Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä narsisti ajattelee kun se hylätään yllättäen?

Vierailija
04.01.2025 |

Vai ajatteleeko mitään? Ghostasin miehen täysin yllättäen, blokkasin jokaisesta mahdollisesta somesta/ viestiapista ja häivyin totaalisesti.

Viimeksi kun nähtiin vannoin rakkauttaan, mutta minä olin saanut tarpeekseni ja näyttelin osani hyvin, olin päätökseni tehnyt jo ennen viimeistä tapaamista. Pientä ryppyä oli rakkaudessa, en niistä alkanut tekemään draamaa vaan tein päätökseni ja nyt ollaan tässä. Ihmissuhteen päättäminen sattuu ja kaipaan häntä, mutta tämä oli ainoa vaihtoehto itseni säilyttämiseksi turvassa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti  Vanhapiika   haukkuu ihan hulluna vauvapalstalla ihmisiä niinkuin nytkin. Läskit tärisee ja haisee...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tämä on sen moukan lempiaihe haukkumisen lisäksi . KAIKKI TUNNISTAA VANHAPIIAN.

Vierailija
22/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollekin muodostunut ongelma jätetystä narskusta? Minkälainen ongelma? Jatkuuko pitkään?

Isäni on narsku ja melko pahasti sellainen. Hänellä on vain kaksi lasta. Minä olen se kolmas, joka huomataan, kun on jotain duunia tarpeen tehdä. Olen mm. saanut kaksi kertaa kutsun mökille sitten sen valmistumisen (-95,). Ensimmäisellä kerralla olisi pitänyt tehdä kaikki sähkötyöt mökkiin ja toisella kerralla hoitaa mökin katon päälle kaatunut puu. Siskoni ja veljeni ovat kutsuttuina ja omin nokkinensa käyneet mökillä kaikki nämä vuodet, muttei heitä noilla jutuilla rasiteta. Veljelläni tosin olisi ollut ihan virallinen lupa tehdä ne sähkötyötkin, minulla vain koulutuksen ja työtodistuksen yhdistelmä.

Hups, olipa pitkä pohjustus! No, siis kokemusta on. Mun nuoruuden poikaystävä oli suht ok, kunnes menimme kihloihin liki kolmen vuoden jälkeen. Silloin nuo hänen narsistiset piirteensä pääsivät kukoistukseensa. Minusta tuli omaisuutta, jota voi hallita. Paitsi, ettei voinut ja lopetin suhteen.

Hän ei ollut niin paha tapaus kuin isäni tai moni muu, mutta se stalkkaaminen oli aivan sairasta vuosikaudet. Ostin ok-talon tuon suhteen jälkeen (olin avannut ASP-tilin sen aikana, hän ei siihen onnekseni nimeään halunnut, koska niin ei muka asuntoa saa).

Teki tikusta asiaa piipahdellakseen pimputtamassa ovikelloa ja myös kyttäämässä puskissa ja omenapuun takana ikkunoista sisään päätellen niistä löytyneistä stumppikasoista ja tyhjistä viina ja kaljapulloista. Myös lankapuhelimen vastaaja näytti aktiivisuuden. 

Perusti perheen, muttei se haitannut minun stalkkaamista. Muutti naapurustoon. Erostamme on lähes 4-kymmentä vuotta, mutta vielä viime kesänäkin on käynyt, koska oli jättänyt kirjeen ja soittopyynnön postilaatikkooni. Ei toki enää joka viikko piipahtele ja asuukin jo kauempana.

Eli kauan voi kestää. Voi jättää rauhaankin, jos tosiaan saa yleiseen tietoon jaetuksi version, että hän on jättäjä ja uusi kumppani parempi kuin entinen.

Nykyisin voi seurata someraivoa ja                   -maalitusta. Tuo mun ex ei käynyt työpaikallani eikä seuraillut mua muuallekaan, mutta pahemmat tapaukset niinkin tekevät ja keksivät noita mustamaalausjuttuja omasta päästään. 

Parempi on antaa tuollaisen siis selitellä, kuinka on itse hylännyt kamalan naisen (tai miehen jne.) kuin alkaa korjata näkemystä. Järkipuheet eivät noihin tehoa.

