Käyttääkö joku estrogeeniä rupsahtamisen ehkäisyyn?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne kuukautiset oikeasti välttämättömät, kun nykyään sanotaan, ettei niitä tarvitse pillereitä käyttäessä ylläpitää?
Eivät. Lääkärikunnassa esiinyy vielä vanhaa luuloa, että on pakko tyhjennellä kohtua kaiken aikaa. Ei ole.
Riippuu tietysti pillerityypistä ja henkilökohtaisista ominaisuuksista, esim. siitä, onko taipumus kasvatella kystia munasarjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne kuukautiset oikeasti välttämättömät, kun nykyään sanotaan, ettei niitä tarvitse pillereitä käyttäessä ylläpitää?
Eivät. Lääkärikunnassa esiinyy vielä vanhaa luuloa, että on pakko tyhjennellä kohtua kaiken aikaa. Ei ole.
Riippuu tietysti pillerityypistä ja henkilökohtaisista ominaisuuksista, esim. siitä, onko taipumus kasvatella kystia munasarjoihin.
Kerro lisää!
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että keksitään hoitoja ilman pakkomenkkoja.
On jo keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo keksitty.
Eli?
Mulle gyne tarjosi vain joko kierukkaa tai tyhjennyskuureja estron kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei estrogeenihoito estä rupsahtamista. Tiedän monia jotka käyttää ja ihan samalla tavalla ovat rupsahtaneet kuin ne jotka eivät käytä. Jos estrogeeni todistetusti estäisi rupsahtamista niin sitä mainostettaisiin ja myytäisiin ihmeitä tekevänä nuoruuslääkkeenä.
Höpsö, se on lääke ja sitä koskevat lääkemarkkinoinnin säännöt. Ei saa myydä nuoruuslääkkeenä eikä ihmeitä tekevänä, eikä oikein saa mainostaakaan kuluttajille.
Niin, Suomessa koskee. Ulkomailla on usein eri säännöt eikä sitä sielläkään mainosteta. Edes alan ammattilaiset eivät siitä mainitse missään. Siksi, koska he tietävät ettei se pidä paikkaansa. He eivät halua että ihmiset alkavat käyttää sitä rupsahtamisen pelossa ja haittavaikutukset lisääntyvät.
Sinä ilmeisesti kuvittelet, että ikääntyminen liittyy vain ulkonäköön. Estrogeenin puute vaikuttaa kuitenkin nopeasti ja haitallisesti esimerkiksi luustoon ja sidekudokseen sekä rasva-aineenvaihduntaan. Rupsahtamisessa ulkonäkö on toissijaista, tukirangan ja nivelten kunnon ollessa ensisijainen ongelma. Oma ongelmasi, jos et tajua, että hormonit vaikuttavat ihmisessä kaikkiin elimiin ja kudoksiin.
Jokainen voi googlettaa estrogen cream face, löytyy ennen ja jälkeen kuvia. Toki osa voi olla ihan keksittyjäkin, mutta osa näyttää aika vakuuttavalta. Kyllähän raskauden aikanakin estrogeeni nousee ja monilla on hehkua ja elämänsä hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tekee näin. Oikeasti hidastaa ikääntymistä. Itse en voi koska veritulppariski.
Jos hyvin nukkuminen hidastaa ikääntymistä niin käytän tätä jatkossakin. mIehistä en ole erityisemmin kiinnostunut enkä ikävöi suhdettä. Sinänsä siis ihan sama näytänkö "haluttavalta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo keksitty.
Eli?
Riippuu täysin siitä, mikä kohdun ja munasarjojen tilanne on. Liialliset vuodot voi poistaa lämpöpallohoidolla, jossa kohdun limakalvo poltetaan pois. Ei tarvitse poistaa koko kohtua ja altistua esim. laskeumille tai tuntopuutoksille. Polikliininen toimenpide kevyessä narkoosissa ja lyhyt sairausloma.
Hormonikierukka.
Yritän säästellä aloitusta, kun pitkän käytönhaitoista varoitellaan.
Multa on poistettu munasarjat... tarvitsisin hormoneja, mutta kun olen muun syövän vuoksi seurannassa. Suvussa on työiässä alkanutta dementiaa ja osteoporoosin riski myös. Onneksi ei ole pahemmin oireita hormoonittomuuden tai sairastamisen vuoksi, mutta tulevaisuutta ei uskalla ajatella. Tässäkin tilanteessa mietin jopa korvaushoitoa noiden sukurasitteiden vuoksi. Te joilla ei ole esteitä hormoneille, olkaa onnellisia ja nauttikaa elämästä.
Miten tätä voi muka käyttää vaikka loppuikänsä? Kun huomioidaan terveysriskit?
Mua pelottais se kohonnut rintasyöpäriski. Siis jos vaihdevuosilääkkeistä puhutaan. Ei nyt ole ajankohtaistakaan tosin kun olen vielä nuorempi.
Hormonikierukka & estrogeenisuihke! Suihkaus (1-3 annostus), itsellä yksi suihkaus aamuisin. Vaikutti ainakin että halut lisääntyi, iho ei kuivu niin paljoa ja mieliala parempi huolimatta kierukasta, jota vältellyt aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi googlettaa estrogen cream face, löytyy ennen ja jälkeen kuvia. Toki osa voi olla ihan keksittyjäkin, mutta osa näyttää aika vakuuttavalta. Kyllähän raskauden aikanakin estrogeeni nousee ja monilla on hehkua ja elämänsä hiukset.
mutta lihottaako estrogeeni? E-pillerit ainakin turvottaa. Entä kohonnut syöpäriski?
Osteoporoosi riskin vuoksi oon harkinnut. Oon vasta 40-vee ja vaihdevuosioireet pahat. Äidilläni alkaneet varmaan vaihtarit samanikäisenä, koska hän nyt 60 todella paha osteoporoosi ja murtumia tulee ihan kokoajan, myös selkärankaan.
Liian myöhäistä, mutta toisaalta rupsahtaminen ei haittaa mua. Saapa ainakin olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei estrogeenihoito estä rupsahtamista. Tiedän monia jotka käyttää ja ihan samalla tavalla ovat rupsahtaneet kuin ne jotka eivät käytä. Jos estrogeeni todistetusti estäisi rupsahtamista niin sitä mainostettaisiin ja myytäisiin ihmeitä tekevänä nuoruuslääkkeenä.
Joo. Nää hölmöt ei tajua ettei johonkin naaman valahtamiseen auta estrogeeni, ei se ole siitä kiinni :D Kaikilla alkaa kasvojen iho roikkua enemmän tai vähemmän kun ikää tulee, koska ihonalainen rasva valuu alemmas ja kollageenia ei ole enää niin paljoa ihossa. Vain kirurgin veitsi korjaa tämän "ongelman".
Miksi sitten jotkut pysyvät niin paljon nuorekkaampina ilman kirurgin veistäkin?
Niin, Suomessa koskee. Ulkomailla on usein eri säännöt eikä sitä sielläkään mainosteta. Edes alan ammattilaiset eivät siitä mainitse missään. Siksi, koska he tietävät ettei se pidä paikkaansa. He eivät halua että ihmiset alkavat käyttää sitä rupsahtamisen pelossa ja haittavaikutukset lisääntyvät.