Lähimaksu hylätty
Oma korttini (OP) on aiemmin toiminut moitteettomasti, mutta nyt viime viikkoina kun yritän maksaa lähimaksulla tulee ilmoitus että maksu hylätty. Tilillä nelinumeroinen summa rahaa ja ostokseni ovat olleet muutaman euron luokkaa Lisään vielä että automaatilta saan nostettua tällä kortilla ihan normaalisti rahaa että ei ainakaan koko kortti ole vioittunut vaan lähimaksussa joku mättää
Saako tämän jotenkin itse korjattua vai pitääkö pyytää pankista uutta korttia?
Kommentit (34)
Mulla oli joskus sama ongelma ja soitin pankkiin että poistavat koko hton lähimaksun mutta eivät kuulemma voi!!
Vierailija kirjoitti:
Anna kortin PIN-koodi, sitten se toimii taas. Oletan, että tarkoitat lähimaksulla sitä, että vilautat korttia lukulaitteelle.
Kiitos, juuri tätä tarkoitan. Omituista on että maksupääte ei edes kysy pin-koodia vaan heittää suoraan että maksu hylätty.
Aina välillä täytyy syöttää kortti maksupäätteeseen ja syöttää pin-koodi, sen jälkeen lähimaksu toimii taas n. 30-50 kertaa. Tuo siis tulee kaikilla aina tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kortin PIN-koodi, sitten se toimii taas. Oletan, että tarkoitat lähimaksulla sitä, että vilautat korttia lukulaitteelle.
Kiitos, juuri tätä tarkoitan. Omituista on että maksupääte ei edes kysy pin-koodia vaan heittää suoraan että maksu hylätty.
Noinhan ne jotkut maksupäätteet ilmoittaa, että pin-koodi pitää antaa.
Eikö se ole ihan normaalia, että toisinaan pitää näpytellä tunnusluku, vaikka summa on alle 50€ vai olenko taas pudonnut joiltain rattailta?
Mummo
OP on joutunut tsekaamaan hakerointien vuoksi. Hyvällä skannerilla ja lähetimellä mennään jopa laukun läpi maksukortille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kortin PIN-koodi, sitten se toimii taas. Oletan, että tarkoitat lähimaksulla sitä, että vilautat korttia lukulaitteelle.
Kiitos, juuri tätä tarkoitan. Omituista on että maksupääte ei edes kysy pin-koodia vaan heittää suoraan että maksu hylätty.
Noinhan ne jotkut maksupäätteet ilmoittaa, että pin-koodi pitää antaa.
En tiennyt tätä, olen aiemmin asioinut samoissa kaupoissa ja maksupääte on pyytänyt syöttämään pin-koodin aina ennen. Nyt kun tuli että hylätty niin kyllä pelästyin että onko joku vienyt rahat tililtä tai kortti rikki tms. Täytyy ensi kerralla kokeilla syöttää kortti laitteeseen pin-koodin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan normaalia, että toisinaan pitää näpytellä tunnusluku, vaikka summa on alle 50€ vai olenko taas pudonnut joiltain rattailta?
Mummo
Ei kai se hylättyä sano? Vaan että käytä sirunlukijaa...
Toisinaan pitää kyllä se pin laittaa ja ihan hyvä niin.
Jos ri toimi kokeile pinkoofilla ja sit taas. Toimii lähimaksu.
Juu, näin on, mutta asiakaspalvelijan voisi olettaa osaavan infota asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan normaalia, että toisinaan pitää näpytellä tunnusluku, vaikka summa on alle 50€ vai olenko taas pudonnut joiltain rattailta?
MummoEi kai se hylättyä sano? Vaan että käytä sirunlukijaa...
Toisinaan pitää kyllä se pin laittaa ja ihan hyvä niin.
Kyllä vaan sanoo, että hylätty. Sitten vaan kortti laitteeseen ja pin-koodia näpyttämään. Mulla varmaan joka 10. ostos suunnilleen vaatii pin-koodin, ja tosiaan laitteessa lukee, että maksu hylätty.
