Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka aikoo vihdoin ensi kesänä olla normipainoisia?

Vierailija
05.01.2025 |

Itsellä on noin 25-30kg pudotettavaa eli vähintään se kilo viikkoon pitää saada veks.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluun muutaman kilon pois. Oon 173/58 tai jotain tota luokkaa ja tiedän kyllä olevani hoikka enkä tod pidä itseäni isona eikä ole vääristynyt kehonkuva, mutta tavoite laskea rasvaprosenttia hiukan terveellisellä tavalla kehoa kuunnellen. Harrastan myös sellaista urheilulajia jossa keveydestä on hyötyä. Paino on pyörinyt siellä 54-55kg paikkeilla myös joskus ja se on itselleni huomattavasti parempi, vaikka kyse on vain muutamista kiloista. Millekään kitudieetille en ala vaan yritän sen muutaman kilon saada terveellisellä tavalla pois, jotta olisi pois ihan jäädäkseen.

Ehkä olisi hyvä keskittyä vain rasvaprosentin pienentämiseen? 54-55kg olet jo alipainon puolella ja kuten sanoitkin niin eihän tuossa ole montaa kiloa eroa nykyiseen painoon. Itse siis keskittyisin ennemmin rasvaprosentin pienentämiseen kuin painon numeroon. 

Vierailija
62/104 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä laihduttamiseen! Mä oon normaali painoinen BMI 20, mutta jos pitäisi laihduttaa, en tiedä miten sen tekisin. Rakastan ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin laihtua mutta totuus on, että aivan turha yrittää. Ei tule onnistumaan.

Syö vähemmän kuin kulutat. Ei tarvitse ryhtyä mihinkään urotekoihin, riittää kun huolehdit että joka päivä ILMAN POIKKEUKSIA kulutat 150kcal enemmän kuin syöt. 

Sillä tavoin paino putoaa vuodessa n. 7kg. Hidas painonpudotus jää myös todennäköisemmin pysyväksi kuin nopea kaalikeittodieetillä saavutettu "bikinikroppa".

Vierailija
64/104 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu multa normaalipainoon pääsy vielä tulevana kesänä. Mun pitää pudottaa painoa 40kg, että olen normaalipainon ylärajoilla. Ei onnistu kesään mennessä, mutta aikanaan kyllä.

Vierailija
65/104 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mä olen aina normaalipainossa.  Välttelen hiilareita, syön kalaa, kanaa, salaatteja, hedelmi, kasviksia.. Raejuusto ja avokado käyvät monen kaveriksi.  Syön parin kolmen tunnin välein jotain välipalaa..  ja lämpimän ruoan syön kerran päivässä, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Liikun joka päivä, talvella käävelen ja kesällä pyöräilen. Nukun riittävästi enkä stressaa. En syö ikinä itseäni ähkyyn.. Syön elääkseni, enkä elä syödäkseni. 

Vierailija
66/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin kahden vuoden aikana melkein 30kg. Olen nyt lihaksikkaassa kunnossa mutta myös läskiä on, silti BMI normaalipainon puolella. Mietin kuitenkin jos pudottaisi vielä painoa tai siis kiristäisi ruokavaliota ja keskittyisi aerobiseen liikuntaan enemmän. Olisi kiva lisätä juoksumatkaa ja -vauhtia sulan maan kaudeksi. 

Tsemppiä kaikille liikuntaan ja hyvään ruokavalioon 

67/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tästä kesällä taas putoaa normaalin puolelle 😃

Vierailija
68/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on sairaus.

Vierailija
69/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mä olen aina normaalipainossa.  Välttelen hiilareita, syön kalaa, kanaa, salaatteja, hedelmi, kasviksia.. Raejuusto ja avokado käyvät monen kaveriksi.  Syön parin kolmen tunnin välein jotain välipalaa..  ja lämpimän ruoan syön kerran päivässä, Juon vettä, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Liikun joka päivä, talvella käävelen ja kesällä pyöräilen. Nukun riittävästi enkä stressaa. En syö ikinä itseäni ähkyyn.. Syön elääkseni, enkä elä syödäkseni. 

Normaalipainossa pysyäkseen ei tarvitse vältellä hiilareita tai punaista lihaa. Todellakaan en ala kituuttamaan millään purjoilla, vaan syön sitä mikä on mielestäni hyvää. Kun ei syö enempää mitä kuluttaa, ei liho.

Vierailija
70/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kahdettakymmenettä kertaa kyllä. Viime vuonnakin oli aikeissa. Mulla vaan on niin saakelin tyhmä pää, että sen pitää lyödä itsensä uudestaan ja uudestaan samaan seinään. No jospa tällä kertaa onnistuisi.

Vierailija
71/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä jo.

Vierailija
72/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin laihtua mutta totuus on, että aivan turha yrittää. Ei tule onnistumaan.

Syö vähemmän kuin kulutat. Ei tarvitse ryhtyä mihinkään urotekoihin, riittää kun huolehdit että joka päivä ILMAN POIKKEUKSIA kulutat 150kcal enemmän kuin syöt. 

Sillä tavoin paino putoaa vuodessa n. 7kg. Hidas painonpudotus jää myös todennäköisemmin pysyväksi kuin nopea kaalikeittodieetillä saavutettu "bikinikroppa".

Typerää esittää kaksi ihan äärilaitaa. Siitä välistä löytyy se tehokkain keino.

Vierailija
73/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä voi mitenkään näin tarkkaan mitoittaa tavallinen tallaaja. Samankin painoisilla ihmisillä on eroja kulutuksessa, ja paino vaihtelee nesteen määrän mukaan yms , joten miten siitäkään päättelet tarkan kulutuksen, vaikka seuraisit sekä syötyjä kilokaloreita että painoa. Myöskään ruuan energiamäärät ei ole tarkkoja. Joku väitti, että 20 % tarkkuus riittäisi elintarviketeollisuudessa, tosin se nyt oli yksittäinen heitto mutta kuitenkin.

