Mitä narsisti ajattelee kun se hylätään yllättäen?
Vai ajatteleeko mitään? Ghostasin miehen täysin yllättäen, blokkasin jokaisesta mahdollisesta somesta/ viestiapista ja häivyin totaalisesti.
Viimeksi kun nähtiin vannoin rakkauttaan, mutta minä olin saanut tarpeekseni ja näyttelin osani hyvin, olin päätökseni tehnyt jo ennen viimeistä tapaamista. Pientä ryppyä oli rakkaudessa, en niistä alkanut tekemään draamaa vaan tein päätökseni ja nyt ollaan tässä. Ihmissuhteen päättäminen sattuu ja kaipaan häntä, mutta tämä oli ainoa vaihtoehto itseni säilyttämiseksi turvassa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollekin muodostunut ongelma jätetystä narskusta? Minkälainen ongelma? Jatkuuko pitkään?
Pahimmillaan elinikäinen piina. Susta tulee narsistille kuin herpes, joka puhkeaa ja nousee pintaan eri elämänvaiheissa.
Narsisti voi ilmestyä uudelleen elämääsi. Olla lähikaupassasi tai törmäät häneen lenkillä, vaikka olet muuttanut kauas hänestä. Hän voi muuttua hurmaavaksi tai hirveäksi halutessaan päästä lähellesi uudestaan, riippuen miten vakava häiriö päässä on. Motiivi on joka tapauksessa rikkoa sinut uudestaan.Narsismiin liittyy usein joku mt.ongelma. Narsismi itsessään ei tee ihmisestä hullua.
Narsisti käyttäytyy kuin hullu, koska hänessä on kuin kaksi eri persoonaa. Toinen voi olla kiltti, ystävällinen ja avulias ja se hullupuoli on se, joka manipuloi, kontrolloi, haukkuu, arvostele vertailee, mitätöi, ignooraa, syytää hulluksi, sairaaksi ja väkivaltaisekjsi.Pettää, syyttää, ei ota vastuuta, ei kuuntele sinua, ei kerstä kritiikkiä ja keksii riitoja ja yllätysraivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollekin muodostunut ongelma jätetystä narskusta? Minkälainen ongelma? Jatkuuko pitkään?
Pahimmillaan elinikäinen piina. Susta tulee narsistille kuin herpes, joka puhkeaa ja nousee pintaan eri elämänvaiheissa.
Narsisti voi ilmestyä uudelleen elämääsi. Olla lähikaupassasi tai törmäät häneen lenkillä, vaikka olet muuttanut kauas hänestä. Hän voi muuttua hurmaavaksi tai hirveäksi halutessaan päästä lähellesi uudestaan, riippuen miten vakava häiriö päässä on. Motiivi on joka tapauksessa rikkoa sinut uudestaan.Narsismiin liittyy usein joku mt.ongelma. Narsismi itsessään ei tee ihmisestä hullua.
Narsisti käyttäytyy kuin hullu, koska hänessä on kuin kaksi eri persoonaa. Toinen voi olla kiltti, ystävällinen ja avulias ja se hullupuoli on se, joka manipuloi, kontrolloi, ha
Kyllä tuo vaikuttaa enemmänkin epävakaalta pershäröltä.
Tapailin 5 vuotta yhtä narsistista naista. Kun lopetin suhteen, hän oli vain kiukkuinen - ei siis mitään surua tms. vaan vain kiukku.Tästä on jo yli 20 vuotta, mutta jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti käyttäytyy kuin hullu, koska hänessä on kuin kaksi eri persoonaa. Toinen voi olla kiltti, ystävällinen ja avulias ja
Kyllä tuo vaikuttaa enemmänkin epävakaalta pershäröltä.
Jepp
Narsisti ei usko, että hänet jätetään joten ero tulee yllätyksenä. Narsistin mielestä hänellä on mennyt parisuhteessa hyvin ja ei ymmärrä mitä vikaa hänessä on sellaista, että pitää erota.
Ensiksi narsisti epäilee jättäjää sillä, että hänellä on jokin toinen. Narsisti on varma että kumppanilla on toinen, koska niin hän olisi tehnyt.
Narsisti vannoo raukkauttaan ja tekee kaiken mahdollisen eroajan takaisin saamiseksi.
Jos lirkuttelu ei auta, alkaa toisen haukkuminen kuinka se ei saa mistään parempaa ja kuinka hän on tehnyt kaikkea eroajan hyväksi.
Jso olet antanut palautetta narsistin puutteista tai käytöksestä, narsisti voi yrittää vakuuttaa olevansa muuttunut ja vakuuttaa parantavansa käytöstään. Anteeksipyyntöä ei narsistin suusta tule.
Narsisti saattaa käyttää lyhyellä aikavälillä näytä kaikkia keinoja.