Neanderthalensis kirjoitti:
OP on joutunut tsekaamaan hakerointien vuoksi. Hyvällä skannerilla ja lähetimellä mennään jopa laukun läpi maksukortille.
Känninen trollinpölvästi.
Jos maksupääte pyytää PINiä niin ei se maksu silloin ole hylätty, se vaan sitten tosiaan vahvistetaan PINillä mutta kai aloittaja sen ymmärtää? Jos lähimaksu ei toimi niin siru on voinut vahingoittua eikä sitä millään korjata vaan tilaat uuden kortin. Ei siis vallan uutta vaan uusintatilaat vanhan eli että saat kuitenkin samalla korttinumerolla (ja PINillä) korti, tämä kannattaa siis pyytää vaikka ihan viestillä / soittamalla pankistasi ettet tosiaan onnistu tilaamaan vallan uutta korttia uudella korttinumerolla koska sen jälkeen sinulla on kaksi korttia.
Itselläni hajosi pelkkä lähimaksu op:n visa electronista. Ja oudointa oli, että tietyissä myymälöissä lähimaksu kuitenkin toimi. Ilmeisesti liittyi jotenkin maksupäätteen lähimaksukentän voimakkuuteen.
Sama kävi minulle, kyllä hävetti kun olin kassalla viikon ruokaostosten kanssa ja perhanan kortti näytti maksu hylättyä. Kassa vihjaili että kortilla ei varmaan ole katetta ja jouduin jättämään ostokset sikseen. Soitin pankkiin ja kysyin missä vika ja kertoivat että jotkut maksupäätteet näyttävät maksu hylätty vaikka olisikin tilillä rahaa ja silloin vain työnnetään kortti lukijaan ja laitetaan pinkoodi.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksupääte pyytää PINiä niin ei se maksu silloin ole hylätty, se vaan sitten tosiaan vahvistetaan PINillä mutta kai aloittaja sen ymmärtää? Jos lähimaksu ei toimi niin siru on voinut vahingoittua eikä sitä millään korjata vaan tilaat uuden kortin. Ei siis vallan uutta vaan uusintatilaat vanhan eli että saat kuitenkin samalla korttinumerolla (ja PINillä) korti, tämä kannattaa siis pyytää vaikka ihan viestillä / soittamalla pankistasi ettet tosiaan onnistu tilaamaan vallan uutta korttia uudella korttinumerolla koska sen jälkeen sinulla on kaksi korttia.
Ymmärrän kyllä, siis tämä kortti on minulla ollut nyt yli vuoden, toiminut aina moitteettomasti. Kysymyt kyllä aina n. 10 ostoksen välein pin-koodia lähimaksun yhteydessä, syötän sen eikä mitään ongelmaa. Muutama viikko sitten alkoi tämä ongelma että maksupääte näyttää hylättyä kun yritän maksaa lähimaksulla, ei tullut mieleenkään että pitäisi kortti laittaa sisälle ja laittaa pin-koodi kun se on sitä aina ennen ihan normaalisti pyytänyt (syötä pin-koodi). Kokeilen kortin syöttämistä lukijaan seuraavalla kauppareissulla ja jos ei toimi niin täytyy kai hommata uusi kortti
maksakaa käteisellä, lähimaksulla yritetään saada meitä tottumaan uuteen normaaliin kappas tämä onkin helppoa ja sitten seuraava normaali on siru kädessä
Jos tilillä on alle 50€ rahaa, silloin lähimaksu alkaa temppuilemaan monesti vaikka ostoksen arvo olisi tilin katetta pienempi.
Jos nelinumeroinen summa tililläsi on esim 48,50€
Vierailija kirjoitti:
Jos tilillä on alle 50€ rahaa, silloin lähimaksu alkaa temppuilemaan monesti vaikka ostoksen arvo olisi tilin katetta pienempi.
Jos nelinumeroinen summa tililläsi on esim 48,50€
Tililläni on siis useampi tonni niin siitä ei ainakaan voi olla kysymys
Anna kortin PIN-koodi, sitten se toimii taas. Oletan, että tarkoitat lähimaksulla sitä, että vilautat korttia lukulaitteelle.