Omani on siis ollut varsin sitkeä ja valehdellut asioita päästäkseen tekemisiin kanssani. Yhteinen kummilapsi on ollut tehokas keino, muttei ainut. Alkuun oli joka viikko jotain, vuosien saatossa harvemmin, mutta vielä näin vuosikymmentenkin jälkeen jaksaa yllättää.

Hän ei kuitenkaan ole tietääkseni hajotellut mitään tai erityisemmin mustamaalannut eikä seuraillut ympäri kyliä, mikä olisi aika työlästäkin töissä käyvälle täällä pk-seudulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti  Vanhapiika   haukkuu ihan hulluna vauvapalstalla ihmisiä niinkuin nytkin. Läskit tärisee ja haisee...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tämä on sen moukan lempiaihe haukkumisen lisäksi . KAIKKI TUNNISTAA VANHAPIIAN.

On ollut niin monia vuosia täällä ja katkeruus ,läskit ja hulluus lisääntyy näköjään.  😝😝😝

Vierailija
24/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei kestä hylkäyksiä. Se suuttuu aivan varmasti ja voi alkaa stalkata.

Jep... et sinä hylkää narsistia, ap ;)

Vierailija
25/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollekin muodostunut ongelma jätetystä narskusta? Minkälainen ongelma? Jatkuuko pitkään?

Pahimmillaan elinikäinen piina. Susta tulee narsistille kuin herpes, joka puhkeaa ja nousee pintaan eri elämänvaiheissa.

Narsisti voi ilmestyä uudelleen elämääsi. Olla lähikaupassasi tai törmäät häneen lenkillä, vaikka olet muuttanut kauas hänestä. Hän voi muuttua hurmaavaksi tai hirveäksi halutessaan päästä lähellesi uudestaan, riippuen miten vakava häiriö päässä on. Motiivi on joka tapauksessa rikkoa sinut uudestaan. 

Narsismiin liittyy usein joku mt.ongelma. Narsismi itsessään ei tee ihmisestä hullua.

Vierailija
26/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on narsku ja melko pahasti sellainen. Hänellä on vain kaksi lasta. Minä olen se kolmas, joka huomataan, kun on jotain duunia tarpeen tehdä. Olen mm. saanut kaksi kertaa kutsun mökille sitten sen valmistumisen (-95,). Ensimmäisellä kerralla olisi pitänyt tehdä kaikki sähkötyöt mökkiin ja toisella kerralla hoitaa mökin katon päälle kaatunut puu. Siskoni ja veljeni ovat kutsuttuina ja omin nokkinensa käyneet mökillä kaikki nämä vuodet, muttei heitä noilla jutuilla rasiteta. Veljelläni tosin olisi ollut ihan virallinen lupa tehdä ne sähkötyötkin, minulla vain koulutuksen ja työtodistuksen yhdistelmä.

Hups, olipa pitkä pohjustus! No, siis kokemusta on. Mun nuoruuden poikaystävä oli suht ok, kunnes menimme kihloihin liki kolmen vuoden jälkeen. Silloi

Siinähän olisi ollut sinun iskälle valmis lempilapsi, kuin omakasvattama. 

Vierailija
27/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kostoa ajattelee. Tyypillisesti tuosta seuraa mustamaalauskampanja. Silti pienempi riesa kuin jatkaa suhdetta.

Kyllä. Väkivaltainen ihminen on väkivaltainen: jos ei pääse purkamaan vihaansa vakkarikohteeseen, etsii uuden kohteen. Haukkuu kohdetta kavereille tai uudelle kumppanille, kunnes huomio kääntyy uuteen kumppaniin ja viha alkaa kohdistumaan enenevässä määrin tähän

Kiinnittäkää tähän huomiota jo siinä vaiheessa, kun tutustutte ihmisiin. Jos käytöksessä on vihaa, on vain ajan kysymys, kun se viha kohdistuu itseen. Ja mitä enemmän olette vihaisen henkilön huomion keskipisteenä, sitä nopeammin se tapahtuu

Olen nainen ja "löysin" harrastuksen tiimoilta uuden ystävättären. Alkuun hän oli hurmaava ja saikin minut ystävystymään. Ajan myötä keskustelut muuttuivat ystävättären yksinpuheluun, jota olisi pitänyt pelkästään myötäillä. Aloin juttelemaan yleisistä asioista jne., mutta ystävä sinkautti siihen: älä keskeytä! Tehdessäni selväksi, etten hänen hoviinsa alistu, alkoi törkeä puhelinhäirintä, tuli jopa kotiovelle huutamaan. Pelottavaa narsismia.

