**Maaliskuun inssiläiset**
Hei!
Täällä tomerana jo aloittelen maaliskuulle inssiläisten pinoa, jospa tästä tulisi positiivisempi kuin alkuvuoden kaksi ensimmäistä vastaavaa.
Itselläni kaksi mönkään mennyttä inssiä takana (12/06 ja 02/02) ja nyt vielä yritellään ainakin tämä. Clomeja popsittu alkukierto, ja seurantaultra maanantaina 5.3. Näillä näkymin inssi 9.3. (kp16).
Niin, ja ollaan selittämättömästi lapsettomia, minä -75 ja mies -72.
Muita maaliskuisia inssiläisiä?
Jessica (kp7/28-32)
Kommentit (96)
Ruustinna77 pe 2.3.
Seri ke 7.3.
Jessica pe 9.3
tituliini0 9.3?
Simpukka76 ma 12.3?
Muppelo ma 12.3?
Tikru_26
MaijaX
Pittinen
-Diina-
Mauku
Ylihuomenna olis sitten ultra. Saa nähdä mikä on tulos, kun nyt söin Clomeja vaan annostuksella 50mg/ pv. Mun tuurilla tietty ovis osuu viikonlopulle, mutta tulen sitten kertomaan miten kävi.
kylläpäs täälllä on porukkaa. eipä sitä näin monelle elämään tämmöisia stressejä ja vaikeuksia toivoisi. itse asiassa ei yhdellekään.
No mutta, tervetuloa kaikki uudet. kiva että saa piinistellä kanssasisarien kanssa. ja koska meitä on näin monta niin todennäköisyys plussille kasvaa. tämä on sitä positiivista ajattelua.
Kiitos Pittinen listasta. mun kohdalla tuo päivämäärä kysymysmerkin kera ei pidä kyllä enää paikkaansa. ovis antaa odottaa itseään. nyt kp15 ja ovistesti aamulla vieläkin nega. ei edes mitään tuntemuksia. viime kuussa kuitenkin clomit aiheutti sellaisen " tennispallo alavatsassa" -tunteen jo kp10 tienoilla. follikkeliultraan en siis matkan takia tässä kierrossa päässyt, joten en yhtään tiedä miten rakkulat on kasvanut. clomeja söin vain kierron 3.-5. pvät. ajattelin testata uudetsaan jo iltapäivällä. viime kierrossa aamun ovisplussan jälkeen menimme matkan takia inssiin jo samana iltapäivänä, ja kas kummaa ovis oli jo tapahtunut.
testaatteko te muut ovista aamuisin kerran / vrk vai miten?
no tällaisia täällä taas pohditaan. vois edes se ovisplussa tulla kiltisti, saati sitten SE TOINEN plussa. grrr.
muppelo
Minä siis 23, mies 29, yritystä kohta pari vuotta takana. Ensin tutkimuksissa meissä vaikka mitä vikaa, siten yhtäkkiä ei mitään, eli aika lailla selittämättömiä nyt taidetaan olla....
Huomenna olis kp12 ja seurantaultra. Meille tämä on ihan ensimmäinen hoito ja ollaan vähän ulapalla kaikesta tästä mitä tapahtuu...
Milloinkohan sitten se meidän inssi mahtaakaan olla...?
Mulla käytössä clomifenit myös. Hirveitä kiukkukohtauksia ihan ilman syytä tulee välillä, alavatsaa turvottaa ja nää hikoilukohtaukset on aivan KARMEITA.... Öisin välillä herään siihen, et isännän pitää peitolla löyhytellä, kun lakanat on hiestä märkiä...