Kun narsisti menettää sinuun otteensa/kontrollin, hän uhkailee, mustamaalaa tai käyttää lastensuojelua apuna estääkseen eron.
Narsisti myös haukkuu ja yrittää saadaa mielesi horjumaan ja saadakseen sinut heikoksi, jotta sinulla ei olisi henkisiä voimia erota.
Varsinaisen eron jälkeen narsisti keksii keinoja miten pitää sinuun yhteyttä ja miten pitää sinut elämässään tavalla tai toisella. Narsisti voi olla katkera erosta koston haluinen ja erosta tulee pitkä ja riitaisa. Narsisti ei suostu mihinkään vaan haluaa riidellä kaikesta. Narsisti itse uhriutuu, kuinka häntä on kohdeltu väärin (tästä esimerkkinä H.K)
Vierailija kirjoitti:
Tapailin 5 vuotta yhtä narsistista naista. Kun lopetin suhteen, hän oli vain kiukkuinen - ei siis mitään surua tms. vaan vain kiukku.Tästä on jo yli 20 vuotta, mutta jäänyt mieleen.
Tämä ei ole välttämättä narsisti, mutta kärsii samanlaisesta taustasta, jossa vanhemmat eivät sallineet tunteita tai lapsen tunteisiin ei vastattu. Nainen ei oppinut näyttämään tunteitaan vaan kaikki jää kiukun tasolle, koska ei osaa tuntea. Suomessa on paljon tällaisia naisia.
Narsistilla on paljon muitakin piirteitä.
Narsisti kielsi minua pitämästä mitään yhteyttä itseensä. Hän ilmoitti, että en siis saa pitää häneen millään muotoa yhteyttä ja jos teen niin, niin hän hommaa minut vankilaan. En enää sitten pitänyt häneen mitään yhteyttä ja estin hänet esimerkiksi someissa, kännykästäni ja sähköpostissa. Sitten hän kuitenkin itse yritti ottaa yhteyttä. Kuulin myöhemmin, että hän oli ollut todella raivoissaan kun ei saanut minuun yhteyttä mitään kutta.
Ei ole narsusta kuulunut mitään kuukauteen. Tuskin enää tässä vaiheessa aloittaa mitään perään huutelua, on vain tyytyväinen kun saa rauhan uusien uhrien etsimiseen. Todennäköisesti ollut jo uusi uhri valmiina ennen lähtöäni.
Vierailija kirjoitti:
Te ihmiset jotka tunnette narsistisen ihmisen niin tehkää näin :
1. Älä huomioi mitään narsistisen ihmisen toiveita. Tee päinvastoin. Tee itsestäsi lähinnä narsistin painajainen.
2. Älä reagoi millään tavalla narsistisen ihmisen temppuihin. Kohtele kuin ilmaa.
3. Vastaa lyhyesti, napauta niin että viestisi reagoidaan oikeanlaisesti.
4. Jos narsisti yrittää mustamaalata, älä reagoi. Tähän päätee hyvin sanonta , "pidä pääsi kylmänä. " Naura ja näytä se niin selkeästi, että narsisti tajuaa sen ettei sinua yksinkertaisesti kiinnosta.
5. Narsisti pelaa elämäänsä kuin shakkilautaa. Joten sinun täytyy pelata yhtä röyhkeästi ja yhtä ilkeästi toimia vastustajana. Sinun täytyy onkia mahdollisemman monet heikot kohdat /hetket tästä narsistista ihmisestä iskeä niin sanottuun arkaan paikkaan.
6. Narsisti rakastaa heikkoja ja hauraita ihmisiä juuri siksi että se sa
Olen kokenut paremmaksi olla yhtä ystävällinen kuin muillekin ja ilkeydet jättää täysin huomiotta. Siis jos on sellainen tapaus, että pakko sietää eikä voi blokata elämästään.
Eron jälkeen hän vainosi, kunnes muutin ja salasin osoitteen ja hän löysi uuden. Muutama uhkaus tullut myöhemmin, kun hänellä on luultavasti mennyt huonommin elämässä, mutta suurimmaksi osaksi pysynyt hiljaa ja kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen hän vainosi, kunnes muutin ja salasin osoitteen ja hän löysi uuden. Muutama uhkaus tullut myöhemmin, kun hänellä on luultavasti mennyt huonommin elämässä, mutta suurimmaksi osaksi pysynyt hiljaa ja kaukana.
Ihan normaalia eron jälkeistä toimintaa häneltä.
Kysy Kertulta.Kerttu on narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia eron jälkeistä toimintaa häneltä.
Ei siinä kyllä ollut mitään normaalia minun elämän kokemuksellani. Ei eksät normaalisti joudu muuttamaan pakoon, mutta en ala tänne avata enempää.