Vierailija
28/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida vain psykiatri pitkällisen hoitosuhteen jälkeen. On se kumma kun kaikki palstat ja lehdet pursuaa näitä tarinoita. Jos joku on mulkku, ei hän välttämättä ole narsisti

Vierailija
29/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on äärimmäisen harvinaista ja sen voi diagnosoida vain psykiatri pitkällisen hoitosuhteen jälkeen. On se kumma kun kaikki palstat ja lehdet pursuaa näitä tarinoita. Jos joku on mulkku, ei hän välttämättä ole narsisti

Tämä on vähän trendi demonisoida ikävät ihmiset narsisteiksi. Ihan häiriintyneen tasoinenkin kokovartalokyrpä voi olla monen asian summa, eikä lainkaan narsismia.

Vierailija
30/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ihmiset jotka tunnette narsistisen ihmisen niin tehkää näin :

1. Älä huomioi mitään narsistisen ihmisen toiveita. Tee päinvastoin. Tee itsestäsi lähinnä narsistin painajainen. 

2. Älä reagoi millään tavalla narsistisen ihmisen temppuihin. Kohtele kuin ilmaa. 

3. Vastaa lyhyesti, napauta niin että viestisi reagoidaan oikeanlaisesti.

4. Jos narsisti yrittää mustamaalata, älä reagoi. Tähän päätee hyvin sanonta , "pidä pääsi kylmänä. " Naura ja näytä se niin selkeästi, että narsisti tajuaa sen ettei sinua yksinkertaisesti kiinnosta. 

5. Narsisti pelaa elämäänsä kuin shakkilautaa. Joten sinun täytyy pelata yhtä röyhkeästi ja yhtä ilkeästi toimia vastustajana. Sinun täytyy onkia mahdollisemman monet heikot kohdat /hetket tästä narsistista ihmisestä iskeä niin sanottuun arkaan paikkaan. 

6. Narsisti rakastaa heikkoja ja hauraita ihmisiä juuri siksi että se saa kierottua sormensa ympärille. Jos olet tällainen ihminen. Lopeta heti huomion antaminen epäilemällesi narsistiselle ihmiselle. Älä tukeudu, älä luota mihinkään mitä tyyppi sinulle uskottelee. Pidä silloin jalat TIUKASTI MAASSA JA ÄLÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LUOTA HÄNEEN.

7 . Tee selväksi RAJAT ja PIDÄ NIISTÄ KIINNI. OLE TÄSSÄ EHDOTTAMAN MÄÄRÄTIETOINEN . ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JOUSTA MISSÄÄN ASIASSA VAAN VIE ASIA PERILLE JA TEE HETI JO ALKUMETREILLÄ SELVÄKSI. 

Vierailija
31/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen narsistin kanssa tekemisiin joutunut kyllä tietää mistä puhutaan ilman psykiatria ja esiintyvyyden prosenttilukujakin.

Höpö höpö. Kukaan ei voi diagnosoida narsismia ilman ammattipätevyyttä. Tämä on juurikin kyökkipsykologisoinnin huipentuma - samoin typeryyden. 

Vierailija
32/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa itse tietää. Oli vähän sen tyylinen tarina, että vilkaseppas peiliin.

Vierailija
33/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sä tuon diagnoosin tuohon keksit.

Vierailija
34/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Älä huomioi mitään narsistisen ihmisen toiveita. Tee päinvastoin. Tee itsestäsi lähinnä narsistin painajainen. 

2. Älä reagoi millään tavalla narsistisen ihmisen temppuihin. Kohtele kuin ilmaa. 

4. Jos narsisti yrittää mustamaalata, älä reagoi. Tähän päätee hyvin sanonta , "pidä pääsi kylmänä. " Naura ja näytä se niin selkeästi, että narsisti tajuaa sen ettei sinua yksinkertaisesti kiinnosta. 

5. Narsisti pelaa elämäänsä kuin shakkilautaa. Joten sinun täytyy pelata yhtä röyhkeästi ja yhtä ilkeästi toimia vastustajana. Sinun täytyy onkia mahdollisemman monet heikot kohdat /hetket tästä narsistista ihmisestä iskeä niin sanottuun arkaan paikkaan. 

