Miksi kaikki pitävät itseään ikäistään nuoremman näköisenä?
Eivätkö ihmiset tajua, että jos joku ei tiedä ikää ja kysyy sitä ja toinen pyytää arvaamaan, niin kaikki sanoo aina pienemmän kuin mitä todellisuudessa uskoo, koska iän arvioiminen ei ole helppoa ja ihmiset loukkaantuivat, jos heitä luullaan vanhemmiksi kuin mitä ovat.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä täysin ikäiseni näköinen (48 v), mutta jatkuvasti kuulen muilta, että en kuuulemma voi olla sen ikäinen.
Nyt viimeksi pari viikkoa sitten muutama samaa sukupuolta oleva työkaveri päivitteli, että ei ikinä uskois, kun tuli iät puheeksi. Eivät siis päivitelleet toisiaan vaan minua.
En minäkään osaa arvioida täsmällisesti sellaisten ihmisten ikää, jotka ovat huomattavasti vanhempia tai nuorempia kuin minä itse. Siksi ikäarviota pitäisi kysyä muilta _samanikäisiltä_ kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla rypyt näkyy myöhemmällä iällä.
Niin. Lihavat vaan tuppaavat näyttämään ikäisiään vanhemmilta yleisolemukseltaan. Mutta niinhän se on tuossa nelissäkymmenissä: jos on norja ja tyttömäinen kroppa, niin naama on rypyillä. Jos taas on lylleröinen kroppa, niin naama on siloisampi. Siis suo siellä, vetelä täällä. Mä olen just tuollainen pitkäsäärinen hoikkis, nuoremmmasta menisin reippaasti takaapäin. Vaan naamasta näytän ikäiseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä täysin ikäiseni näköinen (48 v), mutta jatkuvasti kuulen muilta, että en kuuulemma voi olla sen ikäinen.
Nyt viimeksi pari viikkoa sitten muutama samaa sukupuolta oleva työkaveri päivitteli, että ei ikinä uskois, kun tuli iät puheeksi. Eivät siis päivitelleet toisiaan vaan minua.
En minäkään osaa arvioida täsmällisesti sellaisten ihmisten ikää, jotka ovat huomattavasti vanhempia tai nuorempia kuin minä itse. Siksi ikäarviota pitäisi kysyä muilta _samanikäisiltä_ kuin itse.
No nämä oli nelikymppisiä, en ymmärrä pointtiasi?
Aivan, miksihän kaupat edes myy mitään sytkäreitä enää. Kynttilätkin syttyy itsestään, samoin mökin sauna ja takka. Sormia napsauttamalla. Mitään tulentekovälineitä kukaan käytä vuonna 2025!