No, toivottavasti tämä on sen arvoista, että joskus sen oman nyytin sitten sais...
tervehdys kanssasisaret ja tervetuloa Höntti mukaan. hurjia nuo sinun clomi-sivuoireet, mulla ne ei ole aiheuttanut mitään. toivotaan että vaivanpalkkanne tulee sen oman nyytin muodossa :)
meillä oli sitten kuitenkin jo tänään kolmas inssi. ovisplussa tuli kuin tulikin kun eilen ip testasin. ovistuntemukset alkoivat ja senkin takia halusin testata. ja hyvä että testasin sillä ovis oli taas jo tapahtunut kun lääkäri tänään toimenpiteen jälkeen ultralla katsoi. joten tänä aamuna testaamalla inssi olisi ollut vasta huomenna, jos se siis olisi siis ollut enää plussa tänä aamuna. no olipas selitys, no toivottavasti jotain tolkkua saitte.
olemme miehen kanssa pohtineet että jättäisimme hoidot tähän. tää on kuitenkin aika rankkaa. jää aika paljon elämätöntä elämää kun ajatukset pyörii niin paljon plussien ympärillä. mut saa nähdä saako itsensä ohjelmoitua uudelleen, sitten kuitenkaan.
tässä taas päivitetty lista.
Ruustinna77 pe 2.3.
Seri ke 7.3.
Jessica pe 9.3
tituliini0 9.3?
Simpukka76 ma 12.3?
Muppelo ti 13.3.
HönTTi04
Tikru_26
MaijaX
Pittinen
-Diina-
Mauku
Tänään sitten tohtorissa käyty.... Kohdun limakalvo oli vaan(?) 4mm paksu, onkohan tuo kamalan vähän tässä vaiheessa...? Follikkeleita oli kaksi tyrkyllä, toinen 11 ja toinen 12mm (jos mä ihan oikein ymmärsin...). Ylihuomenna pitäis sitten aloittaa ovistestailut ja inssi menee sitten näillä näkymin maanantaihin. Ainakin ankarasti toivotaan niin, ettei ovisplussa tulla pärähtäisi viikonloppuna, ettei mene ohi... Mihin aikaan päivästä te muut yleensä testailette? Kun olenko mä ymmärtäny oikein, et pitäis olla hereillä ainakin tunti ennen testausta? paljon kaikenlaisia kysymyksiä, kun on ihan uutta ja ihmeellistä tämä touhu....
*** jänskäilevä ja ihmettelevä Höntti ***
Kävin sitten tänään seurantaultrassa ja sieltähän löytyi 5 follikkelia joten tosi huono uutinen mun kannalta vaikka lääkäri sanoi että tuo on hyvä uutinen koska olenpahan ainakin lisääntymiskykyinen. Ei paljon lohduttanut tuo lääkärin kommentti just tuolla hetkellä. Lääkäri varasi kuitenkin meille perjantaiksi inssi ajan jos 2 follikkelia ois kasvaneet ja ne 3 pysyneet saman kokoisina ni sitten kuulemma vois tehdä inssin. Onko jollakin kokemusta tällaisesta että ois ollut 5 follikkelia mutta silti on pystytty tekemään inssi? Rupesin aivan hillittömästi itkemään kun pääsin kotiin lääkäristä koska jos tämä kaikki onkin ollut turhaa... siis kaikki clomin popsimiset ja pistämiset. En saa edes nukutuksi koska ajattelen vain koko ajan perjantaita että tehdäänköhän se vai ei =( Anteeksi vuodatukseni mutta kun ei oikein pysty muualle purkautumaan. Toivon, että kaikki me saataisiin se toivottu plussa!
Omaa napaa heti alkuun: Kävin aamulla ultrassa ja yli melkein 20mm munis löytyi vasemmasta munasarjasta. Hyvä uutinen, siis. Menogon toimii kuten pitääkin. Tsekkasivat aamulla, ettei ole lh-huippua meneillään ja antoivat vielä kotiin toisen testin mukaan. Sen teen kohtapuoliin, pitää tehdä 10min ennen Pregnylin pistämistä. Jos ovistesti näyttää positiivista, inssi on huomenna aamulla. Jos negatiivinen, sitten pistän Pregnylin ja inssi torstaiaamuna. Kohta siis tiedän miten tehdään ja raportoin piakkoin lisää!
[b]Pittinen[/b]: kiitos korjauksista! Toivottavasti sulla clomit toimii kuten pitääkin. Joskus ne saattaa temppuilla (kuulemma) ja toimia eri tavoin eri kierroissa, mutta sulle tulee toki nyt kaksi kaunista munista, eiks vaan :) Ja pääsette pian tositoimiin.
[b]Simpukka[/b]: Onnea yritykseen! Toivottavasti luomukiertoon tehdyt inssit tuovat tuloksen etkä joudu suotta piikkirumbaan: piikittelyt on niiiiin tylsiä...
[b]Muppelo[b]: Mulle lääkäri neuvoi, että pitäisi testata sekä aamulla että illalla, sillä huippu saattaa olla tosi nopea. Tosin en sitten tajua, miksei päivälläkin pitäisi testata... hih. Itse olen onnistunut vain kolme kertaa tikuttamaan oviksen näiden vuosien aikana, vaikka ovis veritestien mukaan on jokaisess tikkukierrossa tapahtunutkin, joten tiedä sitten... Ehkä pitäisi tikutella tunnin välein :) Ovat ne testit vaan niin pahuksen kalliita. Onneksi netistä tilaamalla saa suht' edullisesti.
[b]Höntti[/b]: Joo, clomit on kamalia! Itse lopetin niidne käytön kolmen kirron jälkeen, koksa ne teki musta hikimöykkyhirviön. Turposin viisi kiloa, olin kuin persiiseen ammuttu karhu jatkuvasti ja mm. syljin miespoloani naamalle täysin syyttä (nolottaa tunnustaakin) ja hikoilin öisin (ja välillä päivisinkin) kuin iso sika. Hirveää tavaraa. Onneksi nyt menogonin kanssa on helpompaa. Jaksamista, sivuoireet helpottavat kunhan lopetat tabut. Saattavat tosin olla kuvassa mukana vielä yhden lääkkeettömänkin kierron ajan. Mulla muuten clomit myös huononsivat kohdun limakalvoa, siksi sainkin lopettaa ne enne aikojaan. Kannattaa kysyä lääkäriltä, olisiko vaihtoehtoja. Olen kuullut että esim. Puregon sopii monille. On lisäksi superhelppo piikitettävä koska on samanlainen kynä kuin diabeetikoilla.
Tulipas runoiltua... Kohta pissimään ovistikkuun, sitten selivää menenkö huomenna vai ylihuomenna inssiin.
Plussatuulia taas kaikille!
Mä oon kyllä sössijä... Viimeksi tuhat kirjoitusvirhettä ja nyt sitte [b]boldasin[/b] melkein kaiken.
Anteeksi. On vähän hankalaa luettavaa :)
Ovistesti tehty, tyylipuhdas nega, joten ihan kohta pistän Pregnylin, 10000iu.
Inssi siis torstaina 15.3. aamupäivällä. Jee :)
Seri: kiitos tervetulo toivotuksista =)
Tää on tosi kiva ku voi teidän kanssa piinailla eikä tarvitse yksinään asioita pyöritellä mielessään. En nyt oikein ymmärtänyt lääkäriä eilen kun sieltä löytyi 5follikkelia mutta perjantaina ois kuitenkin inssi jos on. Siis itse ymmärsin nyt näin että esim 3follikkelia voi " häipyä" ja sinne jää kaksi ja sitten voi tehdä sen inssin. Olenkohan ymmärtänyt oikein nyt tämän follikkeli asian?
Kenellä muilla on inssi nyt perjantaina tai lähipäivinä?? Mua kyllä vähän hirvittää kun joudun itse pistämään sen irrotuspiikin. Mieheni pisti mulle ne puregoni piikit mutta nyt se ei pääse tuota irrotuspiikkiä pistämään koska se on töissä. Oon todella piikkikammoinen vaikka ois kuinka ohut piikki. Toivottavasti en pyörry vaan saan kunnialla pistettyä.
MUPPELO: mä en testaa ovista ollenkaan kun irrotuspiikin ajankohta määritetään aina ultran avulla eikä sitä kait oikein ole mitään järkeä testaillakaan jos käyttää Pregnyliä?
HÖNTTI: Sullahan on vielä järkyttävämmät Clomin sivuoireet kuin mulla! Mullakin nuo kuumat aallot on tuttuja ja totta tosiaan välillä hampaita kiristelee niin, että meinaa katketa! On saanu joo perhe kuulla osansa... =( Raivarit jatkuu taas Lugesteroneiden aloituksen aikoihin, että ei tässä helpolla tosiaan päästä. Lisäksi ne turvottaa ihan pirusti.