6. Narsisti rakastaa heikkoja ja hauraita ihmisiä juuri siksi että se sa

Itse en kyllä vaivautuisi mihinkään shakkilautapeleihin, vaan keskityn omaan elämään. Tuolla tavalla osoitat narsistille, että hän kiinnostaa sinua ja että haluat leikkiä hänen kanssaan. Parempi on vain grey rock, jos on pakko olla tekemisissä. 

Vierailija
35/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6. Narsisti rakastaa h

Joo ei narskujen peleihin ja leikkeihin todellakaan lähdetä. Siksikin tämä naivi listaus on ristiriitainen itsessään. Narskun moraalinen kompassi, tavoitteet ja motivaatiot ovat sekaisin kuin turkulainen Kanarialla. Ihan turha kuvitella ymmertäväsi Narskun "pelisääntöjä". Tulet häviämään, tai vähintäänkin kuluttamaan kohtuuttomasti energiaa mikä voikin olla se perimmäinen tarkoitus. Imeä reaktiosi ja saada kontrollin tunnetta kun haluat voittaa. Hävisit pelin. Taas.

Paska peli. Kannattaa laittaa Ö-mappiin.

Erossa moni, ellei jopa suurin osa nostaa pintaan omat narsistiset piirteensä. Se on ihan normaalia. Kuka tahansa voi mennä erossa sekaisin syystä tai toisesta. Kliinisesti narsistinen ihminen ei välttämättä reagoi mitenkään kummallisesti. Sama pätee kaikkiin muihinkin. 

Psykiatriassa on harvoin, jos ollenkaan yhtään minkäänlaisia yksinkertaistuksia ja itsestäänselvyyksiä. 

Yleistä kyllä, että narskuilla on tapana jollain lailla mustamaalata, tai pakottaa olemassaoloaan toisen elämään ja ajatuksiin tavalla tai toisella. Avioerokeissit ne vasta kafkamaista ovatkin. Olen kuullut narskuista jotka tuhoavat oman maineensa ja elämänsä vain pysyäkseen toisen mielessä jotenkin. 

Vierailija
36/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaistua välit äitiini, hän vetosi nyyhkytarinoillaan sukulaisiin ja kun se ei auttanut mustasi maineeni. Näihin juttuihin törmää vieläkin vaikka äitini on ollut kuolleena 14 vuotta.

Vierailija
37/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa ei normaalia keskustelua voi käydä, joten suhde on päätettävä ilman sitä.

Narsisti harvoin antaa kuitenkaan olla vaan jää vapaamatkustajaksi toisen elämään. Jos taas ero on harmillinen juttu lähipiirillekin, narsisti mukama murtuu ja juo tai romahtaa useiksi viikoiksi saadakseen manipuloitua ja vakuutettua muut siitä, että se toinen on paha.

Hänellä voi kuitenkin olla samana aikana jo normaalia uuden suhteen etsimistä ja suhde päällä, jota ei vaan tuoda julki. Syy pitää vierittää joko toiselle tai koittaa saada sopuero, ettei maine kärsi. Muuten ei voi hyötyä enää muista. 

Vierailija
38/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nasrku naisille riittää kun sanoo en noin väljää halua miehille kun kysyy lähdetkö ulos . huolto ym pöydissä rekka apinat luulevat olevansa kuninkaita he kun olivat -60 luvulla ajaneet 5 motin halko kuormaa 30 km.

Vierailija
39/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin heikko kohta on yleensä se, että he kuvittelevat olevansa lakien ja moraalisääntöjen yläpuolella. Kannattaa antaa narsistin itsensä tehdä tilanne julkiseksi, joissain tapauksissa poliisi alkaa luokittelemaan narsistin turvallisuusuhaksi, jos tämä alkaa aiheuttaa suurta kaaosta elinympäristössään/kohteensa elinympäristössä.

Vierailija
40/62 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsku aina ole erosta pahoillaan. Yleensä näillä veijareilla on useampi kumppaniehdokas valmiina, joten jää aikaa paremmin näille. Yleensä vielä joku uudempi tulokas, jota voi samalla liehitellä enemmän.

Jatkat omaa elämää ja unohdat narskun. Tuskin sekään sinua enää muistaa, ei välttämättä edes ole huomannut blokkauksia koska kiirettä muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi