Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki pitävät itseään ikäistään nuoremman näköisenä?

Vierailija
04.01.2025 |

Eivätkö ihmiset tajua, että jos joku ei tiedä ikää ja kysyy sitä ja toinen pyytää arvaamaan, niin kaikki sanoo aina pienemmän kuin mitä todellisuudessa uskoo, koska iän arvioiminen ei ole helppoa ja ihmiset loukkaantuivat, jos heitä luullaan vanhemmiksi kuin mitä ovat.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pidä. Olen ihan ikäiseni näköinen.

Vierailija
2/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ikäiseni näköinen olen. Vaikka joskus joku 20 vuotias on ollut ihan äimänä, että kuinka voin olla häntä yli kaksi kertas vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kohta 50 ja multa kysyttiin tänään paperit kun ostin sytkärin. Mitä siitä pitäisi ajatella?

Vierailija
4/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tuo. Aina vastaankin se että " No, tämä on se miltä 30v näyttää". Ihmisillä on jokin oletus esim että 30-vuotiaat näyttävät vanhoilta.

Vierailija
5/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli töihin uusi tyyppi ja luulin, että se on jotain 50. Olikin 32 :D

Vierailija
6/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itselläni se ei ole tullut esiin noin, vaan ihmiset ovat erehtyneet luulemaan nuoremmaksi. Mutta se tapahtui ikävuosina 20-34v, enää en näytä ikäistäni nuoremmalta. Mutta tuossa 20-34v näytin aina luultavasti kai 8-10v nuoremmalta.

Vierailija
7/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Vain 50 prossaa ajattelee näin. 30 % katsoo olevansa ikäisensä näköinen ja 20 % ikäistään vanhemman näköinen,

Vierailija
8/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sihteeri, joka on 45 v. Luulin häntä vähän yli kolmekymppiseksi.

Vierailija
9/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille voi, että työkaverit on aina näin luulleet. Ja monet muutkin.

Vierailija
10/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luomen poistossa ja Plastiikkakirurgi itse kehui miten kiinteä ihotyyppini on ja sanoi miten harvinaista on 50 vuotiaana naisena, ettei ole rypyn ryppyä. Naureskeli vielä, että jos hänen kaikki asiakkaansa olisivat samanlaisia kuin minä, niin häneltä loppuisi työt kun ei pääse pistämään tai tekemään kasvojen kohotusta. Uskon ammattilaisen sanomaan varsinkin kun hän myöntää ettei business kärsisi

Vierailija
11/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin luomen poistossa ja Plastiikkakirurgi itse kehui miten kiinteä ihotyyppini on ja sanoi miten harvinaista on 50 vuotiaana naisena, ettei ole rypyn ryppyä. Naureskeli vielä, että jos hänen kaikki asiakkaansa olisivat samanlaisia kuin minä, niin häneltä loppuisi työt kun ei pääse pistämään tai tekemään kasvojen kohotusta. Uskon ammattilaisen sanomaan varsinkin kun hän myöntää ettei business kärsisi

Että business kärsisi. Hemmetin tekstinsyöttö

Vierailija
12/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ikäiseltäni näytän.

Vierailija
13/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Vain 50 prossaa ajattelee näin. 30 % katsoo olevansa ikäisensä näköinen ja 20 % ikäistään vanhemman näköinen,

Mäkin koen olevani ikäiseni näköinen vaikka kaikki aina arvioivat sen 5-10v nuoremmaksi. Tämä varmasti johtuu juuri siitä että ikäarvioissa pelätään toisen loukkaantuvan jos vahingossa sanoo sen pari vuotta vanhemmaksi. Helpompi vetää suosiolla alas ja sitten olla ihmettelevinään että ei ikinä uskoisi sua nelikymppiseksi. 

Vierailija
14/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään katsoo peilistä aina intensiivisesti ja tietystä kulmasta. Muut näkevät kaikki kulmat ja ilmeet, ja niissä joissakin myös ikä  näkyy selvemmin.

Vierailija
15/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin koen olevani ikäiseni näköinen vaikka kaikki aina arvioivat sen 5-10v nuoremmaksi. Tämä varmasti johtuu juuri siitä että ikäarvioissa pelätään toisen loukkaantuvan jos vahingossa sanoo sen pari vuotta vanhemmaksi. Helpompi vetää suosiolla alas ja sitten olla ihmettelevinään että ei ikinä uskoisi sua nelikymppiseksi. 

Minua arvioidaan vähän nuoremmaksi myös, mutta ajattelen juuri noin. 

Kun vaihdevuodet ovat kunnolla ohi, niinntuskin kukaan enäätulee niin sanomaan. 

Vierailija
16/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas just tällaiset tyypit ovat kehuneet muita nuoremman näköiseksi koska heidän bisnes todellakin kärsisi jos asiakkaat eivät ole tyytyväisiä. 

Kohteliaisuuksia kuullut asiakas tulee aina helpommin takaisin kun sellainen joka kokee tulleensa kritisoiduksi ulkonäön suhteen. 

Vierailija
17/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin sanotaan ja jotkut uskoo siihen. Pitäisi kyllä ymmärtää, mikä ero on kohteliaisuudella ja todellisuudella ;)

Jossain oli testattu ihmisten kykyä arvioida ikää kuvan perusteella. Ihmiset arvasi lähes poikkeuksetta lähes vuoden tarkkuudella oikein! Eli ihmiset todellakin tunnistaa toistensa iän, kun vain katsoo kunnolla ja sillä silmällä. Kohteliaisuussyistä me ei tehdä sellaista, tuijoteta toistemme ryppyjä ja kurttuja. 

Vierailija
18/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuudenpelkoa. Yritetään kusettaa itseäänkin.

Vierailija
19/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että business kärsisi. Hemmetin tekstinsyöttö

Eipä kärsisi bisneksensä freudilaisesta lipsahduksestasi huolimatta, aiheesta lesoili. Olithan vaan sinäkin siellä "nuorekkaasta silkkihipiästäsi" huolimatta.

Vierailija
20/44 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan pidetty ikäiseni näköisenä. Teininä hain alkoholit/tupakat omalle kaveripiirille kun ei papereita yleensä kysytty.

4 lasta sain nuorena (alle 28v) ja nyt vasta tuntuukin todella vanhalta, vaikka olen "vasta" 32v, kun omat kaverit alkaa saamaan esikoisiaan. Jotenkin rupsahdin kolmannen kohdalla, iho siis. Ryppyjä tuli. Uusi työkaverikin järkyttyi "ai sä oletkin niin nuori" kun kuuli syntynävuoteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme