Käyttääkö joku estrogeeniä rupsahtamisen ehkäisyyn?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä miuulla ehkäisette vanhenemisen merkkejä?
Hyvät kosteusvoiteet ja liikunta. Enpä ole muuta keksinyt.
Paljon liikkuvat naiset 50+ ne vasta rupsahtaa.
Nojaa, lihavuus vasta vanhentaakin (aina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän Pausanolia (estrogeeniä) esim silmänympäryksiin. Toimii.
Nostaa kuulemma prolaktiiniarvoja noin käytettynä.
Tuskin sillä sipaisulla mitä silmäkulmiin menee. Samaa voidetta ylä- ja alapäähän iltaisin.
En vaan jatkuviin pissaoireisiin ja unettomuuteen. Molempiin toiminut erinomaisesti. Naamassa en ole huomannut muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sillä sipaisulla mitä silmäkulmiin menee. Samaa voidetta ylä- ja alapäähän iltaisin.
Jonkin tutkimuksen mukaan nousee. Mutta mitä haittaa siitä on en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryppyvoidemyyjät paniikissa, jos eivät saa myytyä litkujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntemani kuivat rusinat harrastaa juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus taas saa parikymppisenkin näyttämään tädiltä. Ikävä tosiasia.
Estrogeenikorvaushoito nostaa elämänlaatua ja odotettavissa olevaa elinikää. Loistava lääke!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryppyvoidemyyjät paniikissa, jos eivät saa myytyä litkujaan.
Siis tämähän tulee jossakin vaiheessa olemaan katastrofi, jos estrogeenivalmisteet täyttävät markkinat. Ne pesevät - tietysti- toimivuudellaan kaikki jumalattoman kalliit tökötit.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä saa käyttää kuin tilapäisesti koska nuo riskit. Sitten kun lopetat käytön vaikutus lakkaa heti ja et ole sen hehkeämpi kuin muutkaan.
Lisäksi pitää samaan aikaan käyttää keltarauhashormonia jolla ylläpidetään kuukautiset. Se aiheuttaa raudanpuutetta ja vanhenemista.
Yäk, kuka tommosta jaksaa. Kollageenia vaan lisänä ja hyvää ruokaa liikuntaa. Ja intohimoinen rakastaja
Löytyihän se:
https://www.iltalehti.fi/keho/a/d278de29-d998-4189-90ba-ee18800fccba
*Ihotautilääkäri Ellen C. Gendler kertoi samassa jutussa käyttäneensä emättimeen tarkoitettua voidetta silmänympärysvoiteena jo 20 vuoden ajan. Hän määrää sitä samaan tarkoitukseen myös omille asiakkailleen.*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus taas saa parikymppisenkin näyttämään tädiltä. Ikävä tosiasia.
Siinä ei timmipyllykkä auta, jos naama kuin rusina. Lihavilla ei ole ryppyjä eikä iho riipu.
Itse kuulun näihin laihoihin rusinoihin.
A. Ei kukaan käytä rupsahtamisen ehkäisyyn hormoneja.
B. Minä käytän pahoihin vaihdevuosioireisiin, vaikka on merkittävä veritulppariski.
Estrogeeni ei kasvata veritulppariskiä, kun sen saa ihon kautta, eikä syötäviä tabletteina. Vaikutusmekanismi on eri. Keltarauhashormoni lisää veritulppariskiä kyllä, sitä tarvitaan, jos on kohtu jäljellä. Siksi minulla on matalahormoninen hormonikierrukka, sen vaikutus on paikallisempi kuin muulla tavalla annosteltuna.
Vierailija kirjoitti:
B. Minä käytän pahoihin vaihdevuosioireisiin, vaikka on merkittävä veritulppariski.
Estrogeeni ei kasvata veritulppariskiä, kun sen saa ihon kautta, eikä syötäviä tabletteina. Vaikutusmekanismi on eri. Keltarauhashormoni lisää veritulppariskiä kyllä, sitä tarvitaan, jos on kohtu jäljellä. Siksi minulla on matalahormoninen hormonikierrukka, sen vaikutus on paikallisempi kuin muulla tavalla annosteltuna.
Mulla on laastari, jossa molemmat. Kierukasta kieltäydyin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemalla sitten kun aika on. Se on ainoa mikä lopettaa vahenemisen.
😂 kyllä sitä toivoo ettei ihan kauhealta noita- akalta rupea näyttämään.mutta eihän sitä tiedä. Ja vaikka ihminen on leikattu kuinka nuoren näköiseksi niin kun ikää kysytään se on mitä se on. Viihdemaailmassa ei kyllä luomuna pärjää, epäilisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä voi muka käyttää vaikka loppuikänsä? Kun huomioidaan terveysriskit?
Estrogeenin terveysriskien liioittelu on vanhentunutta tietoa, samaa sarjaa kuin että synnyttämisessä ei pitäisi antaa kipulääkkeitä, kun se on luonnollinen tapahtuma. Naisvihaa siis. Estrogeeni päinvastoin ehkäisee monia sairauksia, kuten sydän- ja verisuonisairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottais se kohonnut rintasyöpäriski. Siis jos vaihdevuosilääkkeistä puhutaan. Ei nyt ole ajankohtaistakaan tosin kun olen vielä nuorempi.
Otat mieluummin kohonneen riskin sydänkohtaukseen estrogeenin vähenemisestä johtuen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laastari, jossa molemmat. Kierukasta kieltäydyin ehdottomasti.
Laastareissa on jo vuosikausia ollut pitkiä saatavuusongelmia. Muuten hyviä.
Heillä on hyvät geenit ja elämäntavat. Eivät nämä nuorekkaan näköiset kaikki käytä estrogeenihoitoa. Suomessa vain n. 40% naisista käyttää.