita, enkä muutakaan. Enkä koita syödä "terveellisesti", mitä se sitten kullekin milloinkin tarkoittaa.