TIKRU: Oijoi, onpas sulle tullut paljon follikeleita =( Montako kiertoa olet syönyt Clomeja putkeen? Lääkäri voi suosittaa sulle ens kierrossa taukoa. Mulla on ollut enimillään 4 follikelia viime kierrossa, mutta en tiedä ehtikö ne kaksi kasvaa mittoihinsa ennen irrotusta. Minäkään en oikein ymmärrä tuota lääkärisi kommenttia, että, jos ne 3 olisivat hävinneet... Mulla on se käsitys, että jos suurimmat puhkeaa, niin pienimmät joko puhkeaa kanssa tai sitten muuten vaan eivät ole enää kelvollisia. Eivät pysty enää kehittymään lh- huipun jälkeen. Toivottavasti inssi onnistuu perjantaina!
Ja kyllä sinä sen piikin selätät =) Onhan sulla se kaikista pienin valkoinen neula?
MAIJAX + MUUT: Kiitos toivotuksista =) Todellakin kaksi kaunista munista siellä ultrassa tänään komeili, ihan niinkuin ennustitkin! Olivat kooltaan jo 20mm eli tänään pistin heti Pregnylin ja huomenna aamupäivällä inssiin. Oli myös kaksi pienempää, mutta niillä ei mitään virkaa kun olivat alle 14mm. Limikset oli hyvät 8mm.
No niin siinähän se oma napakin tuli. Sen verran vielä, että nyt tämä likka on alkanut ajatella muutakin; olen alkanut kuntoilla oikein urakalla (tänään tein kevään ekan pyörälenkin, järkyttävät 28km) ja eilen varasin matkan Etelä- Espanjaan syyskuulle =) Jos nyt sattuu tärppäämään, niin sitten lomaillaan palmujen alla rv 27 =D
Ruustinna77 pe 2.3.
Seri ke 7.3.
Jessica pe 9.3
tituliini0 pe 9.3
Simpukka76 ma 12.3?
Muppelo ti 13.3.
MaijaX to 15.3
Pittinen to 15.3
HönTTi04
Tikru_26
-Diina-
Mauku
Apua tässähän saa kohta alkaa jännätä Ruustinnan puolesta... =)
Tänä aamuna ovistesti näytti positiivista ja inssi tehtiin tänään. Eli listaan voi korjata kohdalleni 14.3 :) Nyt sit piinailu alkaa. Olen itselleni yrittänyt hokea että tällä kertaa otan ihan iisisti yritän keskittyä muihin asioihin..joo-oo vaikeeta varmaan on...
No, viimeisen piinaluviikon ajan olen työmatkalla, en tiedä onko se hyvä vai huono. Menkat voi alkaa kesken matkan eli voi tulla pettymys tai sit pitää jännityksessä koko matkan... mut vielä testailemaan en ala siellä vaan jos ei oo sit menkat alkanu kun tuun kotiin niin su 25.päivä vasta testaillaan. Eipähän tule kiusausta alkaa liian aikaisin testaileen.
Lääkäri ehdotti että jos tästä kierrosta ei onnistu niin seuraavaan voisin ottaa clomit avuksi jos haluan. Täytyy miettii, ei kai niistä kauheesti sivuvaikuituksia tule? Mut jos ekaks keskittyis tähän kiertoon.
Heip vaan kaikki!
Ensinnäkin kiitokset Jessica2:lle ja Serille tsempityksistä! Mieli ei enää niin matala ja ehkä tauko tekee ihan hyvääkin. Omega-3:sta vitamiineineen ym. olen alkanut tueksi nauttia Möller Totalin muodossa, josko se nyt luomuilua helpottaisi :) Yksityiselle siirrytään vasta, jos HUSin touhut näyttää venyvän yli sietokyvyn (mikä ei enää kovin suuri olekaan).
