Miksi kaikki pitävät itseään ikäistään nuoremman näköisenä?
Eivätkö ihmiset tajua, että jos joku ei tiedä ikää ja kysyy sitä ja toinen pyytää arvaamaan, niin kaikki sanoo aina pienemmän kuin mitä todellisuudessa uskoo, koska iän arvioiminen ei ole helppoa ja ihmiset loukkaantuivat, jos heitä luullaan vanhemmiksi kuin mitä ovat.
Kommentit (44)
Mikä on ikäisensä näköistä sitten? 16-vuotiaana ostin Alkosta säännöllisesti väkeviä, papereita ei kysytty. 50-vuotiaana yritin ostaa viinipulloa, kassalle jäi kun ei ollut niitä papereita mukana.
Jos ette usko että jotkut voi näyttää ikäistään nuoremmilta niin googlatkaa "neoteny"
Arvasin että joku katkera sanoo näin:)
Samaan aikaan kun olin bikineissä naapurin rouvan kanssa hän yllättyi kun kuuli ikäni. Luuli minua 40 vuotiaaksi. Hassua kun niin moni ihminen töissä ja vapaa-ajalla valehtelee samaa asiaa.
Juljus kirjoitti:
Mä oon kohta 50 ja multa kysyttiin tänään paperit kun ostin sytkärin. Mitä siitä pitäisi ajatella?
Miksi ostit sytkärin? Kukaan ei enää polta vuonna 2025
Ei ei. Ei voi olla että 10 miljardin ihmisen kanssa olisi yhtäkään itseään nuorekkaampaa miestä tai naista! Kaikki ihmiset näyttää ikäistään vanhemmalta. Muuta totuutta ei ole.
t tupakoiva, lihava, viiniä lipittävä auringon palvoja AV mamma
Joku naapuri tuli pihalle torumaan naista, että ei teinien pitäis polttaa tupakkaa. Nainen oli todellisuudessa 40v neljän lapsen äiti. Totuus on ihmeellisempi kuin Ap luulee.
AP on katkera ja kyyninen koska HÄNTÄ ei luulla nuoremmaksi, niin se ei voi toteutua kenenkään TOISEN kohdalla.
Maailmassa ei kerta kaikkiaan ole YHTÄKÄÄN nuoremman näköistä. Kaikki ovat kuin AP: turvonneita, lihavia, ryppyisiä johtuen huonoista elintavoista; liikaa alkoholia,liikaa tupakkaa, liikaa roskaruokaa ja ylipainoa
Minä näytin vielä 30-vuotiaana aivan teiniltä. Silloin otettiin vielä ilmakuvia taloista ja menin avaamaan myyjälle oven. Vauvani oli päiväunilla. Myyjä kysyi, onko vanhemmat kotona. Tuli aika kiusallinen tilanne. Nyt 45-v. näytän jo varmasti yli 30-vuotiaalta, koska viimeisen kerran alkossa kysyttiin papereita 42-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytin vielä 30-vuotiaana aivan teiniltä. Silloin otettiin vielä ilmakuvia taloista ja menin avaamaan myyjälle oven. Vauvani oli päiväunilla. Myyjä kysyi, onko vanhemmat kotona. Tuli aika kiusallinen tilanne. Nyt 45-v. näytän jo varmasti yli 30-vuotiaalta, koska viimeisen kerran alkossa kysyttiin papereita 42-vuotiaana.
AP:n mukaan valehtelet! Et voi olla totta koska AP itse on ikäistään vanhemman näköinen joten kukaan muukaan ei voi olla nuoremman näköinen! Tämä on vain valhetta ja harhaa :D
46v alat muistuttamaan peilissä äitiäsi. Lappaa kosteusvoidetta ja seerumia.
Aika harvoin on tullut vastaan ketään, joka sanoisi näyttävänsä ikäistään nuoremmalta. Mutta ehkä tämä onkin keski-ikäisten tätien juttuja. En liiku noissa piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mä oon kohta 50 ja multa kysyttiin tänään paperit kun ostin sytkärin. Mitä siitä pitäisi ajatella?
Mä sulattelen sillä liiterin lukkoa kun se tuppaa jäätymään.
Kaikki? En pidä enkä tiedä että muutkaan pitäisivät
Omasta mielestä täysin ikäiseni näköinen (48 v), mutta jatkuvasti kuulen muilta, että en kuuulemma voi olla sen ikäinen.
Nyt viimeksi pari viikkoa sitten muutama samaa sukupuolta oleva työkaveri päivitteli, että ei ikinä uskois, kun tuli iät puheeksi. Eivät siis päivitelleet toisiaan vaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ikäiseni näköinen olen. Vaikka joskus joku 20 vuotias on ollut ihan äimänä, että kuinka voin olla häntä yli kaksi kertas vanhempi.
Ihan äimänä, just joo. On mullekin sanottu, että kun olen sun ikänen, olisinpa mäkin sitten noin hyvin säilynyt. Olin 27 vuotias 😅 Nuorille 30, 40 ja 60 vuotias ovat lähes yhtä vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Viimeksi teininä polttanut, aina välillä takkaa/grilliä/nuotiota/kynttilöitä yms. pitää sytytellä.
En kyllä oo yhtään nuoremman näköinen kuin ikäni, 41 vee. Mutta siis, nykyään nelikymppiset näyttää nuoremmilta kuin edellisillä vuosikymmenillä. Äitini oli samanikäisenä kuin minä nyt jo tietyllä tavalla tätiintynyt. Useimmat nelikymppiset ja viiskymppiset on mun mielestä vielä ihan huippu hyvännäköisiä, nuorekkaita, pukeutuu kauniisti sekä nuorekkaasti ja laittautuu, pitää huolta ihostaan ja itsestään.
Olen 30-v ja onneksi en näytä enää 20-vuotiaalta. Eihän minua otettaisi todesta. 20-vuotiaat ovat vielä aika vauvoja.
Lihavilla rypyt näkyy myöhemmällä iällä.
Mun mielestä näytän kyllä ikäistäni vanhemmalta jos vaan naamaa ja kroppaa katsoo. Pukeutumistyyli ja olemus ehkä vähän nuorentaa, koska ne on suoraan sanoen vähän lapselliset jopa välillä.