Älä huoli ap, sillä on jo uusi tai on ollu useampi yhtäaikaa sinun kans. Narsisti pelaa aina varman päälle. Toki tiedän niitäkin, jotka on alkanut vainoamaan. Ei kuitenkaan ole omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma sekä minulle että lähipiirilleni. Jatkuvia yhteydenottoja, viestejä tulee kymmeniä päivittäin joissa suurimmassa osassa uhkaillaan millon milläkin rikossyytteillä - myös lähes jokainen ystäväni saa näitä viestejä. Ovat exäni mielestä syyllistyneet rikokseen kun ovat keskustelleet minun kanssa meidän erosta ja auttaneet minua muuttamaan exäni luota pois taikka kutsuneet meidän lapsia luokseen leikkimään heidän lasten kanssa jne.
Ex levittää minusta perättömiä valheita kaikille tutuille kylillä ja somessa, soittelee vanhemmilleni ja väittää heille minun tehneen kaikkea sairasta parisuhteemme aikana. Työskentelen sote-alalla ja exä tekee minusta myös jatkuvasti perättömiä ilmoituksia miten olen muka levittänyt asiakkaista heidän yksityisiä tietoja. Mitään tällaista ei ole tapahtunut joten mitään todisteita ei luonnollisesti ole, joten en ole huolissani mutta tottakai jatkuvat asioiden selvittelyt kuormittaa.
Erosta on nyt vajaa pari vuotta ja loppua tälle ei näy. Exällä on ollut uusia kumppaneita mutta se ei vaikuta hänen kostonhimoonsa, olenhan loukannut häntä peruuttamattomasti jättäessäni hänet.
Neuvoisin jokaista joka kokee puolisonsa tai seurustelukumppaninsa jollakin tavalla pyrkivän kontrolloimaan itseä lähtemään suhteesta, jos pyynnöstä huolimatta tilanne ei muutu. Lähde nyt kun vielä voit. Mitä pidempään annat narsistille siimaa, alistut hänen hyväksikäyttöönsä ja ruokit hänen häiriintynyttä minäkuvaansa, sitä vaikeampi hänestä on päästä eroon enää silloinkaan vaikka pääsisitkin lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma sekä minulle että lähipiirilleni. Jatkuvia yhteydenottoja, viestejä tulee kymmeniä päivittäin joissa suurimmassa osassa uhkaillaan millon milläkin rikossyytteillä - myös lähes jokainen ystäväni saa näitä viestejä. Ovat exäni mielestä syyllistyneet rikokseen kun ovat keskustelleet minun kanssa meidän erosta ja auttaneet minua muuttamaan exäni luota pois taikka kutsuneet meidän lapsia luokseen leikkimään heidän lasten kanssa jne.
Ex levittää minusta perättömiä valheita kaikille tutuille kylillä ja somessa, soittelee vanhemmilleni ja väittää heille minun tehneen kaikkea sairasta parisuhteemme aikana. Työskentelen sote-alalla ja exä tekee minusta myös jatkuvasti perättömiä ilmoituksia miten olen muka levittänyt asiakkaista heidän yksityisiä tietoja. Mitä
Onko parhaita neuvoja miten toimia tällaisessa tilanteessa kun narsistinen exä jatkaa mustamaalauskampanjaansa vielä vuosien jälkeen. Tähän astinen linjani pysytellä hiljaa ja olla reagoimatta mahdollisuuksien mukaan ei ole tehonnut vaan kiusaaminen jatkuu vaan.
Minusta on myös tehty perättömiä rikosilmoituksia mitkä ei tosin ole koskaan johtaneet edes tutkinta-asteelle, koska poliisikin näkee että kyseessä on vain yhden surkean narsistin yritykset kiusata eri tavoin. Mutta koen ettei oma rikosilmoitus johtaisi myös mihinkään vaan se voitaisiin vain tulkita että nyt niitä perusteettomia ilmoituksia tehdään molemmista suunnista..
No mitäs siinä kuin kohti uusia naisia/miehiä/muusukupuolisia.
Saattaa tehdä niinkin että käyttää heti kaiken energiansa uuden uhrin etsimiseen. Eli läheskään varmaa ei ole että yrittää kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tehdä niinkin että käyttää heti kaiken energiansa uuden uhrin etsimiseen. Eli läheskään varmaa ei ole että yrittää kostaa.
Jos on yhtään psykopatiaan vivahtava, ja hovilaisesta ei ole hänelle enää hirveästi hyötyä, on mahdollista että muuttuu tälle ilmaksi. Ja kirjaimellisesti näin; ei pelkästään teatraalisesti. Unohtaa koskaan tunteneensakaan, jos tulee kadulla vastaan, katsoo läpi kuin tuntematonta; ei vihaisesti, vaan tunnistamatta. Tarpeetonta tavaraa.
Riippuu vähän kuinka paha on narsismin aste. Jos on psykopatiaan taipuvainen niin ei välttämättä hellitä ennenkuin toinen on kuollut tai henkisesti tuhottu ja maine pilattu.
Siksi no contact.