TIKRU26: kysymyksesi follikkeleista oli täysin ymmärrettävä. Mielestäni lääkäri on tarkoittanut sitä, mitä sanoikin, eli että jos follikkeleista 3 jää sen kokoisiksi (yhtä pieniksi) kuin ne ovat ekaultrassa olleet, niiden mahdollisuudet hedelmöittyä ovat käytännössä olemattomat. Mutta jos ne siis pyrähtävät vielä kasvuun ja saavuttavat " ovulaatiokelpoiset" mitat ennen irrotuspiikkiä/ sovittua inssiä, ei inssiä voida tehdä.
En ehkä osannut ihan oikeita termejä käyttää, mutta näin sen suurinpiirtein ymmärtäisin.
SuurenSuuret Tsempitykset teille Maaliskuisille inssitehtailijoille!
SanniAnniina (kp 15)
Ajattelin kirjoitella kuulumisia piinailun keskeltä...Viime viikko meni niin nopeasti talvilomaa viettäessä ja sen puitteissa mökkeillessä, että sai onneksi ajatukset johonkin muuhun. Sunnuntaina olisi sitten testipäivä ja sitä tässä nyt odotellaan. Lugeja ollut käytössä ja jos niitten pieniä sivuoireita ei oteta huomioon niin olo on hämmästyttävän normaali...Vai mikä nyt on normaalia?! Pikkaisen on alavatsassa kipristellyt silloin tällöin..anteileekö tätiä vai onkohan suolistoperäisiä, tiedä sitä. Omat ajatukset on kyllä selkeästi jo seuraavassa kierrossa menossa kun jotenkin on vaan sellainen olo että negaa sieltä taas tulee.
Tsemppiä kaikille ja hyviä plussatuulia kera kevätauringon säteiden!
pittinen: sain onneksi pistettyä itseäni vaikka vähän kirpaisikin. Neula oli kyllä aika pieni mut silti jänskätti vähän. Olen todella neulakammoinen eli pyörryn kun näen neulan mut nyt sain pidettyä itseni tajuissani =) olen ylpeä itsestäni =D Eka clomikierros vasta ohi ja oli kyllä aikamoinen yllätys että noita follikkeleja oli niin paljon. En aina oikein ymmärrä sitä mun lääkäriä koska se puhuu aika huonosti suomea mutta hyvin ainakin osaa hommansa niin kuin pitääkin.
ruustinna77: sulla on siellä kovat piinailut ja toivonkin ettei ne alavatsa kipristelyt enteile tätiä vaan että sieltä tulis se plussa.
Menetin vähän kyllä toivon seurantaultran jälkeen ettei meillä onnistuis se inssi huomenna koska sieltä tosiaankin löytyi niin monta niitä folikkeleja. Piti ensin itkeä ystävän olkapäätä vasten ja sitten oman miehen kainalossa joka helpotti tosi paljon. Se kun välillä tuo epätoivo iskee päälle ku muut ystävät ja tutut raskautuu ympärilläni jo toistamiseen ja minä ja mieheni ei saada edes sitä ensimmäistä. Mutta kummasti se helpottaa kun voi täällä purkautua ja kun tietää että on kohtalotovereita vaikkei tätä toivois kenellekkään. Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin joten eiköhän me kaikki vielä saada se oma nyytti syliin¿ ainakin toivon niin. Pitäkää peukkuja että huomenna onnistuisi se inssi. Ai niin, sitä mun piti kysyä, että jos se inssi tehdään huomenna niin saakohan sitä sitten viikonloppuna ottaa vinkkua ku ois tiedossa ystävän tuparit?
Plussatuulia teille kaikille
Hei [b]Mauku ja Diina[/b], meitä on nyt sitten monta uutta. Kiva kun en ole ainoa ekakertalainen! Toivottavasti plussataan pian, heti tästä kierrosta. Tietty plussaonnea myös kaikille muille pinolaisille :)
[b]Pittinen[/b]: Olet positiivisesti laittanut mun nimen perään listalle jo päivämäärän 9.3., se ei vaan valitettavasti pidä paikkaansa. Mulle ei ole vielä tehty inssiä, ensi tiistaina eli 13.3. on vasta uusi kontrolliultra ja silloin toivottavasti selviää milloin päästään tositoimiin!
Mukavaa sunnuntaita kaikille, positiivisin mielin uuteen, alkavaan viikkoon!