Myös tuossa laskelmassa oli vähän epätarkkuutta? Yleensä sanotaan, että 7000 kcal vastaa yhtä painokiloa ja itse saan vuoden vajeeksi silloin 135 kcal / päivä. Ehkäpä tuo 7000 kcal on sitten itsellä epätarkka?

Mutta eihän sitä tietoa toki tarvitsekaan. Jos onnistuu pudottaan painoa tuon 7 kg niin  silloin om tosiaan keskimäärin syönyt suunnilleen tuon verran kulutustaan vähemmän, hieno homma. Laskelmat voi olla apuna.

Vierailija
74/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna käväisin vaa'alla, ja paino oli 68,8kg (pituus 165cm).

Vähensin kalorit niin, että vajetta tulee n. 500 per päivä. Nesteet lähti jo liikkeelle, ja sen jäljiltä paino nyt 66,1kg.

Vielä mennyt yllättävän iisisti. Olisi kiva, jos kesään mennessä paino olisi esim. 58kg. Liikuntaa en tähän samaan nyt lisää, koska lisää itselläni aina myös ruokahalua ja siten romuttaa painonpudotustavoitteet.

Vierailija
75/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. ei liity uuteenvuoteen eikä kesään (rantakuntoon) vaan liittyy siihen että labrassa verensokeri huitelee kuuden paikkeilla, painoindeksi on 26 ja vyötäröä on metri. Myös munuaisarvoissa on ongelmaa. Jaloissa on kihtioireita, väsyttää, kusettaa, janottaa ja nolottaa. 

Nämä ovat osin perussairauden ja lääkkeiden, osin perintötekijöiden ja osin korkean iän aiheuttamia muutoksia. Painon nousu on ollut viimeaikaista, ja painon laskukin on onnistunut, nyt on tullut tavallaan vähän tie vastaan eli paitsi ulkonäön ja voinnin takia, myös loppuikäni terveyden takia olisi hyvä pudottaa painoa ja nostaa kuntoa. 

Joulun jälkeen on lähtenyt se helppo 2 kg ja jaksan nyt vähän paremmin. mittarin mukaan hapenottokyky on palautuntu parin pykälän verran. Kyllä motivoit! 

Vierailija
76/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on juuri ne olennaiset asiat. Kun itse tein samalla tavalla niin paino putosi 6-7 kiloa muutamassa kuukaudessa ( ehkä 4 kuukautta, en laskenut) ilman että ajattelin mitään painon pudotusta. Halusin vain elää terveellisemmin. Olin ennen painon pudotusta 72 kg, nyt noin 65kg. Pituus 169 cm. Miksiköhän tuo edellinen kommentti alapeukutettiin?

Vierailija
77/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen paino on ok ja hyvä.

Annetaan jokaisen olla kuin tarkoitettu on.

Ei ole ylipaino ok. Ei ole tarkoitettu niin

Vierailija
78/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt viisi päivää rajoittanut hiilareita, jättänyt vehnän kokonaan pois ja ollut pätkäpaastolla 14-18 tuntia joka päivä. Olo tuntuu jotenkin selkeämmältä ja raikkaammalta. Rankinta on ollut iltasyömisen jättäminen pois sekä puolipaniikki siitä kun töihin pitää mennä ilman aamupalaa. Näissä pelkona on se, että entä jos en saa tyhjällä mahalla unta ja entä jos pyörryn töissä ennen lounasaikaa. Kumpikin pelko on ollut ihan turha. Ihminen voi elää, nukkua, työskennellä hyvin ilman ilta-, aamu- ja välipalaa.

Vierailija
79/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan pudottaa muutaman kilon. En tiedä tarkkaan paljonko nyt painan, ehkä 62-63. Kesällä haluan olla 58-59. Tavoite on tiputella puolisen kiloa viikossa. En ota stressiä, kyllä ne siitä sulaa :) 

Mulla lähtöpaino aivan sama, eli tänä aamuna 62,8kg. Laihdutin elo-joulukuussa 7,5kg. Tarkoituksenani on päästä kesäksi 56-58kg painoon. 

Se miten onnistuin pudottamaan 7,5kg: säännöllinen ateriarytmi, runsaasti proteiinia (kala, kana, raejuusto, rahka ja joskus kananmunia), punainen liha pois, runsaasti kasviksia+juureksia, herkkuja hyvin harvoin ja säännöllinen lihaskuntotreeni salilla x 3/vko sekä reippaat kävelylenkit.  

Ikää 57v, eikä ollut edes vaikeaa.

Vierailija
80/104 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on toi alun helppo pudotus? Jossain viestissä mainittiin että "nesteet lähteneet liikkeelle"? 

Omakin kokemus on että heti kun mennään oikeaan suuntaan ja vähän lisätään liikuntaa ja vähennetään pahimmat höttöhiilarit niin ekat kilot lähtee helpolla. Mutta onko ne nestettä? Järkkyykö kehon nestetasapaino vai ainoastaan turvotus vähenee? 

Jossain esitetttin että viskeraalirasva häipyy ekana, ja epäilemättä niin tekeekin mutta ei sekään ihan viikossa likkahtane, vaan vaatii muutaman kuukauden aikaa. Pelkkä viskeraalirasvan hävittäminen riittää useimmille siihen että vaatteet mahtuu päälle ja terveys kohenee VALTAVASTI. Käytännössä ylipainon pahimmat terveysriskit liittyvät viskeraalirasvaan. Toki siitä on vielä matkaa sixpäkin paljastumiseen, mutta siinä kohtaa on syytäkin hidastaa laihtumista.